Wymiana żarówki

wszystko o niwce

Moderator: Albert_N

milo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 12, 2004 9:04 pm

Wymiana żarówki

Post autor: milo » sob paź 16, 2004 9:46 pm

Pomocy !!! Jak sie dostać do żarówki w przednim reflektorze celem jej wymiany ?!

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 17, 2004 9:36 am

Normalnie trzeba wyciagnac reflektor (poluzawac trzy srubu, przekrecic pierscien mocujacy tak aby glowki srub mocujacych pierscien przeszly przez otwory zrobione w tym wlasnie celu i wyjac reflektor). Tak jest przynajmniej w modelach bez regulacji.

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wymiana żarówki

Post autor: Przemek wawa » ndz paź 17, 2004 11:27 am

milo pisze:Pomocy !!! Jak sie dostać do żarówki w przednim reflektorze celem jej wymiany ?!
od przodu Panie, od przodu. ... :)21
pozdrawiam,
YJ 4.0

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: radek_michalski » wt paź 19, 2004 9:40 am

A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
ex łada niva 1.7 1998

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 19, 2004 1:45 pm

radek_michalski pisze:A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
Hehe no fakt te pierścienie lubia podgniwac. Ja kupilem nowe i po roku juz je zaczelo zjadac. :wink:

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » wt paź 19, 2004 3:18 pm

Bart03 pisze:
radek_michalski pisze:A jak pierścień nie chce się obrócić to pozostaje wykręcić te 3 śróbki.
U mnnmie tak jest. Pierścień jest za ciasny bo go rdza pojadła i spóchł
Hehe no fakt te pierścienie lubia podgniwac. Ja kupilem nowe i po roku juz je zaczelo zjadac. :wink:


To głównie wina soli która się tam dostaje zimą :-?
W Polsce przesadzają z zimowym zasoleniem :)3
W Finlandii te same pierścienie wytrzymują dłużej bez śladów rdzy :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » wt paź 19, 2004 3:21 pm

Na ktoryms Wertepie widzialem ze trzeba zdjac przednia atrape zeby sie dostac do lampek :o

Przemek wawa
Posty: 380
Rejestracja: śr maja 28, 2003 10:33 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek wawa » wt paź 19, 2004 3:36 pm

to prawda, ze trzeba ja zdjac. patent, ktorego do dzisiaj nie pojmuje.
pozdrawiam,
YJ 4.0

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt paź 19, 2004 4:23 pm

Mnie sie udawalo bez zdejmowania atrapy ale caly bajer polegal na tym ze sruby byly w dobrym stanie. jak troche podgnily to tez musialem sciagac atrape. Swoja droga to pierscien przez atrape tez lipnie wychodzi.

Awatar użytkownika
Vojti
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: sob sie 14, 2004 6:45 pm
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Vojti » śr paź 20, 2004 10:35 pm

a ma ktos jakis pomysl na zabezpieczenie tego antykorozyjnie?? kupilem nowe najpierw wklady a pozniej reszte i szkoda aby po jednym sezonie zimowym napuchly :-?
Traktorem 4x4 tez mozna :) www.traktoriada.icpnet.pl

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr paź 20, 2004 10:45 pm

Pamiętam jak dzis. Temperatura -10. Zaspy itd. a ja kurde przed przeglądem pie****e żarówke wymieniam na mrozie. Extreme sports to jakas popierdółka przy tym. :)21

radek_michalski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: teraz Pruszków a dawniej Legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: radek_michalski » czw paź 21, 2004 10:03 am

połozyć koplet w miejscu suchym i przewiewnym. Dobrze by było całość zabezpieczyć warstwą tłuszczu i broń boże nie montować do autka bo napewno rudy się za nie zabierze.
ex łada niva 1.7 1998

Awatar użytkownika
Sniper
Posty: 2028
Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
Kontaktowanie:

Post autor: Sniper » czw paź 21, 2004 6:44 pm

Vojti pisze:a ma ktos jakis pomysl na zabezpieczenie tego antykorozyjnie?? kupilem nowe najpierw wklady a pozniej reszte i szkoda aby po jednym sezonie zimowym napuchly :-?

Moim zdaniem szkoda fatygi :-?
Lepiej przeczekać zimę i po niej zdemontować je i wyczyścić płynem do czyszczenia stali platerowanej, chromowanej lub niklowanej....
ja tak staram się robić po sezonie solnym :) i jest ok :)2
Ręce precz od GENERAŁA!...
Obrazek

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » czw paź 21, 2004 9:38 pm

Można pociągnąć bezbarwnym lakierem w sprayu. Zrobiłem tak z progami w Garbusie i wytrzymały już 10 lat bez rdzy, a g....no jest zrobione w Tajwanie i po deszczu wyskakiwała rdza. W niwie zrobiłem tak z deklami w kołach i jest ok.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt paź 22, 2004 10:55 am

Moze odrazu klara :lol:

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 5:05 pm

Odświerzę trochę ten temat.
Padła mi jedna żarówka. Przynajmniej tak to diagnozuję - krótkie nie działają długie działają. Jaką kupić żarówkę? Nie chce mi się rozbierać leflektora tylko po aby zobaczyć co jest do kupienia bo musiałbym to złożyć, pojechać do sklepu i dokonać zakupu no i znowu rozłożyć i złożyć wszystko od nowa...
Co za ustrojstwo się tam kryje???

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz lis 27, 2005 5:28 pm

Zwykła H4, objawy wskazują na żarówke, ale może też być brak napięcia-ściągnij kostke z tyłu i sprawdź, czy masz tam napięcie.

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 6:09 pm

poradzę sobie jakoś:)Nie takich awarii się boję. Mam nadzieję, że moją nivkę tylko takie dolegliwości będą ścigać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:12 pm

skad pewnosc ze H4. Dopiero po 92 bodajze wkladali H4. Ja w oryginale mialem stare banki (rocznik 91) a dopiero jak mi zgnily odblaski to wymienilem cale wklady na H4
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz lis 27, 2005 7:17 pm

Fakt - w eksportowych były od początku. Reflektory szybko gniją więc mało prawdopodobne, że jeszcze są stare. Ale żeby mieć pewność jak masz H4 to będzie to pisać na reflektrze.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:19 pm

Mentor a jak tam prace z samurajka :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

mentor
 
 
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 22, 2003 8:00 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mentor » ndz lis 27, 2005 7:27 pm

Buda już polakierowana, w tym tygodniu wnętrze - w przyszłym silnik bo coś nie pali na 2 cylindrze i myślę, że zaraz po nowym roku pierwsza weryfikacja :lol:

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 27, 2005 7:28 pm

to ladnie :)2 bo ja to chyba sie zabiore dopiero po zimie za swojego :(
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » ndz lis 27, 2005 8:19 pm

Na was zawsze można liczyć!! Oczywiście na leflektorach było napisane - tak jak zauważył mentor - jak byk H4. jestem więc już po zakupie i jutro dokonam operacji na otwaqrtym leflektorze:)

szeslaf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: pt lis 04, 2005 7:47 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: szeslaf » pn lis 28, 2005 7:02 pm

No i po bulu... Wymieniłem, przeczyściłem i świeci.
Jeżeli w nivie wszystko jest "takie proste" jak wymiana żarówki to już się boję kolejnych przygód;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Łada Niva”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości