PTO patrol

elektryczne, mechaniczne i wynalazki domowej roboty...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pt sie 26, 2005 9:04 pm

Marcin-Kraków pisze:
LSD pisze: Jak z jednej liny :o
Takie cudo ma Tatra 813 (taka wielgachna ciezarowka). Jedna lina ktora idzie na z plasko polozonego bebna na tyl, tam 2 rolki i lina idzie na przod. Jak chcesz wyciagac w przod to poprostu zwijasz. Jak do tylu co line blokujesz z przodu, a wyciagasz zakladajac zblocze w miejscu gdzie lina zawraca na rolkach z tylu.

Zdjecia nie oddaja wszystkiego ale cos moze rozjasnia. Niestety nie mam zdjec z tymi rolkami z tylu.
Dobre :)2

Ta z tatry to pewnie waży teyle co cały Parchol :lol:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » ndz sie 28, 2005 6:44 pm

Pomysł jest doładnie ten sam! Po cholerę dwa bębny, jak na jednym się więcj liny zmieści i nie trzeba dorabiać następnego sprzęgła do przekładni, następnego bębna, nastepnej liny, następnej dziury w podłodze do następnej wajchy?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: koniu » ndz sie 28, 2005 10:39 pm

Powodzenia w motaniu. jak zrobisz to pokaż jak to zrobiłeś.
koniu

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn sie 29, 2005 9:01 am

He,he,he.... Jakbym wiedział, tobym już o tym pisał. Cały czas myślę o "wyjęciu" napędu z reduktora K-160, tak jak pisałem wcześniej. Reszta problemów pojawi sie później, jak to zwyle bywa. Na razie pomysł : napęd z wałka zdawczego reduktora, zaraz przy reduktorze zmotana skrzynka "przód - tył" pewnie na jakimś Poldku, wyciągarka Gaz 66 (taką mam), lina do tylnego zderzaka, koło "nawrotnicy" i za tym rolki od Gaza 66 (bardzo fajne, nie krzyżują się), owrót do przodu na małe rolki i hak.
Tylko jak to wyrzeźbić?????
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marek » ndz lut 05, 2006 2:42 pm

Lekkie odświeżenie tematu - trafiłem na taki opis:

http://www.nissan-4x4.ru/Razdeluy/Remon ... ?id=129231

W Patrolu 160 montowano firmowo i PTO i wyciągarkę mechaniczną, czy ktoś to widział na żywo ??
Pozdrawiam
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn lut 06, 2006 10:26 pm

Wojtek pisze:He,he,he.... Jakbym wiedział, tobym już o tym pisał. Cały czas myślę o "wyjęciu" napędu z reduktora K-160, tak jak pisałem wcześniej. Reszta problemów pojawi sie później, jak to zwyle bywa. Na razie pomysł : napęd z wałka zdawczego reduktora, zaraz przy reduktorze zmotana skrzynka "przód - tył" pewnie na jakimś Poldku, wyciągarka Gaz 66 (taką mam), lina do tylnego zderzaka, koło "nawrotnicy" i za tym rolki od Gaza 66 (bardzo fajne, nie krzyżują się), owrót do przodu na małe rolki i hak.
Tylko jak to wyrzeźbić?????
Ja tak robilem u siebie w gazie przed przebudowa ze wyciagalem z tlu line i przez zblocze sie wyciagalem tylko ze wted nie ma mozliwosc wciagania razem z kreceniem kolami do tylu i w tym przypadku dwa bebny maja przewage. Tyle ze zazwyczaj do tylu wyciagamy sie po juz przetartym szlaku wiec pomoc kolami zazwyczaj jest zbedna.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » pn lut 06, 2006 11:41 pm

Właśnie to jest problem, nad kórym cały czas myślę. Stąd po PTO musi być "lewo-prawo". W tej chwili skłaniam sie do dołożenia po PTO dodatku w postaci oryginalnego PTO z GAZa 66 (kupiłem to razem z wyciągarką, więc mam "gotowca") ?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lut 07, 2006 11:08 am

Przystawka ze stara tez miala zmiane obrotow lewo prawo. Ja jezeli wsadze reduktor z uaza to bede motal zeby tez bylo lewo prawo a jak nie to zmotam na dwuch bebnach bo czasami dwa bebny sie przydaja.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt lut 07, 2006 1:05 pm

Ale i tak (myślę) nie można pracować na dwu jednocześnie ? A waga chyba większa ? Za to konstrukcja prostrza.... :-?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lut 07, 2006 4:10 pm

Dało by rade pracowac na zmiane raz na jednym raz na drugim a to moglo by byc potrzebne bowidzialem takie akcje.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt lut 07, 2006 5:25 pm

A jak wtedy z wyhamowaniem bębna nienapędzanego ? Jak jest sprzęgnięte ze ślimakiem to jest samohamowne :o
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lut 07, 2006 5:32 pm

Własnie to jest jedny problem ale mozna tez zrobic sprzegl;o ktore bedzie na stale beben hamowalo.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » wt lut 07, 2006 6:05 pm

To raczej hamulec na każdy bęben a wtedy sterowanie się komplikuje :roll:
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt lut 07, 2006 7:44 pm

można tak bębny załączyć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/zty ... 9znqd.html :)2
działa mi super :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt lut 07, 2006 7:55 pm

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lut 07, 2006 8:07 pm

Komplikowac sie komplikuje moze ale niewiele a moze sie przydac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 07, 2006 8:15 pm

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » wt lut 07, 2006 8:54 pm

Od czego jest to sprzęgło?? nie jest to ze starowskiej i wydaje mi sie że jest to żadna część skrzyni biegów...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lut 07, 2006 9:26 pm

Jak dla mnie to jest czesc ze skrzni biegow z jakiejs ciezarowki chyba.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » wt lut 07, 2006 9:39 pm

Już wiem, star 200 ...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: bpuchowski » wt lut 07, 2006 10:12 pm

Mozna mieć 2 bębny i do kazdego sprzegło. Wtedy można pracowac na 2 jednocześnie.
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » wt lut 07, 2006 10:24 pm

star 200 :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lut 07, 2006 10:34 pm

bpuchowski pisze:Mozna mieć 2 bębny i do kazdego sprzegło. Wtedy można pracowac na 2 jednocześnie.
tylko po co - no chyba ze dla szpanu :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr lut 08, 2006 9:47 am

Po to ze czasami jest potrzeba zeby pracowac na dwie.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » śr lut 08, 2006 9:51 am

No dobra, ale przy jednej przekładni zawsze bedzie tak, że jedna lina bedzie sie nawijać a druga odwijać wiec i tak lipa...

no chyba, że nawinąć odwrotnie line :roll:
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wyciągarki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość