LC 90 urwany górny tylny wahacz - wzmacniać?

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

LC 90 urwany górny tylny wahacz - wzmacniać?

Post autor: gkozi » ndz wrz 14, 2008 8:38 pm

kto był pod autem ten wie - górne wahacze w tym modelu to druty cieńsze od drążka stabilizatora - pękło mi dzisiaj na byle dziurze więc pewnie ze starości czy cuś...

dwa pytania:

1. Umiejętna naprawa spawarką przywróci mu dawną [nie za wielką] wytrzymałość?

2. Myślę nad zrobieniem mocniejszych z konkretnej rury (jak to zrobiłem w patrolu) mam tylko jedną wątpliwość - może te druty są takie właśnie a nie inne [tzn. nie są rurą] bo są przewidziane jako element który ma sie lekko skręcać biorąc udział w tworzeniu wykrzyżu, czyli innymi słowy jeśli zrobie to z rury zamiast drutu to czy nie usztywnię zawieszenia zmniejszając przy tym wykrzyż ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn wrz 15, 2008 10:22 am

dorobić nowe, albo wymienić na oryginalesa
nie spawać

niestety to nie J7, tu nie ma kutych wahaczy, tylko te słabe rurki :-?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn wrz 15, 2008 11:52 am

"Misiu" - napisałem to raczej do tych którzy znają temat :P :wink: [tylko focha nie walnij 8) peace ]


w J9 tylne dolne wahacze to rurka, tylne górne to drut czy może raczej pręt o grubości mniejszej niż tylny stabilizator - mały szoking jak się to pierwszy raz zobaczy

zrobili to z jakiegoś powodu

ponieważ jest tam miejsce na rurkę, nie podejrzewam że zrobiono to ze skąpstwa żeby zaoszczędzić na materiale

może mieli w tym jakiś inny cel [np. skręca się nieco na wykrzyżach powiększając wykrzyż]

na razie zespawane, nie było jeszcze testów wytrzymałościowych
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn wrz 15, 2008 11:59 am

Mam J9, więc budowę tylnego zawiasu znam :)

Natomiast w pośpiechu nie doczytałem dobrze, byłem pewien że rurę wahacza chcesz spawać, o niej myślałem - stąd mój tekst o "spawaniu rurki" :)

tak czy siak, ja bym tego nie spawał
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr wrz 17, 2008 10:13 am

no a ja bym z urwanym nie jeździł - więc pospawałem i teraz na spokojnie mogę pomyśleć co z tym zrobić

hardmadafaka rury to nie problem, pytanie, czy ma to sens
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości