Poziom oleju w skrzyni automtycznej...

LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4

Moderator: Mroczny

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poziom oleju w skrzyni automtycznej...

Post autor: ray76 » śr maja 16, 2007 9:29 pm

Hej. Jak prawidłowo zmierzyć poziom oleju w skrzyni automatycznej?
Trzy m-ce temu poleciłem wymienić olej w skrzyni (według książki 4,5l (4,8-4,0 dopuszalne)). Gość wpisał na fakturze 5l oleju. Teraz sprawdzam olej w skrzyni na bagnecie i moje zdziwienie: oleju jest jeszcze raz tyle co powinno (widać na miarce).
Mam 2 sprzeczne informacje:
-jedni mówią, że olej w skrzyni aut. sprawdza się jak jest rozgrzany
-drudzy twierdzą, że tak jak w silniku czyli zimny
Przestraszył mnie jeden mechanik (ten za "zimnym" wariantem), że jeśli jest za dużo oleju w skrzyni to niebawem rozszczelni mi się ona i będę miał wycieki (uszczelki do wymiany)!!!
Auto przejechało przez te 3 m-ce ok 3 tys. km.
Proszę o opinie w tej sprawie i rozwianie moich obaw.
Z góry dziękuję (człowiek cały czas się uczy...).

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
Maiki
Posty: 579
Rejestracja: pt kwie 11, 2003 11:55 am
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Maiki » śr maja 16, 2007 9:44 pm

Przede wszystkim zawsze na odpalonym silniku jak olej jest w pracy.
GR Y61 3.0di w trakcie motania

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » śr maja 16, 2007 9:46 pm

Maiki pisze:Przede wszystkim zawsze na odpalonym silniku jak olej jest w pracy.
:)2
Podstawa.
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » śr maja 16, 2007 9:52 pm

Okej. Dzięki za pouczenie!!!
A co jeśli za dużo go jest??? Mam przy okazji uszczelniacz na wale do wymiany...

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Post autor: STtomas » czw maja 17, 2007 4:38 pm

Jak za dużo, to źle będzie przełączać biegi, może szarpać, mogą "wysiąść" tłoczki i zaworki w hydraulice i w końcu może rozszczelnić się skrzynia.
Na miarce masz cztery wskazania: COLD MIN i MAX oraz HOT MIN i MAX. Najlepiej sprawdzać na gorąco i przy pracującym silniku, po ok 10 min jazdy olej w skrzyni jest już rozgrzany, dźwignią wybierasz pokolei wszystkie przełożenia na kilka sekund i wracasz w położenie N i sprawdzasz poziom oleju. Jak za dużo to giętka rurka w miejsce miarki i ściągasz. Wskazanie COLD służy w zasadzie do nalewania oleju w czasie wymiany, lejesz do MAX przy COLD, jedziesz-rozgrzewasz skrzynie i potem sprawdzasz czy po rozgrzaniu nie przekracza MAX przy HOT.
Przeca to takie proste :)2
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » czw maja 17, 2007 10:21 pm

Hej. Dzięki STtomas za bardzo wyczerpującą odpowiedź!!!
Pytałem kilku mechaników i potwierdzili twoją teorię.
I o to mi chodziło.

pozdrawiam
Rafał[/url]
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pt maja 18, 2007 8:33 pm

Hej. Wszystko już jasne - oleju w skrzyni jest w sam raz (pod HOT) - musiałem źle wyciągać bagnet i niechcący go smarować olejem, bo w warsztacie badaliśmy kilka razy i było okej !!!
Całe szczęście bo już myślałem, że szykują się kłopoty i wydatki, a tak można spokojnie jeździć....
Dzięki za pomoc. Miłego weekendu koledzy.

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » pn maja 21, 2007 10:22 pm

To mnie interesuje jak można źle wyciągnąć bagnet albo jak to zrobić dobrze. Mam taka sama sytuacje a zawsze wydawalo mi sie ze wyciaganie bagnetu to dosc prosta sprawa, ale jak widac czlowiek sie uczy przez cale zycie.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » wt maja 22, 2007 4:08 pm

Ja też tak myślałem... Trzeba przytrzymać zabezpieczenie przy tym bagnecie i w miarę możliwości prosto wyciągnąć go w górę... Tylko tyle
Co prawda ciężko jest ten bagnet wyciągać, lecz jest to możliwe!!!

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » czw maja 31, 2007 7:12 pm

No i okazało się, ze miałem prawie litr za dużo oleju w skrzyni :roll: to teraz mam pytanie, jeśli przejechałem tak niecałe 2000 km bez szaleństw czy skrzynia dostała bardzo w (_|_) ?
A może ktoś z Was może mi polecić dobrego mechanika z Łodzi (prv oczywiście żeby nie było posądzenia o reklamę:)) ? Probuje trzeci zakład i w trzecim dają ciała.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » pt cze 01, 2007 9:31 pm

Jeśli nie masz wycieków z tych okolic to oznacza, że jeszcze nic złego się nie stało... Ale jak najszybciej upuść oleju do normalnego stanu bo możesz mieć jeszcze większe kłopoty z mechanikami (jak ci się za coś wezmą to zawsze coś sknocą :x ).

Rafał
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

Awatar użytkownika
madzielak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: pt lis 03, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: madzielak » pn cze 04, 2007 10:33 am

Olej ustawiłem na odpowiednim poziomie jak tylko sie zorientowałem, ze jest go za dużo. Wycieków na razie tez nie zauważyłem wiec może nie będzie tak źle. A swoja droga zastanawiam się, czy jeśli przez taką akcję padłaby mi skrzynia czy jest jakaś szansa na dochodzenie swoich praw od warsztatu ? Bo jeśli nie to tak na prawdę ich działalność jest bardzo przyjemna, kasa płynie a odpowiedzialności nie ma.
Obecnie: szukam
Było: Toyota 4Runner SR5.

ray76
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 26, 2006 10:17 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ray76 » sob cze 09, 2007 3:01 pm

Zapewne bym ich ścigał i w razie co postraszył sądem... Ale wiadomo jak to jest w Polsce, sądzić się można latami...
LC100 4,2TD, 4 Runner 3.0V6 aut.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Toyota”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość