

Moderator: Mroczny
z tego co wiem to benzyna jest bardziej odporny na wodęLiroz pisze:Wydaje mi się że wszystko o czym pisałeś dotyczy też 300TD24V. Mój ostatnio napił się błota bo nie wiedziałem że obsunęła się gumowa rura z filtra do turbiny a było mocne taplankoTeraz chodzi jakby trochę inaczej ale chodzi
Adaś A pisze:My u siebie mamy 2,9 TD z E-klasy, czipowany ma 145 kucyków i daje wszędzie radę, ogólnie warty polecenia. Opinia nie tylko nasza, ale też kolegów spotkanych 'po drodze' na zlotach itd. Alternator własnego patentu 2 cm poniżej maski i niczemu nie przeszkadza. Ostatnia elektryczna(komputer) rzecz to pompa, aktualnie w toku myślenie nad przerobieniem jej na mechaniczną, w teorii możliwe, w praktyce od kwietnia wciąż kabelki latają. Zresztą silnik znany i oklepany, sprintery i te sprawy. Ten z musso jest jednak słabszy. No i przedkładka do Geli jest dosyć skomplikowana, ale to już przerobione i bangla. Problemem może być skrzynia - to z racji krótkiego czasu ekspoloatacji jeszcze nie jest stwierdzone, ale zakładamy, że posypie się pierwsza. Jakby co to info na PW, tata śpi z tym silnikiem i z żółtym podręcznikiem diagnostyki silników od pół roku.
Pozdro
Mam problem właśnie z dobraniem sprzęgła do tego silnika. Wstwaiłem 2.9D z Musso 1997 r. i do tego oryginalną skrzynię od G-klasy manual 5-biegową ozn. GL275. Są kłopoty z dobraniem sprzęgła. Pytanie od czego najlepije pasuje? Czy trzeba wymienić koło zamachowe?Adaś A pisze:My u siebie mamy 2,9 TD z E-klasy, czipowany ma 145 kucyków i daje wszędzie radę, ogólnie warty polecenia. Opinia nie tylko nasza, ale też kolegów spotkanych 'po drodze' na zlotach itd. Alternator własnego patentu 2 cm poniżej maski i niczemu nie przeszkadza. Ostatnia elektryczna(komputer) rzecz to pompa, aktualnie w toku myślenie nad przerobieniem jej na mechaniczną, w teorii możliwe, w praktyce od kwietnia wciąż kabelki latają. Zresztą silnik znany i oklepany, sprintery i te sprawy. Ten z musso jest jednak słabszy. No i przedkładka do Geli jest dosyć skomplikowana, ale to już przerobione i bangla. Problemem może być skrzynia - to z racji krótkiego czasu ekspoloatacji jeszcze nie jest stwierdzone, ale zakładamy, że posypie się pierwsza. Jakby co to info na PW, tata śpi z tym silnikiem i z żółtym podręcznikiem diagnostyki silników od pół roku.
Pozdro
Adaś możesz dać jakis namiar na ludzi z Płocka - nick na forum, mail, telefon.... ?Adaś A pisze:Jak dalej będziesz dalej kucał z tym sprzęgłem to szukaj wśród gelędziaży z Płocka tam dają radę z połączeniem musso do gel.
A ja mam ochotę V6 benzyne wrzucićZbyszek G pisze:Mam u siebie 300 td 24V a miałem okazję pojeżdzić G kolegi z motorkiem 300D od BMW. Jeździ kozacko i zastanawiam się grubo nad wymianą.
ważyłeś może silnik lub cały zestawAdaś A pisze:My mamy komplet z E-klasy silnik+skrzynia manual. Co do silnika z musso to są całkiem inne silniki i nie mam doświadczenia. Koreańczycy do wolnossącego 2,9 z pośrednim wtryskiem dodali turbo+IC i podszyli się pod sprawdzony silnik 2,9 ze sprintera/E z rotacyjną pompą wtryskową , dwustopniowym wtryskiem z ciśnieniem ponad 300atm. i to bezpośrednio na tłok a nie w jakąś dziurkę, która powoduje dodatkowe grzanie głowicy, gdzie po suwie pracy turbo ma co robić, a IC co zbijać.
Ten silnik to prawdziwy wół roboczy, który nie jest może sportową jednostką, ale jak to dobry diesel wybaczy kierowcy wszelkie błędy.
Jak dalej będziesz dalej kucał z tym sprzęgłem to szukaj wśród gelędziaży z Płocka tam dają radę z połączeniem musso do gel.
Adaś A pisze:My mamy komplet z E-klasy silnik+skrzynia manual...
Bo motór z BMW ma bezpośredni wtrysk i rotacyjną pompę, tak jak E i 1.9TDI z VW, no ale tego to chyba nikt do G nie "dospawa" (a jest lekki i wykręca 130KM 300Nm)Zbyszek G pisze:Mam u siebie 300 td 24V a miałem okazję pojeżdzić G kolegi z motorkiem 300D od BMW. Jeździ kozacko i zastanawiam się grubo nad wymianą.
Czy wie ktoś ile może ważyć krótki Wolf 250GD?artur69 pisze:Dziś na przeglądzie moja krótka 460 z 2.9 ważyła 2080kg z 80l ropy bez kierowcy. Znane mi wagi to rama z wahaczami 200kg i mosty z kołami i zawieszeniem 400kg. Reszta to założenia lub gdzieś usłyszane wagi: silnik+skrzynia 250kg, reduktor z walami max 80kg, kanapa i fotele 120kg razem 1130kg. Z tego wynika, że kompletna buda 950kg, Możliwe? Sam nie wiem dużo ale.... Coś w tym jest bo blach ma 1-1.2 mm grubości, a jest tego ze 40m2 po 8 kg daje 320kg, no ale wszędzie podwójne profile to wyjdzie 650kg, zresztą drzwi tylne mają 50kg a max 1m2, a różnica w wadze G kabriolet, a krótka to 300kg. Przedni zderzak osłony i tylny z hakiem to 50kg, pełna chłodnica+akumulator to następne 40kg.
Oczywiście jeśli ktoś zna dokładniej te wagi to czekam na sugestie chociaż to może nie ten pościk.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość