Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

G, Unimog

Moderator: Mroczny

andrzejwrocek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 01, 2010 6:54 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: andrzejwrocek » śr sie 18, 2010 7:52 pm

:)11 sorki ale wysłały mi się dwa posty na raz ??
Ostatnio zmieniony śr sie 18, 2010 11:43 pm przez andrzejwrocek, łącznie zmieniany 1 raz.
Alaskan Husky
W461 290GD

andrzejwrocek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw lip 01, 2010 6:54 pm
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: andrzejwrocek » śr sie 18, 2010 7:58 pm

Liroz pisze:Wydaje mi się że wszystko o czym pisałeś dotyczy też 300TD24V. Mój ostatnio napił się błota bo nie wiedziałem że obsunęła się gumowa rura z filtra do turbiny a było mocne taplanko :roll: Teraz chodzi jakby trochę inaczej ale chodzi :D
z tego co wiem to benzyna jest bardziej odporny na wodę :)9 a gdybyś chciał na elektronicznych dieslach jeździć to na
frytkach pompę diabli wezmą :)11 a stara pompa rzędowa wytrzyma wszystko tyle że silnik się nie wkręca na maksymalne obroty i jest troszkę słabszy :wink: ale da radę :D :)21
Alaskan Husky
W461 290GD

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: SHEYR » pn sie 23, 2010 9:51 am

A jaką skrzynie tam macie - manual czy automat?
Jesli manual to od razu zapytam jakie sprzęgło? Czy jest koło 2-masowe czy nie?
S.

Adaś A pisze:My u siebie mamy 2,9 TD z E-klasy, czipowany ma 145 kucyków i daje wszędzie radę, ogólnie warty polecenia. Opinia nie tylko nasza, ale też kolegów spotkanych 'po drodze' na zlotach itd. Alternator własnego patentu 2 cm poniżej maski i niczemu nie przeszkadza. Ostatnia elektryczna(komputer) rzecz to pompa, aktualnie w toku myślenie nad przerobieniem jej na mechaniczną, w teorii możliwe, w praktyce od kwietnia wciąż kabelki latają. Zresztą silnik znany i oklepany, sprintery i te sprawy. Ten z musso jest jednak słabszy. No i przedkładka do Geli jest dosyć skomplikowana, ale to już przerobione i bangla. Problemem może być skrzynia - to z racji krótkiego czasu ekspoloatacji jeszcze nie jest stwierdzone, ale zakładamy, że posypie się pierwsza. Jakby co to info na PW, tata śpi z tym silnikiem i z żółtym podręcznikiem diagnostyki silników od pół roku.

Pozdro :)
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: SHEYR » pn paź 18, 2010 9:34 am

Adaś A pisze:My u siebie mamy 2,9 TD z E-klasy, czipowany ma 145 kucyków i daje wszędzie radę, ogólnie warty polecenia. Opinia nie tylko nasza, ale też kolegów spotkanych 'po drodze' na zlotach itd. Alternator własnego patentu 2 cm poniżej maski i niczemu nie przeszkadza. Ostatnia elektryczna(komputer) rzecz to pompa, aktualnie w toku myślenie nad przerobieniem jej na mechaniczną, w teorii możliwe, w praktyce od kwietnia wciąż kabelki latają. Zresztą silnik znany i oklepany, sprintery i te sprawy. Ten z musso jest jednak słabszy. No i przedkładka do Geli jest dosyć skomplikowana, ale to już przerobione i bangla. Problemem może być skrzynia - to z racji krótkiego czasu ekspoloatacji jeszcze nie jest stwierdzone, ale zakładamy, że posypie się pierwsza. Jakby co to info na PW, tata śpi z tym silnikiem i z żółtym podręcznikiem diagnostyki silników od pół roku.

Pozdro :)
Mam problem właśnie z dobraniem sprzęgła do tego silnika. Wstwaiłem 2.9D z Musso 1997 r. i do tego oryginalną skrzynię od G-klasy manual 5-biegową ozn. GL275. Są kłopoty z dobraniem sprzęgła. Pytanie od czego najlepije pasuje? Czy trzeba wymienić koło zamachowe?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Liroz » pn paź 18, 2010 1:40 pm

No jasne że wymienić. Po wstawieniu kompletu np. od 300D musi hulać. Tylko musi być fabryczny komplet od używki a nie np. docisk LUK ze sklepu a koło skąś i takie tam.
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: SHEYR » wt paź 19, 2010 7:44 am

a czemu do 300D? a nie np. od 2.9 od kaczki albo sprintera?
od osobówki nie będzie za słaba tarcza?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Liroz » wt paź 19, 2010 11:40 am

Bo tak :D temat ćwiczony :wink:
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Adaś A
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob mar 28, 2009 6:43 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Adaś A » wt paź 19, 2010 9:27 pm

My mamy komplet z E-klasy silnik+skrzynia manual. Co do silnika z musso to są całkiem inne silniki i nie mam doświadczenia. Koreańczycy do wolnossącego 2,9 z pośrednim wtryskiem dodali turbo+IC i podszyli się pod sprawdzony silnik 2,9 ze sprintera/E z rotacyjną pompą wtryskową , dwustopniowym wtryskiem z ciśnieniem ponad 300atm. i to bezpośrednio na tłok a nie w jakąś dziurkę, która powoduje dodatkowe grzanie głowicy, gdzie po suwie pracy turbo ma co robić, a IC co zbijać.
Ten silnik to prawdziwy wół roboczy, który nie jest może sportową jednostką, ale jak to dobry diesel wybaczy kierowcy wszelkie błędy.
Jak dalej będziesz dalej kucał z tym sprzęgłem to szukaj wśród gelędziaży z Płocka tam dają radę z połączeniem musso do gel.

Zbyszek G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr gru 05, 2007 9:17 am
Lokalizacja: Zgierz

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Zbyszek G » śr paź 20, 2010 8:21 am

Mam u siebie 300 td 24V a miałem okazję pojeżdzić G kolegi z motorkiem 300D od BMW. Jeździ kozacko i zastanawiam się grubo nad wymianą.

Awatar użytkownika
Krzysio
Posty: 324
Rejestracja: śr lut 20, 2008 4:31 pm
Lokalizacja: Karczew

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Krzysio » śr paź 20, 2010 8:31 am

Mam taki 300 Td 24V do oddania Wiem że tu nie giełda , ale nie każdy ją czyta a mnie bardzo pili,więc piszę tu . Zwłaszcza że cena Jest taka jak za darmo :D
Jeep Cheeroke 4.0L
Mechanik 100% blokady Zwolnice

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: SHEYR » czw paź 21, 2010 7:35 am

Adaś A pisze:Jak dalej będziesz dalej kucał z tym sprzęgłem to szukaj wśród gelędziaży z Płocka tam dają radę z połączeniem musso do gel.
Adaś możesz dać jakis namiar na ludzi z Płocka - nick na forum, mail, telefon.... ?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Liroz » czw paź 21, 2010 4:54 pm

Zbyszek G pisze:Mam u siebie 300 td 24V a miałem okazję pojeżdzić G kolegi z motorkiem 300D od BMW. Jeździ kozacko i zastanawiam się grubo nad wymianą.
A ja mam ochotę V6 benzyne wrzucić :wink:

300D od beemki jest wymiarowo nawet ciut większy niż OM606 więc znowu nie będzie gdzie palca wsadzić. Dużo elektryki (CDI). No i 7 tysi chcieli jak oglądałem.
Obrazek
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: pinc6x6 » czw paź 21, 2010 6:37 pm

Adaś A pisze:My mamy komplet z E-klasy silnik+skrzynia manual. Co do silnika z musso to są całkiem inne silniki i nie mam doświadczenia. Koreańczycy do wolnossącego 2,9 z pośrednim wtryskiem dodali turbo+IC i podszyli się pod sprawdzony silnik 2,9 ze sprintera/E z rotacyjną pompą wtryskową , dwustopniowym wtryskiem z ciśnieniem ponad 300atm. i to bezpośrednio na tłok a nie w jakąś dziurkę, która powoduje dodatkowe grzanie głowicy, gdzie po suwie pracy turbo ma co robić, a IC co zbijać.
Ten silnik to prawdziwy wół roboczy, który nie jest może sportową jednostką, ale jak to dobry diesel wybaczy kierowcy wszelkie błędy.
Jak dalej będziesz dalej kucał z tym sprzęgłem to szukaj wśród gelędziaży z Płocka tam dają radę z połączeniem musso do gel.
ważyłeś może silnik lub cały zestaw ??

artur69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:49 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: artur69 » pt paź 22, 2010 5:28 pm

Adaś A pisze:My mamy komplet z E-klasy silnik+skrzynia manual...


Witam wszystkich

Młody zaczął temat, a ja go będę kontynuował. W geli mamy komplet z E, żeby nie kombinować. Problemy z czujnikiem położenia wału- bez zgłębienia tego tematu nie radzę na oko dopasowywać kół zamachowych do starych sprzęgieł/skrzyń. Tam jest problem z idealnym ustawieniem śladów dla czujnika.
Co do 2.9 z musso i kontaktu do płocka -zagonił w czasie zmiany telefonu, ale z nimi kiedyś gadałem, mają tam parę gel na tym motorze i dużo pozytywnych info.
Pozdrawiam Artur Anyszewski
========================
460 2.9tdi + obrzynek z białej G

artur69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:49 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: artur69 » pt paź 22, 2010 5:50 pm

Zbyszek G pisze:Mam u siebie 300 td 24V a miałem okazję pojeżdzić G kolegi z motorkiem 300D od BMW. Jeździ kozacko i zastanawiam się grubo nad wymianą.
Bo motór z BMW ma bezpośredni wtrysk i rotacyjną pompę, tak jak E i 1.9TDI z VW, no ale tego to chyba nikt do G nie "dospawa" (a jest lekki i wykręca 130KM 300Nm) :P .
Pozdrawiam Artur Anyszewski
========================
460 2.9tdi + obrzynek z białej G

Awatar użytkownika
bulimerc
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 12:10 am

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: bulimerc » pt paź 22, 2010 9:42 pm

Witam z tym ustawieniem czytnika wbrew pozorów niebyła tak źle okazało się ze jak zwykle strach miał wielkie oczy ,
założyłem zwykłe koło od kaczki do silnika 250 td z C klasy chodzi na komputerze i czyta pięć wkręconych śrubek m 6 wszystkie są wkręcane w odpowiednich miejscach ,poz Buli

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: pinc6x6 » sob paź 23, 2010 9:23 am

pomoże ktoś z tą wagą :roll: choć szacunkowo 250 , 300 czy 400 kg ??
przeraziłem się bo kolega zmieniał w E-klasie 3,2 i twierdzi że zestaw z automatem waży ponad 420kg :o
czy 2,9 podobnie ?? ??

artur69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:49 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: artur69 » sob paź 23, 2010 6:01 pm

Wiem że 2.9+manual z E ważą tyle co stara benz. 2.3 z automatem - sprawdzone. Silnik 1.9 a3 ze skrzynia i osprzętem nie dochodzi do 200kg (ważyłem). Zakładam, że na oko 2,9(bez skrzyni)=1,9 za skrzynią
Pozdrawiam Artur Anyszewski
========================
460 2.9tdi + obrzynek z białej G

artur69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:49 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: artur69 » sob paź 23, 2010 7:17 pm

Dziś na przeglądzie moja krótka 460 z 2.9 ważyła 2080kg z 80l ropy bez kierowcy. Znane mi wagi to rama z wahaczami 200kg i mosty z kołami i zawieszeniem 400kg. Reszta to założenia lub gdzieś usłyszane wagi: silnik+skrzynia 250kg, reduktor z walami max 80kg, kanapa i fotele 120kg razem 1130kg. Z tego wynika, że kompletna buda 950kg, Możliwe? Sam nie wiem dużo ale.... Coś w tym jest bo blach ma 1-1.2 mm grubości, a jest tego ze 40m2 po 8 kg daje 320kg, no ale wszędzie podwójne profile to wyjdzie 650kg, zresztą drzwi tylne mają 50kg a max 1m2, a różnica w wadze G kabriolet, a krótka to 300kg. Przedni zderzak osłony i tylny z hakiem to 50kg, pełna chłodnica+akumulator to następne 40kg.
Oczywiście jeśli ktoś zna dokładniej te wagi to czekam na sugestie chociaż to może nie ten pościk.
Pozdrawiam Artur Anyszewski
========================
460 2.9tdi + obrzynek z białej G

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Liroz » pn paź 25, 2010 4:53 am

Karoseria w Geli jest CIĘŻKA też to odkryłeś :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

artur69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 20, 2010 8:49 pm

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: artur69 » pn paź 25, 2010 12:09 pm

To jest najcięższa wada tego auta-gdyby była z aluminium (bo i tak ręcznie spawają) to byłby kultowy/niezniszczalny samochód na najbliższe...100lat, a tak jak nie utonie w błocie to bo go rudy pożre :(
Pozdrawiam Artur Anyszewski
========================
460 2.9tdi + obrzynek z białej G

Awatar użytkownika
Liroz
Posty: 2201
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 10:39 pm
Lokalizacja: Pomorze

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: Liroz » czw paź 28, 2010 7:54 pm

ech przestań, i tak jest kultowy a pomyśl jak najedziesz na minę, zrobisz czołówkę z czołgiem czy coś tam, aluminium obroni? :)21
L E D for off-road

Technika idzie do przodu...

SHEYR
 
 
Posty: 129
Rejestracja: sob lis 13, 2004 4:59 pm
Lokalizacja: SOPOT

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: SHEYR » śr lis 03, 2010 3:31 pm

artur69 pisze:Dziś na przeglądzie moja krótka 460 z 2.9 ważyła 2080kg z 80l ropy bez kierowcy. Znane mi wagi to rama z wahaczami 200kg i mosty z kołami i zawieszeniem 400kg. Reszta to założenia lub gdzieś usłyszane wagi: silnik+skrzynia 250kg, reduktor z walami max 80kg, kanapa i fotele 120kg razem 1130kg. Z tego wynika, że kompletna buda 950kg, Możliwe? Sam nie wiem dużo ale.... Coś w tym jest bo blach ma 1-1.2 mm grubości, a jest tego ze 40m2 po 8 kg daje 320kg, no ale wszędzie podwójne profile to wyjdzie 650kg, zresztą drzwi tylne mają 50kg a max 1m2, a różnica w wadze G kabriolet, a krótka to 300kg. Przedni zderzak osłony i tylny z hakiem to 50kg, pełna chłodnica+akumulator to następne 40kg.
Oczywiście jeśli ktoś zna dokładniej te wagi to czekam na sugestie chociaż to może nie ten pościk.
Czy wie ktoś ile może ważyć krótki Wolf 250GD?
DB 460 300GD, a w zasadzie już teraz 290GTD :)

Awatar użytkownika
kubakrysa
Posty: 565
Rejestracja: śr sty 17, 2007 10:10 pm
Lokalizacja: polska zachodnia

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: kubakrysa » sob lis 20, 2010 11:15 pm

liro 2,9 od sprintera. albo jak masz siano to sobie kub silnik oc jakiegos subaru w boxie i bedzie strzała. ja własnie o tym myśle
GELENDA MY CAR MY LIFE!! Legendewagen

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Jaki lżejszy mocny diesel do Geli?

Post autor: CrOOchy » pn lis 22, 2010 3:24 pm

że co niby boksera między profile ramy zmieścisz? :o
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mercedes”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość