Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » sob cze 11, 2011 1:41 pm

foch :)26

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Eskapada » sob cze 11, 2011 3:25 pm

ernil pisze:A w dziób chcesz? :)21
nie, nie lubię w dziób

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » sob cze 11, 2011 4:25 pm

Czyli że długie włosy to zmyłka taka? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: tomak74 » ndz cze 12, 2011 9:02 am

niezmiennie rozbrajają mnie wizyty ernila w dziale mitsu :)21 , lepiej napisz nam jakie pajero miałeś bo jakąś straszną krzywdę Ci zrobiło :wink: . Mam 2.8 w krótkim i na co jak na co ale na dynamikę nie można narzekać

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 9:24 am

Zapytaj Powy, on Ci opowie na pewno wszystko ze szczegółami. Pała gorącym uczuciem do tego egzemplarza od kilku lat.
Nie rozumiem co Cię rozbraja? Ty też pałasz miłością bezkrytyczną do Pajero? Masz jakieś porównanie do innych sprawnych samochodów?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: tomak74 » ndz cze 12, 2011 11:22 am

wydaje mi się że mam kontakt z innymi sprawnymi samochodami :)21 , w zaprzyjaźnionym warsztacie ( gdzie oczywiście czasem bywam ) robi się całkiem fajne auta na bamako, great escape, maroko czelendż i inne krótsze lub dalsze wycieczki za ciężką kasę.
I nie zauważyłem żeby paherro jakoś specjalnie odstawało z awariami a już na pewno nie odstaje dynamiką od Y60 kilkoma jeździłem i sorki ........ jakby się moje tak zbierało to też bym sprzedał :wink: . Ma oczywiście swoje wady ( które czasami mogą być zaletami ,bo nie ma np. praktycznie bagażnika) ale ma też sporo plusów.
Mam też znajomego z benzynowym trooperem, krótki, rocznik tak około 2000 ( to jest pewnie świetne auto, nie twierdzę ze nie ) ale zdążył już wymienić silnik a nawet zjarać instalację elektryczną to z takich spektakularnych rzeczy .

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 11:28 am

Krótko - jeżeli ktoś wychwala seryjny IFS w Pajero i ogólnie seryjne pajero nad seryjny zawias w parchu i seryjnego parcha ogólnie, to musi zmienić dilera albo zwyczajnie nie ma porównania :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

tomak74
Posty: 313
Rejestracja: śr mar 26, 2008 7:20 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: tomak74 » ndz cze 12, 2011 1:29 pm

niczego nie wychwalam nawet nie bronię . Tylko pytanie co to znaczy seryjne zawieszenie ??nowe ome , dobinsons to jeszcze seria , czy seria to 15 letnie amorki i springi :)21 . I jasne jest że sztywne patrolowe mosty są trwalsze niż ifs ( chyba najtrwalsze z ogólnodostępnych ) nikt tego nie neguje .
Można tu oczywiście pitolić że to się nie nadaje na wyprawówkę a to do bagna, tylko na szczęscie Ci co rzeczywiście gdzieś dalej pojechali o tym nie wiedzą :)21 i później mamy granda w afryce , hyundaia w mongolii czy terrano w afganistanie. :wink: Pozdro

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 1:51 pm

Seryjne, znaczy seryjne. Modyfikacje typu Dobinsons, OME itp - to również dużo łatwiej zrobić w parchu. Natomiast modyfikacje poważne, czyli zawias za zylion (nazwijmy to wyczynowy), inne wahacze, uniballe czy inne rozwiązania - wtedy już jest inaczej. To już jest budowa auta, często od podstaw i do konkretnego typu zastosowań. Inaczej do rajdów szybkich, inaczej do przepraw a jeszcze inaczej do wypraw. Do tego ostatniego oczywiście jest najczęściej tak, jak mówisz - seryjne byleco z kumatym kierowcą da radę objechać świat dwa razy. Oczywiście trzeba myśleć gdzie i jak się jedzie a raczej gdzie nie wjechać żeby nie zepsuć, ale da się, satysfakcja najważniejsza :)2
Nie zmienia to faktu, że Pajero to takie sobie auto. Ma milion elementów, które się psują, suma luzów jest wielka i nie toleruje to w serii większych kół i większych obciążeń. Miejsca mało, silnik taki sobie (aczkolwiek nie jest to motor z gruntu zły, tak jak na przykład VM :)21 i jak jest sprawny, to daje radę). Dużo łatwiej naprawia się patrola niż pajero - wymiana sprężyny a wymiana drążka skrętnego, wymiana sworzni, półosie i ich osłony, łańcuchy w reduktorach... Bleee. Oczywiście jak ktoś porównuje wydymanego patrola z padniętą głowicą, lejącymi kulami i zawiasem klapniętym na śmierć, to pewnie, że średnio ogarnięte pajero będzie lepsze. Z IFSem jest tak, że luzy mogą być na centymetr wszędzie a one mimo to się znoszą i jako tako idzie jechać. Niemniej sprawne zawieszenie zależne w porównaniu do sprawnego IFSa... Nie ma co porównywać po prostu.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 2:12 pm

piszesz tak jakby trza bylo co miesiac wymieniac drazki skretne albo oslony polosi, ze o lancuchu nie wspomne. jedyne co sie zgodze to sworznie... ja wymieniam dwa razy w roku i jest z tym troche roboty. tylko..... ile normalnych osob tak zrobi ? ile normalnych osob robi syfem 60tys rocznie po azji ? standardowy user wymieni raz na cale zycie sprzetu... lub najczesciej nie wymieni w ogole. wiec o czym tu mowa... a pieprzenie ze motor w pajero jest taki sobie to juz w ogole pozostawie bez komentarza.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 2:16 pm

Ja nikogo na siłę przekonywać nie zamierzam - mi to jest nawet na rękę - niech wszyscy kupują Pajero... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 2:46 pm

ja rowniez nikogo nie chce przekonywac, tylko jesli juz piszesz - pisz zgodnie z prawda.
posiadam pajero a nie patrola m.in. dlatego ze tam gdzie jezdze czesci sa za darmo i wszystko dostepne od reki.
gdyby tak bylo z patrolem lub jakimkolwiek innym wozkiem - pewnie bym go mial.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 3:41 pm

Dobrze, masz racje. Kłamałem. Pajero jest wspaniałe.
I pewnie dlatego tak szalenie istotne jest, żeby części do niego były dostępne w serwisach aż trzech marek... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 3:47 pm

ernil pisze:Dobrze, masz racje. Kłamałem. Pajero jest wspaniałe.
I pewnie dlatego tak szalenie istotne jest, żeby części do niego były dostępne w serwisach aż trzech marek... :)21
rotfl !
koleś probuje zalete obrócic w wade. szkoda gadać z toba ernil he he he

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 3:51 pm

Prawdę mówili - jesteś wyjątkowy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Adas » ndz cze 12, 2011 4:48 pm

ernil pisze:...
Tak więc myślę, że w Twoim Adaś przypadku to kwestia:
- uczucia
- przyzwyczajenia
- znasz każdy detal tego auta bo przekopałeś go pięć razy
- masz magazyn części
- Twoje auto z cywilnym Pajero niewiele ma wspólnego i raczej nie pojedziesz nim komfortowo na wycieczkę powiedzmy 2000km
...
ojojoj, ale się mylisz, całe podwozie, oprócz polibuszy to seria, wszystkie elementy zawieszenia i przeniesienia napędu to Misiufisu :wink:
ernil nie wiem co Ci zrobił Pażero, ale musiało boleć :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 5:02 pm

Jeździłem chwilę dłuższą PI 2.5td i chwilę hajlaxem 2.4 bodajże (chyba pierwszy kontakt z terenowymi jako kierowca), potem miałem Montereya 3.1td, potem Pajero II 2.5td i Pajero I 2.5td, potem k160 3.3td i teraz Y60 2.8td. Oprócz tego styczność dużą z innymi pojazdami j.w., których właścicielem nie jestem. Mam więc pewne podstawy do tego, by wydawać opinie o tych pojazdach, o Pajero w szczególności i powiem tak - straszny gniot to auto :)21
:wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » ndz cze 12, 2011 8:13 pm

Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma :)21


pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 12, 2011 8:20 pm

gebels pisze:Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma :)21


pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf :)21
widac maja wiele wspolnego he he he

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 12, 2011 8:51 pm

gebels pisze:(...)pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf :)21
Przynajmniej podążam słuszną drogą ewolucji, nie stoję nad tym truchłem motoryzacyjnym jak niektórzy... :)25
:)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: polaff » pn cze 13, 2011 3:42 am

ernil pisze:
gebels pisze:(...)pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf :)21
Przynajmniej podążam słuszną drogą ewolucji, nie stoję nad tym truchłem motoryzacyjnym jak niektórzy... :)25
:)21
niestety droga ewolucji motoryzacyjnej kończy się współczesnym plastikowym śmietniku i badziewnym wykonaniu całego auta łącznie z testowaniem na użytkowniku nowych pseudo technologii. :roll: :evil: :cry: :oops:
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » pn cze 13, 2011 7:02 am

Dlatego na chwilę obecną zatrzymałem się na y60, bo nie widzę alternatywy w akceptowalnym przedziale finansowym... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Eskapada » pn cze 13, 2011 7:53 am

gebels pisze:Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma :)21


pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf :)21
No ale w co tym dziwnego ??

K160 to piękne klasyczne auto ale syf jak patrzy. Zwisy hoojoe kąty też, zawieszenie na resorze, ciężki paliwożerny motor 3.3 lub dychawiczny 2.8 bez turba w 260. Do off roadu się średnio nadaje na wyprawy tez... takie piękny klasyk to niczego

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » pn cze 13, 2011 11:25 pm

a tobie się już mózg zlasował :)21

Eska wybacz, ja tam zakochany w Pajero nie jestem, nawet sporo mnie denerwuje ale nie jestem jak część klientów z forum którzy co nowego kupią to psalmy o tym piszą


jak bym chciał GR-a czy tam inne disco czy defektora, jeepa lub zajebista tojke to już bym miał


ja się do marki nie przywiązuje


ale uważam że w większości przypadków forumowych to po prostu ludzie kupili zarżnięta padline, i dlatego narzekają


patrol czy tam LR też ma swoje minusy


ja uważam że kluczem do sukcesu jest znalezienie egzemplarza w dobrym stanie co się równa 6 w totka

a jak ktoś znajdzie to się będzie długo cieszył tylko użytkowaniem

większość i tak rzadko je katuje

może z 20% właścicieli ma na co dzień do poruszania się normalna osobówke więc auta hardcoru nie zaznają

więc podsumowując olać te wszystkie poglądy na sztywne posty z tyłu z przody, blokady etc. trzeba szukać nie zamordowanego egzemplarza i to jest klucz do długiego bezawaryjnego urzytkowania
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » pn cze 13, 2011 11:30 pm

gebels pisze:
więc podsumowując olać te wszystkie poglądy na sztywne posty z tyłu z przody, blokady etc. trzeba szukać nie zamordowanego egzemplarza i to jest klucz do długiego bezawaryjnego urzytkowania

POPIERAM !!! FPISÓJCIE MJASTA!!!

1. ÓĆ

:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości