
Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Moderator: Kosiarz
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
nie, nie lubię w dzióbernil pisze:A w dziób chcesz?

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Czyli że długie włosy to zmyłka taka? 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
niezmiennie rozbrajają mnie wizyty ernila w dziale mitsu
, lepiej napisz nam jakie pajero miałeś bo jakąś straszną krzywdę Ci zrobiło
. Mam 2.8 w krótkim i na co jak na co ale na dynamikę nie można narzekać


Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Zapytaj Powy, on Ci opowie na pewno wszystko ze szczegółami. Pała gorącym uczuciem do tego egzemplarza od kilku lat.
Nie rozumiem co Cię rozbraja? Ty też pałasz miłością bezkrytyczną do Pajero? Masz jakieś porównanie do innych sprawnych samochodów?
Nie rozumiem co Cię rozbraja? Ty też pałasz miłością bezkrytyczną do Pajero? Masz jakieś porównanie do innych sprawnych samochodów?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
wydaje mi się że mam kontakt z innymi sprawnymi samochodami
, w zaprzyjaźnionym warsztacie ( gdzie oczywiście czasem bywam ) robi się całkiem fajne auta na bamako, great escape, maroko czelendż i inne krótsze lub dalsze wycieczki za ciężką kasę.
I nie zauważyłem żeby paherro jakoś specjalnie odstawało z awariami a już na pewno nie odstaje dynamiką od Y60 kilkoma jeździłem i sorki ........ jakby się moje tak zbierało to też bym sprzedał
. Ma oczywiście swoje wady ( które czasami mogą być zaletami ,bo nie ma np. praktycznie bagażnika) ale ma też sporo plusów.
Mam też znajomego z benzynowym trooperem, krótki, rocznik tak około 2000 ( to jest pewnie świetne auto, nie twierdzę ze nie ) ale zdążył już wymienić silnik a nawet zjarać instalację elektryczną to z takich spektakularnych rzeczy .

I nie zauważyłem żeby paherro jakoś specjalnie odstawało z awariami a już na pewno nie odstaje dynamiką od Y60 kilkoma jeździłem i sorki ........ jakby się moje tak zbierało to też bym sprzedał

Mam też znajomego z benzynowym trooperem, krótki, rocznik tak około 2000 ( to jest pewnie świetne auto, nie twierdzę ze nie ) ale zdążył już wymienić silnik a nawet zjarać instalację elektryczną to z takich spektakularnych rzeczy .
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Krótko - jeżeli ktoś wychwala seryjny IFS w Pajero i ogólnie seryjne pajero nad seryjny zawias w parchu i seryjnego parcha ogólnie, to musi zmienić dilera albo zwyczajnie nie ma porównania 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
niczego nie wychwalam nawet nie bronię . Tylko pytanie co to znaczy seryjne zawieszenie
nowe ome , dobinsons to jeszcze seria , czy seria to 15 letnie amorki i springi
. I jasne jest że sztywne patrolowe mosty są trwalsze niż ifs ( chyba najtrwalsze z ogólnodostępnych ) nikt tego nie neguje .
Można tu oczywiście pitolić że to się nie nadaje na wyprawówkę a to do bagna, tylko na szczęscie Ci co rzeczywiście gdzieś dalej pojechali o tym nie wiedzą
i później mamy granda w afryce , hyundaia w mongolii czy terrano w afganistanie.
Pozdro


Można tu oczywiście pitolić że to się nie nadaje na wyprawówkę a to do bagna, tylko na szczęscie Ci co rzeczywiście gdzieś dalej pojechali o tym nie wiedzą


Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Seryjne, znaczy seryjne. Modyfikacje typu Dobinsons, OME itp - to również dużo łatwiej zrobić w parchu. Natomiast modyfikacje poważne, czyli zawias za zylion (nazwijmy to wyczynowy), inne wahacze, uniballe czy inne rozwiązania - wtedy już jest inaczej. To już jest budowa auta, często od podstaw i do konkretnego typu zastosowań. Inaczej do rajdów szybkich, inaczej do przepraw a jeszcze inaczej do wypraw. Do tego ostatniego oczywiście jest najczęściej tak, jak mówisz - seryjne byleco z kumatym kierowcą da radę objechać świat dwa razy. Oczywiście trzeba myśleć gdzie i jak się jedzie a raczej gdzie nie wjechać żeby nie zepsuć, ale da się, satysfakcja najważniejsza
Nie zmienia to faktu, że Pajero to takie sobie auto. Ma milion elementów, które się psują, suma luzów jest wielka i nie toleruje to w serii większych kół i większych obciążeń. Miejsca mało, silnik taki sobie (aczkolwiek nie jest to motor z gruntu zły, tak jak na przykład VM
i jak jest sprawny, to daje radę). Dużo łatwiej naprawia się patrola niż pajero - wymiana sprężyny a wymiana drążka skrętnego, wymiana sworzni, półosie i ich osłony, łańcuchy w reduktorach... Bleee. Oczywiście jak ktoś porównuje wydymanego patrola z padniętą głowicą, lejącymi kulami i zawiasem klapniętym na śmierć, to pewnie, że średnio ogarnięte pajero będzie lepsze. Z IFSem jest tak, że luzy mogą być na centymetr wszędzie a one mimo to się znoszą i jako tako idzie jechać. Niemniej sprawne zawieszenie zależne w porównaniu do sprawnego IFSa... Nie ma co porównywać po prostu.

Nie zmienia to faktu, że Pajero to takie sobie auto. Ma milion elementów, które się psują, suma luzów jest wielka i nie toleruje to w serii większych kół i większych obciążeń. Miejsca mało, silnik taki sobie (aczkolwiek nie jest to motor z gruntu zły, tak jak na przykład VM

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
piszesz tak jakby trza bylo co miesiac wymieniac drazki skretne albo oslony polosi, ze o lancuchu nie wspomne. jedyne co sie zgodze to sworznie... ja wymieniam dwa razy w roku i jest z tym troche roboty. tylko..... ile normalnych osob tak zrobi ? ile normalnych osob robi syfem 60tys rocznie po azji ? standardowy user wymieni raz na cale zycie sprzetu... lub najczesciej nie wymieni w ogole. wiec o czym tu mowa... a pieprzenie ze motor w pajero jest taki sobie to juz w ogole pozostawie bez komentarza.
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Ja nikogo na siłę przekonywać nie zamierzam - mi to jest nawet na rękę - niech wszyscy kupują Pajero... 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
ja rowniez nikogo nie chce przekonywac, tylko jesli juz piszesz - pisz zgodnie z prawda.
posiadam pajero a nie patrola m.in. dlatego ze tam gdzie jezdze czesci sa za darmo i wszystko dostepne od reki.
gdyby tak bylo z patrolem lub jakimkolwiek innym wozkiem - pewnie bym go mial.
posiadam pajero a nie patrola m.in. dlatego ze tam gdzie jezdze czesci sa za darmo i wszystko dostepne od reki.
gdyby tak bylo z patrolem lub jakimkolwiek innym wozkiem - pewnie bym go mial.
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Dobrze, masz racje. Kłamałem. Pajero jest wspaniałe.
I pewnie dlatego tak szalenie istotne jest, żeby części do niego były dostępne w serwisach aż trzech marek...
I pewnie dlatego tak szalenie istotne jest, żeby części do niego były dostępne w serwisach aż trzech marek...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
rotfl !ernil pisze:Dobrze, masz racje. Kłamałem. Pajero jest wspaniałe.
I pewnie dlatego tak szalenie istotne jest, żeby części do niego były dostępne w serwisach aż trzech marek...
koleś probuje zalete obrócic w wade. szkoda gadać z toba ernil he he he
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Prawdę mówili - jesteś wyjątkowy.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
ojojoj, ale się mylisz, całe podwozie, oprócz polibuszy to seria, wszystkie elementy zawieszenia i przeniesienia napędu to Misiufisuernil pisze:...
Tak więc myślę, że w Twoim Adaś przypadku to kwestia:
- uczucia
- przyzwyczajenia
- znasz każdy detal tego auta bo przekopałeś go pięć razy
- masz magazyn części
- Twoje auto z cywilnym Pajero niewiele ma wspólnego i raczej nie pojedziesz nim komfortowo na wycieczkę powiedzmy 2000km
...

ernil nie wiem co Ci zrobił Pażero, ale musiało boleć

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Jeździłem chwilę dłuższą PI 2.5td i chwilę hajlaxem 2.4 bodajże (chyba pierwszy kontakt z terenowymi jako kierowca), potem miałem Montereya 3.1td, potem Pajero II 2.5td i Pajero I 2.5td, potem k160 3.3td i teraz Y60 2.8td. Oprócz tego styczność dużą z innymi pojazdami j.w., których właścicielem nie jestem. Mam więc pewne podstawy do tego, by wydawać opinie o tych pojazdach, o Pajero w szczególności i powiem tak - straszny gniot to auto 



XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma
pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf

pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf

Czwarte serce 

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
widac maja wiele wspolnego he he hegebels pisze:Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma![]()
pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Przynajmniej podążam słuszną drogą ewolucji, nie stoję nad tym truchłem motoryzacyjnym jak niektórzy...gebels pisze:(...)pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf


XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
niestety droga ewolucji motoryzacyjnej kończy się współczesnym plastikowym śmietniku i badziewnym wykonaniu całego auta łącznie z testowaniem na użytkowniku nowych pseudo technologii.ernil pisze:Przynajmniej podążam słuszną drogą ewolucji, nie stoję nad tym truchłem motoryzacyjnym jak niektórzy...gebels pisze:(...)pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf![]()




Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Dlatego na chwilę obecną zatrzymałem się na y60, bo nie widzę alternatywy w akceptowalnym przedziale finansowym... 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
No ale w co tym dziwnegogebels pisze:Ernil jest taki jeden od Hujdaja najlepsze jest to co altualnie ma![]()
pamiętam jak Ernil twierdził że tylko K160 reszta to syf

K160 to piękne klasyczne auto ale syf jak patrzy. Zwisy hoojoe kąty też, zawieszenie na resorze, ciężki paliwożerny motor 3.3 lub dychawiczny 2.8 bez turba w 260. Do off roadu się średnio nadaje na wyprawy tez... takie piękny klasyk to niczego

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
a tobie się już mózg zlasował
Eska wybacz, ja tam zakochany w Pajero nie jestem, nawet sporo mnie denerwuje ale nie jestem jak część klientów z forum którzy co nowego kupią to psalmy o tym piszą
jak bym chciał GR-a czy tam inne disco czy defektora, jeepa lub zajebista tojke to już bym miał
ja się do marki nie przywiązuje
ale uważam że w większości przypadków forumowych to po prostu ludzie kupili zarżnięta padline, i dlatego narzekają
patrol czy tam LR też ma swoje minusy
ja uważam że kluczem do sukcesu jest znalezienie egzemplarza w dobrym stanie co się równa 6 w totka
a jak ktoś znajdzie to się będzie długo cieszył tylko użytkowaniem
większość i tak rzadko je katuje
może z 20% właścicieli ma na co dzień do poruszania się normalna osobówke więc auta hardcoru nie zaznają
więc podsumowując olać te wszystkie poglądy na sztywne posty z tyłu z przody, blokady etc. trzeba szukać nie zamordowanego egzemplarza i to jest klucz do długiego bezawaryjnego urzytkowania

Eska wybacz, ja tam zakochany w Pajero nie jestem, nawet sporo mnie denerwuje ale nie jestem jak część klientów z forum którzy co nowego kupią to psalmy o tym piszą
jak bym chciał GR-a czy tam inne disco czy defektora, jeepa lub zajebista tojke to już bym miał
ja się do marki nie przywiązuje
ale uważam że w większości przypadków forumowych to po prostu ludzie kupili zarżnięta padline, i dlatego narzekają
patrol czy tam LR też ma swoje minusy
ja uważam że kluczem do sukcesu jest znalezienie egzemplarza w dobrym stanie co się równa 6 w totka
a jak ktoś znajdzie to się będzie długo cieszył tylko użytkowaniem
większość i tak rzadko je katuje
może z 20% właścicieli ma na co dzień do poruszania się normalna osobówke więc auta hardcoru nie zaznają
więc podsumowując olać te wszystkie poglądy na sztywne posty z tyłu z przody, blokady etc. trzeba szukać nie zamordowanego egzemplarza i to jest klucz do długiego bezawaryjnego urzytkowania
Czwarte serce 

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
gebels pisze:
więc podsumowując olać te wszystkie poglądy na sztywne posty z tyłu z przody, blokady etc. trzeba szukać nie zamordowanego egzemplarza i to jest klucz do długiego bezawaryjnego urzytkowania
POPIERAM

1. ÓĆ

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości