Pajero III mosty

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Pajero III mosty

Post autor: vandall_jr » pn maja 16, 2016 9:23 pm

Witam
Giełda leży :o , portal aukcyjny tyż :-? , więc pytam TU, Most przedni i tylny PAJERO III z silnikiem 2,5 TD przełożenia w moście 4,9. Gdyby, ktoś, coś, chętnie przygarnę za bilety PLN-u, na Baja Czarne potrzeba. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero III mosty

Post autor: jradek » wt maja 17, 2016 7:39 am

Gdzies w lodzkim jest jakis duzy szrot japoncow glownie mitsu. Byli kiedys na Allegro. Szukaj pod: pajero czesci. Cos tam kiedys bralem i starszy pan przez telefon zapewnial, ze maja wszystko.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero III mosty

Post autor: Adas » wt maja 17, 2016 5:32 pm

vandall_jr pisze:Witam
Giełda leży :o , portal aukcyjny tyż :-? , więc pytam TU, Most przedni i tylny PAJERO III z silnikiem 2,5 TD przełożenia w moście 4,9. Gdyby, ktoś, coś, chętnie przygarnę za bilety PLN-u, na Baja Czarne potrzeba. :)21
tu zadzwoń Piotr z Kostrzyna TEL 880 388 009

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero III mosty

Post autor: vandall1 » wt maja 17, 2016 6:11 pm

Raz.... :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 6:52 pm

vandall1 pisze:Raz.... :)20
:lol:

Dokładnie to samo chciałem napisać jak wlazłem tu pierwszy i jeszcze żadnych wpisów nie było :)21 .

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero III mosty

Post autor: vandall1 » wt maja 17, 2016 7:02 pm

Marcingalloper pisze:...........

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21
Układy sa wszędzie obecne :wink:

A propos...akurat grzebiemy taki silnik-zapowiada sie gruubo :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Pajero III mosty

Post autor: Jogi4x4 » wt maja 17, 2016 7:38 pm

A Bytów?

Co do Czarnego to akcja trwa... kosmetyka trasy i będzie szybko :)21
Galloper LWB - turysta

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 8:04 pm

vandall1 pisze:
Marcingalloper pisze:...........

Ale że żeśta pomagali mi przy silniku w Galloperze to odpuściłem.

:)21
Układy sa wszędzie obecne :wink:

A propos...akurat grzebiemy taki silnik-zapowiada sie gruubo :wink:
Dopisałeś bo wcześniej tego nie było o silniku.

Pomóc w czymś, jakieś rady Wam potrzebne :)21 .
Co z nim nie tak że grubo ??

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero III mosty

Post autor: vandall1 » wt maja 17, 2016 9:50 pm

Nie raz już grzebany,teraz zastukał panewką :( .
Otoczymy go głeboką troską i uleczymy :wink:
Z takim zapleczem intelektualnym /Forum/wynik pozytywny jest pewny :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » wt maja 17, 2016 10:08 pm

A uchylisz rąbka tajemnicy, bo prowadzę taki zeszyt ze statystykami, na jakim oleju to jeździło (syntetyk, półsyntetyk czy minerał) i co ile zmianę deklarował właściciel.
Z tego co czytam, słyszę i się dowiaduję to panewki stukają w tych co przeciągają wymiany ponad zalecane 7tysi i jeżdżą na mineralu.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero III mosty

Post autor: jradek » śr maja 18, 2016 5:51 am

Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero III mosty

Post autor: gebels » śr maja 18, 2016 6:38 am

jradek pisze:Mineral smaruje najlepiej

Dobrze że mnie uświadomiłeś :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero III mosty

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 18, 2016 7:53 am

jradek pisze:Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.
problem jest nieco bardziej zlozony, mineral smaruje tak samo jak syntetyk w okreslonych warunkach. W innych warunkach jest mniej stabilny.

Najwazniejszy parameter lepkosc w danej temperaturze. Mycie zalezy od dodatkow, a nie mineral/syntetyk.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero III mosty

Post autor: gebels » śr maja 18, 2016 9:05 am

Misiek Cypr pisze:
jradek pisze:Serio?
Ja leje mineral, ale zmieniam co 3 tysie.
Normalnie mnie wystraszyles.
Mineral smaruje najlepiej, ale najslabiej myje, szybko traci wlasciwosci wraz z iloscia sadzy.
problem jest nieco bardziej zlozony, mineral smaruje tak samo jak syntetyk w okreslonych warunkach. W innych warunkach jest mniej stabilny.

Najwazniejszy parameter lepkosc w danej temperaturze. Mycie zalezy od dodatkow, a nie mineral/syntetyk.
Misiul wyskakujesz przed orkiestre :)21 , a już myślałem że kolega temat bardziej rozwinie :roll:

czekam teraz na stwierdzenie który lepiej smaruje, popiołowy czy bezpopiołowy ?? oraz na to że np. Mobil lepszy od Lotosa lub na odwrót
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pajero III mosty

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 18, 2016 9:13 am

Najlepszy jest Tedex, albo VAT :)21 Na tym jezdzi Swiat. A Radka nie prowokuj, bo jak on przestanie pisac, to kto bedzie na tym forum pisal? hę? :)21

Temat rzeka, na razie zauwazam roznice miedzy producentami w jakosci obslugi I dostepnosci w roznych czesciach swiata. Poza tym widac roznice, przy sprezarkach srubowych oraz chlodniczych.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 9:26 am

Nie wiem jak Mitsu, bo Hyundai nawet nie przewiduje lania 15W40. Te oleje nie spełniają wymagań producenta .
Ja leje Mobil we wszystkich samochodach bo podoba mi się później zapach spalin. Niedokońca wiem tylko czy przez olej, którego silniki nie pija czy przez to że dolewam do paliwa olej do dwusuwów :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Pajero III mosty

Post autor: jradek » śr maja 18, 2016 10:14 am

Hmmm

Możecie rozwinąć wątek o olejach, chętnie poczytam.
Oleje syntetyczne są bardziej stabilne bo mają więcej dodatków dlatego je nazywamy syntetycznymi?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 11:14 am

jradek pisze:Hmmm

Możecie rozwinąć wątek o olejach, chętnie poczytam.
Oleje syntetyczne są bardziej stabilne bo mają więcej dodatków dlatego je nazywamy syntetycznymi?
Popatrz na karty produktu czy tam coś, w jakich temperaturach robi mineralny i syntetyczny. Mineralny zanim się ruszy przy niskich temperaturach to chwilę to trwa, syntetyk jest dużo bardziej płynny przez co szybciej wszędzie dociera.

Zaraz kopnę w jakieś instrukcję czy Mitsu w naszej strefie w ogóle dopuszcza stosowanie oleju mineralnego.

Turbo też nie lubi mineralnych olei. Na street forum ktoś się kiedyś z tego doktoryzował, ale ile w tym prawdy uj wie.
Mnie to ogólnie mineralny to się kojarzy z erą 126p i pochodnych.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero III mosty

Post autor: gebels » śr maja 18, 2016 1:40 pm

macie

obecnie zalecją syntetyki :)21

Oils and Lubricants
Kategoria : Samochody osobowe
Marka : Mitsubishi
Model : Pajero / Shogun / Montero (1991 - 2001)
Typ : Pajero / Shogun 2.5 TD (1991 - 2001)

Silnik 4D56
Pojemność:Pojemność filtra 0,8 litrów
:Pojemność układu smarowania 6,7 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 7500 km/ 6 miesiące
Produkty:Havoline Ultra S SAE 5W-30
:Havoline Ultra S SAE 5W-40
:Havoline Ultra SAE 5W-40
:Havoline Ultra Arctic SAE 5W-40
:Havoline Synthetic SAE 5W-40

Mechanizm różnicowy, przód (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,2 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,8 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1,8 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Geartex LS SAE 80W-90
:Geartex LS SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Geartex LS SAE 80W-90
:Geartex LS SAE 85W-90


Mechanizm różnicowy, tył, z blokadą (4x4)
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,6 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
:Wymiana 90000 km/ 72 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90
Zastosuj:Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-C SAE 80W-90
:Geartex EP-B SAE 85W-90



Skrzynia biegów, automatyczna 4/1
Pojemność:Pojemność układu smarowania 7,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Contact your Texaco Lubricants supplier
(tu można lac taki co spełnia Dextron IID, lub IIIH)


Skrzynia biegów, ręczna 5/1
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 75W-90 R
:Multigear S SAE 75W-90
:Geartex EP-A SAE 80W-90
:Geartex S4 SAE 75W-90



Skrzynia rozdzielcza
Pojemność:Pojemność układu smarowania 2,3 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 75W-90 R
:Multigear S SAE 75W-90
:Geartex EP-A SAE 80W-90
:Geartex S4 SAE 75W-90



Wspomaganie układu kierowniczego
Pojemność:Pojemność układu smarowania 1 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Texamatic 4291 - ten spełnia Dextron IID


Hydrauliczny układ hamulcowy/sprzęgłowy
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Brake Fluid DOT 4


Punkty smarowania smarem/kalamitki, inne
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 30000 km/ 24 miesiące
Produkty:Molytex EP 2
:Multifak T EP2
:Starplex EP 2


Punkty smarowania/smarowniczki, łożyska koła
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Wymiana 60000 km/ 48 miesiące
Produkty:Molytex EP 2
:Multifak T EP2
:Starplex EP 2



Układ chłodzenia
Pojemność:Pojemność układu smarowania 10,5 litrów + ogrzewanie tylne
:Pojemność układu smarowania 9,5 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 60000 km/ 48 miesiące
Produkty:Havoline GHC Pre-Mixed 50/50 (mieszanina koncentratu i wody 50/50 do ok -37)


Obudowa przekładni kierownicy
Pojemność:Pojemność układu smarowania 0,21 litrów
Zastosuj:Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość:Kontrola 15000 km/ 12 miesiące
:Wymiana 45000 km/ 36 miesiące
Produkty:Multigear SAE 80W-90
:Geartex EP-A SAE 85W-90
:Geartex EP-A SAE 80W
Czwarte serce :cry:

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 1:55 pm

Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero III mosty

Post autor: gebels » śr maja 18, 2016 2:00 pm

Marcingalloper pisze:Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

wiesz według tych katalogów elektronicznych to im się co chwile zmienia

według starych katalogów można lac do tego silnika mineralny 15W40, jak i 10W40 i oczywiście syntetyki :)21
Czwarte serce :cry:

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 2:09 pm

gebels pisze:
Marcingalloper pisze:Gdzieś miałem fajny skan Hyundai Polska dotyczący silników 2.5 z Gallopera H1/100 i pochodnych, dotyczący olejów.
Na 100% pamiętam że nie można było w żaden z tych silników stosować oleju 15W40 ze względu na turbosprężarkę. Ale pamiętam też że zalecane były oleje 10W40, o tym że trzeba lać tylko syntetyki mowy nie było.

wiesz według tych katalogów elektronicznych to im się co chwile zmienia

według starych katalogów można lac do tego silnika mineralny 15W40, jak i 10W40 i oczywiście syntetyki :)21
Faktycznie jest 15W40. Teraz patrzę i jest w instrukcji.

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero III mosty

Post autor: Kabal » śr maja 18, 2016 3:02 pm

mnie tą wymianą co 7500/6 mcy zaskoczyliście. Przebiegów to nie robię, ale nawet jak na co dzień jeździłem pajero to nie wpadłem, żeby 2 razy do roku oliwę wymieniać.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Pajero III mosty

Post autor: Marcingalloper » śr maja 18, 2016 3:05 pm

W płaskich jest najczęściej co rok (lub 30tys jak Laguna), choć chyba Subaraki też mają co 6msc.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero III mosty

Post autor: gebels » śr maja 18, 2016 3:21 pm

Kabal pisze:mnie tą wymianą co 7500/6 mcy zaskoczyliście. Przebiegów to nie robię, ale nawet jak na co dzień jeździłem pajero to nie wpadłem, żeby 2 razy do roku oliwę wymieniać.

To samo jest w patrolu tam chyba co 6 tys lub 6 miesiecy

W subaru wrx, lancerze evo w nissanie gtr jest co 5 tys lub co 6 miesiecy
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość