To dziwne bo nawet pajero 1 w benzynie ma altek na górze jak inni pisaliMarcinJ25 pisze:Heilsberg jestem dosyć świerzy w off road ale jak wygląda alternator to wiem. Pajero II 3,0 V6 V24 rok 1998, silnik 6G72, model V236GNHVL6, nie mam jak teraz zrobić zdjęcia komory silnika bo jestem na wyjazdach, alternator jest na dole , chyba że ktoś wcześniej robił jakiąś przekładkę silnika i jest jakiś inny niż w papierach, ale na pewno jest to benzynaHeilsberg pisze:Nikt sobie jaj nie robi. W Pajero II benzynie alternator jest na górze więc po co go przenosić skoro tam już jest?
Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Moderator: Kosiarz
- maciek ttl
-
- Posty: 153
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
- Lokalizacja: katowice
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I
Pozdrawiam
Maciek
Maciek
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: wt sty 17, 2012 12:45 pm
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I
Tu macie przykład że w Pajero II 3,0 V6 24V altek jest na dolemaciek ttl pisze:To dziwne bo nawet pajero 1 w benzynie ma altek na górze jak inni pisaliMarcinJ25 pisze:Heilsberg jestem dosyć świerzy w off road ale jak wygląda alternator to wiem. Pajero II 3,0 V6 V24 rok 1998, silnik 6G72, model V236GNHVL6, nie mam jak teraz zrobić zdjęcia komory silnika bo jestem na wyjazdach, alternator jest na dole , chyba że ktoś wcześniej robił jakiąś przekładkę silnika i jest jakiś inny niż w papierach, ale na pewno jest to benzynaHeilsberg pisze:Nikt sobie jaj nie robi. W Pajero II benzynie alternator jest na górze więc po co go przenosić skoro tam już jest?
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=f ... i1[page]=3
W sumie to widziałem 3,0 w wersjach z alternatorem i u góry i na dole , nie wiem czy to zależy od tego czy 24V czy 12V czy może od rocznika, mój jest 98 i ma na dole
Pozdr.
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I
tylko PII z silnikiem 3.0V6 12V ma altka u góry
Czwarte serce 

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Witam wszystkich
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13
Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13
Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
A osiowo wo wszystko jest ?
Czwarte serce 

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Wszystko ustawione na poziomice laserową
Coś mi się wydaje że te koło pasowe co dorabiał mi tokarz jest nie odpowiednio zrobione i tnie paski
Z jakiego alternatora dobra koło pasowe mam alternator z VW audi A3 90A
Coś mi się wydaje że te koło pasowe co dorabiał mi tokarz jest nie odpowiednio zrobione i tnie paski
Z jakiego alternatora dobra koło pasowe mam alternator z VW audi A3 90A
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Trzeba pomierzyc kolo jakie jest w oryginale pomierzyc to na altku i sprawa sie wyjasni
Czwarte serce 

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Za głębokie to koło, niech zrobi mniejszy stożek tak aby dół paska nie dotykał wewnętrznej powierzchni koła pasowego.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Koło pasowe wymienione i nadal to samo
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie
tak
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie
tak
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Koło u góry i na dole są zjebaane. Rowki wytarte na brzegach koła, wkleiłeś złą fotę ?
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2015 10:12 am przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Ktos ma przeniesiony altek i moglby podac jakies foty?
Linki juz nie robia.
Czy nie lepiej bylo by podniesc altka z vacu do gory?
Jakies uwagi co do takiej przerobki?
Przez ostatnie pol roku po raz drugi zabilem altka i chyba juz musze sie za to zabrac.
Linki juz nie robia.
Czy nie lepiej bylo by podniesc altka z vacu do gory?
Jakies uwagi co do takiej przerobki?
Przez ostatnie pol roku po raz drugi zabilem altka i chyba juz musze sie za to zabrac.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Sprawa dość pilna
Gdzie można dostać i jak przedłużyć przewody do Vacum?
Gdzie można dostać i jak przedłużyć przewody do Vacum?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Ruskie zostawiają alternator na miejscu z vacum pompą - wybebeszają tylko całe wnętrzności z alternatora zostawiając samą "ośkę" napędzającą pompę. Wtedy drugi alternator już działający dają na górze - można dać jakiś VW, mocniejszy ale i tańszy.jradek pisze:Sprawa dość pilna
Gdzie można dostać i jak przedłużyć przewody do Vacum?
Niestety nie mogę odnaleźć tego tematu

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Na jest to na forum. Moj po dwoch regeneracjach jest super nowka sztuka i szkoda go tam zostawiac na sponiewieranie. Sprobuje rekami mechanika podniesc calosc. Problemy z dopasowaniem kol pasowych odpadaja.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Powiem Ci że też chcę przenieść bo...
, bo sam nie wiem.
Ale i nie dalej jak wczoraj podpuścili mnie na przejazd przez taki dość głęboki rowek no i wjechałem. Wjechałem ale i tam zostałem tak że altek był pod wodą i na wskaźniku widziałem że przestał ładować. Już się bałem że coś się zesrało a do domu daleko
. Zanim mnie podczepili i wyciągnęli to trwało z 10min i altek już po wyciągnięciu też nie ładował przez dłuższą chwilę (tak z 5min) i w końcu ożył. Dziś też pół dnia jeździłem i działa.

Ale i nie dalej jak wczoraj podpuścili mnie na przejazd przez taki dość głęboki rowek no i wjechałem. Wjechałem ale i tam zostałem tak że altek był pod wodą i na wskaźniku widziałem że przestał ładować. Już się bałem że coś się zesrało a do domu daleko

- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Zrob sobie na klawiszu odpinane wzbudzenie to w razie W odepniesz i nic mu nie bedzie, a potem wlaczysz
Czwarte serce 

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Mówisz?
Nie myślałem o tym.
Odłączać wzbudzenie magnesów, TAK?
W sumie to diody się nie spalą, ale łożyska i komutatory (nie wiem jak to się nazywa w prądnicy prądu przemiennego) będą nadal niszczone.
Nie myślałem o tym.
Odłączać wzbudzenie magnesów, TAK?
W sumie to diody się nie spalą, ale łożyska i komutatory (nie wiem jak to się nazywa w prądnicy prądu przemiennego) będą nadal niszczone.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Rosjanie przerabiają jeszcze w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=DK6ezZqNOvI
http://www.youtube.com/watch?v=DK6ezZqNOvI
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Idealnie trafiles w moje oczekiwania.
Wilekie dzieki.
Wilekie dzieki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: pt wrz 16, 2016 4:40 am
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Po jeździe w ten mokry weekend, też muszę podnieść alternator w 2.8, bo jest fatalnie ustawiony, łapie cały syf i musiałem wykręcić go i oddać do regeneracji.
Pajero II 2.8 SS
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Czyli naprawdę masz Pajero.
Właśnie po raz 4ty regenerowalem altka, w tym raz już przeniesionego.
Pozdrawiam ciepło.

Właśnie po raz 4ty regenerowalem altka, w tym raz już przeniesionego.
Pozdrawiam ciepło.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: pt wrz 16, 2016 4:40 am
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Wpadnij kiedyś na Mokotów to sam zobaczysz

Właścicielem warsztatu jak zobaczył stan alternatora powiedział mi, że będziemy się częściej widywać...
Martwi tylko Twój wpis, że podniesiony wyżej też się brudzi
Już raz czyscilem dogłębnie chłodnicę bo samochód się grzał, teraz regeneracja alternatora, w filtrze powietrza zalega syf pomimo założenia snorkela... Do czego oni robią te samochody

Pajero II 2.8 SS
Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)
Ty wpadnij do mnie, ja mam dwa pajero.
I obawiam sie za to wina OR a nie mitsu.
Mi chodzi po głowie demontaż windy, snorkela i opon mt. Może wtedy nie dał bym rady dojechać w miejsce gdzie się psuje auto.
I obawiam sie za to wina OR a nie mitsu.
Mi chodzi po głowie demontaż windy, snorkela i opon mt. Może wtedy nie dał bym rady dojechać w miejsce gdzie się psuje auto.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość