Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
maciek ttl
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 8:45 pm
Lokalizacja: katowice

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: maciek ttl » pt lis 02, 2012 10:52 pm

MarcinJ25 pisze:
Heilsberg pisze:Nikt sobie jaj nie robi. W Pajero II benzynie alternator jest na górze więc po co go przenosić skoro tam już jest?
Heilsberg jestem dosyć świerzy w off road ale jak wygląda alternator to wiem. Pajero II 3,0 V6 V24 rok 1998, silnik 6G72, model V236GNHVL6, nie mam jak teraz zrobić zdjęcia komory silnika bo jestem na wyjazdach, alternator jest na dole , chyba że ktoś wcześniej robił jakiąś przekładkę silnika i jest jakiś inny niż w papierach, ale na pewno jest to benzyna :)11
To dziwne bo nawet pajero 1 w benzynie ma altek na górze jak inni pisali
Pozdrawiam

Maciek

MarcinJ25
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: wt sty 17, 2012 12:45 pm
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: MarcinJ25 » sob lis 17, 2012 10:52 pm

maciek ttl pisze:
MarcinJ25 pisze:
Heilsberg pisze:Nikt sobie jaj nie robi. W Pajero II benzynie alternator jest na górze więc po co go przenosić skoro tam już jest?
Heilsberg jestem dosyć świerzy w off road ale jak wygląda alternator to wiem. Pajero II 3,0 V6 V24 rok 1998, silnik 6G72, model V236GNHVL6, nie mam jak teraz zrobić zdjęcia komory silnika bo jestem na wyjazdach, alternator jest na dole , chyba że ktoś wcześniej robił jakiąś przekładkę silnika i jest jakiś inny niż w papierach, ale na pewno jest to benzyna :)11
To dziwne bo nawet pajero 1 w benzynie ma altek na górze jak inni pisali
Tu macie przykład że w Pajero II 3,0 V6 24V altek jest na dole
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=f ... i1[page]=3

W sumie to widziałem 3,0 w wersjach z alternatorem i u góry i na dole , nie wiem czy to zależy od tego czy 24V czy 12V czy może od rocznika, mój jest 98 i ma na dole
Pozdr.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I

Post autor: gebels » ndz lis 18, 2012 10:52 am

tylko PII z silnikiem 3.0V6 12V ma altka u góry
Czwarte serce :cry:

Delko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 26, 2015 8:23 pm

Re:

Post autor: Delko » ndz cze 14, 2015 10:21 am

Przemy pisze:Udało sie!
Kolejne Pajero z Nowym alternatorem w użytkowaniu.
Nie obeszło sie bez problemów ale juz jest i jak narazie działa :)12 :)12 :)12

Obrazek
Witam widzę że założyłeś alternator od audi z jakiego alternatora założyłeś koło pasowe ????

Delko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 26, 2015 8:23 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Delko » ndz cze 14, 2015 10:46 am

Witam wszystkich
Alternator ma już na górze z audi dorobiłem koło pasowe na pasek 13

Ale cały czas z paska znikają zęby nawet założenie paska gładkiego powoduje jego pękanie na części roboczej pomocy już kilka pasków poszło do kosza

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: gebels » ndz cze 14, 2015 12:32 pm

A osiowo wo wszystko jest ?
Czwarte serce :cry:

Delko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 26, 2015 8:23 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Delko » ndz cze 14, 2015 2:03 pm

Wszystko ustawione na poziomice laserową
Coś mi się wydaje że te koło pasowe co dorabiał mi tokarz jest nie odpowiednio zrobione i tnie paski
Z jakiego alternatora dobra koło pasowe mam alternator z VW audi A3 90A

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: gebels » ndz cze 14, 2015 2:25 pm

Trzeba pomierzyc kolo jakie jest w oryginale pomierzyc to na altku i sprawa sie wyjasni
Czwarte serce :cry:

Delko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 26, 2015 8:23 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Delko » ndz cze 14, 2015 9:50 pm

Parę fotek może ktoś coś doradzi
Obrazek

Obrazek

Widzę że koledzy zakładali już alternator z audi
Gdzie kupowaliście koło pasowe pasujące do tego alternatora

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Balu-Balu » pn cze 15, 2015 3:12 pm

Za głębokie to koło, niech zrobi mniejszy stożek tak aby dół paska nie dotykał wewnętrznej powierzchni koła pasowego.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Delko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 26, 2015 8:23 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Delko » wt cze 16, 2015 5:34 am

Koło pasowe wymienione i nadal to samo
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być nie
tak

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Balu-Balu » śr cze 17, 2015 9:23 am

Koło u góry i na dole są zjebaane. Rowki wytarte na brzegach koła, wkleiłeś złą fotę ?
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2015 10:12 am przez Balu-Balu, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » ndz kwie 03, 2016 9:40 pm

Ktos ma przeniesiony altek i moglby podac jakies foty?
Linki juz nie robia.
Czy nie lepiej bylo by podniesc altka z vacu do gory?
Jakies uwagi co do takiej przerobki?
Przez ostatnie pol roku po raz drugi zabilem altka i chyba juz musze sie za to zabrac.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » pn kwie 04, 2016 8:41 am

Sprawa dość pilna
Gdzie można dostać i jak przedłużyć przewody do Vacum?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Marcingalloper » pn kwie 04, 2016 7:21 pm

jradek pisze:Sprawa dość pilna
Gdzie można dostać i jak przedłużyć przewody do Vacum?
Ruskie zostawiają alternator na miejscu z vacum pompą - wybebeszają tylko całe wnętrzności z alternatora zostawiając samą "ośkę" napędzającą pompę. Wtedy drugi alternator już działający dają na górze - można dać jakiś VW, mocniejszy ale i tańszy.

Niestety nie mogę odnaleźć tego tematu :roll: .

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » pn kwie 04, 2016 7:35 pm

Na jest to na forum. Moj po dwoch regeneracjach jest super nowka sztuka i szkoda go tam zostawiac na sponiewieranie. Sprobuje rekami mechanika podniesc calosc. Problemy z dopasowaniem kol pasowych odpadaja.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Marcingalloper » pn kwie 04, 2016 7:48 pm

Powiem Ci że też chcę przenieść bo... :roll: , bo sam nie wiem.
Ale i nie dalej jak wczoraj podpuścili mnie na przejazd przez taki dość głęboki rowek no i wjechałem. Wjechałem ale i tam zostałem tak że altek był pod wodą i na wskaźniku widziałem że przestał ładować. Już się bałem że coś się zesrało a do domu daleko :)21 . Zanim mnie podczepili i wyciągnęli to trwało z 10min i altek już po wyciągnięciu też nie ładował przez dłuższą chwilę (tak z 5min) i w końcu ożył. Dziś też pół dnia jeździłem i działa.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: gebels » wt kwie 05, 2016 6:58 am

Zrob sobie na klawiszu odpinane wzbudzenie to w razie W odepniesz i nic mu nie bedzie, a potem wlaczysz
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » wt kwie 05, 2016 9:49 am

Mówisz?
Nie myślałem o tym.
Odłączać wzbudzenie magnesów, TAK?
W sumie to diody się nie spalą, ale łożyska i komutatory (nie wiem jak to się nazywa w prądnicy prądu przemiennego) będą nadal niszczone.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Maras
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt gru 21, 2004 1:34 am
Lokalizacja: Żuławy

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: Maras » śr kwie 06, 2016 4:54 pm

Rosjanie przerabiają jeszcze w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=DK6ezZqNOvI
GAZ 69-był
UAZ 3741-był
Galloper 2.5TCI

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » śr kwie 06, 2016 5:20 pm

Idealnie trafiles w moje oczekiwania.
Wilekie dzieki.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

MarcinZeth
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 4:40 am

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: MarcinZeth » wt paź 24, 2017 9:21 pm

Po jeździe w ten mokry weekend, też muszę podnieść alternator w 2.8, bo jest fatalnie ustawiony, łapie cały syf i musiałem wykręcić go i oddać do regeneracji.
Pajero II 2.8 SS

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » wt paź 24, 2017 9:26 pm

Czyli naprawdę masz Pajero.
:)2
Właśnie po raz 4ty regenerowalem altka, w tym raz już przeniesionego.
Pozdrawiam ciepło.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

MarcinZeth
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 4:40 am

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: MarcinZeth » wt paź 24, 2017 9:39 pm

jradek pisze:
wt paź 24, 2017 9:26 pm
Czyli naprawdę masz Pajero.
:)2
Właśnie po raz 4ty regenerowalem altka, w tym raz już przeniesionego.
Pozdrawiam ciepło.
Wpadnij kiedyś na Mokotów to sam zobaczysz :D

Właścicielem warsztatu jak zobaczył stan alternatora powiedział mi, że będziemy się częściej widywać...

Martwi tylko Twój wpis, że podniesiony wyżej też się brudzi

Już raz czyscilem dogłębnie chłodnicę bo samochód się grzał, teraz regeneracja alternatora, w filtrze powietrza zalega syf pomimo założenia snorkela... Do czego oni robią te samochody :)
Pajero II 2.8 SS

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Alternator - nowe miejsce (silnik 4D56T - 2,5TD Pajero I)

Post autor: jradek » wt paź 24, 2017 10:17 pm

Ty wpadnij do mnie, ja mam dwa pajero.

I obawiam sie za to wina OR a nie mitsu.

Mi chodzi po głowie demontaż windy, snorkela i opon mt. Może wtedy nie dał bym rady dojechać w miejsce gdzie się psuje auto.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość