Co steruje świecami ?

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Co steruje świecami ?

Post autor: Tarpi » śr cze 02, 2004 9:34 pm

Czy ktoś z Was wie co steruje świecami żarowymi w 2,5tdi ? Jakiś przekażnik czy cuś innego ?
Jakis burak poprzerabiał mi instalację i nie wiem teraz o co chodzzzi :(

Awatar użytkownika
nowicjusz
 
 
Posty: 221
Rejestracja: ndz mar 21, 2004 8:28 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: nowicjusz » śr cze 02, 2004 10:07 pm

za akumulatorem siedzą dwa ustrojstwa do sterowania świec,mam też to odłączone gdyż za krótko grzały,

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » czw cze 03, 2004 6:51 am

W 2.5 są dwa rodzaje grzania świec żarowych, jeden z kontrolką na zestawie wskaźników, drugi takiej kontrolki nie posiada. Dwa przekaźniki w pobliżu akumulatora świadczą o tym pierwszym. Przekaźniki sterowane są sterownikiem umieszczonym pod plastykową osłoną na prawym słupku przednim, pod deską rozdzielczą.
Pierwszy system jest oparty na 7V świecach, drugi ma 12V.
Siwy

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » czw cze 03, 2004 10:54 am

Siwy, a jak jest w L040 ? U mnie mam wrażenie, że automat od świec powoduje zwarcia w instalacji - poza tym świece bardzo długo się grzeją (jakieś 4 min) zanim zapali się zielone. świece są sprawne - sprawdzałem. Gdzie ten automat jest, bo nijak namierzyć go nie mogę... :roll:
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » czw cze 03, 2004 7:27 pm

Peter pisze: Gdzie ten automat jest, bo nijak namierzyć go nie mogę... :roll:
Automat zdaje sie jest pod deska rozdzielcza z lewej strony - pod bezpiecznikami, obok przekaznika wycieraczek. A sam przekaznik swiec na lewym blotniku w komorze silnika, na wysokosci pompy wtryskowej
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: Co steruje świecami ?

Post autor: pavvel » czw cze 03, 2004 7:59 pm

Tarpi pisze:Czy ktoś z Was wie co steruje świecami żarowymi w 2,5tdi ? Jakiś przekażnik czy cuś innego ?
Jakis burak poprzerabiał mi instalację i nie wiem teraz o co chodzzzi :(
sterownik :lol:
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » czw cze 03, 2004 10:46 pm

OOO, to chyba bez litra nie ogarnę tego :)21

U mnie jest cos tak powalone, że dopóki nie zgaśnie kontrolka świec to nie mogę wyłączyć silnika. Kluczyk w garści a syf pracuje :o
A czy w plastikowej skrzynce , obok akumulatora nie ma jeszcze jakigoś przekaźnika do tych świec?

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » czw cze 03, 2004 11:10 pm

ja wiec temat dotknol tu czegos nienamacalnego czym jak powszechnie i ze wszechmiar wiadomo jest elektryka w naszem ukochanem pojezdzie uzbroic siem wiec musiem w przyrzad specjalistyczny czyli probowkie (ew. zarowka z 2 kablami, dzwonek od tramwaju lub inne swietlne lub dzwiekowe urzadzenie sygnalizacyjne)
podnosiem wiec maskie w naszem pajero i
1. najpierw sprawdzamy czy aby prunt dochodzi do swiec zarowych bierzem w tem celu kabelek jeden do masy a drugi do koncowki swiecy i przekrecamy kluczyk w stayjce coby nam sie podgrzalo i da siem tu czesto zauwaazyc ciekawe zjawisko wizualno- werbalne natomiast slyszem pstryk przekaznika i mrugnela nam (ok 5s) lampka i bynajmniej nie jest to zadna fata mrugana tylko jak wiadomo powszechnie swiece w autach z kraju kwitnacej wisni najpierw grzeja lekkiem pradem potem zas mocnem pradem zagladamy wiec okiem podejrzliwem pod maskie i widziem 2 cylindryczne przedmioty z ktorych to wychodza po 2 kable i powtarzamy te sama procedure na tych o to kablach (tutaj przekonyjemy sie ze bynajmniej napiecie 12V nie jest napieciem bezpiecznym jak to pan od elektrotechniki w szkole nam tlumaczyl) i widziem ze po przekreceniu kluczyka napiecie pojawia sie tylko na jednem wyzej badanych obiektow jesli takowe zjawisko wystepuje musiem siem zapoznan z modulem znajdujacem siem pod prawom nogom pasazera ktory poza wieloma tajemnymi funkcjami steruje rowniez elektronikom wyciagamy wtyczkie i patrzymy oczami na jakosc stykow jesli som dobre to pakujem wszystko do kupy i powtarzamy procedure
jesli nadal nie dziala bierzem ze sklepu przelacznik swiate do fiata 125P (pasuje w dziurke zaraz obok guzika regulacji zawieszenia) i robiem se grzanie swiec na krotko gdyz bynajmniej nie jestesmy milionerami i wydatek rzedu 2kzl na nowy oraz sprawny modul jest zdecydowanie nie do przyjecia
2. jesli procedura z p.1 jest niewlasciowom to tutaj zaczynamy oczywiscie od bezpiecznikow a jakoze intuicyjnosc opisu bezpiecznikow w naszem pajero przypomina system operacyjny powszechnie nam panujacej firmy na M szukamy tego z opisem GLOW PLUG i tutaj uwaga !!! sa ich 2 jeden znajduje siem pod maska natomiast drugi znajduje siem po kierownicom

jesli 2 te sposoby z blizej nieokreslonych przyczyn siem nie powiodom musiemy udac siem do elektryka w celu blizszej oraz bardzej doglebnej weryfikacji usterki

ps. przerabilaem problem w ziimie u mamy w pajero padl modul elektroniczny zrobilem grzanie na krotko w pierwszej kolejnosci sprawdz czy jak przekrecisz kluczyk czy po kilku sekundach nie slychac przekaznika pod maska jesli tak to patrz p.1

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt cze 04, 2004 9:26 am

Ale to jest opis od V20 a nie L040... :roll: W L-ce jest trochę inaczej.
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » pt cze 04, 2004 9:54 am

eeee no to ja tusie przy piwie wieczorem wysilam :oops:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 453
Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » pt cze 04, 2004 2:16 pm

A w ogóle to przeróbka automatu na made in Poland 500 zeta i spokój 8)
MISIE SIĘ NIE PSUJĄ !!
G 300D Turbo 460.3

piotrpawel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 8:51 pm
Lokalizacja: poznan

automat swiec

Post autor: piotrpawel » pt cze 04, 2004 7:57 pm

temat przerabiałem zamiast załaczenia na stałe zastosuj przekaznik z golfa 1 lub 2. cena na gieldzie ok 30zl. podlaczenie proste w miejsce przekaznika w komorze silnika . oznaczenia koncowek L kontrolka /minus!/ t od czjnika z glowicy temp. moze zostac orginal
2 szerokie wyjscia to wejscie i wyjscie na swiece , g masa ostatni to wyjscie + na sterowanie rozrsznika.


po podlaczeni działanie nast. 1-grzeje w zaleznosci od typuu od 10-12s golf2 20-25s golf1
jezeli silnik cieply to krcej lub wcale

przekrecasz kluczyk rozrsznika odlancza natychmiast grzanie

do sterowania najprosciej wykozystac kabel od zaworuu pompy wtryskowej

fuull auutomat za ok. 30zl i 1godz. prasy w razie watplowosci sprawdz podlaczenie przekaznika z rysuunkami serwisowymi golfa np z ksiazki jezdze golfem /jeta pasatem vento itp/ do przeczytania np w ksiegarni technicznej lub w TESCO cfzy realu

Awatar użytkownika
Tarpi
Posty: 530
Rejestracja: pt mar 26, 2004 1:59 pm
Lokalizacja: Yelonky

Post autor: Tarpi » pt cze 04, 2004 9:22 pm

Rgb , dobry opis :D . Nabyłem dzisiaj oryginalny przekaźnik po przystępnej cenie. Jutro zaczynam walkę z syfem :)17

Peter, co to za przeróba za 500 zeta ?

A i może ma ktoś schemacior tej plątaniny kabli w V20 ?

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr sie 25, 2004 3:53 pm

mam komplet przekazników do V na zbyciu, jak cos komus podnie 8)
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość