ja wiec temat dotknol tu czegos nienamacalnego czym jak powszechnie i ze wszechmiar wiadomo jest elektryka w naszem ukochanem pojezdzie uzbroic siem wiec musiem w przyrzad specjalistyczny czyli probowkie (ew. zarowka z 2 kablami, dzwonek od tramwaju lub inne swietlne lub dzwiekowe urzadzenie sygnalizacyjne)
podnosiem wiec maskie w naszem pajero i
1. najpierw sprawdzamy czy aby prunt dochodzi do swiec zarowych bierzem w tem celu kabelek jeden do masy a drugi do koncowki swiecy i przekrecamy kluczyk w stayjce coby nam sie podgrzalo i da siem tu czesto zauwaazyc ciekawe zjawisko wizualno- werbalne natomiast slyszem pstryk przekaznika i mrugnela nam (ok 5s) lampka i bynajmniej nie jest to zadna fata mrugana tylko jak wiadomo powszechnie swiece w autach z kraju kwitnacej wisni najpierw grzeja lekkiem pradem potem zas mocnem pradem zagladamy wiec okiem podejrzliwem pod maskie i widziem 2 cylindryczne przedmioty z ktorych to wychodza po 2 kable i powtarzamy te sama procedure na tych o to kablach (tutaj przekonyjemy sie ze bynajmniej napiecie 12V nie jest napieciem bezpiecznym jak to pan od elektrotechniki w szkole nam tlumaczyl) i widziem ze po przekreceniu kluczyka napiecie pojawia sie tylko na jednem wyzej badanych obiektow jesli takowe zjawisko wystepuje musiem siem zapoznan z modulem znajdujacem siem pod prawom nogom pasazera ktory poza wieloma tajemnymi funkcjami steruje rowniez elektronikom wyciagamy wtyczkie i patrzymy oczami na jakosc stykow jesli som dobre to pakujem wszystko do kupy i powtarzamy procedure
jesli nadal nie dziala bierzem ze sklepu przelacznik swiate do fiata 125P (pasuje w dziurke zaraz obok guzika regulacji zawieszenia) i robiem se grzanie swiec na krotko gdyz bynajmniej nie jestesmy milionerami i wydatek rzedu 2kzl na nowy oraz sprawny modul jest zdecydowanie nie do przyjecia
2. jesli procedura z p.1 jest niewlasciowom to tutaj zaczynamy oczywiscie od bezpiecznikow a jakoze intuicyjnosc opisu bezpiecznikow w naszem pajero przypomina system operacyjny powszechnie nam panujacej firmy na M szukamy tego z opisem GLOW PLUG i tutaj uwaga

! sa ich 2 jeden znajduje siem pod maska natomiast drugi znajduje siem po kierownicom
jesli 2 te sposoby z blizej nieokreslonych przyczyn siem nie powiodom musiemy udac siem do elektryka w celu blizszej oraz bardzej doglebnej weryfikacji usterki
ps. przerabilaem problem w ziimie u mamy w pajero padl modul elektroniczny zrobilem grzanie na krotko w pierwszej kolejnosci sprawdz czy jak przekrecisz kluczyk czy po kilku sekundach nie slychac przekaznika pod maska jesli tak to patrz p.1