Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Pajero, Montero, Shogun, L200

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: plastic666 » sob cze 04, 2011 8:40 am

Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » sob cze 04, 2011 12:52 pm

wspornik nie wytrzyma (juz pewnie jest wy.ebany)

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: polaff » sob cze 04, 2011 9:55 pm

plastic666 pisze:Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.

bezproblemowo daje radę. ja jeżdzę i nic się nie dzieje.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » sob cze 04, 2011 11:32 pm

mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6 :)21
Czwarte serce :cry:

polaff
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: pt mar 13, 2009 8:24 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: polaff » ndz cze 05, 2011 4:06 am

gebels pisze:a mam silnik 3.0V6 :)21
no i co się chwalisz i smaka robisz? :)21
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Adas » ndz cze 05, 2011 7:46 am

plastic666 pisze:Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.

Nalewki to ciężkie opony, jak do nich zapodasz stalowe felgi to ciężar jednego koła przekroczy 40kg.
Skoro auto będzie upalane w terenie to żywotność reduktora, przy przełożeniach w mostach poniżej 5 będzie około 8-10 rajdów / rajd -imprez terenowa co najmniej 24H /
, więc zapodanie ciężkich nalewek łączy się ze zmianą przełożeń w mostach na 5,285 - 37/7
kolejnym etapem to zmiana mechanizmu różnicowego w przednim moście na 4 satelitowy od benzyny /lewa półoś, przegub wchodzący w most ma większą średnicę/

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » ndz cze 05, 2011 4:30 pm

Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
plastic666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 99
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
Lokalizacja: Ustka

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: plastic666 » ndz cze 05, 2011 4:35 pm

Nalewki to ciężkie opony, jak do nich zapodasz stalowe felgi to ciężar jednego koła przekroczy 40kg.
Skoro auto będzie upalane w terenie to żywotność reduktora, przy przełożeniach w mostach poniżej 5 będzie około 8-10 rajdów / rajd -imprez terenowa co najmniej 24H /
, więc zapodanie ciężkich nalewek łączy się ze zmianą przełożeń w mostach na 5,285 - 37/7
kolejnym etapem to zmiana mechanizmu różnicowego w przednim moście na 4 satelitowy od benzyny /lewa półoś, przegub wchodzący w most ma większą średnicę/[/quote]


W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...:) Wiec co sugerujesz? Jaką oponę dobrać, żeby to robiło jakoś?

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 05, 2011 4:49 pm

plastic666 pisze:

W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...:)
:o :o :o :o :o :o :o :o

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Adas » ndz cze 05, 2011 5:02 pm

plastic666 pisze:
W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...:) Wiec co sugerujesz? Jaką oponę dobrać, żeby to robiło jakoś?
przeraża mnie takie rozumowanie :o
piszą o przednim moście miałem na myśli mechanizm różnicowy w nim umieszczony :wink:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Kajen » ndz cze 05, 2011 6:02 pm

Adas, nie zalamuj sie. Tu jest jeszcze lepszy:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=85104

Pewnie, drązki skretne w moscie, cztery komutatory w rozruszniku, zaraz bedą wałki balansowe w ramie i rozrząd w reduktorze :)21

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » ndz cze 05, 2011 6:12 pm

Kajen, troche Cie ponioslo teraz. tamten od rozrusznika przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie i nie miesza pojec.

po prostu zal ci dupe sciska i zazdraszczasz bo nie masz drazkow skretnych w moscie !

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Kajen » ndz cze 05, 2011 6:26 pm

drut pisze:Kajen, troche Cie ponioslo teraz. tamten od rozrusznika przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie i nie miesza pojec.

po prostu zal ci dupe sciska i zazdraszczasz bo nie masz drazkow skretnych w moscie !
Chciałes chyba napisac "przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie ale miesza pojęcia"

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Eskapada » pn cze 06, 2011 5:49 am

ernil pisze:
Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie... :)21
Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvo

:)21
gebels pisze:mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6 :)21
powiedz Zbyszuku ile cię to auto kosztowało bo wydaje mi się że równowartość zbliżonego wiekowo Defa + wspomniane przez zemnie mosty od Volvo o tym, że ty auta nie katujesz i w ciężkich rajdach nie jeździsz nie wspomnę bo inaczej kosztowało by cię dwa razy więcej

:)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » pn cze 06, 2011 9:04 am

Eskapada pisze:
ernil pisze:
Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie... :)21
Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvo

:)21
gebels pisze:mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6 :)21
powiedz Zbyszuku ile cię to auto kosztowało bo wydaje mi się że równowartość zbliżonego wiekowo Defa + wspomniane przez zemnie mosty od Volvo o tym, że ty auta nie katujesz i w ciężkich rajdach nie jeździsz nie wspomnę bo inaczej kosztowało by cię dwa razy więcej

:)21

oj Eska Eska

to że w rajdach nie startuje nie znaczy ze jego żywot dużo lżejszy :)21 , może mój sekret zywotności auta tkwi w tym że kupiłem go z bardzo małym przebiegiem :roll:


ps. zna ktoś sposób na jakieś dłuższe życie tylnych klocków hamulcowych w miśku, karwa oni je chyba z papieru robią :roll:

chyba czas zaszczepić miśkowi na tył przednie 2 tłoczkowe zaciski z terrano :roll:
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: bilans » pn cze 06, 2011 11:56 am

powiem tylko ....

kur.... jest 35 st c.

litości bo mi ręce opadają ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » pn cze 06, 2011 12:35 pm

bilans pisze:powiem tylko ....

kur.... jest 35 st c.

litości bo mi ręce opadają ...

może u ciebie :)21 u mnie w biurze jest 23 st. :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Kajen
 
 
Posty: 3050
Rejestracja: czw sie 09, 2007 3:02 pm
Lokalizacja: Tychy/Rawa Maz.
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Kajen » pn cze 06, 2011 12:51 pm

Pitolicie. Ja od tygodnia przestawilem sobie prace na "tryb nocny". Sasiedzi mnie kochają...

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: gebels » pn cze 06, 2011 1:52 pm

Kajen pisze:Pitolicie. Ja od tygodnia przestawilem sobie prace na "tryb nocny". Sasiedzi mnie kochają...

ja nie musze przestawiać :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Adas » pn cze 06, 2011 6:39 pm

Eskapada pisze:
ernil pisze:
Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie... :)21
Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvo
:)21
ojtam, ojtam Pajero to dobry kompromis dzielności do ceny

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » sob cze 11, 2011 12:02 pm

Myślę, że ceny (wliczając konieczne modyfikacje by pajero jeździło jako-tako) są bardzo podobne... A "dzielności" i idiotoodporności bym nie próbował nawet porównywać... :)21
Nie neguję oczywiście całkiem aut z IFSem do zastosowań typu miejski offroad i pyrkanie sobie pod kominem, ale Pajero jest na szarym końcu listy. O niebo lepszym wyborem jest na przykład Monterey. Miałem oba te auta, jeździłem też benzynowym Montereyem i Pajero wypada blado zarówno w serwisie jaki i w komforcie, dynamice itp itd... (ostatnie ma się do diesli - nie jeździłem benzynowymi pajerakami, sądzę, że 3.5 wymiata, ale i w długim Montereyu 3.2 sobie radzi, a 3.5 przecież też występują).
Tak więc myślę, że w Twoim Adaś przypadku to kwestia:
- uczucia
- przyzwyczajenia
- znasz każdy detal tego auta bo przekopałeś go pięć razy
- masz magazyn części
- Twoje auto z cywilnym Pajero niewiele ma wspólnego i raczej nie pojedziesz nim komfortowo na wycieczkę powiedzmy 2000km

Dlatego też w pełni uzasadnionym jest fakt, że nie przesiadasz się na nic innego. Masz auto, które spełnia Twoje oczekiwania i jest odpowiednie do Twoich zastosowań.
No :wink:
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: Eskapada » sob cze 11, 2011 12:39 pm

ziew

:)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » sob cze 11, 2011 12:51 pm

A w dziób chcesz? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
drut
 
 
Posty: 203
Rejestracja: czw kwie 21, 2011 3:43 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: drut » sob cze 11, 2011 1:32 pm

ernil pisze:jeździłem też benzynowym Montereyem i Pajero wypada blado zarówno w serwisie
:)20 :)20 :)20 :)20 :)20 :)20 :)20

pajero jest jedynym autem na swiecie do ktorego czesci mozna kupic w ASO conajmniej trzech marek, wiec nie badz smieszny :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon

Post autor: ernil » sob cze 11, 2011 1:36 pm

Ziew... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mitsubishi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości