Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Moderator: Kosiarz
- plastic666
- jestem tu nowy...
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
- Lokalizacja: Ustka
Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
wspornik nie wytrzyma (juz pewnie jest wy.ebany)
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
plastic666 pisze:Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
bezproblemowo daje radę. ja jeżdzę i nic się nie dzieje.
Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6 

Czwarte serce 

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
no i co się chwalisz i smaka robisz?gebels pisze:a mam silnik 3.0V6

Pajero 2,5 TD 1998
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
RX 450hL 2018
RC 200t 2017
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
plastic666 pisze:Witam, posiadam Mitsubishi Pajero I z 90 roku. Aktualnie jezdze na oponach BFGoodrich All-Terrain o rozmiarze 285/75/r16.
Chciałbym włożyć mteki. Chodzi mi o kopie simexa, lub bieżnik typu sahara.
Myślałem o rozmiarze 265/70 lub 75 na r16.
Auto ma iść typowo w błota, i ciężki teren. 5% asfalt.
Moje pytanie do was, czy podzespoły pajero(reduktor,mosty) wytrzymają taką dużą oponę? Czy nie będzie sie wszystko urywać po kazdym wyjezdzie? z gory dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam.
Nalewki to ciężkie opony, jak do nich zapodasz stalowe felgi to ciężar jednego koła przekroczy 40kg.
Skoro auto będzie upalane w terenie to żywotność reduktora, przy przełożeniach w mostach poniżej 5 będzie około 8-10 rajdów / rajd -imprez terenowa co najmniej 24H /
, więc zapodanie ciężkich nalewek łączy się ze zmianą przełożeń w mostach na 5,285 - 37/7
kolejnym etapem to zmiana mechanizmu różnicowego w przednim moście na 4 satelitowy od benzyny /lewa półoś, przegub wchodzący w most ma większą średnicę/
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie...Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- plastic666
- jestem tu nowy...
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz maja 10, 2009 1:43 pm
- Lokalizacja: Ustka
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Nalewki to ciężkie opony, jak do nich zapodasz stalowe felgi to ciężar jednego koła przekroczy 40kg.
Skoro auto będzie upalane w terenie to żywotność reduktora, przy przełożeniach w mostach poniżej 5 będzie około 8-10 rajdów / rajd -imprez terenowa co najmniej 24H /
, więc zapodanie ciężkich nalewek łączy się ze zmianą przełożeń w mostach na 5,285 - 37/7
kolejnym etapem to zmiana mechanizmu różnicowego w przednim moście na 4 satelitowy od benzyny /lewa półoś, przegub wchodzący w most ma większą średnicę/[/quote]
W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...
Wiec co sugerujesz? Jaką oponę dobrać, żeby to robiło jakoś?
Skoro auto będzie upalane w terenie to żywotność reduktora, przy przełożeniach w mostach poniżej 5 będzie około 8-10 rajdów / rajd -imprez terenowa co najmniej 24H /
, więc zapodanie ciężkich nalewek łączy się ze zmianą przełożeń w mostach na 5,285 - 37/7
kolejnym etapem to zmiana mechanizmu różnicowego w przednim moście na 4 satelitowy od benzyny /lewa półoś, przegub wchodzący w most ma większą średnicę/[/quote]
W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
plastic666 pisze:
W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...![]()








Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
przeraża mnie takie rozumowanieplastic666 pisze:
W przednim moście? Wydawało mi się ze tam są drążki skrętne...Wiec co sugerujesz? Jaką oponę dobrać, żeby to robiło jakoś?

piszą o przednim moście miałem na myśli mechanizm różnicowy w nim umieszczony

https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Adas, nie zalamuj sie. Tu jest jeszcze lepszy:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=85104
Pewnie, drązki skretne w moscie, cztery komutatory w rozruszniku, zaraz bedą wałki balansowe w ramie i rozrząd w reduktorze
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=23&t=85104
Pewnie, drązki skretne w moscie, cztery komutatory w rozruszniku, zaraz bedą wałki balansowe w ramie i rozrząd w reduktorze

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Kajen, troche Cie ponioslo teraz. tamten od rozrusznika przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie i nie miesza pojec.
po prostu zal ci dupe sciska i zazdraszczasz bo nie masz drazkow skretnych w moscie !
po prostu zal ci dupe sciska i zazdraszczasz bo nie masz drazkow skretnych w moscie !
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Chciałes chyba napisac "przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie ale miesza pojęcia"drut pisze:Kajen, troche Cie ponioslo teraz. tamten od rozrusznika przynajmniej wie o co chodzi w jego budowie i nie miesza pojec.
po prostu zal ci dupe sciska i zazdraszczasz bo nie masz drazkow skretnych w moscie !
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvoernil pisze:A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie...Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)

powiedz Zbyszuku ile cię to auto kosztowało bo wydaje mi się że równowartość zbliżonego wiekowo Defa + wspomniane przez zemnie mosty od Volvo o tym, że ty auta nie katujesz i w ciężkich rajdach nie jeździsz nie wspomnę bo inaczej kosztowało by cię dwa razy więcejgebels pisze:mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Eskapada pisze:Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvoernil pisze:A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie...Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
powiedz Zbyszuku ile cię to auto kosztowało bo wydaje mi się że równowartość zbliżonego wiekowo Defa + wspomniane przez zemnie mosty od Volvo o tym, że ty auta nie katujesz i w ciężkich rajdach nie jeździsz nie wspomnę bo inaczej kosztowało by cię dwa razy więcejgebels pisze:mój na czymś takim wytrzymał już 3 lata, a mam silnik 3.0V6
oj Eska Eska
to że w rajdach nie startuje nie znaczy ze jego żywot dużo lżejszy


ps. zna ktoś sposób na jakieś dłuższe życie tylnych klocków hamulcowych w miśku, karwa oni je chyba z papieru robią

chyba czas zaszczepić miśkowi na tył przednie 2 tłoczkowe zaciski z terrano

Czwarte serce 

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
powiem tylko ....
kur.... jest 35 st c.
litości bo mi ręce opadają ...
kur.... jest 35 st c.
litości bo mi ręce opadają ...
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
bilans pisze:powiem tylko ....
kur.... jest 35 st c.
litości bo mi ręce opadają ...
może u ciebie


Czwarte serce 

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Pitolicie. Ja od tygodnia przestawilem sobie prace na "tryb nocny". Sasiedzi mnie kochają...
- gebels
-
- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Kajen pisze:Pitolicie. Ja od tygodnia przestawilem sobie prace na "tryb nocny". Sasiedzi mnie kochają...
ja nie musze przestawiać

Czwarte serce 

Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
ojtam, ojtam Pajero to dobry kompromis dzielności do cenyEskapada pisze:Trudno się tutaj nie zgodzić aczkolwiek może to być Defender Wrangler z mostami od Patrola lub Volvoernil pisze:A końcowym etapem tego wszystkiego będzie zakup y60 by cieszyć się bezawaryjną jazdą seryjnym autem na dużej fedimie...Adas pisze:(...)kolejnym etapem(...)
![]()
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
Myślę, że ceny (wliczając konieczne modyfikacje by pajero jeździło jako-tako) są bardzo podobne... A "dzielności" i idiotoodporności bym nie próbował nawet porównywać... 
Nie neguję oczywiście całkiem aut z IFSem do zastosowań typu miejski offroad i pyrkanie sobie pod kominem, ale Pajero jest na szarym końcu listy. O niebo lepszym wyborem jest na przykład Monterey. Miałem oba te auta, jeździłem też benzynowym Montereyem i Pajero wypada blado zarówno w serwisie jaki i w komforcie, dynamice itp itd... (ostatnie ma się do diesli - nie jeździłem benzynowymi pajerakami, sądzę, że 3.5 wymiata, ale i w długim Montereyu 3.2 sobie radzi, a 3.5 przecież też występują).
Tak więc myślę, że w Twoim Adaś przypadku to kwestia:
- uczucia
- przyzwyczajenia
- znasz każdy detal tego auta bo przekopałeś go pięć razy
- masz magazyn części
- Twoje auto z cywilnym Pajero niewiele ma wspólnego i raczej nie pojedziesz nim komfortowo na wycieczkę powiedzmy 2000km
Dlatego też w pełni uzasadnionym jest fakt, że nie przesiadasz się na nic innego. Masz auto, które spełnia Twoje oczekiwania i jest odpowiednie do Twoich zastosowań.
No

Nie neguję oczywiście całkiem aut z IFSem do zastosowań typu miejski offroad i pyrkanie sobie pod kominem, ale Pajero jest na szarym końcu listy. O niebo lepszym wyborem jest na przykład Monterey. Miałem oba te auta, jeździłem też benzynowym Montereyem i Pajero wypada blado zarówno w serwisie jaki i w komforcie, dynamice itp itd... (ostatnie ma się do diesli - nie jeździłem benzynowymi pajerakami, sądzę, że 3.5 wymiata, ale i w długim Montereyu 3.2 sobie radzi, a 3.5 przecież też występują).
Tak więc myślę, że w Twoim Adaś przypadku to kwestia:
- uczucia
- przyzwyczajenia
- znasz każdy detal tego auta bo przekopałeś go pięć razy
- masz magazyn części
- Twoje auto z cywilnym Pajero niewiele ma wspólnego i raczej nie pojedziesz nim komfortowo na wycieczkę powiedzmy 2000km
Dlatego też w pełni uzasadnionym jest fakt, że nie przesiadasz się na nic innego. Masz auto, które spełnia Twoje oczekiwania i jest odpowiednie do Twoich zastosowań.
No

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Pajero I 2,5 TDI proszę o pomoc w dobraniu opon
ernil pisze:jeździłem też benzynowym Montereyem i Pajero wypada blado zarówno w serwisie







pajero jest jedynym autem na swiecie do ktorego czesci mozna kupic w ASO conajmniej trzech marek, wiec nie badz smieszny




Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości