Lift Frotki 2" by IRONMAN

Frontera, Monterey

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Lift Frotki 2" by IRONMAN

Post autor: mazurkas007 » czw wrz 21, 2006 6:49 pm

Od kilku dni mailuje sobie z firmą IRONMAN na temat zakupu od nich zestawu dla liftu Frotki o 2". Wszystko było ok do momentu aż nie zaczeliśmy kąpletować zestawu. Ja chcę sprężyny 4 szt, 4 amortyzatory, amortyzator skrętu i pogrubione i wydłużone drążki skrętne. Pan z firmy IRONMAN zapiera się że powinienem kupić tylko dwie sprężyny na tył a na przód wystarczą same drążki skrętne. Mówię mu że chcę cztery sprężyny aby auto było i podniesione i sztywniejsze ( sprężyny z grubszego drutu ) a gość idzie w zaparte że mogę kupić tylko dwie na tył a na przodzie same drążki i sztywne amory załatwia sprawę. Ponadto gość twierdzi, że do Froty nie da się zamontować amortyzatora skrętu bo się nie da.

Pytam więc was starych wyjadaczy jak to jest z tymi sprężynami, liftem 2" i amortyzatorem skrętu do Frotki. Oraz czy te dwa cale można walnąć bez szkody dla przegubów z przodu bo dla wału do tylnego mostu to pewno pikuś ;) taki lift.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 21, 2006 7:03 pm

no to Ci dobrze mówia bo wachacze muszą iść o jednakową wysokosć- jeżeli chcesz zrobić więcej jak 2' to byś musiał zmienić wachacze górne a nie sprężyny by uniknąć wielośladu
daj jakiegoś linka do nich
tu zobaczysz o co mniej więcej chodzi
http://www.pureisuzu.com/98-2001_3_lift.htm

twmu też zawieszenie takie nie daje wielkich możliwości liftowania

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw wrz 21, 2006 7:12 pm

wojtekkk pisze:no to Ci dobrze mówia bo wachacze muszą iść o jednakową wysokosć- jeżeli chcesz zrobić więcej jak 2' to byś musiał zmienić wachacze górne a nie sprężyny by uniknąć wielośladu
daj jakiegoś linka do nich
tu zobaczysz o co mniej więcej chodzi
http://www.pureisuzu.com/98-2001_3_lift.htm

twmu też zawieszenie takie nie daje wielkich możliwości liftowania
http://www.ironmansuspension.com/
a dalej wchodzisz na contact i wysyłasz maila.

Przecierz z przodu też jest sprężyna i na niej sie opiera auto - zawieszenie i sprężyna utrzymuje samochód nad ziemią a nie jakieś tam drążki ? ?
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw wrz 21, 2006 7:52 pm

to frotka nie ma z przodu drążków skrętnych?Ma sprężyny??????????no znawcy jak to jest?bylem przekonany że to drążkowachaczowiec... :D

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 21, 2006 7:55 pm

eee nudzisz sie na tych nivkach czy co ??

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw wrz 21, 2006 7:59 pm

trzeba zorientowanym być na wypadek zmiany auta na frotkę :D

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 21, 2006 8:03 pm

swojej ci nie sprzedam- co z niedzielka

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » czw wrz 21, 2006 8:04 pm

:roll: ...no frocia to z przodu sprężyn nie ma...tam funkcję "sprężystą"pełnią własnie drążki skrętne... :)21
"Jeżdżę z kim chcę"

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw wrz 21, 2006 8:11 pm

czyli dobrze mi się zdawało :D
Wojtek,z niedzielą jeszcze nie wiem, Druga Połowa sie buntuje :cry: Roztrzygnie się pewnie w ostatniej chwili...Ty ruszasz?

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » czw wrz 21, 2006 8:13 pm

pewnie tak ale jeszcze potwierdze na stronce podlasia

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » czw wrz 21, 2006 8:21 pm

kUBI pisze::roll: ...no frocia to z przodu sprężyn nie ma...tam funkcję "sprężystą"pełnią własnie drążki skrętne... :)21
Zgadza się troszkę sie zapędziłem z tymi sprężynami z przodu :oops:

Sprawa generalnie wygląda tak - mam zamiar puścić się Frotką na niewielka wyprawę, na jesieni przyszłego roku i powoli, powoli mam zamiar przygotować do tego moje autko.Plany sa następujące :
1. Oponki AT 31" - już zamontowane

2. Lift zawieszenia 2" maks 3" - grudzień tego roku

3. Snorkel ( choc jeszcze nie wiem na 100% ) - marzec przyszłego roku.

Jestem sobie w Rosji a motanie chcę robić w Polsce ( u siebie to zawsze u siebie ;) ) w tych krótkich momentach gdy w Polsce jestem. Musi więc to byc wszystko zapięte na ostatni guzik, że jak wracam na kilka dni do Polski to auto idzie na warsztat i jest zrobione na cacy - tak abym mógł ze spokojnym sumieniem wrócić nim do Rosji do pracy, bez obawy, że w polowie drogi tylny most mi odpadnie.
Na grudzien planuje lift zawieszenia i mam zamiar kupic gdzieś gotowy zestaw, zamówic przez internet i jak będę w Polsce to go zamontować.
Chyba że jest w Polsce jakaś firma co liftuje Frotki - wtedy uprzejmie proszę o namiary na pw, nawet jak to jest gdzieś na końcu świata, zaprowadze do nich auto, przespię się kilka dni w hotelu i odbiorę samochód już z liftem.
Narazie tylko firmę IRONMAN udało mi sie znaleźć ale oni tylko sprzedają a zamontować trzeba sobie samemu :(
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » czw wrz 21, 2006 8:27 pm

W którymś ze starych numerow "Offroad.pl" był opis podnoszenia frontery B.Robił to jakiś warsztat, szukaj w archiwum może namiary tam były...

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt wrz 22, 2006 5:23 am

link który podałem jest do isuzu Ccalmini) i powinien pasować do ciebie -to jest +3'

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt wrz 22, 2006 6:08 am

Na Fronterach się nie znam, ale jeśli Ty już założyłeś 31'' i nie chcesz więcej to po cholerę Ci ten lift? Prześwit zostanie ten sam.....
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt wrz 22, 2006 6:10 am

Maq pisze:Na Fronterach się nie znam, ale jeśli Ty już założyłeś 31'' i nie chcesz więcej to po cholerę Ci ten lift? Prześwit zostanie ten sam.....
eee....mmmm.... :o
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt wrz 22, 2006 6:35 am

Najniższym miejscem jest gruszka tylnego mostu. O ile się podniesie jak wyliftujesz auto o 2''?
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Wołek
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr lis 17, 2004 8:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wołek » pt wrz 22, 2006 6:49 am

Maq pisze:Najniższym miejscem jest gruszka tylnego mostu. O ile się podniesie jak wyliftujesz auto o 2''?
Jak nie wymieni się kół, to praktycznie wogóle.... :roll:
Disco 3,9V8

Awatar użytkownika
kUBI
Posty: 644
Rejestracja: śr sie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: kUBI » pt wrz 22, 2006 7:35 am

...koła 31 weszły,więc po co lift? a po to, ze buda pojdzie wyżej o 2-3 cale,wiec zwiekszy sie kąt najazdu i zjazdu oraz kąt rampowy,czyli zdolności terenowe wzrosna o kilka % :lol: a do tego dochodzą korzyści takie jak wydajniejsze amortzatory(jeżeli ma to być firmowy zestaw) co przedłuz żywotność zawieszenia i układu napędowego. :wink:
"Jeżdżę z kim chcę"

Ryży Koń
Posty: 414
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:35 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ryży Koń » pt wrz 22, 2006 8:26 am

Hehehehe no gość z Ironmana to musiał sie pienić jak mu Mazurkas zaczął wciskać że Frota z przodu ma sprężyny :D:D:D
Mazurka weź pod uwagę też to, że oni realizują zamóienie nawet 3,5 miesiąca.... Ja juz z nimi gagałem bo też chcę taki zawias zrobić. Z tym za jeszcze robięprzymiar do wymiany przewodów hamulcowych i sprzęgła na przewody w oplocie stalowym.

A tak jak kUBI napisał lekki lift zawiech w połączeniu z polepszeniem parametrów jest wspkazany. Poza tym w "miękkim terenie grucha mostu nie przeszkadza. Ona po porstu równa drogę dla tych którzy jadą za nami ;)

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » pt wrz 22, 2006 10:45 am

Praktycznie rzecz biorac nie da sie w żadnym aucie które ma drążki skrętne zrobić -prawidłowo - liftu przedniego zawieszenia plus 2" 3" bez wymiany wachaczy. Oczywsicie moża podkręcić lekko drązki ale około 3 cm wieksze podkręcanie drązków ograniczy ruch koła w w dół.

Druga ważna rzecz to drążki skretne praktycznie rzecz biorąc nie służą do liftowania auta bo to można zrobić za pomocąorginalnego drążka i jego regulacji. Ideą zakładnia nowych drązków jest zwiekszenie obiciązenia auta np gdy zamontujemy wyciągrakę zderzkak stalowy = cirka about 100 kg. Orginlany drążek sie ugnie a auto przysłowiowo klapnie natmoast a nowy drążke heavy duty nie !!

Jeśli juz masz opony 31" to praktycznie lift nie jest Cie potrzebny ale potrzebne Ci są nowe sprężyny i w/w drązki skrętne których głownym zadniem nie jest liftowanie auta tylko zwiększenie obciązenia np sprężyna plus 150 kg czyli o 150 kg wiecej niż to co masz w aucie. Tak wiec po załadowaniu auta na orginlanych sprężynach auto ci sie siądze a z zawieszeniem heavy duty nie !!

Snorkel - wiedz o tym ze do Frontery nie kupisz Snorkla tylko trzeba podpasować z Isuzu lub Holdena :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt wrz 22, 2006 1:47 pm

Maq pisze:Najniższym miejscem jest gruszka tylnego mostu. O ile się podniesie jak wyliftujesz auto o 2''?
Kilka słów wyjasnienia : auto było 'poswięcone' w terenie na "Bieszczadzkim Złocie". Nie było żadnych problemów, radziło sobie i w błotku i na podjazdach i na skałkach - z jednym zajeb...tym ale - totalnie ciągło brzuchem i hakiem po ziemi zabierając stosy kamieni, korzeni i innych syfów. Dlatego właśnie zamontowałem opony 31" zamiast 30" ( ale to tylko lift o pół cala ) i teraz chcę je podnieść ogólnie jeszcze o 2".
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pt wrz 22, 2006 1:56 pm

mazurkas007 pisze:
Maq pisze:Najniższym miejscem jest gruszka tylnego mostu. O ile się podniesie jak wyliftujesz auto o 2''?
Kilka słów wyjasnienia : auto było 'poswięcone' w terenie na "Bieszczadzkim Złocie". Nie było żadnych problemów, radziło sobie i w błotku i na podjazdach i na skałkach - z jednym zajeb...tym ale - totalnie ciągło brzuchem i hakiem po ziemi zabierając stosy kamieni, korzeni i innych syfów. Dlatego właśnie zamontowałem opony 31" zamiast 30" ( ale to tylko lift o pół cala ) i teraz chcę je podnieść ogólnie jeszcze o 2".
Potwierdzam autko było dzielne :)2

P.S. Szykuj się Zbyszku na Carpatie choć czasu full :)23

Pozdrawiam :wink:
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pt wrz 22, 2006 2:04 pm

Bartas pisze: P.S. Szykuj się Zbyszku na Carpatie choć czasu full :)23

A jak myslisz Bartas po co te wszystkie kombinacje 8) już powoli zaczynam kombinować co lepiej kupić na dach - namiot czy bagaznik :)23
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt wrz 22, 2006 3:01 pm

Snorkel - wiedz o tym ze do Frontery nie kupisz Snorkla tylko trzeba podpasować z Isuzu lub Holdena
- tu eskapada jesteś w błędzie bo do froty 3.2 i 2.2 są dostępne
http://almeria.paginasdeoro.com/rocasilva/snorkel2.html
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... pl%26lr%3D
ten pierwszy to typowo dso froty a drugi isuzu o któtym wspominałeś

Awatar użytkownika
wojtekkk
Posty: 1775
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 2:10 pm
Lokalizacja: podlaskie-N53*11' E23*11'

Post autor: wojtekkk » pt wrz 22, 2006 5:51 pm

wracając jeszcze do liftowania to nawet bez zmiany opon to te 2' maja sens. Faktycznie grucha tylnego mostu zostaje bez zmian ale idzie do góry płaski przód, belka środkowa i co najważniejsze wiszący z tyłu jak wielka ssawka zbiornik (przynajmniej w A)- jak jedno i drugie pójdzie do dóry to sam dyfer łatwiej jest przeciagnać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Opel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości