lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: BABCIA I » śr lis 24, 2010 7:43 pm

5.125 to przecież Żuk, Nysa, Tarpan 2x4, dolna Warszawa, Gaz 69 itd.
5.8 sprzedał kolega może dwa miesiące temu. Pochodziły z Honka - czyli komplet.
Oczywiście piszę o mostach występujących w "pierwszych" Honkerach.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Nikt » śr lis 24, 2010 8:26 pm

No te tylne żuka, nysy, itd i tak nie pokrywają się z honkerowymi.

Ten 5.8 - to tylko "sprzedał kolega", czy to jednak jest gdzieś w obrocie?
Ostatnio zmieniony śr lis 24, 2010 9:01 pm przez Nikt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: czesław&jarząbek » śr lis 24, 2010 8:33 pm

5.8 to chyba uza, nie?
#noichuj

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Krees » śr lis 24, 2010 9:00 pm

W honku to chodziło z benzyną 1,6. Dokładnie to jest 5,87 (41:7) Miałem kiedyś, sprzedałem już dawno. Teraz mam 2 komplety 5,125 z żuka, kupione nowe (znaczy stan magazynowy, brak śladów użytkowania) z jakichś wykopalisk garażowych, po 50zł sztuka. Póki co jestem <tfu> zadowolony. Mam oczywiście 2 komplety "tylne", przedniego nawet nie szukałem. Działa :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Nikt » śr lis 24, 2010 9:02 pm

czesław&jarząbek pisze:5.8 to chyba uza, nie?
Ło, zębów ma tyle samo?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Darek... » czw lis 25, 2010 7:42 am

Nikt pisze:
BABCIA I pisze:Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).
Panie, GDZIE można kupić? Bo przodu do benzyny już rok szukamy i wszędzie ino dizle...
u mnie :wink: ale tylko cały most :)13
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wukor » czw lis 25, 2010 9:04 am

sebeks pisze:z czym konkretnie masz problem ?

ewentualnie zapytaj tutaj, bo trochę ciekawych rzeczy można u nich znaleźć :

http://www.aso.pl/
Mam pytanko a chodzi mi o silnik 4c90, wydaje mi się że ma za dużo powietrza w układzie paliwowym ( pęcherzyki powietrza w przewodzie ). Przewody wydają się być szczelne tylko że są dodatkowe wyjścia z wtryskiwaczy na paliwo takim cienkim wężykiem i nie wiem czy to nie jest jakaś przyczyna ?
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: czesław&jarząbek » czw lis 25, 2010 9:16 am

to są przelewy.
powinny być szczelne.
w 4c były różne pompy, ale zazwyczaj przelew z wtrysków wraca do pompy wtryskowej. może też wracać do podstawy filtra.
przelew będzie ciekł, ale nie powinien zapowietrzać układu.
#noichuj

Awatar użytkownika
trefl
 
 
Posty: 106
Rejestracja: pn lip 28, 2008 8:41 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: trefl » czw lis 25, 2010 10:04 am

przewody paliwa na oko moga wygladac na szczelne ale mikropekniecia beda zasysac powietrze.
tak sie dzieje nawet juz po 2-3 latach w przewodach niskiej jakosci. wymien przewody i sprawa bedzie jasna. koszt minimalny.

Awatar użytkownika
wukor
Posty: 301
Rejestracja: wt sty 13, 2009 11:18 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wukor » czw lis 25, 2010 12:12 pm

Dzięki za odpowiedź.
Przelewy wymienione, miałem nadzieję że wystarczy, trudno będzie trzeba ściągać zbiornik i wymieniać :(
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Didymos » czw lis 25, 2010 12:18 pm

czesław&jarząbek pisze:5.8 to chyba uza, nie?
W uazie nie było 5,8, tylko 5,125 (41/8) i 4,625 (37/8).
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Nikt » czw lis 25, 2010 1:48 pm

Didymos pisze: W uazie nie było 5,8, tylko 5,125 (41/8) i 4,625 (37/8).
Ło, to taki przedni uazowy talerz 41 można zapakować do Honka, będzie robił z wałkiem 7?

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: wieprzowina » czw lis 25, 2010 2:08 pm

:D
wałek i talerz to zawsze komplet - parowany i docierany,
nie podmienia się pojedynczych elementów nawet w identycznych parametrami kompletach

A się pytasz czy do trybu z zębami dajmy na to o szerokości u podstawy 1cm pasuje inny trybik z ząbkami 1,5cm...

Awatar użytkownika
Nikt
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:17 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Nikt » czw lis 25, 2010 4:49 pm

wieprzowina pisze::D
wałek i talerz to zawsze komplet - parowany i docierany,
nie podmienia się pojedynczych elementów nawet w identycznych parametrami kompletach
No ja wiem, ale jak nie można nic znaleźć to się kombinator załącza.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: sebeks » pn gru 20, 2010 9:40 pm

kurde dawno mnie tu nie było, ale jak już piszecie o tych mostach to ja powiem tak

mam tarpana rolnika jak pewnie większość zauważyła i mam (a raczej miałem) most o przełożeniu 5,875 (z policzenia na obroty półosi tyle mi wyszło) i był to most z tarpana rolnika ale w wersji z silnikiem 1500 z dużego fiata oraz skrzynia biegów 4

szkoda że tak z pół roku temu nie pisałeś bo poszedł niedaleko mnie na złomie identyczny tarpan ( i most z resztą też) na żyletki.

ja bym się na twoim miejscu zakręcił trochę na aukcjach allegro :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Marku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: sob cze 07, 2008 7:20 pm

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

Post autor: Marku » śr gru 22, 2010 8:34 am

kiedyś czytałem taką książeczkę z serii TBiU na temat Honkera. Był tam też opis początków jego historii (łącznie z tarpanem 234, PW1, PW2, czy też nysą 325) i coś mi się tłucze, że właśnie jednym z założeń było stworzenie jednej wspólnej platformy dla kilku wersji, odmian, modeli. Efektem tego miała być wspólna rama (ramy) dla honkera i lublina, (różnica miała tyczyć mocowań na detale 4x4. ale czy tak jest w istocie- nie wiem. ale biorąc pod uwagę, że miały np. wspólne silniki, powstawały w tym samym miejscu. Choć z drugiej strony tym bardziej dziwi to że nic nie wiadomo o jakiś ( fabrycznych lub nie) zmotach typu lublin 4x4. Tym bardziej że jednak pod koniec lat 90 pojawiły się w np energetyce, gazownictwie Iveco w podobnej konfiguracji (bus/blaszak 4x4). W tej samej książce jest fotka chyba stanowiska dowodzenia na bazie "dłuższej ramy honkera" ( czy jakoś tak-jaby do budowy zastosowano ramę z dłuższej wersji lublina) .
Niestety przy przeprowadzkach zaginął ten egz- więc powyższe informację podaje jako trop nie jako pewnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości