lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
Moderator: Marcin-Kraków
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
5.125 to przecież Żuk, Nysa, Tarpan 2x4, dolna Warszawa, Gaz 69 itd.
5.8 sprzedał kolega może dwa miesiące temu. Pochodziły z Honka - czyli komplet.
Oczywiście piszę o mostach występujących w "pierwszych" Honkerach.
5.8 sprzedał kolega może dwa miesiące temu. Pochodziły z Honka - czyli komplet.
Oczywiście piszę o mostach występujących w "pierwszych" Honkerach.
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
No te tylne żuka, nysy, itd i tak nie pokrywają się z honkerowymi.
Ten 5.8 - to tylko "sprzedał kolega", czy to jednak jest gdzieś w obrocie?
Ten 5.8 - to tylko "sprzedał kolega", czy to jednak jest gdzieś w obrocie?
Ostatnio zmieniony śr lis 24, 2010 9:01 pm przez Nikt, łącznie zmieniany 1 raz.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
W honku to chodziło z benzyną 1,6. Dokładnie to jest 5,87 (41:7) Miałem kiedyś, sprzedałem już dawno. Teraz mam 2 komplety 5,125 z żuka, kupione nowe (znaczy stan magazynowy, brak śladów użytkowania) z jakichś wykopalisk garażowych, po 50zł sztuka. Póki co jestem <tfu> zadowolony. Mam oczywiście 2 komplety "tylne", przedniego nawet nie szukałem. Działa 

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
Ło, zębów ma tyle samo?czesław&jarząbek pisze:5.8 to chyba uza, nie?
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
u mnieNikt pisze:Panie, GDZIE można kupić? Bo przodu do benzyny już rok szukamy i wszędzie ino dizle...BABCIA I pisze:Do starych mostów można kupić przełożenia: 4.1, 4.5, 5.125, i 5.8 (Honker 1.6).


Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
Mam pytanko a chodzi mi o silnik 4c90, wydaje mi się że ma za dużo powietrza w układzie paliwowym ( pęcherzyki powietrza w przewodzie ). Przewody wydają się być szczelne tylko że są dodatkowe wyjścia z wtryskiwaczy na paliwo takim cienkim wężykiem i nie wiem czy to nie jest jakaś przyczyna ?sebeks pisze:z czym konkretnie masz problem ?
ewentualnie zapytaj tutaj, bo trochę ciekawych rzeczy można u nich znaleźć :
http://www.aso.pl/
Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112
http://vimeo.com/31952112
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
to są przelewy.
powinny być szczelne.
w 4c były różne pompy, ale zazwyczaj przelew z wtrysków wraca do pompy wtryskowej. może też wracać do podstawy filtra.
przelew będzie ciekł, ale nie powinien zapowietrzać układu.
powinny być szczelne.
w 4c były różne pompy, ale zazwyczaj przelew z wtrysków wraca do pompy wtryskowej. może też wracać do podstawy filtra.
przelew będzie ciekł, ale nie powinien zapowietrzać układu.
#noichuj
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
przewody paliwa na oko moga wygladac na szczelne ale mikropekniecia beda zasysac powietrze.
tak sie dzieje nawet juz po 2-3 latach w przewodach niskiej jakosci. wymien przewody i sprawa bedzie jasna. koszt minimalny.
tak sie dzieje nawet juz po 2-3 latach w przewodach niskiej jakosci. wymien przewody i sprawa bedzie jasna. koszt minimalny.
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
Dzięki za odpowiedź.
Przelewy wymienione, miałem nadzieję że wystarczy, trudno będzie trzeba ściągać zbiornik i wymieniać
Przelewy wymienione, miałem nadzieję że wystarczy, trudno będzie trzeba ściągać zbiornik i wymieniać

Nissan pickup, Suzuki Samurai
http://vimeo.com/31952112
http://vimeo.com/31952112
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
W uazie nie było 5,8, tylko 5,125 (41/8) i 4,625 (37/8).czesław&jarząbek pisze:5.8 to chyba uza, nie?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
Ło, to taki przedni uazowy talerz 41 można zapakować do Honka, będzie robił z wałkiem 7?Didymos pisze: W uazie nie było 5,8, tylko 5,125 (41/8) i 4,625 (37/8).
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera

wałek i talerz to zawsze komplet - parowany i docierany,
nie podmienia się pojedynczych elementów nawet w identycznych parametrami kompletach
A się pytasz czy do trybu z zębami dajmy na to o szerokości u podstawy 1cm pasuje inny trybik z ząbkami 1,5cm...
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
No ja wiem, ale jak nie można nic znaleźć to się kombinator załącza.wieprzowina pisze:![]()
wałek i talerz to zawsze komplet - parowany i docierany,
nie podmienia się pojedynczych elementów nawet w identycznych parametrami kompletach
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
kurde dawno mnie tu nie było, ale jak już piszecie o tych mostach to ja powiem tak
mam tarpana rolnika jak pewnie większość zauważyła i mam (a raczej miałem) most o przełożeniu 5,875 (z policzenia na obroty półosi tyle mi wyszło) i był to most z tarpana rolnika ale w wersji z silnikiem 1500 z dużego fiata oraz skrzynia biegów 4
szkoda że tak z pół roku temu nie pisałeś bo poszedł niedaleko mnie na złomie identyczny tarpan ( i most z resztą też) na żyletki.
ja bym się na twoim miejscu zakręcił trochę na aukcjach allegro
mam tarpana rolnika jak pewnie większość zauważyła i mam (a raczej miałem) most o przełożeniu 5,875 (z policzenia na obroty półosi tyle mi wyszło) i był to most z tarpana rolnika ale w wersji z silnikiem 1500 z dużego fiata oraz skrzynia biegów 4
szkoda że tak z pół roku temu nie pisałeś bo poszedł niedaleko mnie na złomie identyczny tarpan ( i most z resztą też) na żyletki.
ja bym się na twoim miejscu zakręcił trochę na aukcjach allegro

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: lublin 2,4 td 4x4 na ukł. napędowym z honkera
kiedyś czytałem taką książeczkę z serii TBiU na temat Honkera. Był tam też opis początków jego historii (łącznie z tarpanem 234, PW1, PW2, czy też nysą 325) i coś mi się tłucze, że właśnie jednym z założeń było stworzenie jednej wspólnej platformy dla kilku wersji, odmian, modeli. Efektem tego miała być wspólna rama (ramy) dla honkera i lublina, (różnica miała tyczyć mocowań na detale 4x4. ale czy tak jest w istocie- nie wiem. ale biorąc pod uwagę, że miały np. wspólne silniki, powstawały w tym samym miejscu. Choć z drugiej strony tym bardziej dziwi to że nic nie wiadomo o jakiś ( fabrycznych lub nie) zmotach typu lublin 4x4. Tym bardziej że jednak pod koniec lat 90 pojawiły się w np energetyce, gazownictwie Iveco w podobnej konfiguracji (bus/blaszak 4x4). W tej samej książce jest fotka chyba stanowiska dowodzenia na bazie "dłuższej ramy honkera" ( czy jakoś tak-jaby do budowy zastosowano ramę z dłuższej wersji lublina) .
Niestety przy przeprowadzkach zaginął ten egz- więc powyższe informację podaje jako trop nie jako pewnik
Niestety przy przeprowadzkach zaginął ten egz- więc powyższe informację podaje jako trop nie jako pewnik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość