I stało się... dostałem Honkera.

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

boris.blank

I stało się... dostałem Honkera.

Post autor: boris.blank » śr paź 19, 2005 5:37 pm

1994.r, a w zasadzie podwozie bo buda jest w koszmarnym stanie.Reduktor jest z nowym wsadem (tylko nie znam się na tego typu reduktorze i nie wiem jakiego to jest typu). Silnik Opel 2.0 MPI + gaz. Zawieszenie super, mosty super. Co z tego zmotać ? Ma ktoś może budę to odbuduję gada bo ta oryginalna miała być założona na Unimoga ale koncepcja umarła i buda też - ostał się jedynie Hard-Top i podwozie..

wieprzowina

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 6:04 am

Jeśli masz oryginalny standardowy reduktor to jest taki z centralnym dryfem – czyli cały czas masz napęd na 4 koła. Lewa wajcha włącza blokadę tego dyfra (przód wyłączona do tyłu włączona) – od tego jest czujnik sterujący kontrolką. Prawa wajcha włącza reduktor – przód wyłączony, środek neutral, tył włączony. Reduktor jest w pełni zsynchronizowany – czyli możesz włączać i wyłączać w ruchu – oczywiście do przejścia na biegi terenowe należy zwolnić do 40km/h. z tyłu reduktora jest kwadratowe odkręcane denko w miejsce którego wkręca się przystawkę odbioru mocy. Jedyna wada tego reduktora to wycie przy silnikach benzynowych – jest raczej przewidziany do diesli i zakresu obrotów do 3,5 tyś. Co do reszty to Honker ma trwałą ramę, więc zgnitą budę możesz regenerować zylion razy. Mosty starego typu (a pewnie takie masz) wybitne nie są (zwłaszcza przy mocnym motorze), za to pasują bebechy (poza półośkami) od żuk-ensa. Duża buda daje wiele możliwości przerobienia honka na cudne auto turystyczne, ew. dorabiasz poniżej bocznych okien hard-topa ladę i zapiekanki sprzedajesz.

boris.blank

Post autor: boris.blank » czw paź 20, 2005 7:05 am

Dziękuję za informacje. A czy poza tymi gałkami (lewa, prawa) jest jakaś róznica w reduktorach ? Z tego co kręciłem wynika, że to taki reduktor - a czym się rózni od innej wersji ?

Niva'94