I stało się... dostałem Honkera.

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

I stało się... dostałem Honkera.

Post autor: boris.blank » śr paź 19, 2005 5:37 pm

1994.r, a w zasadzie podwozie bo buda jest w koszmarnym stanie.Reduktor jest z nowym wsadem (tylko nie znam się na tego typu reduktorze i nie wiem jakiego to jest typu). Silnik Opel 2.0 MPI + gaz. Zawieszenie super, mosty super. Co z tego zmotać ? Ma ktoś może budę to odbuduję gada bo ta oryginalna miała być założona na Unimoga ale koncepcja umarła i buda też - ostał się jedynie Hard-Top i podwozie..

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 6:04 am

Jeśli masz oryginalny standardowy reduktor to jest taki z centralnym dryfem – czyli cały czas masz napęd na 4 koła. Lewa wajcha włącza blokadę tego dyfra (przód wyłączona do tyłu włączona) – od tego jest czujnik sterujący kontrolką. Prawa wajcha włącza reduktor – przód wyłączony, środek neutral, tył włączony. Reduktor jest w pełni zsynchronizowany – czyli możesz włączać i wyłączać w ruchu – oczywiście do przejścia na biegi terenowe należy zwolnić do 40km/h. z tyłu reduktora jest kwadratowe odkręcane denko w miejsce którego wkręca się przystawkę odbioru mocy. Jedyna wada tego reduktora to wycie przy silnikach benzynowych – jest raczej przewidziany do diesli i zakresu obrotów do 3,5 tyś. Co do reszty to Honker ma trwałą ramę, więc zgnitą budę możesz regenerować zylion razy. Mosty starego typu (a pewnie takie masz) wybitne nie są (zwłaszcza przy mocnym motorze), za to pasują bebechy (poza półośkami) od żuk-ensa. Duża buda daje wiele możliwości przerobienia honka na cudne auto turystyczne, ew. dorabiasz poniżej bocznych okien hard-topa ladę i zapiekanki sprzedajesz.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw paź 20, 2005 7:05 am

Dziękuję za informacje. A czy poza tymi gałkami (lewa, prawa) jest jakaś róznica w reduktorach ? Z tego co kręciłem wynika, że to taki reduktor - a czym się rózni od innej wersji ?

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw paź 20, 2005 7:21 am

Jak byś kiedyś był w okolicach ronda z palmą, to sprezentował bym Ci pełną dokumentację napraw do tego wynalazku. Na CD oczywiście.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw paź 20, 2005 7:44 am

Inny, montowany reduktor, był Warn'a. Miał odpinany przód i nie miał mechanizmu różnicowego. Zwykle był dopinany do skrzyni biegów, więc jeśli masz reduktor niezależny, połączony ze skrzynią osobnym wałem, jest to model standardowy.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 7:51 am

Niva'94 pisze:Jak byś kiedyś był w okolicach ronda z palmą, to sprezentował bym Ci pełną dokumentację napraw do tego wynalazku. Na CD oczywiście.
Nie da się tego spakować i podzielić co by pocztą poczło? :-?

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: I stało się... dostałem Honkera.

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 8:06 am

boris.blank pisze:1994.r, a w zasadzie podwozie bo buda jest w koszmarnym stanie.Reduktor jest z nowym wsadem (tylko nie znam się na tego typu reduktorze i nie wiem jakiego to jest typu). Silnik Opel 2.0 MPI + gaz. Zawieszenie super, mosty super. Co z tego zmotać ? Ma ktoś może budę to odbuduję gada bo ta oryginalna miała być założona na Unimoga ale koncepcja umarła i buda też - ostał się jedynie Hard-Top i podwozie..
Gdzie rozdają takie pojazdy ?? ?? !! !! Chętnie przyjmę :D

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw paź 20, 2005 12:18 pm

Jestem na Smolnej 2x w tygodniu (wtorek, czwartek) od 19-tej do 21-ej więc no problem podaj namiary albo zadzwoń to z przyjemnością przechwycę CD.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Re: I stało się... dostałem Honkera.

Post autor: boris.blank » czw paź 20, 2005 12:22 pm

Darek... pisze: Gdzie rozdają takie pojazdy ?? ?? !! !! Chętnie przyjmę :D
Aż dziw bierze, że w Warszawie ! Jakbym się nim nie zainteresował toby go koniki polne do końca wpierniczyły.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: I stało się... dostałem Honkera.

Post autor: Darek... » czw paź 20, 2005 12:33 pm

boris.blank pisze:
Darek... pisze: Gdzie rozdają takie pojazdy ?? ?? !! !! Chętnie przyjmę :D
Aż dziw bierze, że w Warszawie ! Jakbym się nim nie zainteresował toby go koniki polne do końca wpierniczyły.
Co stolica , to stolica :lol: Daj znać ja będzie drugi taki.

ed
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: sob sty 12, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lancut

jaka tam skrzynka jest

Post autor: ed » śr lis 02, 2005 9:53 pm

jak silnik 2.0 opla to taki drogi nie powinien byc - a jaka skrzynia sie tam pojawila ??
z czym ja i honker calkowicie sie zgadzamy - ostatnio tez suza lj 80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość