Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomocy
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 3
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 10:18 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomocy
Witam wszystkich.
Mamy mały problem z Honkiem z silnikiem z Iveco 2.5D. Otóż na wyższych obrotach zaczyna przerywać, tak jakby nie dostawał paliwa, a ponadto wówczas dymi ponad normę.Na niskich obrotach silnik chodzi lala.
(wszystkie paliwowe są szczelne, wszystkie filtry powymieniane).
Co o tym myślicie?
Mamy mały problem z Honkiem z silnikiem z Iveco 2.5D. Otóż na wyższych obrotach zaczyna przerywać, tak jakby nie dostawał paliwa, a ponadto wówczas dymi ponad normę.Na niskich obrotach silnik chodzi lala.
(wszystkie paliwowe są szczelne, wszystkie filtry powymieniane).
Co o tym myślicie?
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Witam wszystkich posiadaczy tego "TYLKO"
pięknego auta .Posiadam Honka z 92r z silnikem 2.5d iveco
i mam ten sam problem.Przy dużych obrotach przerywa . A wczoraj wybrałem się w teren i zgasł
,nie dało sie go odpalić, traktorzysta zarobił 30zł i dwa piwa. A dżis rano odpalił bez problemu ,magia czy cud ? mam pytanie jak ustawia sie w tym silniku kat wtrysku na pompie.
Pozdrawiam

i mam ten sam problem.Przy dużych obrotach przerywa . A wczoraj wybrałem się w teren i zgasł

Pozdrawiam
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Z tego co pamiętam przekręca się całą pompę. Ale wstrzymałbym się z tym. Sprawdź czy się nie zapowietrza, czy pompka podaje paliwo, czy filtr nie jest zapchany, i zmień na wszelki wypadek paliwo.
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Witam.Do tego celu używa się cujnika zegarowego http://allegro.pl/miernik-do-ustawiania ... 27299.html.



Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Tak zaczne od wymiany filtra paliwa i odpowietrzeniu ukł. paliwowego. Z pompa bawic sie narazie nie bede.Dzis przyszły poduszki pod reduktor wiec trzeba bedzie połozyc sie na chwile pod honkiem i sprawdzic jak sie do tego zabrac .hej 

Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Dzisiaj wyszło :
-pompka mechaniczna do wymiany
-bak przecieka (drugiego nie ma)
tak wiec nie jest zle
-pompka mechaniczna do wymiany
-bak przecieka (drugiego nie ma)
tak wiec nie jest zle

Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
chyba narobiłem sobie problemu : wymieniłem pompke ,wymieniłem filtr,odpowietrzyłem, ciezko ale odpalił ,chodził sobie na wolnych obrotach z dobre 20min pare razy go przegazowałem było ok ,zrobiłem rundkę i zgasł , teraz nie da sie go odpalić .Próbowałem wszystkiego w koncu dorwałem sie do rozrządu sprawdziłem wszystko jest na znakach, oprócz pompy wtryskowej bo tam nie widze zadnych znaków .Przestawiałem pompe luzując pasek rozrządu (obracałem koło delikatnie w lewo lub w prawo )poczym zakładałem pasek rozrz. patrząc na znaki na wale i na wałku rozrz.ale to nie dało rezultatu
-czy ktos wie jak ustawiac pompe wtryskową, i jaką wartosc napiecia macie na elektrozaworze na pompie u mnie pokazuje 30v
słyszałem jeszcze od innych ze mógł sie (lub mogłem
) przestawic cykl
-czy te silniki są kolizyjne (rozrząd na pasku )
Pozdrawiam HELP
P.S zważywszy na moja prace jaką wykonuje nie zawsze jestem w kraju a i z internetem tez ciezko wiec nie jestem wstanie odpisac natychmiastowo.
-czy ktos wie jak ustawiac pompe wtryskową, i jaką wartosc napiecia macie na elektrozaworze na pompie u mnie pokazuje 30v


-czy te silniki są kolizyjne (rozrząd na pasku )
Pozdrawiam HELP

P.S zważywszy na moja prace jaką wykonuje nie zawsze jestem w kraju a i z internetem tez ciezko wiec nie jestem wstanie odpisac natychmiastowo.
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

kąt przestawia się luzując samą pompę, a nie przestawiając pasek. Skąd w instalacji masz 30V??

Rada
Jeśli chcesz żeby ten silnik jeszcze robił - holuj go do mechanika od iveco.
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo


Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl
http://www.4x4.szczecin.pl
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Na forum Iveco piszą, że na tych pompach nie ma znaków do ustawiania początku wtrysku.
Potrzebny jest specjalny przyrząd montowany na pompie.
Ale skoro silnik dobrze chodził to po co te kombinacje z pompą wtryskową

Potrzebny jest specjalny przyrząd montowany na pompie.
Ale skoro silnik dobrze chodził to po co te kombinacje z pompą wtryskową


VW T4 syncro, 2.4D, long 

- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
A.F. nie wiesz jak to jest ? Najpierw się chwyta potem się myśli, każdy z nas to kiedyś przechodził. To coś w stylu "może się uda i będzie lepiej" 

Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
W kole pompy wtryskowej zajduje się otwór, w który wkłada się bolec o średnicy 5mm,można użyć śrubyM5.Przy prawidłowym ustawieniu bolec powinien zablokować koło.Do ustawienia pompy wtryskowej wymagane jest prawidłowe ustawienie rozrządu.Przyczyną nierównej pracu silnika na wysokich obrotach może być zatkany powrót nadmiaru paliwa.żeby sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej trzeba ustawić rozrząd na znakach,wtedy tłok w pierszym cylindrze zajduje się w GMP,mależy wymontować przewody wysokiego ciśnienia i wkręcić śrube i wkręcić specjalny lącznik,wktórym zanontowany jest czujnik zegarowy.Czujcik mależy wsuwać aż wskazówka zacznie się poruszać.Potem mależy wsunąć czujnik o około 2,5mm i zablokować czujnik przed wysunięciem.Potem należy powoli obrócić wałem korbowym w przeciwną stronie niż się wał obraca podczas pracy silnika.Obracać wałem ażwskazówka cujnika przestanie się poruszać.Ustawić wartość "0" na skali czujnika.Obrucić wałem zgonie z kierunkiem obrotów aż znaki siępokryją wtedy cujnik powinien pokazywać właściwą warość kontrolną początku tłoczenia.Jeśli wartość kontrolna mieści się w podanym zakresie regulacja nie jest potrzebna.Gdy jest konieczna ponowna regulacja,należy ustawić wartośćśrednią dla tego zakresu. 

Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d
Tarpan Honker 2.5d
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
Dzieki za wszystkie wskazówki i rady
Kupie sobie ten przyząd i spróbuje go ustawić ,jak nie dam rady to go zatargam wtedy do mechanika (czyli do mnie HE HE HE
żart).
Nie poddam sie , będę informował Was co i jak
Miłego weekendu bo ja go spedze w scanii na parkingu u gebelsa
.Dobrze że dużo piwa jest
!
Pozdrawiam

Kupie sobie ten przyząd i spróbuje go ustawić ,jak nie dam rady to go zatargam wtedy do mechanika (czyli do mnie HE HE HE

Nie poddam sie , będę informował Was co i jak
Miłego weekendu bo ja go spedze w scanii na parkingu u gebelsa




Pozdrawiam
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
chłopaki mam pytanie czy ten silnik jest kolizyjny IVECO 2.5 na pasku
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
-
- Posty: 386
- Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
- Lokalizacja: Krakow
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
A to nie wszytkie diesle sa kolizyjne?
...gonimy kroliczka...
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
witam po przerwie.
Silnik odpalił winny okazał sie tylko elektrozawór na pompie , zanim do tego doszedłem sciągłęm głowice i oddałem ją do zrobienia (okazało sie ze była ok ,ale trzeba było ją splanować )oraz wymieniłem końcówki wtryskiwaczy.Teraz silnik nie przerywa na wyższych obrotach.
A dlaczego sciągłem głowice ?
bo kupiłem sobie tester do kompresji, i wskazówka na nanometrze podczas krecenia silnikiem szła: do góry i na dół do góry i na dół do góry i na dół ....itd
licznie zgromadzeni sąsiedzi stanowczo stwierdzili ze: "..to brak kompresji no to "czapka z głowy"".Teraz okazało sie ze zawór na nanometrze był walniety
WESOŁYCH ŚWIĄT !
PS. "tylko ci co nic nie robią sie nie mylą "
Silnik odpalił winny okazał sie tylko elektrozawór na pompie , zanim do tego doszedłem sciągłęm głowice i oddałem ją do zrobienia (okazało sie ze była ok ,ale trzeba było ją splanować )oraz wymieniłem końcówki wtryskiwaczy.Teraz silnik nie przerywa na wyższych obrotach.
A dlaczego sciągłem głowice ?






WESOŁYCH ŚWIĄT !
PS. "tylko ci co nic nie robią sie nie mylą "
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d
- sebeks
-
- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo
dla tego to ja kazałem komuś kręcić u mnie rozrusznikiem a sam patrzyłem na manometr
W każdym razie fajnie że auto w końcu jeździ, choć pewnie nerwów i kasy sporo poszło 


Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość