Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomocy

Honker

Moderator: Marcin-Kraków

Dziuba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 20, 2008 10:18 pm
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomocy

Post autor: Dziuba » pn mar 10, 2008 11:18 pm

Witam wszystkich.
Mamy mały problem z Honkiem z silnikiem z Iveco 2.5D. Otóż na wyższych obrotach zaczyna przerywać, tak jakby nie dostawał paliwa, a ponadto wówczas dymi ponad normę.Na niskich obrotach silnik chodzi lala.
(wszystkie paliwowe są szczelne, wszystkie filtry powymieniane).
Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » wt mar 11, 2008 8:45 am

a wtryski i pompa?
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt mar 11, 2008 12:58 pm

Zacząłbym od sprawdzenia pompki paliwa, potem ustawienia pompy wtryskowej.

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » ndz cze 05, 2011 5:57 pm

Witam wszystkich posiadaczy tego "TYLKO" :D pięknego auta .Posiadam Honka z 92r z silnikem 2.5d iveco
i mam ten sam problem.Przy dużych obrotach przerywa . A wczoraj wybrałem się w teren i zgasł :oops: ,nie dało sie go odpalić, traktorzysta zarobił 30zł i dwa piwa. A dżis rano odpalił bez problemu ,magia czy cud ? mam pytanie jak ustawia sie w tym silniku kat wtrysku na pompie.
Pozdrawiam
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: wieprzowina » ndz cze 05, 2011 7:12 pm

Z tego co pamiętam przekręca się całą pompę. Ale wstrzymałbym się z tym. Sprawdź czy się nie zapowietrza, czy pompka podaje paliwo, czy filtr nie jest zapchany, i zmień na wszelki wypadek paliwo.

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: tasior » ndz cze 05, 2011 8:33 pm

Witam.Do tego celu używa się cujnika zegarowego http://allegro.pl/miernik-do-ustawiania ... 27299.html. :) :)
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » sob cze 11, 2011 10:07 am

Tak zaczne od wymiany filtra paliwa i odpowietrzeniu ukł. paliwowego. Z pompa bawic sie narazie nie bede.Dzis przyszły poduszki pod reduktor wiec trzeba bedzie połozyc sie na chwile pod honkiem i sprawdzic jak sie do tego zabrac .hej :)2
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » ndz cze 12, 2011 9:38 pm

Dzisiaj wyszło :
-pompka mechaniczna do wymiany
-bak przecieka (drugiego nie ma)
tak wiec nie jest zle :)21
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » wt cze 14, 2011 9:43 am

chyba narobiłem sobie problemu : wymieniłem pompke ,wymieniłem filtr,odpowietrzyłem, ciezko ale odpalił ,chodził sobie na wolnych obrotach z dobre 20min pare razy go przegazowałem było ok ,zrobiłem rundkę i zgasł , teraz nie da sie go odpalić .Próbowałem wszystkiego w koncu dorwałem sie do rozrządu sprawdziłem wszystko jest na znakach, oprócz pompy wtryskowej bo tam nie widze zadnych znaków .Przestawiałem pompe luzując pasek rozrządu (obracałem koło delikatnie w lewo lub w prawo )poczym zakładałem pasek rozrz. patrząc na znaki na wale i na wałku rozrz.ale to nie dało rezultatu
-czy ktos wie jak ustawiac pompe wtryskową, i jaką wartosc napiecia macie na elektrozaworze na pompie u mnie pokazuje 30v :roll: słyszałem jeszcze od innych ze mógł sie (lub mogłem :roll: ) przestawic cykl
-czy te silniki są kolizyjne (rozrząd na pasku )

Pozdrawiam HELP !!

P.S zważywszy na moja prace jaką wykonuje nie zawsze jestem w kraju a i z internetem tez ciezko wiec nie jestem wstanie odpisac natychmiastowo.
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: wieprzowina » wt cze 14, 2011 10:28 am

:o
kąt przestawia się luzując samą pompę, a nie przestawiając pasek. Skąd w instalacji masz 30V?? :o -to zwykły elektromagnes na 12V - coś pochrzaniłeś chyba z pomiarem.

Rada
Jeśli chcesz żeby ten silnik jeszcze robił - holuj go do mechanika od iveco.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: Darek... » wt cze 14, 2011 1:49 pm

:)9 normalnie wyższa szkoła jazdy (znaczy mechaniki) ... posłuchaj przedmówcy i już sam nie dotykaj tego silnika :lol:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
A.F.
 
 
Posty: 4203
Rejestracja: śr sie 16, 2006 8:31 am
Lokalizacja: Jura

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: A.F. » śr cze 15, 2011 7:27 am

Na forum Iveco piszą, że na tych pompach nie ma znaków do ustawiania początku wtrysku.
Potrzebny jest specjalny przyrząd montowany na pompie.
Ale skoro silnik dobrze chodził to po co te kombinacje z pompą wtryskową ?? :roll:
VW T4 syncro, 2.4D, long :)13

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: sebeks » śr cze 15, 2011 7:33 am

A.F. nie wiesz jak to jest ? Najpierw się chwyta potem się myśli, każdy z nas to kiedyś przechodził. To coś w stylu "może się uda i będzie lepiej" :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
tasior
Posty: 320
Rejestracja: pt lut 15, 2008 3:40 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: tasior » czw cze 16, 2011 6:02 am

W kole pompy wtryskowej zajduje się otwór, w który wkłada się bolec o średnicy 5mm,można użyć śrubyM5.Przy prawidłowym ustawieniu bolec powinien zablokować koło.Do ustawienia pompy wtryskowej wymagane jest prawidłowe ustawienie rozrządu.Przyczyną nierównej pracu silnika na wysokich obrotach może być zatkany powrót nadmiaru paliwa.żeby sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej trzeba ustawić rozrząd na znakach,wtedy tłok w pierszym cylindrze zajduje się w GMP,mależy wymontować przewody wysokiego ciśnienia i wkręcić śrube i wkręcić specjalny lącznik,wktórym zanontowany jest czujnik zegarowy.Czujcik mależy wsuwać aż wskazówka zacznie się poruszać.Potem mależy wsunąć czujnik o około 2,5mm i zablokować czujnik przed wysunięciem.Potem należy powoli obrócić wałem korbowym w przeciwną stronie niż się wał obraca podczas pracy silnika.Obracać wałem ażwskazówka cujnika przestanie się poruszać.Ustawić wartość "0" na skali czujnika.Obrucić wałem zgonie z kierunkiem obrotów aż znaki siępokryją wtedy cujnik powinien pokazywać właściwą warość kontrolną początku tłoczenia.Jeśli wartość kontrolna mieści się w podanym zakresie regulacja nie jest potrzebna.Gdy jest konieczna ponowna regulacja,należy ustawić wartośćśrednią dla tego zakresu. :)9
Aro 243d 2.5D
Tarpan Honker 2.5d

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » czw cze 16, 2011 7:00 am

Dzieki za wszystkie wskazówki i rady :)2
Kupie sobie ten przyząd i spróbuje go ustawić ,jak nie dam rady to go zatargam wtedy do mechanika (czyli do mnie HE HE HE :lol: żart).
Nie poddam sie , będę informował Was co i jak
Miłego weekendu bo ja go spedze w scanii na parkingu u gebelsa :)11 .Dobrze że dużo piwa jest !!! :lol: :)2
Pozdrawiam
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » sob cze 25, 2011 2:53 pm

chłopaki mam pytanie czy ten silnik jest kolizyjny IVECO 2.5 na pasku
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

zielony_rog
Posty: 386
Rejestracja: pt sie 13, 2010 10:42 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: zielony_rog » sob cze 25, 2011 3:09 pm

A to nie wszytkie diesle sa kolizyjne?
...gonimy kroliczka...

prymus77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 6:49 pm

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: prymus77 » sob gru 24, 2011 4:56 pm

witam po przerwie.
Silnik odpalił winny okazał sie tylko elektrozawór na pompie , zanim do tego doszedłem sciągłęm głowice i oddałem ją do zrobienia (okazało sie ze była ok ,ale trzeba było ją splanować )oraz wymieniłem końcówki wtryskiwaczy.Teraz silnik nie przerywa na wyższych obrotach.
A dlaczego sciągłem głowice ? :roll: bo kupiłem sobie tester do kompresji, i wskazówka na nanometrze podczas krecenia silnikiem szła: do góry i na dół do góry i na dół do góry i na dół ....itd :lol: licznie zgromadzeni sąsiedzi stanowczo stwierdzili ze: "..to brak kompresji no to "czapka z głowy"".Teraz okazało sie ze zawór na nanometrze był walniety :lol: :lol: :lol: :)21
WESOŁYCH ŚWIĄT !

PS. "tylko ci co nic nie robią sie nie mylą "
Honker 2.5d> Nissan Terrano II 2.7d

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Honker 2.5D Iveco - problemy na wyższych obrotach - pomo

Post autor: sebeks » sob gru 24, 2011 6:18 pm

dla tego to ja kazałem komuś kręcić u mnie rozrusznikiem a sam patrzyłem na manometr :)2 W każdym razie fajnie że auto w końcu jeździ, choć pewnie nerwów i kasy sporo poszło :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tarpan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości