Dylemat z wyborem terenówki

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Mieszkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2007 4:53 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: Mieszkowski » pn sie 13, 2007 5:35 pm

Witam. Potrzebuję dużej terenówki, która ma służyć do przewozu zaopatrzenia dla ośrodka wypoczynkowego na Mazurach. Ogólnie samochód będzie jeździć 80% po normalnych krajowych drogach asfaltowych, a ok 20% po drodze kamiennej - dość nierównych, starych "kocich łbach" z domieszką lekkiego terenu w postaci dziurawych dróg gruntowych. Cały czas myślałem o kupnie busa VW T4, ale ze względu na te "kocie łby" postanowiłem poważnie rozważyc zakup terenówki. Mogę na niego przeznaczyć max 23-25tys zł, rocznik ok.99. Jak już wspomniałem ma być duży (konieczność dowozu towaru), w miarę komfortowy do jazdy jak na terenówkę (bo większość jazdy będzie po asfalcie), oraz z niedużym silnikiem jakieś 2,5 diesel (bo nie muszę jeżdzić w jakimś mocno porytym terenie + względy ekonomiczne). Wiem, że na te wymagania mało kasy. Czy H.Galloper będzie wystarczająco silny i bezawaryjny na takie lekkie angażowanie w teren, czy jednak nie ryzykować? Poradźcie coś proszę, nie miałem nigdy terenówki ani nawet SUVa - a nie chciałbym utopić pieniędzy w błocie!

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn sie 13, 2007 6:11 pm

Według opisu to chyba najlepszy byłby paroletni pick-up. Dużo towaru weźmiesz, silniki przewaznie 2.5. i spore toto jest. Rozejrzysz się po Hiluxach i L200.

Co do Gallopera - ja osobiście nie mam zaufania do tej marki.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » pn sie 13, 2007 6:47 pm

tak jak pisze BooBoo rozgladnij sie za jakims pick-up'em. Hilux. L-200. No chyba, ze bedziesz sie patrzyl na dlugie wersje terenowek jak np. nissan terrano II - pojemne jest a i wygodnie sie prowadzi.
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn sie 13, 2007 9:37 pm

Żaden z wymienionych, nie mieści się w jego budżecie. :wink:

Przy takich wymaganiach ( komfort/rocznik/cena) co najwyżej musso może się uda znaleźć.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn sie 13, 2007 9:43 pm

Galloper będzie OK. Trochę mułowaty ale przeważnie 5drzwi miały blokadę tylnego mostu LSD. Mechanicznie Korei bliżej do Japonii niż do Chin. Gallopery zawsze były w cenie a teraz spadły bo po prostu są już starawe.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » pn sie 13, 2007 10:03 pm

swego czasu,
szukalem auta dostawczo-osobowego w koncu postawilem na trolla,
ze wzgledu na szerokosc wewnatrz a
przewozilem duze, ciezkie i bradzo nieporeczne ladunki

zstanawialem sie nad galloperem, staly dwa obok.
cenowo w widelkach przez Ciebie podanych, w bardzo przyzwoitym stanie
jednak wymagania co do szerokosci wewnatrz je zdyskwalifikowaly.

z opinii kilku znajomych, ktorzy uzytkuja/uzytkowali wynika, ze afto to wzcale nie
sa takie zle, zwlaszcza z punktu widzenia Twoich potrzeb moglby wystarczyc.
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Mieszkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2007 4:53 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mieszkowski » wt sie 14, 2007 5:06 pm

Na początek dzięki za szybki czas odpowiedzi rzadko spotykany na innych forach.
BooBoo pisze:Według opisu to chyba najlepszy byłby paroletni pick-up. Dużo towaru weźmiesz, silniki przewaznie 2.5. i spore toto jest. Rozejrzysz się po Hiluxach i L200(...)
Masz rację - najlepszy dla mnie byłby pick-up typu Hilux czy L200, ale niestety na taki rocznik jaki bym chciał musiałbym przeznaczyć conajmniej 2 razy tyle gotówki ile zamierzam. :( .
czarny bielsko pisze:(...)nissan terrano II - pojemne jest a i wygodnie sie prowadzi
Tak, tylko znowu przekraczające przeznaczona przeze mnie kwotę.
Wiechu pisze:Żaden z wymienionych, nie mieści się w jego budżecie.
Przy takich wymaganiach ( komfort/rocznik/cena) co najwyżej musso może się uda znaleźć.
No niestety - mały budżet. A co do Musso to czy już nie lepiej kupić jednak Hyundaia niż Deawoo ??
czaboris.blank pisze:Galloper będzie OK. Trochę mułowaty ale przeważnie 5drzwi miały blokadę tylnego mostu LSD. Mechanicznie Korei bliżej do Japonii niż do Chin. Gallopery zawsze były w cenie a teraz spadły bo po prostu są już starawe.
Hmm... trochę mułowaty, mówisz? Ze względu na dużą masę w stosunku do pojemności czy raczej z innych powodów natury "azjatyckiej"?
reeb pisze:(...)z opinii kilku znajomych, ktorzy uzytkuja/uzytkowali wynika, ze afto to wzcale nie
sa takie zle, zwlaszcza z punktu widzenia Twoich potrzeb moglby wystarczyc.
No właśnie jak w końcu jest z tym Galloperem? Czytałem tematy o Galloperze z tego forum i sam już nie wiem, czy to raczej awaryjne padło, czy podróbka pajero gorsza od pierwowzoru która jednak bez nadmiernej eksploatacji daje radę.
Powiedzcie czy do moich celów - jazdy głównie na asfalcie i ok 20% po kamienistych wybojach (ale bez celowych rozrywkowych wypraw w teren)to czy przeciętny Galloper nie będzie robił specjalnie problemów? Ktoś w innym temacie napisał, że terenówki raczej nie psują się na trasie tylko w terenie - więc czy mogę zaryzykować kupno Gallopera? (Większej kasy niż 25tys nie chcę wydzielać na terenówkę bo inwestycja w turystykę niestety jest bardzo kapitałochłonna i mogę na autko przeznaczyć niewiele.) Poradźcie! :) :)4

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » śr sie 15, 2007 1:54 pm

Galloper jest bardziej awaryjną podróbką Pajero i w terenie to prawda.

Jednak przy Twoim założonym sposobie użytkowania to auto może się sprawdzić (pomimo mojej niechęci do marki :D ).

A najważniejsze - wszystko zalezy od stanu technicznego w jakim ono autko się bedzie znajdować. I tu raczej stawiaj stan techniczny nad rocznikiem.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Re: Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: harris » śr sie 15, 2007 3:40 pm

Mieszkowski pisze:Ogólnie samochód będzie jeździć 80% po normalnych krajowych drogach asfaltowych, a ok 20% po drodze kamiennej - dość nierównych, starych "kocich łbach" z domieszką lekkiego terenu w postaci dziurawych dróg gruntowych. Cały czas myślałem o kupnie busa VW T4, ale ze względu na te "kocie łby" postanowiłem poważnie rozważyc zakup terenówki. Mogę na niego przeznaczyć max 23-25tys zł, rocznik ok.99. Jak już wspomniałem ma być duży (konieczność dowozu towaru), w miarę komfortowy do jazdy jak na terenówkę (bo większość jazdy będzie po asfalcie), oraz z niedużym silnikiem jakieś 2,5 diesel (bo nie muszę jeżdzić w jakimś mocno porytym terenie + względy ekonomiczne).
Ja bym jednak pozostał przy pomyśle na VW T4, najlepiej z motorem 2,4D.
Jesli samochod ma jezdzic głownie po drogach (z tego co piszesz utwardzonych) to T4 bedzie wystarczajace IMHO. Przednie zawieszenie na drazkach jest bardzo trwałe, a jesli bedziesz dbal o tylne to tez wytrzyma. No i długie T4 ma nieporownywalnie wiecej przestrzeni niz jakakolwiek zamknieta terenowka.
Czesci do T4 jest sporo bo samochod popularny.
Tyle ze duzym minusem jest popularnosc wsrod złodzieji :)3
jest dobrze, ale nie najgorzej jest

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sie 15, 2007 4:08 pm

O Galloperach piszą źle ci co nigdy nim nie jeździli.
Ci co nim jeżdzą na codzień po prostu nie udzielają się na forum bo nie mają widocznie potrzeby.
Ja uważam, że to dobre auto o awaryjności nie mniejszej i nie większej niż japońskich firm. Kazdy używa auta inaczej i nawet Toyotę da się zamęczyć a potem pisać, że to podaczka.
Do codziennej eksploatacji doskonały samochód.

W OLECKU w komisie jest Terrano II 2.7TDi (Ford Maverick) 1997 za 20100zł czy też 19100 ? Nie pamiętam ale wyglądał ładnie i wiarygodnie. A ma 7 miejsc i dosyć duży w środku.

seba136
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 7:56 pm
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: seba136 » śr sie 15, 2007 5:41 pm

Mieszkowski pisze:Witam. Potrzebuję dużej terenówki
frontera 2.2 dti

seba136
 
 
Posty: 138
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 7:56 pm
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: seba136 » śr sie 15, 2007 5:42 pm

oczywiscie loong

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonarskiS » śr sie 15, 2007 5:54 pm

galloper swietnie się sprawdzi- sprawdzone, ojciec posiadał i autko dawało radę, w dodatku bezawaryjne (raz poza filtrem powietrza).
zj

Awatar użytkownika
Jabar
 
 
Posty: 115
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Jabar » śr sie 15, 2007 8:42 pm

Jeśli może być nie terenówka a suv polecam CRV. Silnik 2.0l niestety tylko benzyna. Awaryjność u mnie po 15 tysiącach na razie brak. To nie terenówka ale prześwit 22cm jak jeździsz po kiepskich drogach spokojnie wystarczy. Co do wielkości po złożeniu tylnych siedzeń podłoga jest równa a mniejsca na boki i do góry od cholery konkurencja Terrano, Vitara z tego rocznika ma mniej. Obecnie szykuje dom wiozłem już 40m kw. tarakoty, 60 m kw.paneli i wytrzymał a warzy to od cholery. Jeśli szukasz auta za 25tyś kupisz CRV 98r.
Używam auta na co dzień do pracy, jeżdżę nią po kiepskim terenie :place budów, mokradła, wiejskie drogi radzie sobie całkiem dobrze.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr sie 15, 2007 11:19 pm

Mieszkowski pisze: No właśnie jak w końcu jest z tym Galloperem?
ktoz to wie ? :)
kazde auto sie psuje...
tutaj rzadko mowi sie o ustarkach jako czyms nadzwyczajnym poniewaz gro ludzi jezdzi w warunkach hmm... kontuzjogennych, a co za tym idzie z ustrkami sie licza...

kuzyn ma gallopera, ktorego uzytkuje mniej wiecej tak jak Ty zamierzasz... chwali sobie bardzo,
pogadaj z Bartasem (jest na forum) jezdzil swego czasu galloperem sluzbowym i mimo iz prywatnie zaposiadl patrola chwalil sobie to aftko,

i jeszcze jedno... rok temu z groszem, kupujac trolla rocznik 92 mialbym za ta sama cene gallopera 99 z klima, dajac dodatkowo 4 kola, do wziecia byl rocznik 2001 ze wszystkimi bajerami typu ABS-y sresy... i udokumentowanym przebiegiem 130 tys ....
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » czw sie 16, 2007 8:17 am

BTW nie nazwałbym Galloper’a podróbką Pajero tylko pojazdem licencyjnym. Wszak Galloper ma ten sam motor 4D56 co Pajero pierwszej generacji co Pajero II generacji baa ten sam motor miało L200 do 2001 roku a po 2001 zmodyfikowano układ wtryskowy w motorze 2,5 tdi ( 4D56 ) Skrzynia biegów tez jest z Mitsubishi mosty ect ect. Padło zdanie że jest mułowty a który samochdów terenowych o wadze blisko 2 ton z 2,5 litrowym turbo dizlem jest dynamiczy ?? Jak ktos chce dynaniczne auto terenowe to Pajero V6 3,5 24V :)21

Gdybym miał taki dylemat i budżet co kolega to wołałbym młodszego Koreańczyka niz leciwego Japończyka. Kto jak kto ale my wszyscy na ty forum wiemy jakie są koszty eksploatacji a przede wszystkim jakie są koszty napraw strych padalców rodem z Japonii
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Mieszkowski
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn sie 13, 2007 4:53 pm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: Mieszkowski » pt sie 17, 2007 8:05 pm

Dzięki wielkie za informacje. Coraz bardziej skłaniam się do wyboru Gallopera. Mam jeszcze jedno pytanie: ->Czy skoro produkcja tego auta skończyła się w 2003r a poza tym nie jest ono w Polsce zbyt popularne to czy za kilka lat nie będę miał poważnych problemów z dostaniem części zamiennych (nawet nowych)?

***
harris pisze: Ja bym jednak pozostał przy pomyśle na VW T4, najlepiej z motorem 2,4D.(...)
Gdybym kupował T4 to raczej szukałbym 2,5 TDI, bo jak testowałem zwykłego diesla 2,4 to za bardzo mulił jak na moje preferencje (chociaż z drugiej strony bardzo ekonomiczny).

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sie 17, 2007 8:57 pm

seba136 pisze:oczywiscie loong
taka przez dwa "o" jest dluzsza niz przez jedno? :o

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Re: Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: BooBoo » sob sie 18, 2007 3:49 pm

Mieszkowski pisze:Dzięki wielkie za informacje. Coraz bardziej skłaniam się do wyboru Gallopera. Mam jeszcze jedno pytanie: ->Czy skoro produkcja tego auta skończyła się w 2003r a poza tym nie jest ono w Polsce zbyt popularne to czy za kilka lat nie będę miał poważnych problemów z dostaniem części zamiennych (nawet nowych)?
O części się nie martw, nowe są dostępne do każdej marki i modelu. Gorzej z używanymi - mała popularność modelu i części w większości mogą nie być "kompatybilne" z pajero.
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Dylemat z wyborem terenówki

Post autor: KonarskiS » sob sie 18, 2007 4:15 pm

BooBoo pisze:
Mieszkowski pisze:Dzięki wielkie za informacje. Coraz bardziej skłaniam się do wyboru Gallopera. Mam jeszcze jedno pytanie: ->Czy skoro produkcja tego auta skończyła się w 2003r a poza tym nie jest ono w Polsce zbyt popularne to czy za kilka lat nie będę miał poważnych problemów z dostaniem części zamiennych (nawet nowych)?
O części się nie martw, nowe są dostępne do każdej marki i modelu. Gorzej z używanymi - mała popularność modelu i części w większości mogą nie być "kompatybilne" z pajero.
wbrew pozorom wiele części pasuje z pajero I i pajero II do galloperka, a te ktore nie pasują w 100% zdolny mechanik dopasuje;)
zj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz sie 19, 2007 2:46 pm

Kolego, terenówka nie jest Ci w ogóle potrzebna.

galloper jest awaryjnym autem, ratuje go tylko licencja mitsubishi, problemy dotyczą m.in. przedniego niezależnego zawieszenia, które jak się rozklekocze kompletnie to trzeba wyłożyć ok. 3 tysi na remont. Silniki i skrzynie za to są ok, korozja też ich jeszcze tak łatwo nie bierze.

W warunkach drogowych, które tam masz nigdy nie zapniesz napędu na 4 koła. Przedni zawias gallopera poleci prędzej czy później na tych kocich łbach, nie wiem czy nie szybciej niż w T4.

Do T4 zapakujesz dwa razy więcej towaru, jest tańszy w utrzymaniu, mniej pali, ceny części mniejsze i za 25 tysięcy kupisz naprawdę ładny egzemplarz (kolega kupił niedawno 2001 rok salonowy z klimą i małym przebiegiem za 25 koła).

Terenówkę sobie daruj.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
KonarskiS
Posty: 553
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 8:16 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KonarskiS » ndz sie 19, 2007 9:33 pm

Damian pisze:Kolego, terenówka nie jest Ci w ogóle potrzebna.

galloper jest awaryjnym autem, ratuje go tylko licencja mitsubishi, problemy dotyczą m.in. przedniego niezależnego zawieszenia, które jak się rozklekocze kompletnie to trzeba wyłożyć ok. 3 tysi na remont. Silniki i skrzynie za to są ok, korozja też ich jeszcze tak łatwo nie bierze.

W warunkach drogowych, które tam masz nigdy nie zapniesz napędu na 4 koła. Przedni zawias gallopera poleci prędzej czy później na tych kocich łbach, nie wiem czy nie szybciej niż w T4.

Do T4 zapakujesz dwa razy więcej towaru, jest tańszy w utrzymaniu, mniej pali, ceny części mniejsze i za 25 tysięcy kupisz naprawdę ładny egzemplarz (kolega kupił niedawno 2001 rok salonowy z klimą i małym przebiegiem za 25 koła).

Terenówkę sobie daruj.
jak widać rożne są opinie, nasz '01, 170k przebiegu był totalnie bezawaryjnym złomem, a był katowany dosc regularnie.. wiec wszystko zależy od modelu;)
zj

Awatar użytkownika
BooBoo
Posty: 1802
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 1:43 pm
Lokalizacja: Rudawy Janowickie

Post autor: BooBoo » pn sie 20, 2007 7:29 am

Ruda kupiła sobie Yarisa bo mały, bezawaryjny, niedużo pali, dużo miejsca w środku - a teraz tęskni za swoją starą Ravką.

Może oprócz logiki ma tu wpływ też inny czynnik? :D

W końcu T4 to nic innego jak kolejny bus, a galloper to jednak terenówka.

Fajniej się jeździ terenówką :D
Ziemia jest płaska, każdy to widzi. Za wyjątkiem mojej wiochy gdzie jest ewidentnie wypukła.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » pn sie 20, 2007 8:43 am

Zrozumiałem że ma to być auto firmowe, do pracy, którym niekoniecznie będzie jeździł właściciel a często pracownik. Przy biznesowym wykorzystaniu samochodu nie ma miejsca na inne czynniki ;)
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Post autor: seburaj » pn sie 20, 2007 9:44 am

dobrze Damian prawi... uzytecznosc i rachunek ekonomiczny przede wszystkim, a przedstawione zalozenia nijak na terenowke nie wskazują :)3

a jak Wlaściciel chce to połączyc jednak z prestiżem - to bardzo modne ostatnio jest leasingowanie tych różnych brzydactw typu nowe l200 (jakie to paskudne, wrrrrr)*

pozdr

* uprzejmie informuję, ze powyzsza opinia jest jak najbardziej subiektywna i jezeli kogos uraziłem to serdecznie przepraszam :wink:
robok rzępoli w harapuciu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość