Saab 95 AERO-ma który ??

- inne samochody terenowe

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 9:03 pm

Pytam bo jestem ciekawy jakie są możliwości tjunjngu silnika B235 takowego"diabła" wiem, że w marce jest "był" potencjał. Na to auto się choruje i potrafi wqurwić, czego już doświadczyliśmy :wink: . Ale to co oddaje podczas jazdy to czyste szaleństwo :)21 . Fabryka jest już mocna :)2 ale można to poprawić ma ktoś jakieś doświadczenia ?? jeśli tak to chętnie czegoś się dowiem :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall1 » śr maja 20, 2015 10:01 pm

Podtlenek :roll:
Minuta jazdy i znowu remont :wink:
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2015 10:05 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: suzi4WD » śr maja 20, 2015 10:15 pm

Jakbym miał już poprawiać to zawiasy ino.
Miałem przyjemność tym powozić siakieś 2 tysie km.
Aero w kombi.
Elastyczność jest zajebista, nawet nie wiem do czego to porównać.

Pomogłem?
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:15 pm

Podtlenek jest dla frajerów ... :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:16 pm

suzi4WD pisze:Jakbym miał już poprawiać to zawiasy ino.
Miałem przyjemność tym powozić siakieś 2 tysie km.
Aero w kombi.
Elastyczność jest zajebista, nawet nie wiem do czego to porównać.

Pomogłem?
:wink:

Co racja, to racja zawias jak nowy to robi :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: suzi4WD » śr maja 20, 2015 10:25 pm

Pochwalić wypada zabezpieczenie przed rudym. jak rodzinna wieść niosła to auto nie koroduje.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:28 pm

suzi4WD pisze:Pochwalić wypada zabezpieczenie przed rudym. jak rodzinna wieść niosła to auto nie koroduje.
To jest duży plus, niski stan korozyjny. To jest tak niepozorne auto, :)21 nawet z rozyebanym motórem dobrze wygląda :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall1 » śr maja 20, 2015 10:41 pm

vandall_jr pisze:Podtlenek jest dla frajerów ... :wink:
Znaczy w sam raz :wink: :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: kozioU » śr maja 20, 2015 11:35 pm

Trzeba by poczytać chociażby racingforum.pl albo podobne forumy.

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lech. » czw maja 21, 2015 11:28 am

A nie można tak normalnie - słuszną V6-tkę w słusznej budzie - tylko pompować jakiegoś polodowcowego śmiecia? :roll:

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: suziXL » czw maja 21, 2015 5:33 pm

Najmocniejsze silniki maja tendencje do ukrecania sobie roznych rzeczy. Maja zaprojektowane kanaly olejowe o bardzo malym przekroju. Jak ktos lal slaby olej to sie zasyfialy i silnikowi smarowania brakowalo w kilku miejscach. Wypada tez niestety ten olej zmieniac czesciej niz zaleca producent. Tzn niby nie trzeba, ale jak sie katuje... a nie katowac sie nie da bo zajebiscie duzo frajdy przy malym zuzyciu paliwa.
Bardziej irytujacym problemem sa blend doors w klimatyzacji (jest na to patent bez prucia calej deski) i mechanizm zmiany biegow, ktory wraz z wiekiem lapie luzy i czasami wrzucenie wstecznego graniczy z cudem.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: sebeks » czw maja 21, 2015 6:06 pm

Jak chcesz ciągnąć ten silnik, to zacznij od wywalenia wałków równoważących, zaślep otwory olejowe które to napędzają (da się nawet dostać gotowe zestawy korków, już ktoś to robi), wymień panewki na pełne tam gdzie się da ( w sensie bez rowka - pasują z któregoś silnika GM nie pamiętam którego, chyba Kolbenshmidt nawet je robi) i to taka podstawa od której należy zaczynać cokolwiek z tym silnikiem. Wtedy unikniesz przycierającej się panewki z braku oleju. 500KM to spokojny potencjał na tym bloku.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » czw maja 21, 2015 6:51 pm

sebeks pisze:Jak chcesz ciągnąć ten silnik, to zacznij od wywalenia wałków równoważących, zaślep otwory olejowe które to napędzają (da się nawet dostać gotowe zestawy korków, już ktoś to robi), wymień panewki na pełne tam gdzie się da ( w sensie bez rowka - pasują z któregoś silnika GM nie pamiętam którego, chyba Kolbenshmidt nawet je robi) i to taka podstawa od której należy zaczynać cokolwiek z tym silnikiem. Wtedy unikniesz przycierającej się panewki z braku oleju. 500KM to spokojny potencjał na tym bloku.
No dalej, dalej :)21 to je info :)2
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lemur » pt maja 22, 2015 10:55 am

http://coobcio.pl/

Chyba największa wiedza jeśli chodzi o saaby w pl.
Niva 93r.

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lech. » pt maja 22, 2015 11:52 pm

Wiedza... :o

Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.

Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: vandall_jr » sob maja 23, 2015 8:20 am

lech. pisze:Wiedza... :o

Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.

Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?
Weź poczytaj co to jest AERO, Serie to masz w majtach :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lemur » sob maja 23, 2015 12:16 pm

lech. pisze:Wiedza... :o

Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.

Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?

Się wiedzy nie ma to się pisze....cokolwiek.
Niva 93r.

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: sebeks » sob maja 23, 2015 5:43 pm

Jeszcze mi się przypomniało. Wał silnika, jeśli porysowany to nie regeneruj tylko szukaj używki w idealnym stanie ( chodzą po około 700-1000zł). Powierzchnia jest utwardzana.

Ważna sprawa o której mi się zapomniało w poprzednim poście. Jak wymieniasz te panewki na pełne ( dolne półpanewki) to należy zmodyfikować wał. W czopie otwór olejowy który nabiera olej do środka wału należy przewiercić na wylot ( jest tylko z jednej strony wału). Jak chcesz silnik ciągnąć po obrotach to warto jeszcze zrobić łezki w kierunku obrotu wału, żeby nie dochodziło do kawitacji oleju na panewkach. Jakbyś potrzebował jakich gratów, to daj znać. Kumpel bawi się w Saaby, jest w stanie załatwić każdą część. Nawet auto pod zamówienie znajdzie u źródła.
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lech. » sob maja 23, 2015 6:43 pm

I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?

http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/

Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.


Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: suzi4WD » sob maja 23, 2015 7:45 pm

A co jest warte uwagi?
:roll:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
sebeks
 
 
Posty: 6315
Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: sebeks » sob maja 23, 2015 8:16 pm

lech. pisze:I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?

http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/

Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.


Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....
A widzisz ten ogrom modyfikacji w silniku jaki został dokonany ? A przeczytałeś chociaż dlaczego taki a nie inny wynik ? :)21 Coś gdzieś przeczytałeś, coś zobaczyłeś, ale mało wdziałeś. 5 w mocy na przodzie spokojnie z tego pieca wyskakuje bez ruszania głowicy :wink:
Był:Tarpan 1,5 OHV->1,4 DOHC->1,6 DOHC->1,8T DOHC
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lech. » sob maja 23, 2015 8:23 pm

Suzi...

Moim zdaniem warte uwagi są zabawy z fantami w parze z bezpieczeństwem.

Innymi słowy: chcesz się bawić - bierz zabawkę na cztery łapy, daj hamulce plus płyn, wybierz v6 czy v8, se dodmuchaj jak jeszcze mało, wspawaj sobie w cusia rurek parę i sobie pojeździj.


Lubię szare, ciche myszki - siakiś AMG bez żadnych znaczków, co najwyżej E200 na klapie. Rozbawia mnie wiejski sprzet kaskaderski z tuzinem rur z tyłu....mielony spod świateł "zwykłą" limuzyną.

lech.
Posty: 1577
Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: lech. » sob maja 23, 2015 8:31 pm

sebeks pisze:
lech. pisze:I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?

http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/

Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.


Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....
A widzisz ten ogrom modyfikacji w silniku jaki został dokonany ? A przeczytałeś chociaż dlaczego taki a nie inny wynik ? :)21 Coś gdzieś przeczytałeś, coś zobaczyłeś, ale mało wdziałeś. 5 w mocy na przodzie spokojnie z tego pieca wyskakuje bez ruszania głowicy :wink:

Teraz mi powiedz, co z tą piątką zrobisz w przerdzewiałej galarecie liczonej na 150 KM. To nie jest M5, które nadwoziem spokojnie odpowiada na te piątkę. I tutaj się kończy mit tej piątki pod głowicą..lol..nieruszaną..

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Marcingalloper » sob maja 23, 2015 8:39 pm

sebeks pisze:
A widzisz ten ogrom modyfikacji w silniku jaki został dokonany ? A przeczytałeś chociaż dlaczego taki a nie inny wynik ? :)21 Coś gdzieś przeczytałeś, coś zobaczyłeś, ale mało wdziałeś. 5 w mocy na przodzie spokojnie z tego pieca wyskakuje bez ruszania głowicy :wink:
Ta wyskakuje i 6 i 7 z przodu tylko bardzo szybko to pada. Z wielkim hukiem.

Kumpel miał 9-5 zrobione na ok.330KM, do tej pory jak zapytam go o Saaba to odpowiada że nic więcej prócz zawiasu w Areo by nie dotykał.

Sporo też było i projektów na racingforum, dość szybko mocno podciągnięte motorownie padały - tylko że B234. Kilka takich 350-400KM jeździło w miarę bezpiecznie i dość długo.

http://www.racingforum.pl/Mirage-Saab-9 ... 87114.html

http://www.racingforum.pl/Coobcio-SAAB- ... 81944.html

http://www.racingforum.pl/Tuning-saaba-900-t92909.html

http://www.racingforum.pl/SAAB-TURBO-ev ... 90137.html

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Saab 95 AERO-ma który ??

Post autor: Damian » sob maja 23, 2015 8:44 pm

vandall_jr pisze:Pytam bo jestem ciekawy jakie są możliwości tjunjngu silnika B235 takowego"diabła" wiem, że w marce jest "był" potencjał. Na to auto się choruje i potrafi wqurwić, czego już doświadczyliśmy :wink: . Ale to co oddaje podczas jazdy to czyste szaleństwo :)21 . Fabryka jest już mocna :)2 ale można to poprawić ma ktoś jakieś doświadczenia ?? jeśli tak to chętnie czegoś się dowiem :wink:

FWD i to bez szpery

aero seryjnie już nie ustaje podwoziowo tej mocy, a Ty jeszcze chcesz to wzmacniać

los pomnikos...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne samochodziki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości