- inne samochody terenowe
Moderator: Marcin-Kraków
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 9:03 pm
Pytam bo jestem ciekawy jakie są możliwości tjunjngu silnika B235 takowego"diabła" wiem, że w marce jest "był" potencjał. Na to auto się choruje i potrafi wqurwić, czego już doświadczyliśmy

. Ale to co oddaje podczas jazdy to czyste szaleństwo

. Fabryka jest już mocna

ale można to poprawić ma ktoś jakieś doświadczenia

jeśli tak to chętnie czegoś się dowiem

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr maja 20, 2015 10:01 pm
Podtlenek

Minuta jazdy i znowu remont

Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2015 10:05 pm przez
vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » śr maja 20, 2015 10:15 pm
Jakbym miał już poprawiać to zawiasy ino.
Miałem przyjemność tym powozić siakieś 2 tysie km.
Aero w kombi.
Elastyczność jest zajebista, nawet nie wiem do czego to porównać.
Pomogłem?

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:15 pm
Podtlenek jest dla frajerów ...

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:16 pm
suzi4WD pisze:Jakbym miał już poprawiać to zawiasy ino.
Miałem przyjemność tym powozić siakieś 2 tysie km.
Aero w kombi.
Elastyczność jest zajebista, nawet nie wiem do czego to porównać.
Pomogłem?

Co racja, to racja zawias jak nowy to robi

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » śr maja 20, 2015 10:25 pm
Pochwalić wypada zabezpieczenie przed rudym. jak rodzinna wieść niosła to auto nie koroduje.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » śr maja 20, 2015 10:28 pm
suzi4WD pisze:Pochwalić wypada zabezpieczenie przed rudym. jak rodzinna wieść niosła to auto nie koroduje.
To jest duży plus, niski stan korozyjny. To jest tak niepozorne auto,

nawet z rozyebanym motórem dobrze wygląda

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » śr maja 20, 2015 10:41 pm
vandall_jr pisze:Podtlenek jest dla frajerów ...

Znaczy w sam raz

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » śr maja 20, 2015 11:35 pm
Trzeba by poczytać chociażby racingforum.pl albo podobne forumy.
-
lech.

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm
Post
autor: lech. » czw maja 21, 2015 11:28 am
A nie można tak normalnie - słuszną V6-tkę w słusznej budzie - tylko pompować jakiegoś polodowcowego śmiecia?

-
suziXL
-

- Posty: 5219
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Maidstone
Post
autor: suziXL » czw maja 21, 2015 5:33 pm
Najmocniejsze silniki maja tendencje do ukrecania sobie roznych rzeczy. Maja zaprojektowane kanaly olejowe o bardzo malym przekroju. Jak ktos lal slaby olej to sie zasyfialy i silnikowi smarowania brakowalo w kilku miejscach. Wypada tez niestety ten olej zmieniac czesciej niz zaleca producent. Tzn niby nie trzeba, ale jak sie katuje... a nie katowac sie nie da bo zajebiscie duzo frajdy przy malym zuzyciu paliwa.
Bardziej irytujacym problemem sa blend doors w klimatyzacji (jest na to patent bez prucia calej deski) i mechanizm zmiany biegow, ktory wraz z wiekiem lapie luzy i czasami wrzucenie wstecznego graniczy z cudem.
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » czw maja 21, 2015 6:06 pm
Jak chcesz ciągnąć ten silnik, to zacznij od wywalenia wałków równoważących, zaślep otwory olejowe które to napędzają (da się nawet dostać gotowe zestawy korków, już ktoś to robi), wymień panewki na pełne tam gdzie się da ( w sensie bez rowka - pasują z któregoś silnika GM nie pamiętam którego, chyba Kolbenshmidt nawet je robi) i to taka podstawa od której należy zaczynać cokolwiek z tym silnikiem. Wtedy unikniesz przycierającej się panewki z braku oleju. 500KM to spokojny potencjał na tym bloku.
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » czw maja 21, 2015 6:51 pm
sebeks pisze:Jak chcesz ciągnąć ten silnik, to zacznij od wywalenia wałków równoważących, zaślep otwory olejowe które to napędzają (da się nawet dostać gotowe zestawy korków, już ktoś to robi), wymień panewki na pełne tam gdzie się da ( w sensie bez rowka - pasują z któregoś silnika GM nie pamiętam którego, chyba Kolbenshmidt nawet je robi) i to taka podstawa od której należy zaczynać cokolwiek z tym silnikiem. Wtedy unikniesz przycierającej się panewki z braku oleju. 500KM to spokojny potencjał na tym bloku.
No dalej, dalej

to je info

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
lemur
-

- Posty: 977
- Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
- Lokalizacja: Klucze
Post
autor: lemur » pt maja 22, 2015 10:55 am
http://coobcio.pl/
Chyba największa wiedza jeśli chodzi o saaby w pl.
Niva 93r.
-
lech.

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm
Post
autor: lech. » pt maja 22, 2015 11:52 pm
Wiedza...
Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.
Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?
-
vandall_jr
-

- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Post
autor: vandall_jr » sob maja 23, 2015 8:20 am
lech. pisze:Wiedza...
Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.
Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?
Weź poczytaj co to jest AERO, Serie to masz w majtach

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
-
lemur
-

- Posty: 977
- Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
- Lokalizacja: Klucze
Post
autor: lemur » sob maja 23, 2015 12:16 pm
lech. pisze:Wiedza...
Rzędowa czwórka z 1995 roku dodmuchana do 330 KM na papierze. Zawieszenie seria, napęd seria. Hamulce seria.
Halooo....myśli tu ktoś odrobinę?
Się wiedzy nie ma to się pisze....cokolwiek.
Niva 93r.
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » sob maja 23, 2015 5:43 pm
Jeszcze mi się przypomniało. Wał silnika, jeśli porysowany to nie regeneruj tylko szukaj używki w idealnym stanie ( chodzą po około 700-1000zł). Powierzchnia jest utwardzana.
Ważna sprawa o której mi się zapomniało w poprzednim poście. Jak wymieniasz te panewki na pełne ( dolne półpanewki) to należy zmodyfikować wał. W czopie otwór olejowy który nabiera olej do środka wału należy przewiercić na wylot ( jest tylko z jednej strony wału). Jak chcesz silnik ciągnąć po obrotach to warto jeszcze zrobić łezki w kierunku obrotu wału, żeby nie dochodziło do kawitacji oleju na panewkach. Jakbyś potrzebował jakich gratów, to daj znać. Kumpel bawi się w Saaby, jest w stanie załatwić każdą część. Nawet auto pod zamówienie znajdzie u źródła.
-
lech.

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm
Post
autor: lech. » sob maja 23, 2015 6:43 pm
I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?
http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/
Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.
Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....
-
suzi4WD
-

- Posty: 6773
- Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: suzi4WD » sob maja 23, 2015 7:45 pm
A co jest warte uwagi?

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
-
sebeks
-

- Posty: 6315
- Rejestracja: pn maja 12, 2008 5:59 pm
- Lokalizacja: Komuna w około i jeszcze raz wszędzie komuna...
Post
autor: sebeks » sob maja 23, 2015 8:16 pm
lech. pisze:I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?
http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/
Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.
Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....
A widzisz ten ogrom modyfikacji w silniku jaki został dokonany ? A przeczytałeś chociaż dlaczego taki a nie inny wynik ?

Coś gdzieś przeczytałeś, coś zobaczyłeś, ale mało wdziałeś. 5 w mocy na przodzie spokojnie z tego pieca wyskakuje bez ruszania głowicy

-
lech.

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm
Post
autor: lech. » sob maja 23, 2015 8:23 pm
Suzi...
Moim zdaniem warte uwagi są zabawy z fantami w parze z bezpieczeństwem.
Innymi słowy: chcesz się bawić - bierz zabawkę na cztery łapy, daj hamulce plus płyn, wybierz v6 czy v8, se dodmuchaj jak jeszcze mało, wspawaj sobie w cusia rurek parę i sobie pojeździj.
Lubię szare, ciche myszki - siakiś AMG bez żadnych znaczków, co najwyżej E200 na klapie. Rozbawia mnie wiejski sprzet kaskaderski z tuzinem rur z tyłu....mielony spod świateł "zwykłą" limuzyną.
-
lech.

- Posty: 1577
- Rejestracja: czw maja 14, 2009 11:44 pm
Post
autor: lech. » sob maja 23, 2015 8:31 pm
sebeks pisze:lech. pisze:I po co to strzykanie jadem na oślep ?
Do kogo te wycieczki z kupą złomu pod pachą? M273 wystarczy czy trzeba S85 odpalić?
http://coobcio.pl/blog/2011/12/15/9-5-2 ... m-i-400nm/
Rzęchowa czwórka dodmuchana do czegośtam -nawet poniżej trójki- na jednej pędzonej osi, bez hamulców i zawieszenia.
Stare, siwe, łyse a brandzlują się nad śmieciem jak małolaty .....
A widzisz ten ogrom modyfikacji w silniku jaki został dokonany ? A przeczytałeś chociaż dlaczego taki a nie inny wynik ?

Coś gdzieś przeczytałeś, coś zobaczyłeś, ale mało wdziałeś. 5 w mocy na przodzie spokojnie z tego pieca wyskakuje bez ruszania głowicy

Teraz mi powiedz, co z tą piątką zrobisz w przerdzewiałej galarecie liczonej na 150 KM. To nie jest M5, które nadwoziem spokojnie odpowiada na te piątkę. I tutaj się kończy mit tej piątki pod głowicą..lol..nieruszaną..
-
Damian
-

- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Damian » sob maja 23, 2015 8:44 pm
vandall_jr pisze:Pytam bo jestem ciekawy jakie są możliwości tjunjngu silnika B235 takowego"diabła" wiem, że w marce jest "był" potencjał. Na to auto się choruje i potrafi wqurwić, czego już doświadczyliśmy

. Ale to co oddaje podczas jazdy to czyste szaleństwo

. Fabryka jest już mocna

ale można to poprawić ma ktoś jakieś doświadczenia

jeśli tak to chętnie czegoś się dowiem

FWD i to bez szpery
aero seryjnie już nie ustaje podwoziowo tej mocy, a Ty jeszcze chcesz to wzmacniać
los pomnikos...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości