BMW 530d
Moderator: Marcin-Kraków
BMW 530d
Czy ktoś to ujeżdża? Mógłby podzielić się opinią?
Mowa o samochodzie po 2004 roku.
Jak sprawuje się ten trzylitrowy diesel? Jak z awaryjnością?
Ile to to może palić, bo producent podaje 6,7 l/100km ale pewnie można to włożyć między bajki...
Z góry dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi.
Mowa o samochodzie po 2004 roku.
Jak sprawuje się ten trzylitrowy diesel? Jak z awaryjnością?
Ile to to może palić, bo producent podaje 6,7 l/100km ale pewnie można to włożyć między bajki...
Z góry dzięki za wszystkie sensowne odpowiedzi.
Znałem jedno X5 z tym dieslem.
To nie była długa znajomość.
Jeździ fajnie, ale często wraca do warsztatu na lince albo lawecie.
Ogólnie problematyczny jest układ paliwowy. Padające wtryskiwacze, problemy z pompą.
Fakt, auto miało już ponad 150tyś, ale chyba można by oczekiwać więcej od tak drogich aut.
To nie była długa znajomość.

Jeździ fajnie, ale często wraca do warsztatu na lince albo lawecie.
Ogólnie problematyczny jest układ paliwowy. Padające wtryskiwacze, problemy z pompą.
Fakt, auto miało już ponad 150tyś, ale chyba można by oczekiwać więcej od tak drogich aut.

łoś też człowiek
- paranoic_killer
- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
Zapierd...la naprawdę nieźle to autko. Większość problemów wynika z jakości paliwa u nas. Dość delikatne turbiny. Pałowanie tylko po pełnym rozgrzaniu. Jeśli wóz jest w dobrym stanie brać, dbać i cieszyć się. Jeśli w niepewnym- nie pakować się bo znienawidzisz bmw i będziesz musiał wziąć kredyt na pokrycie kosztów serwisu! Bmki najlepiej brać w benzynie- są wytrzymałe, a wyższe koszty paliwa zwracają się przy pierwszej wizycie w serwisie.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
- paranoic_killer
- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
Podobno się da ale tylko na sekwencji i musi być dobry gazownik żeby je ustawić. Tak czytałem bo ja swoją bmke ujeżdżam tylko na pb. Naprawdę lepiej dołożyć kilka pln-ów do tankowania niż robić sobie drogi problem. Graty do bmek nie są najtańsze, a przy gazie szybko wozy zaliczają padaczkę.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
...nawet na pewno, pod warunkiem, że elpegie zajmie się dobry gazownik jak ktoś napomknął wcześniej; stare mądre przysłowie mówiWiechu pisze:Może jednak bardziej bezawaryjny byłby komplet 2.0i + gaz niż 2.0d



z bmw to jest tak. jak gazujesz silnik ktory ma aluminiowy blok to będize sie jebacn awet jakby to najzajebiaszczy gazownik na świecie robił.
natomiast bloki zeliwne jak najbardziej i jeżdżą bardzo ładnie i długo bezawarii.
Co do3.0d to fakt ze trochę felerna jednostka, dlatego proponuje poszukać Ci 2.5 TD - nie mylić z TDS!!!!!!
natomiast bloki zeliwne jak najbardziej i jeżdżą bardzo ładnie i długo bezawarii.
Co do3.0d to fakt ze trochę felerna jednostka, dlatego proponuje poszukać Ci 2.5 TD - nie mylić z TDS!!!!!!
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Przyznam, że BMW 5 jest zewnetrznie ładnym samochodem.... ale może pomyśl o Audi...
3.0 TDI z sześciobiegowym automatem i napedem 4x4
jest perfekcyjnym samochodem. Średnie spalanie przy jezdzie 70% trasa 30% miasto to 8,3 litra ( nie resetowałem komputera pokladowego prze jakieś 30 kkm ) i osiągi rewelacyjne. Poza tym system MMI z bardzo dobrą nawigacją, który obsługuje się wręcz intuicyjnie w porównaniu ze skomplikowanym menu BMW wydaje absolutnie genialny.
No i serwis, W Holandii dużo tanszy niż BMW ( nie wiem jak w Polsce), Przy opcji Long Life Servce przeglądy co 30.000 km koszt ( materiały i robocizna 390 lub 520 EUR ( co drugi czyli co 60 000 km jest droższy) a odbierając auto po przeglądzie słyszysz po prostu, że wszystko w porządku
No a jeśli cos sie stanie to Audi naprawisz w każdym serwisie VW ( chyba, że cos poważnego)
Poza tym A6 jest wieksze wewnątrz i wygodniejsze niż BMW 5
3.0 TDI z sześciobiegowym automatem i napedem 4x4

No i serwis, W Holandii dużo tanszy niż BMW ( nie wiem jak w Polsce), Przy opcji Long Life Servce przeglądy co 30.000 km koszt ( materiały i robocizna 390 lub 520 EUR ( co drugi czyli co 60 000 km jest droższy) a odbierając auto po przeglądzie słyszysz po prostu, że wszystko w porządku

No a jeśli cos sie stanie to Audi naprawisz w każdym serwisie VW ( chyba, że cos poważnego)
Poza tym A6 jest wieksze wewnątrz i wygodniejsze niż BMW 5

- paranoic_killer
- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
Niby nie ma żadnej różnicy pomiędzy bmka a i innymi autami jeśli chodzi o gaz. Tylko ze bmki gazu nie lubią i wiecznie jest z tym problem. Naprawdę warto się zastanowić czy się opłaca.
@chera- jest jedna rzecz która zdecydowanie przemawia za bmw, nie negując plusów audi które wymieniłaś- radość z jazdy
@chera- jest jedna rzecz która zdecydowanie przemawia za bmw, nie negując plusów audi które wymieniłaś- radość z jazdy

Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: BMW 530d
Silniczek sympatyczny ..... miałem w X5randallek pisze: Jak sprawuje się ten trzylitrowy diesel? Jak z awaryjnością?
Na szczęście od nowości i miał gwarancję
Padały wtryski , 2 razy turbina , zasysa olej i wtłacza w katalizatory uszkadzając je, miałem kłopoty z chłodzeniem [ raz się zagotował ]
Nie wiem jak w 5-ce skrzynie .... u mnie po raz pierwszy padła po 80 tyś , drugi raz przy 140 tyś , wymienili bez problemów na gwarancji.
Najsłabszym punktem jest turbina .... poprostu trzeba po każdej jeździe poczekać ze 2 min aż wyrównają się obroty [ ja na to nie miałem czasu

Sporadyczne przypadki uszkodzenia uszczelki pod głowicą .
Pozbyłem się kłopotu po okresie gwarancyjnym
Ekonomiczne spalanie , sympatyczne osiągi , warty uwagi

Polecam 535 d , mam w firmie , odrzutowiec , silnik pancerny i znacznie udoskonalony pod względem turbin .... nie da się ich zamordować

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Benzyna w dużym płaskim do codziennej jazdy mnie niezbyt przekonuje.
Całe życie na dieslach.
No ciekawe opinie o tym silniku widzę.
Croochy, masz na myśli 525d?
Pomyślę jeszcze trochę nad tym benzynowym silnikiem, ale coś mi się nie widzi.
Co do Audi - właśnie nad A6 też się zastanawiałem, tyle że myślałem o silniku 2,7 TDI. Ciekawe autko. Dobra opinia o silnikach.
Całe życie na dieslach.
No ciekawe opinie o tym silniku widzę.
Croochy, masz na myśli 525d?
Pomyślę jeszcze trochę nad tym benzynowym silnikiem, ale coś mi się nie widzi.

Co do Audi - właśnie nad A6 też się zastanawiałem, tyle że myślałem o silniku 2,7 TDI. Ciekawe autko. Dobra opinia o silnikach.
Silnik 2.7 w ofercie Audi jest dla mnie zupełnie niezrozumiałym pomysłem, konstrukcja ta sama co 3.0 spalanie podobne a 50 KM mniej, wiec gdzie tutaj sens...randallek pisze: Co do Audi - właśnie nad A6 też się zastanawiałem, tyle że myślałem o silniku 2,7 TDI. Ciekawe autko. Dobra opinia o silnikach.

Poza tym jeżeli szukasz auta używanego to trudno będzie znależć 2.7 z napędem Quattro, który zdecydowanie Ci polecam.

Kumpel z pracy ma e39 z 2.5TD jeździłem tymi powiem że baaaaaaaaaaaardzoo milutkorandallek pisze:
Croochy, masz na myśli 525d?
Pomyślę jeszcze trochę nad tym benzynowym silnikiem, ale coś mi się nie widzi.
Co do Audi - właśnie nad A6 też się zastanawiałem, tyle że myślałem o silniku 2,7 TDI. Ciekawe autko. Dobra opinia o silnikach.
co do tego że a6 jest większe od e39 to bym polemizował, a wiem co mówie bo a racji pracy mam z tymi autami do czynienia prawie codziennie
A4 vs BMW seria 3 - więcej miejsca w BMW
A6 vs e39 - BMW więcej miejsca
A8 -vs BMW serii 7 - remis

jednak bmw daje więcej radości z jazdy. i jak sie leci200 to praktycznie nei czuc prędkości. a w autach grupy VW to zawsze mam wrażenie ze zaraz gdzieś polece i strasznie nosi auto po drodze

ogólnie ak dla mnie BMW vs AUDI to BMW wygrywa
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
no to tym bardziej brać BMW:)21
dobre AUDI skończyli produkować przed 2000 rokiem, teraz to zawiecha delikatna,bo nie na polskie drogi, a to paliwo trzeba lać najwyższej półki.
Jak Ci padnie układ paliwowy to będziesz czekał na auto tydzień aż go w ASO zrobią. A przeglądy w zależności od normy UG1 czy UG2 co 15 tyś, lub co 30. Jednak ta pierwsza jest częściej stosowana. Mogę nawet powiedzieć co na jakim przeglądzie do wymiany
nie mówiąc juz o chlapaczach przód 200 zł i tył 200...jak w tym ASO zdzierają
dobre AUDI skończyli produkować przed 2000 rokiem, teraz to zawiecha delikatna,bo nie na polskie drogi, a to paliwo trzeba lać najwyższej półki.
Jak Ci padnie układ paliwowy to będziesz czekał na auto tydzień aż go w ASO zrobią. A przeglądy w zależności od normy UG1 czy UG2 co 15 tyś, lub co 30. Jednak ta pierwsza jest częściej stosowana. Mogę nawet powiedzieć co na jakim przeglądzie do wymiany

nie mówiąc juz o chlapaczach przód 200 zł i tył 200...jak w tym ASO zdzierają

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Porównywałem 4F0 vs E60....CrOOchy pisze:
A6 vs e39 - BMW więcej miejsca

Co do prowadzenia.... Mam fabrycznie twardsze zawieszenie ( bez pneumatyki ) i auto robi na drodze dokładnie to czego oczzekuje, a nie jeżdze wcale wolno...

Ale to oczywiście tylko subiektywne odczucia i kwestia gustu.
Jedno moge powiedziec wygląd BMW jest zdecycowanie ciekawszy niz Audi.
audi wygląda jak passat, a wszystko zaczęło sie od lancera,można zauważyć analogie do wyglądu przedniego grilla.
A co do zawieszenia, to w Holandi macie inne drogi niż w Polszy
z grupy VW jest ylko jedno auto które mi się podoba no może 2
LT i Tuareg
A co do zawieszenia, to w Holandi macie inne drogi niż w Polszy

z grupy VW jest ylko jedno auto które mi się podoba no może 2

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość