Rocky w terenie - jaką dasz mu opinię?

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt wrz 07, 2007 8:35 pm

Mała podpowiedź: Ja mam amortyzatory od MB Sprintera na obu osiach-działają w/g mnie wyśmienicie jak na razie.Resory na obu osiach mam od żuka.Pasują, ale proponuję przedłużyć wieszaki.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » pt wrz 07, 2007 8:49 pm

I to działa?
Żuk w przeciwieństwie do Rockiego ma resory symetryczne.
Jeśli możesz rozszyfruj to MB Sprinter bo nie jarzę :)
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt wrz 07, 2007 9:15 pm

MB Sprinter to Mercedes Sprinter (bus) amor ma zakończenie oczko/oczko, trzeba przespawać ma oczko/szpilka.
Co do resorów to mam resory z żuka(kombinowane).Na pewno resory główne pochodzą z żuka.Musiałem przewiercić otwór na środku w innym miejscu.Resor pomocniczy z rockieko pozostał. Nie wiem jaką charakterystyke ma resor w rockym, a resor symetryczny.Mi w terenie jeździ się znacznie lepiej, a oto chyba chodzi.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » pt wrz 07, 2007 9:40 pm

Dzięki.
O tych resorach od Żuka to już gdzieś tu na forumie czytałem. Wiem, że koledzy z tego powodu się dość sceptycznie wypowiadali. Ale twoje empiryczne doświadczenia bardziej do mnie przemawiają :)
Niestety zacząłem zabawę z parabolami to muszę ją teraz dokończyć. W przeciwnym raziem będę miał wrażenie, że wyrzuciłem kaskę w błotko :)
Teoretycznie pióra paraboliczne powinny wybierać dużo lepiej niż zwykłe przy czym są dużo wytrzymalsze (niestety daleko im do sprężyny). Ja przesadziłem z ich grubością (twardością) więc teraz będę je odchudzał.
Miałem do wyboru albo odwzorować (odtworzyć) stary resor albo peeksperymentować. No i poszedłem po bandzie. Od kolegów wiedziałem że "barteks" zakładał parabole i dlatego chciałem na formu o tym z nim pogadać. Ale on ma teraz większe problemy :(
Pzdr
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Post autor: daniel sto » pt wrz 07, 2007 9:45 pm

No tak "barteks" to ma konkretny problem.(barteks, jak z odzyskaniem odszkodowania od zarządcy zieleni? Należy ci się na 100%!!!POZDRAWIAM !!
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt wrz 11, 2007 10:59 am

Powoli ciągnę sprawy do przodu, jak cos zmotam to będę dawał znać.

Co do Resorów Tajnosagentos, to na moje oko Twoje tylne resory są dwa razy przewymiarowane. Ciekawe że przód wystarczyło to jedno piórko dodatkowe żeby był wyrównany ciężar tego WSPANIANIŁEGO, ODJAZDOWEGO, CZADOWEGO zderzaka z przodu!! : - )))))
Ale nie dziwię się że lepiej chodzi przód, orygonalne resorki Daihatsu, sa świetnie elastyczne.
Ja z tyłu miałem oryginał, lekko podgięty przez poprzednich właścicieli, z przodu miałem jakąś totalną zmotę, z częściowym wykorzystaniem oryginalnych resorów. Porobię foty jak odzyskam aparat i wrzucę na forum.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » wt wrz 11, 2007 11:25 am

Dzięki za odrobinę zdrowego sarkazmu :-)))
Ten odjazdowy zderzak był dla mnie nie lada wyczynem logistycznym ale cenowo wyszedł bardzo atrakcyjnie :-)
Teraz należałoby się zastanowić czy nie poddać go operacji kopiowania przez miejscowych fachofców.
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » wt wrz 11, 2007 11:34 am

Co do przewymiarowania resorów to racja. Odchudzanie w planach. Teraz po kilku wypadach w teren zaczęły się trochę układać ale do jako takiego kofortu jazdy jeszcze daleko.
Czekam na foty Twojej zawiechy :)
Pzdr
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » wt wrz 11, 2007 2:46 pm

tak apropos to ładne dynamiczne foto i woda... hmmm : - )))
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » wt wrz 11, 2007 3:20 pm

Ukraina of course : - ))
Tam można sobie było podziczyć w strumieniach eeeeh
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » wt wrz 11, 2007 3:21 pm

No jakoś mi tak nie po angielsku wyszło to "oczywiście"
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » śr wrz 12, 2007 3:20 pm

Wstawiam foty zawiechy.
Zdjęcia są jeszcze z przed poprawki resora z przodu, był zakładany nowy dłuższy, tak żeby wieszaki z przodu były całkiem pionowo.
Teraz po crashu, wieszaki leżą do tyłu :-((
Z tyłu mam 3 pióra. Chyba oryginały, podgięte trszkę, i też takie wieszaki jak tutaj.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » śr wrz 12, 2007 7:26 pm

A nie za duzo tych pior z przodu ? Orginalnie z tego zo widzialem w manualu byly chyba po 2 na kolo. To zamalo fakt. Ale za tyle...
Chya Twoje auto musialo byc strasznie twarde
GG: 1105809

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » śr wrz 12, 2007 10:26 pm

Barteks ma generalnie bardzo ciekawy egzemplarz. Z tego co mi się wydaje to jego fura to wersja przejściowa pomiędzy Wildcatem a Rockym.
Na budzie z przodu pamiętam miał napis Wildcat a buda to już Rokuś pęłną gębą. Stąd może mieć pewne rozwiązania z jeszcze z Wildcata. Ale o tym to on sam pewnie więcej nam opowie : - ))
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » śr wrz 12, 2007 10:31 pm

Bartek a zapodasz jeszcze foty piórek z tyłu? Te najbardziej mnie interesują : -))
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » śr wrz 12, 2007 10:37 pm

Cholera niezbyt dokładnie przeczytałem Twego posta. Z tyłu masz oryginały. OK to nie o to mi chodziło. Tylko w takim razie o te, które założyłeś z przodu.
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw wrz 13, 2007 11:03 am

Chciałbym ostatecznie zdementowac pogłoski o tym że resor od żuka pasuje do Rocky.
Kolega ma taki wstawiony do przodu z jednej strony.
Jest o około 2-4 cm za długi, wieszaki leżą do tyłu i uderzają o ramę.
Jest też o 2-3 cm szerszy, ledwo wchodzi w mocowania.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » czw wrz 13, 2007 11:05 am

A co sądzisz o tym co napisał kolega daniel_sto?
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
caterpillar
Posty: 654
Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d

Post autor: caterpillar » czw wrz 13, 2007 3:20 pm

Nie smialo sie wtrace. A po co wy tak kombinujecie z resorami z Zuka itp...? Kazdy dobry kowal zrobi resor jak trzeba. Wyprofiluje go odpowiednio i zahartuje. No chyba ze chcecie bardzo tanim kosztem zalatwic sprawe...
GG: 1105809

Awatar użytkownika
barteks
 
 
Posty: 895
Rejestracja: pt gru 17, 2004 2:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barteks » czw wrz 13, 2007 3:40 pm

Tak se kombinujemy, to nasz ulubiony temat: resory :lol:

Kolega Daniel sto napisał że ma kombinowane, a nie że pasują jak ulał.
Jak jest niemądry kowal to wsadzi i nic z nimi nie zrobi. No i jestem 100% pewien, że one nie są paraboliczne : - ))))
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » pt wrz 14, 2007 7:28 am

Resory ważna rzecz. Z opowieści kolegów którzy jeżdżą już od paru lat, to był to podstawowy problem wszystkich resoraków. Teraz nowsze bryki śmigają na sprężynach.
Ja pisałem gdzieś wyżej że straciłem praktycznie cały lewy tylny resor.
Używki nie chciałem kupować bo nie wiadomo jak jest wypracowana.
Pierwotny plan miałem żeby odtworzyć oryginalny ale padł pomysł żeby się pobawić z parabolami. No i teraz kombinujemy : - ))
Jak zsynchronizuję zawiechę na parabolach to porobię foty i podam parametry tych resorów tak jak to robił Barteks.
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pt paź 05, 2007 10:32 am

Tak się przyglądnołem tym resorom parabolicznym, i jak na mije oko to są troche przewymiarowane i nieco za mocne jak na ten samochód. Podobnej niemal wielkości są w Scamie który ma dmc 5,5 tony. Czekam na kolejne ewolucje bo fascynują mnie takie rozwiązania zwłaszcza z Rocky bo ten samochód jest super.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » pt paź 05, 2007 12:59 pm

Wiem, wiem. Czekają na kolejne podejście. Na razie nie było czasu. I powiem, że jak jeżdżę z zapasem na pokładzie (33 trochę waży) to jeszcze jest znośnie. Ostatnio jechałem z pustą paką to myślałem, że mi tyłek odpadnie.
Kamel, fajna 78. Który rocznik?
Rocky 2.8 TDi

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Kamel » pt paź 05, 2007 1:07 pm

2006
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
tajnosagentos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tajnosagentos » pt paź 05, 2007 1:08 pm

Czyli przód na sprężynkach?
Ale z tyłu to i tak masz niezły kawał resora :-))
Rocky 2.8 TDi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość