Rocky w terenie - jaką dasz mu opinię?
Moderator: s3R
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
MB Sprinter to Mercedes Sprinter (bus) amor ma zakończenie oczko/oczko, trzeba przespawać ma oczko/szpilka.
Co do resorów to mam resory z żuka(kombinowane).Na pewno resory główne pochodzą z żuka.Musiałem przewiercić otwór na środku w innym miejscu.Resor pomocniczy z rockieko pozostał. Nie wiem jaką charakterystyke ma resor w rockym, a resor symetryczny.Mi w terenie jeździ się znacznie lepiej, a oto chyba chodzi.
Co do resorów to mam resory z żuka(kombinowane).Na pewno resory główne pochodzą z żuka.Musiałem przewiercić otwór na środku w innym miejscu.Resor pomocniczy z rockieko pozostał. Nie wiem jaką charakterystyke ma resor w rockym, a resor symetryczny.Mi w terenie jeździ się znacznie lepiej, a oto chyba chodzi.
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Dzięki.
O tych resorach od Żuka to już gdzieś tu na forumie czytałem. Wiem, że koledzy z tego powodu się dość sceptycznie wypowiadali. Ale twoje empiryczne doświadczenia bardziej do mnie przemawiają
Niestety zacząłem zabawę z parabolami to muszę ją teraz dokończyć. W przeciwnym raziem będę miał wrażenie, że wyrzuciłem kaskę w błotko
Teoretycznie pióra paraboliczne powinny wybierać dużo lepiej niż zwykłe przy czym są dużo wytrzymalsze (niestety daleko im do sprężyny). Ja przesadziłem z ich grubością (twardością) więc teraz będę je odchudzał.
Miałem do wyboru albo odwzorować (odtworzyć) stary resor albo peeksperymentować. No i poszedłem po bandzie. Od kolegów wiedziałem że "barteks" zakładał parabole i dlatego chciałem na formu o tym z nim pogadać. Ale on ma teraz większe problemy
Pzdr
O tych resorach od Żuka to już gdzieś tu na forumie czytałem. Wiem, że koledzy z tego powodu się dość sceptycznie wypowiadali. Ale twoje empiryczne doświadczenia bardziej do mnie przemawiają

Niestety zacząłem zabawę z parabolami to muszę ją teraz dokończyć. W przeciwnym raziem będę miał wrażenie, że wyrzuciłem kaskę w błotko

Teoretycznie pióra paraboliczne powinny wybierać dużo lepiej niż zwykłe przy czym są dużo wytrzymalsze (niestety daleko im do sprężyny). Ja przesadziłem z ich grubością (twardością) więc teraz będę je odchudzał.
Miałem do wyboru albo odwzorować (odtworzyć) stary resor albo peeksperymentować. No i poszedłem po bandzie. Od kolegów wiedziałem że "barteks" zakładał parabole i dlatego chciałem na formu o tym z nim pogadać. Ale on ma teraz większe problemy

Pzdr
Rocky 2.8 TDi
- daniel sto
-
- Posty: 1044
- Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
- Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23
Powoli ciągnę sprawy do przodu, jak cos zmotam to będę dawał znać.
Co do Resorów Tajnosagentos, to na moje oko Twoje tylne resory są dwa razy przewymiarowane. Ciekawe że przód wystarczyło to jedno piórko dodatkowe żeby był wyrównany ciężar tego WSPANIANIŁEGO, ODJAZDOWEGO, CZADOWEGO zderzaka z przodu!! : - )))))
Ale nie dziwię się że lepiej chodzi przód, orygonalne resorki Daihatsu, sa świetnie elastyczne.
Ja z tyłu miałem oryginał, lekko podgięty przez poprzednich właścicieli, z przodu miałem jakąś totalną zmotę, z częściowym wykorzystaniem oryginalnych resorów. Porobię foty jak odzyskam aparat i wrzucę na forum.
Co do Resorów Tajnosagentos, to na moje oko Twoje tylne resory są dwa razy przewymiarowane. Ciekawe że przód wystarczyło to jedno piórko dodatkowe żeby był wyrównany ciężar tego WSPANIANIŁEGO, ODJAZDOWEGO, CZADOWEGO zderzaka z przodu!! : - )))))
Ale nie dziwię się że lepiej chodzi przód, orygonalne resorki Daihatsu, sa świetnie elastyczne.
Ja z tyłu miałem oryginał, lekko podgięty przez poprzednich właścicieli, z przodu miałem jakąś totalną zmotę, z częściowym wykorzystaniem oryginalnych resorów. Porobię foty jak odzyskam aparat i wrzucę na forum.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Wstawiam foty zawiechy.
Zdjęcia są jeszcze z przed poprawki resora z przodu, był zakładany nowy dłuższy, tak żeby wieszaki z przodu były całkiem pionowo.
Teraz po crashu, wieszaki leżą do tyłu
(
Z tyłu mam 3 pióra. Chyba oryginały, podgięte trszkę, i też takie wieszaki jak tutaj.

Zdjęcia są jeszcze z przed poprawki resora z przodu, był zakładany nowy dłuższy, tak żeby wieszaki z przodu były całkiem pionowo.
Teraz po crashu, wieszaki leżą do tyłu

Z tyłu mam 3 pióra. Chyba oryginały, podgięte trszkę, i też takie wieszaki jak tutaj.










poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Barteks ma generalnie bardzo ciekawy egzemplarz. Z tego co mi się wydaje to jego fura to wersja przejściowa pomiędzy Wildcatem a Rockym.
Na budzie z przodu pamiętam miał napis Wildcat a buda to już Rokuś pęłną gębą. Stąd może mieć pewne rozwiązania z jeszcze z Wildcata. Ale o tym to on sam pewnie więcej nam opowie : - ))
Na budzie z przodu pamiętam miał napis Wildcat a buda to już Rokuś pęłną gębą. Stąd może mieć pewne rozwiązania z jeszcze z Wildcata. Ale o tym to on sam pewnie więcej nam opowie : - ))
Rocky 2.8 TDi
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Chciałbym ostatecznie zdementowac pogłoski o tym że resor od żuka pasuje do Rocky.
Kolega ma taki wstawiony do przodu z jednej strony.
Jest o około 2-4 cm za długi, wieszaki leżą do tyłu i uderzają o ramę.
Jest też o 2-3 cm szerszy, ledwo wchodzi w mocowania.
Kolega ma taki wstawiony do przodu z jednej strony.
Jest o około 2-4 cm za długi, wieszaki leżą do tyłu i uderzają o ramę.
Jest też o 2-3 cm szerszy, ledwo wchodzi w mocowania.
poległ pod Jesionem: Daihatsu Wildcat F75 2,8TD
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- caterpillar
- Posty: 654
- Rejestracja: śr paź 06, 2004 12:06 pm
- Lokalizacja: Sucha Besk./Krawów/Czasem Krościenko n/d
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Resory ważna rzecz. Z opowieści kolegów którzy jeżdżą już od paru lat, to był to podstawowy problem wszystkich resoraków. Teraz nowsze bryki śmigają na sprężynach.
Ja pisałem gdzieś wyżej że straciłem praktycznie cały lewy tylny resor.
Używki nie chciałem kupować bo nie wiadomo jak jest wypracowana.
Pierwotny plan miałem żeby odtworzyć oryginalny ale padł pomysł żeby się pobawić z parabolami. No i teraz kombinujemy : - ))
Jak zsynchronizuję zawiechę na parabolach to porobię foty i podam parametry tych resorów tak jak to robił Barteks.
Ja pisałem gdzieś wyżej że straciłem praktycznie cały lewy tylny resor.
Używki nie chciałem kupować bo nie wiadomo jak jest wypracowana.
Pierwotny plan miałem żeby odtworzyć oryginalny ale padł pomysł żeby się pobawić z parabolami. No i teraz kombinujemy : - ))
Jak zsynchronizuję zawiechę na parabolach to porobię foty i podam parametry tych resorów tak jak to robił Barteks.
Rocky 2.8 TDi
Tak się przyglądnołem tym resorom parabolicznym, i jak na mije oko to są troche przewymiarowane i nieco za mocne jak na ten samochód. Podobnej niemal wielkości są w Scamie który ma dmc 5,5 tony. Czekam na kolejne ewolucje bo fascynują mnie takie rozwiązania zwłaszcza z Rocky bo ten samochód jest super.
FORTITUDINE VINCIMUS
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
- tajnosagentos
- jestem tu nowy...
- Posty: 42
- Rejestracja: śr lut 14, 2007 11:47 am
- Lokalizacja: Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość