T4 syncro wyprawowy.

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

krzyszkow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 1:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: krzyszkow » pn lut 09, 2015 2:24 pm

pozwolę się podpiąć do tematu

czy znacie kogoś kto zrealizował podobny projekt ale na T5 z napędem 4motion?
ma ktoś doświadczenie w temacie?

Chodzi mi po głowie taki projekt. Zastanawiam się czy 4motion i nowsze silniki VW to dobry pomysł pod kątem wypraw.
Z drugiej strony chcę auto którym jednocześnie komfortowo zapakuję dzieciaki i pojadę po autostradach po Europie.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: Misiek Cypr » pn lut 09, 2015 3:11 pm

Jak kupisz nowy, to oczywiscie, ze dobry pomysl.

Niestety wiele z T5 ma 2.0TDI PD ktore do najtrwalszych, nie nalezy. Uzywany wiec loteria.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

krzyszkow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: ndz wrz 20, 2009 1:29 pm
Lokalizacja: 3miasto

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: krzyszkow » wt lut 10, 2015 12:45 pm

na nowy to jeszcze długo nie będzie mnie stać :)

a co do trwałości to jak ze wszystkim...
niestety właśnie im nowsze auta tym mniej trwałe
z jednej strony na szali jest komfort t5 a z drugiej lepsza trwałość t4...

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » sob lis 14, 2015 3:12 pm

zastanawiam się nad T4 multivan synchro do wyjazdów w dalsze rejony , miałbym kilka pytań do szanownych posiadaczy ( prosił bym o info nie ochy i achy)
jaki silnik jest optymalny do tego auta , awaryjność i niezawodność silnika oraz osprzętu ( ponoć 2400 diesel najlepsiejszy tylko w 4x4 straszny muł , 2,5 tdi już ok ale nie jest to jednostka niezawodna )
której wersji szukać co by webasto było ( ktoś mi tam mówił o wersji Generation )
jak trwałe jest tam zawieszenie ? nie będę tym jezdził po europie tylko bardziej wschodnie klimaty
czy benzynowe silniki dają sobie radę z tym autem i czy można do nich częśći dokupić ( montowane są w jakiś innych autach ? )
aha ................ ma to być samochód na wyjazdy nie do lansu pod biedrą , rocznik mniej istotny bardziej by to było auto które naprawi kowal w mongolskiej wiosce

Ps. czy za słabe to auto do dalszych wyjazdów ? i szukać czegoś bardziej madafakahardcore ( Iveco mnie nie przekonywuje )

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: lemur » sob lis 14, 2015 4:06 pm

2.5 tdi to świetny silnik
Niva 93r.

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » sob lis 14, 2015 5:05 pm

lemur pisze:2.5 tdi to świetny silnik
........wyczerpałeś temat :)21

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » sob lis 14, 2015 5:19 pm

a jak z dwumasą ? wymieniamy po ilu km ? i zapominamy ? koszta takowej imprezy ?
w tym przedziale które mnie interesują to już przebieg będzie w granicach 300 tys nie będzie to już is death

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: selim » pn lis 23, 2015 4:19 pm

staryemeryt pisze:witam -zamieniłem LR D2 na VW T4syncro,będzie przeróbka na wyprawowy ale na pierwszy rzut idą opony i pierwsze pytania czy opona 215/70/15,która jest o 28mm na średnicy większa od fabrycznej będzie dobra ,czy raczej zejść do 205/70

pochwal się tym swoim nabytkiem ...jakie opony ostatecznie dałeś ?
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: gebels » wt lis 24, 2015 10:43 am

piotrck pisze:
lemur pisze:2.5 tdi to świetny silnik
........wyczerpałeś temat :)21
to zalęzy czy miał na myśli 2,5TDi R5 czy 2,5TDi V6 :roll:
Czwarte serce :cry:

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: lemur » wt lis 24, 2015 12:01 pm

R5,R5,R5 V6 nie było w żadnym transporterze
Niva 93r.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: selim » wt lis 24, 2015 4:41 pm

własnie ...kolejny raz takiego zanabyłem
2.5tdi 102 ps ...nie do zajechania motor

syncro ma niby też 102ps ..ale jest to inny motor
bliżej mu osprzętowo do 150ps
sprzegło też jest wzmocnione względem 2wd
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » wt lis 24, 2015 6:44 pm

selim pisze:własnie ...kolejny raz takiego zanabyłem
2.5tdi 102 ps ...nie do zajechania motor

syncro ma niby też 102ps ..ale jest to inny motor
bliżej mu osprzętowo do 150ps
sprzegło też jest wzmocnione względem 2wd
czyliiii............. mniej/bardziej awaryjny gorszy/lepszy ?
może inaczej rozwinę zagadnienie : a mianowicie zastanawiam się na T4 syncro 2,5 diesel
samochód ma mi służyć do wyjazdów wakacyjnych a w planach mam np. Mongolie
interesuje mnie czy takie auto jest wytrzymałe na dziurawych drogach , czy dobrze znosi ujjowe paliwo , czy podzespoły silnikowe są awaryjne i czy da się je naprawić młotkiem i śrubokrętem przez kowala w takowej Mongolii , czytałem gdzieś o problemach w pompach wtryskowych
jak wytrzymały jest napęd 4x4 w tym aucie ? jak dużo więcej pali od 2wd ? jakie są bolączki i przypadłości tej jednostki oraz napędów

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: Mroczny » wt lis 24, 2015 8:12 pm

silnika bym się nie obawiał

obawiałbym się, ze tym zechcesz po dziurach za szybko jechać.. i że za mocno przeładujesz na wyprawę. Moim zdaniem fajna opcja - komfortowe, szybkie i popularne wszędzie. Ale spodem delikatne

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: bert » wt lis 24, 2015 8:19 pm

reduktor jest?
nad czym tu deliberować, chyba, że kto po asfaltach wyprawy urządza
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » wt lis 24, 2015 8:37 pm

Mroczny pisze:silnika bym się nie obawiał

obawiałbym się, ze tym zechcesz po dziurach za szybko jechać.. i że za mocno przeładujesz na wyprawę. Moim zdaniem fajna opcja - komfortowe, szybkie i popularne wszędzie. Ale spodem delikatne
czyli tylko Mitsubischi delica :)16 nie realne
bert pisze:reduktor jest?
nad czym tu deliberować, chyba, że kto po asfaltach wyprawy urządza
nie ma reduktora :)16

to jakie auto ? .................. T4 to była ostatnia nadzieja białych :)16

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: Mroczny » wt lis 24, 2015 8:42 pm

nie demonizowałbym..

nie ma tam jakiejś wolnej jedynki? Na małych kołach może nie potrzebować reduktora - i tak ograniczeniem będzie to małe koło..

coś za coś znaczy - szwędanie zadupiem i szutrami ale bez ofrołdu sensu stricte. Jak chłop ma apetyt na dalsze wypady to może olać ofrołd. Jak ma byc ofrołd - to nie vw

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: apede » wt lis 24, 2015 8:51 pm

Starszego hajejsa ciągaj ze skandynawii http://www.nettiauto.com/en/toyota/hiac ... ur_wheel=3
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: Mroczny » wt lis 24, 2015 8:53 pm

nery sobie odbije, urlop 2x wydłuży przez dojazdówkę a wcześniej zrobi budżet na bremacha próbując to ogarnąć

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: lemur » wt lis 24, 2015 9:23 pm

Szczerze to 2.5 tdi R5 jest na tyle dobrym silnikiem że go pakowali do tego pseudo-terenowego vw tourega? Nie jest też problemem zrobić z niego 170 koni i przyzwoity moment obrotowy.
Niva 93r.

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » wt lis 24, 2015 9:42 pm

lemur pisze:Szczerze to 2.5 tdi R5 jest na tyle dobrym silnikiem że go pakowali do tego pseudo-terenowego vw tourega? Nie jest też problemem zrobić z niego 170 koni i przyzwoity moment obrotowy.
a na ujjj mi w wyprawówce 170 koni :o ty jakiś fan VW ? ....................... a taki zdesperowany jestem na Vana do dalszych wyjazdów ( czasu się multum zaoszczędzi na tranzycie , nie trzeba szukac miejscówki na nocleg tylko spanie w aucie na stacji paliw lub gdzieś gdzie się człek zatrzyma )
apede pisze:Starszego hajejsa ciągaj ze skandynawii http://www.nettiauto.com/en/toyota/hiac ... ur_wheel=3

sprzedałem jakiś czas temu Toyote hiace rocznik 1999 czarnemu bratu z Keni , auto niezajebliwe ale głośne w środku i twarde ( do firmy perfekcyjne , żaden z pracowników nie zajechał ) ale na wyjazd to już myślałem o Toyota Hiace H200 ( dalej nie wiem czy to nie ten kierunek powinienem obrać )

Awatar użytkownika
piotrck
 
 
Posty: 14780
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 11:04 am
Lokalizacja: Kielce

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: piotrck » wt lis 24, 2015 9:44 pm

Mroczny pisze: i tak ograniczeniem będzie to małe koło..
to jest argument na dziurawe drogi

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: bert » wt lis 24, 2015 10:25 pm

Mroczny pisze:nie demonizowałbym..

nie ma tam jakiejś wolnej jedynki? Na małych kołach może nie potrzebować reduktora - i tak ograniczeniem będzie to małe koło..

coś za coś znaczy - szwędanie zadupiem i szutrami ale bez ofrołdu sensu stricte. Jak chłop ma apetyt na dalsze wypady to może olać ofrołd. Jak ma byc ofrołd - to nie vw
wiesz górki i podjazdy się zdarzają, wypakowany bambetlami pojazd, jakiś kamień większy, dziura co zmusi do tego by stanąć i ruszyć podle górki...
jak se tam kto życzy :)21
Zresztą nad Bajkał to też syberyjska... wyprawa :)21. Jak się trzymać głównego szlaku to da radę, na nocleg w bok tez gdzieś zjedzie. Zależy co kto lubi i jak daleko w bok będzie chciał.

to fantastyczne auto na wycieczki, gdzie czasem w piasku przy plaży czy mokrej trawie biwaku można się podeprzeć drugim napędem.
Ja tam w góry do Rumunii bym tym nie pojechał, na wycieczkę po Mazurskich szutrach i piaskowych duktach owszem tak.
Nb dziś odwiedził mnie kolega, właśnie T4 syncro z podnoszonym dachem. Fajne auto, ale od domu nad Brzeźniak (jezioro najbliższe) tym bym nie dojechał, a landryną na szosówkach i bez włączania blokady absolutnie bezproblemowo. Jak dla mnie wszystko w temacie T4 a auto WYPRAWOWE, to brak reduktora.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: lemur » wt lis 24, 2015 10:35 pm

piotrck pisze:
lemur pisze:Szczerze to 2.5 tdi R5 jest na tyle dobrym silnikiem że go pakowali do tego pseudo-terenowego vw tourega? Nie jest też problemem zrobić z niego 170 koni i przyzwoity moment obrotowy.
a na ujjj mi w wyprawówce 170 koni :o ty jakiś fan VW ? ....................... a taki zdesperowany jestem na Vana do dalszych wyjazdów ( czasu się multum zaoszczędzi na tranzycie , nie trzeba szukac miejscówki na nocleg tylko spanie w aucie na stacji paliw lub gdzieś gdzie się człek zatrzyma )
apede pisze:Starszego hajejsa ciągaj ze skandynawii http://www.nettiauto.com/en/toyota/hiac ... ur_wheel=3

sprzedałem jakiś czas temu Toyote hiace rocznik 1999 czarnemu bratu z Keni , auto niezajebliwe ale głośne w środku i twarde ( do firmy perfekcyjne , żaden z pracowników nie zajechał ) ale na wyjazd to już myślałem o Toyota Hiace H200 ( dalej nie wiem czy to nie ten kierunek powinienem obrać )
To inaczej-auto ma jeździć daleko więc dla pewności -sprawdzamy turbinę-oryginalna pewnie będzie do regeneracji/wymiany-wstawiamy większą
Wtryski do sprawdzenia/wymiany - wstawiamy większe które kosztują grosze
Pompa do sprawdzenia/uszczelnienia
Zmiana oprogramowania -grosze
Jechanie załadowanym wyprawowym t4 może być przyjemne.
Szczerze bym od razu głowicę sprawdził.

Fanem vw nigdy nie byłem aczkolwiek posiadam trochę zmodyfikowanego vw z tdi i różnica pomiędzy seryjnym jest duża
Niva 93r.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: selim » śr lis 25, 2015 9:31 am

lata temu kupiłem 2.5tdi
miał koło 300-stu nakulane
teraz jest dalej w rodzinie ...żadne wtryski ,żadne sprzęgło,żadna turbina nie były wymieniane
mistrzostwo świata
lr , to połowe wymieniłem :)11

coś mi się zdaje ,że tam tylko 30% idzie na tył
reduktora nie ma -fakt
ale które o podobnych gabarytach ma ?? albo, stare rdzewiejące pierdy typu mitsu
albo...nowy hyundai starex (czy jak mu tam) którego widziałem jednego na allegro
strach pomyśleć jak coś pierdolnie (gdzie i za ile to kupić)

budzetowo z dostępem do części - nie ma nic

swoją drogą ile razy jechaliście na reduktorze ...a,na górce dacia stoi :roll:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: T4 syncro wyprawowy.

Post autor: Szarbia » śr lis 25, 2015 3:56 pm

A nie lepiej Tuitamka na Spinterze przygotowac sobie?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości