Reduktor uaz, jak on działa???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: uazens » sob kwie 02, 2011 6:57 pm

Hej. Dla mnie ten reduktor to czarna magia. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak zmieniać tymi wajchami żeby był załączony przedni most, sam tylko, z blokadą i te wszystkie jego pozycje? Bawiłem się tymi wajchami i raz jakoś nie jedzie na jakiejś pozycji, raz coś zgrzyta jak przełaczam a nie chce go popsuć. Pozdrawiam
469b 2.5D om602 by mercedes

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: zippo68 » sob kwie 02, 2011 8:00 pm

Masakra !! !! !!
Lewa wajcha skręcasz w lewo, prawa w prawo.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Takayuki » ndz kwie 03, 2011 6:22 am

Lewa:
- max do przodu - przełożenia szosowe
- środek - luz, rozłączony reduktor
- max do tyłu - przełożenia terenowe
Prawa:
- do przodu - dołączony przedni most
- do tyłu - rozłączony przedni most.

Zgrzyta przy zmianie przełożeń w czasie jazdy - trzeba to robić umiejętnie albo na postoju.

Do tego ten temat poczytaj:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Didymos » ndz kwie 03, 2011 9:38 am

I żeby nie było - w uazie nie ma żadnych blokad.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Balu-Balu » ndz kwie 03, 2011 9:41 am

I lewej nie przesuniesz jak prawą nie załączysz przodu :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: uazens » ndz kwie 03, 2011 10:47 am

Dzięki za wytłumaczenie, dziś będę trenował bo patrzę że ładna pogoda jest. :P Pozdrawiam
469b 2.5D om602 by mercedes

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: uazens » ndz kwie 03, 2011 7:37 pm

testowałem go trochę.., Zakopałem sie na łące gdzie by osobówka przejechała :roll:
załączyłem przedni most i zonk :o , kręci sie tylko jedno koło z tyłu. zauważyłem że kręci sie wał przedni gdy załączymy reduktor ale kola stoją w miejscu. Gdy zaś wyłączymy przedni most to wałek sie nie kręci (logiczne) czyli reduktor jest dobry. Co to mogło paść w tym moście?
469b 2.5D om602 by mercedes

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: wieprzowina » ndz kwie 03, 2011 7:39 pm

mogło paść nie załączenie sprzęgiełek w przednim moście :)21

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: uazens » ndz kwie 03, 2011 7:42 pm

a jak mozna szybko zneutralizowac problem? rozkecić sprzegielka?
469b 2.5D om602 by mercedes

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: wieprzowina » ndz kwie 03, 2011 7:52 pm

Przedni wał się kręci bo dołączasz napęd, ale odpięte są koła.
W środku felg przednich kół masz takie kubeczki. Albo masz nowe zwane automatycznymi (choć nie wiem co w nich jest automatycznego) gdzie są języczki które trzeba przekręcić, albo wersja klasik czyli takie metalowe kopułki pod którymi są śruby na specjalny klucz. Do odkręcenia kubeczków też by się przydał.
oczywiście jest też wersja "b" - coś jest spierdzielone - dyfer, półoś, przegub

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: GikroV » ndz kwie 03, 2011 10:01 pm

uazens weź może najpierw przeczytaj instrukcję obsługi Uaza bo sobie krzywdę zrobisz :)21
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
losiek
Posty: 519
Rejestracja: wt lut 26, 2008 8:22 pm
Lokalizacja: Skierbieszów / Kabaty
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: losiek » ndz kwie 03, 2011 10:51 pm

GikroV pisze:uazens weź może najpierw przeczytaj instrukcję obsługi Uaza bo sobie krzywdę zrobisz :)21
:D :D :D :D :D

Awatar użytkownika
m.organisciak
 
 
Posty: 233
Rejestracja: śr lut 16, 2005 6:57 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: m.organisciak » czw kwie 07, 2011 2:58 pm

Dajcie człowiekowi spokój, jak ja wspominam moje pierwsze wyjazdy w teren - to cud, że po asfalcie w ten teren dojechałem.

Najpierw sprawdź sprzęgiełka na przedniej osi (na każdym kole), muszą być dokręcone (w wersji old school) lub ustaw je na 4x4

potem lewa wajcha na maxa do przodu - powinieneś odczuć różnicę nawet na twardym.

Reduktora używasz, gdy normalne przełożenie nie daje rady - obrazowo rzecz ujmując - to taka mocniejsza jedynka - w wielu przypadkach po prostu nieodzowna.

najlepiej pogadaj z kimś kto ma UAZa, umów się na spotkanko - UAZ ma w sobie naprawde wielki potencjał - ale jak wszystko - wymaga umiejętnej obsługi... odrobiny miłości...
Orgi

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Balu-Balu » czw kwie 07, 2011 3:08 pm

m.organisciak pisze:
potem lewa wajcha na maxa do przodu - powinieneś odczuć różnicę nawet na twardym.
Po pierwsze nie włączaj napędu (przodu) na twardym !! !! !!

a po drugie to tak postępuj jak Ci tu kolega napisał:
Takayuki pisze:Lewa:
- max do przodu - przełożenia szosowe
- środek - luz, rozłączony reduktor
- max do tyłu - przełożenia terenowe
Prawa:
- do przodu - dołączony przedni most
- do tyłu - rozłączony przedni most.

Zgrzyta przy zmianie przełożeń w czasie jazdy - trzeba to robić umiejętnie albo na postoju.

Do tego ten temat poczytaj:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=14&t=64751
:)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: lbl78 » czw kwie 07, 2011 5:43 pm

zippo68 pisze:Masakra !! !! !!
Lewa wajcha skręcasz w lewo, prawa w prawo.
:)2 :)2 :)2 :)21
poplułem monitor :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Wałek » czw kwie 07, 2011 5:50 pm

bo Uaz to jak czołg
a trzecia wajcha "ognia"
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
anabol
Posty: 315
Rejestracja: wt mar 09, 2010 3:24 pm
Lokalizacja: Białobrzegi WBR
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: anabol » pt kwie 08, 2011 7:33 am

Najpierw po próbuj sobie na podwórku zanim wyjedziesz na szose 8) pamietaj zeby otworzyć wlot powietrza zanim wyjedziesz ( taka wajcha pod deską rozdzielczą) 8)
Po prostu Seba

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nasze Uazy

Post autor: Gocu » ndz kwie 10, 2011 9:44 am

A po co ma otwierać ten wlot? :roll:
A to ja jeszcze coś zapytam. Przepraszam, jeżeli będzie to głupie pytanie. Załóżmy, że sprzęgiełka mam już na 4x4. Aby dołączyć przód wajchą muszę dać najpierw reduktor na neutralny, a później dołączyć przód i reduktor na szosowy?
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Didymos » ndz kwie 10, 2011 10:01 am

Przód dołączasz bez żadnych kombinacji - wajcha do przodu i już.
Jak masz jednakowe opony z przodu i z tyłu, a powinieneś, to możesz spokojnie włączać i wyłączać przód w czasie jazdy na wprost.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Gocu
Posty: 486
Rejestracja: pn cze 07, 2010 1:50 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola/Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Gocu » ndz kwie 10, 2011 8:29 pm

Już wszystko działa jak należy :)
Jest: Monterey 3,5v6 '00r lift 2" AT 235/85+szumex 33x10,5
Był: Patrol Y60, Trooper i UAZ

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: ladzk » czw kwie 28, 2011 12:48 am

Didymos pisze:I żeby nie było - w uazie nie ma żadnych blokad.
Bywają, ale wówczas maja zupełnie osobne wajchy.

ladzk
 
 
Posty: 102
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 10:56 pm
Lokalizacja: Warszawa niestety

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: ladzk » czw kwie 28, 2011 12:57 am

Balu-Balu pisze:
Po pierwsze nie włączaj napędu (przodu) na twardym !! !! !!
Nie przesadzajmy - wszystko można co nie można, byle z wolna i z ostrożna. Jak trzeba ciężką przyczepę na czarnym ruszyć to czasem reduktor pomaga - a żeby reduktorem mostu nie zmielić to trzeba zapiąć oba mosty... Ważne żeby na czarnym, bez dyferencjału międzyosiowego (a UAZ takowego nie posiada) nie dokonywać ostrych skrętów bo wówczas całe przeniesienie napędu nieźle dostaje w tyłek i coś chrupnąć może. Przy jeździe na wprost ewentualne nierównomierności obrotów powinny wybrać opony dodatkowym poślizgiem.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: Balu-Balu » czw kwie 28, 2011 9:18 am

Spraw oczywistych się nie tłumaczy. :)21 a chodzi mi o ekstremalne zapinanie przodu .

Moja wypowiedź dotyczyła jazdy z zapiętym przodem a nie pomocy przy ruszaniu. No i złamałem zasadę wyżej :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Reduktor uaz, jak on działa???

Post autor: EDEK:):):):) » czw kwie 28, 2011 3:26 pm

Generalnie jazda po całkowicie zalodzonym asfalcie zimą na przodzie to norma raczej więc po twardym można ????..... no można hihi :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość