Drążek reakcyjny silnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Drążek reakcyjny silnika

Post autor: opty » pt sie 16, 2019 7:35 pm

W moim aucie tego drążka nie ma.
Do tematu drążka reakcyjnego doszedłem okrężną drogą, szukając przyczyny problemów ze sprzęgłem.

Sprzęgło działa bez zarzutu - poza dwiema sytuacjami. Szarpie przy gwałtowniejszym ruszaniu i - czasem - przy zatrzymywaniu np. przed skrzyżowaniem. Wg instrukcji przyczyną takiego zachowania może być m.in. zużycie, pęknięcie, zła regulacja tego drążka. Brzmi sensownie - drążek nie działa, więc silnik wędruje do przodu i do tyłu i zakłóca pracę sprzęgła.

Z drugiej strony czytałem opinię, że przy sprzęgle włączanym hydraulicznie (pompa, wysprzęglik) - takie mam - ten drążek nie jest już potrzebny. Czy na pewno?

Będę wdzięczny za opinie bardziej doświadczonych kolegów.
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Drążek reakcyjny silnika

Post autor: Balu-Balu » sob sie 17, 2019 12:47 pm

Od trzymania silnika są poduchy. Szarpanie zawsze wskazuje na zużyte sprężynki w tarczy sprzęgłowej. Generalnie w przypadku Uaza chyba bym nie zagłębiał tego tematu. Jak ruszył to wszystko ok. :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Drążek reakcyjny silnika

Post autor: Zbowid » sob sie 17, 2019 1:08 pm

Łapy by sprawdził na początku a później ... jeszcze raz. 8)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: Drążek reakcyjny silnika

Post autor: opty » sob wrz 28, 2019 9:10 pm

Czyli, Waszym zdaniem, ruski inżynier - jak już skończył projektować UAZ-a - pomyślał sobie: "aaa.. dupnę tu z boku jeszcze taki drążek, coby się ludziska dziwowały. Do niczego to niepotrzebne, ale będzie śmiesznie", czy tak!?
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Drążek reakcyjny silnika

Post autor: c64cIub » wt paź 08, 2019 7:32 pm

U mnie nie ma drążka, sprzęgło przerobiłem na linkę. Przy oryginalnym bardziej dawały się we znaki luzy na tym układzie kilku cięgieł i tulei w ramie, niż właściwości sprzęgła. Dzisiaj zrobiłem Łajzą 120km z czego połowę w korkach i nie widzę jakichś niedomagań z braku drążka.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Re: Drążek reakcyjny silnika

Post autor: cowboy_3151 » ndz lut 23, 2020 7:18 pm

Niestety bardzo rzadko bywam na forum. Dlatego dopiero teraz.
Co do "drążka" (ciekawa nazwa tego elementu w Uazie to występował on tylko w wersji z pedałami w podłodze tj. mocowanymi na osi w ramie.
Związane to było ich umiescowiemiem i konstrukcja.
W Uazach z pedałami podwieszanymi od góry nie występował bo był nie potrzebny.
Покладіть вашу надію на Бога, і не сидіти спиною до дверей
Uaz 469
Disco II TD5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości