wydech - a (uwaga trudne) długość rezonansowa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » sob lut 17, 2007 7:34 am

klucz13 pisze:
gri74 pisze:Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy

castrol 22 ma taki
I tak będzie do dupy kolektor należy policzyć i wykonać od początku uwzględniając fazy wydechu i wszystkie inne duderele, założyć i się przekonać że dużej różnicy nie ma :)21 i mieć pełną satysfakcję z porządnie wykonanej nikomu nie potrzebnej pracy :)21
Hehehe :)2 w rzeczy samej, dobry cukiernik i z g..na zrobi piernik :lol: na dodatek ladny :lol: lepiej w tym czasie zarobic pare stowek, dniowka sie nie zmarnuje :)2 nawiasem mowiac sam mam spora kolekcje pomnikow wlasnej glupoty, ale juz szczesliwie zaprzestalem :)4 polecam nasladowac, zyje sie duzo lzej :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » sob lut 17, 2007 2:17 pm

KleryK pisze: Zastanawiałeś się jakie to ma znaczenie wogóle czy masz taki czy śmaki tłumik ? Ja jeździłem bez tlumika i całej rury wydechowej i nie było żadnej różnicy poza niebywałą głośnością:)
dziczek pisze:W 4-suwach to im większe światło, tym mniejszy opór wylotu tym lepiej.
No ale może coś się zmieniło
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to :roll: (pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa :wink: ) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » sob lut 17, 2007 2:38 pm

Biker pisze:
KleryK pisze:
dziczek pisze:W 4-suwach to im większe światło, tym mniejszy opór wylotu tym lepiej.
No ale może coś się zmieniło
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to :roll: (pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa :wink: ) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
Twój nick wskazuje ,że jeżdzisz motorem. To dlaczego w najnowszych ścigaczach nie ma komór rezonansowych? Jest prosta rura ,której długość ma pewnie jakieś znaczenie,ale chyba nie kształt. W wyścigu po konie mechaniczne wydechy motocyklowe są mało modyfikowane ,bo tą drogą nie da się już nic więcej uzyskać. Skupili się bardziej nad tym co się dzieje w silniku i przed nim zanim mieszanka do niego doleci.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » sob lut 17, 2007 5:32 pm

taa.. a wiekszosc aktualnych 'plastikow' ma zawory w wydechach dla ozdoby?
mysle, ze bys sie mocno zdziwił biorąc do ręki wydech Acrapovic'a w wersji ewolution- kilka stozkow, rurek rezonansowych miedzy kolankami i precyzja wykonania na najwyzszym poziomie... w 600-tce dodaje około 5-7 koni i sporo poprawia moment obrotowy. co prawda nie ma to takiego znaczenia jak w dwusuwie ale gadanie, ze nic nie daje to po prostu bzdura. a czm silnik starszy i mniej dopracowany tym wiekszy efekt, razem z zestrojeniem ssania
mozna powaznie zmodyfikowac charakterystyke silnika :)2 ale do tego potrzeba juz sporej wiedzy i jeszcze wiekszego doswiadczenia...

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » sob lut 17, 2007 6:02 pm

muszę swój rozkręcić i popatrzeć co tam napchali. Ale nie spodziewam się że tam jakieś fiki-miki znajdę :wink: .

A te rurki między kolektorami to od dawna mnie zastanawiały . Jeszcze jak kumpel jeżdził 12 lat temu KZ 750 z "82
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob lut 17, 2007 9:16 pm

Biker pisze:
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to :roll: (pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa :wink: ) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
I użycia komputera o zdolności obliczeniwej przynajmniej zbliżonej do tego w Pentagonie :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » ndz lut 18, 2007 11:55 am

No i pomijajac wszystko jak juz walczymy w uazie o te 2.342654 konia mechanicznego na plusie to jest tyle szybszych skuteczniejszych pewniejszych i latwiejszych rzeczy do zrobienia, czyli da sie, mozna, ale niekoniecznie trzeba :lol: w tym silniku jest duzo mocy ukrytej gdzie indziej...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » ndz lut 18, 2007 4:49 pm

Kielon pisze:No i pomijajac wszystko jak juz walczymy w uazie o te 2.342654 konia mechanicznego na plusie to jest tyle szybszych skuteczniejszych pewniejszych i latwiejszych rzeczy do zrobienia, czyli da sie, mozna, ale niekoniecznie trzeba :lol: w tym silniku jest duzo mocy ukrytej gdzie indziej...
też tak myślę :)2 :wink: Skupcie się nad czymś ważniejszym. Wydech wiele nie pomoże,a tylko koszta większe :)21
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » ndz lut 18, 2007 5:48 pm

Myślicie o głowicy wołgi czy jakieś inne pomysły jeszcze?

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » ndz lut 18, 2007 6:44 pm

ether pisze:Myślicie o głowicy wołgi czy jakieś inne pomysły jeszcze?
Niektórzy muszą mysleć a inni to wiedzą :)25 a jeszcze inni sobie przeczytają :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » ndz lut 18, 2007 7:10 pm

klucz13 pisze:
ether pisze:Myślicie o głowicy wołgi czy jakieś inne pomysły jeszcze?
Niektórzy muszą mysleć a inni to wiedzą :)25 a jeszcze inni sobie przeczytają :)21
:)2 :)2 :)2 :)2 :)2 8)
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » ndz lut 18, 2007 7:44 pm

dziczek pisze: Twój nick wskazuje ,że jeżdzisz motorem. To dlaczego w najnowszych ścigaczach nie ma komór rezonansowych? Jest prosta rura ,której długość ma pewnie jakieś znaczenie,ale chyba nie kształt. W wyścigu po konie mechaniczne wydechy motocyklowe są mało modyfikowane ,bo tą drogą nie da się już nic więcej uzyskać. Skupili się bardziej nad tym co się dzieje w silniku i przed nim zanim mieszanka do niego doleci.
Nie sugeruj się nickiem :wink: . Pusty wydech może dodać kilka KM mocy maksymalnej ale za to spowoduje spadek momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Testowałem to na swoim motocyklu i motocyklach kumpli (dorabialismy wkłady do wydechów i po założeniu ich do pustej rury motocykle dużo lepiej jeździły). Myślę, że w samochodzie będzie tak samo.
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » ndz lut 18, 2007 7:51 pm

niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pn lut 19, 2007 8:14 am

dziczek pisze:niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Jak przyklei naklejkę z diabełkiem zyska kolejne 20 KM :)21 . Niech pokaże wykres z hamowni przed i po. Jedyne co mógł osiągnąć pustym wydechem to kilka KM mocy maksymalnej. 20KM to Bandit zyska jak mu wymieni filtr powietrza i wsadzi jakiś jet kit. Wymiana wydechu na akcesoryjny dedykowany danemu modelowi moto może coś dac ale nie bedzie to 20% mocy. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

P.S. Banditów chyba jeszcze nie było w 1992 :wink:
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn lut 19, 2007 8:29 am

Trudno, powtorze jeszcze raz: ja nic nie chce przerabiac dla samej przerobki. Bede musial zmienic wydech a oryginalny na dlugo nie starcza przy LPG.

I nie chodzi o komore rezonansowa dylko dlugosc rezonansowa - odleglosc w jakiej powinien znalezc sie pierwszy tlumik od komory spalania - niewazne jaki i od czego on bedzie.

Chodzi o to, ze po co robic zle jak byc moze da sie zrobic dobrze - niezaleznie czy bedzie roznica czy nie.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 19, 2007 8:52 am

[quote="Biker"]. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

:o :o co ty z ta mieszanka? jakos zwiazku nie widze ??
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn lut 19, 2007 9:14 am

mieszanka spalin :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 19, 2007 10:10 am

bo sonda lambada sie nie nada :lol: :)2 nie no to zarty, nie obrazac sie prosze :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 19, 2007 10:18 am

To jak Grzegorz? orginal chyba bedzie...? :lol:
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn lut 19, 2007 11:41 am

Kielon pisze:To jak Grzegorz? orginal chyba bedzie...? :lol:
Nie to zebym sie jakos przed oryginalem bronil hehe... Zwlaszcza, ze w aucie tylko przednie siedzenia mam niekoszerne - byly jak kupilem i jeszcze nie zdazylem na oryginalne zmienic :wink: Do tego ruski najtanszy chyba bedzie.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » pn lut 19, 2007 2:20 pm

Jak to mawiaja- tanie wina sa dobre, bo sa tanie i dobre, hehe :)2
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pn lut 19, 2007 3:53 pm

Kielon pisze:
Biker pisze:. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

:o :o co ty z ta mieszanka? jakos zwiazku nie widze ??
Wsadzenie pustego wydechu (nie dającego odpowiedniego odbicia) spowoduje wysysanie mieszanki paliwowo powietrznej z cylindra, wiec nastąpi jej zubożeni i podniesienie temp spalania, a co za tym idzie obciążenie cieplne elementów (co skutkuje wypaleniem zaworów wydechowych). Ciezko mi to wytłumaczyć ale tak to mniej więcej wygląda :) .
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pn lut 19, 2007 5:12 pm

klucz13 pisze:
gri74 pisze:Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy

castrol 22 ma taki
I tak będzie do dupy kolektor należy policzyć i wykonać od początku uwzględniając fazy wydechu i wszystkie inne duderele, założyć i się przekonać że dużej różnicy nie ma :)21 i mieć pełną satysfakcję z porządnie wykonanej nikomu nie potrzebnej pracy :)21
i tu sie z kolega nie zgodze kolektor z wolgi 4-2-1 daje odczuwalna poprawe osiagow!!! na hamowni zadnej nie bylem i raczej nie bede ale auto glownie w terenie lepiej (szybciej) wkreca sie na obroty jest zwawsze i wedlug mnie warto bylo zainwestowac w ten kolektor! a co do liczenia to musial on byc policzony przez jakis specow bo do ogolnej produkcji nie wprowadzili by raczej bubli( kolektory te montowane byly tylko w wolgach produkowanych dla rzadu rosji i instytucji panstwowych ) a u ruskich za spieprzenie czegos dla prezydenta to byla chyba tylko jedna kara :D

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pn lut 19, 2007 5:33 pm

http://www.allegro.pl/item167740907_wol ... orami.html tu np pan sprzedaje taki kolektor 4-2-1 na zdjeciu nie ma srodkowej czesci od wydechu ale pan ja ma wiem bo z nim gadalem!

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » pn lut 19, 2007 6:34 pm

Biker pisze:
dziczek pisze:niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Jak przyklei naklejkę z diabełkiem zyska kolejne 20 KM :)21 . Niech pokaże wykres z hamowni przed i po. Jedyne co mógł osiągnąć pustym wydechem to kilka KM mocy maksymalnej. 20KM to Bandit zyska jak mu wymieni filtr powietrza i wsadzi jakiś jet kit. Wymiana wydechu na akcesoryjny dedykowany danemu modelowi moto może coś dac ale nie bedzie to 20% mocy. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

P.S. Banditów chyba jeszcze nie było w 1992 :wink:
Zonk..ten bandit jest z '96 -browar za spostrzegawczość :)2
Rozmawiałem z nim dziś ,nie wybebeszył go do końca ,we wlocie do wydechu jest gęsta siatka [tak gęsta jak do filtrowania paliwa],może to mini katalizator ,a bardziej prawdopodobne,że jest to typowa dla Niemców metoda ograniczania mocy[są często jeszcze kryzy w gażnikach i wałki o mniejszym skoku krzywki] i tak z japońskich 120 chcieli uzyskać 98 [przepisy :)3 :lol: ] Mocno rozwiercił tą siatkę i ponawiercał też wylot.
A co do nalepek ,ma taką na czaszy "Stop wariatom drogowym" :)21 ..poważnie. :)2
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość