jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » sob lut 17, 2007 7:34 am
klucz13 pisze:gri74 pisze:Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy
castrol 22 ma taki
I tak będzie do dupy kolektor należy policzyć i wykonać od początku uwzględniając fazy wydechu i wszystkie inne duderele, założyć i się przekonać że dużej różnicy nie ma

i mieć pełną satysfakcję z porządnie wykonanej nikomu nie potrzebnej pracy

Hehehe

w rzeczy samej, dobry cukiernik i z g..na zrobi piernik

na dodatek ladny

lepiej w tym czasie zarobic pare stowek, dniowka sie nie zmarnuje

nawiasem mowiac sam mam spora kolekcje pomnikow wlasnej glupoty, ale juz szczesliwie zaprzestalem

polecam nasladowac, zyje sie duzo lzej

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Biker
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Post
autor: Biker » sob lut 17, 2007 2:17 pm
KleryK pisze:
Zastanawiałeś się jakie to ma znaczenie wogóle czy masz taki czy śmaki tłumik ? Ja jeździłem bez tlumika i całej rury wydechowej i nie było żadnej różnicy poza niebywałą głośnością:)
dziczek pisze:W 4-suwach to im większe światło, tym mniejszy opór wylotu tym lepiej.
No ale może coś się zmieniło
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to

(pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa

) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
`96 LR Disco 300 Tdi
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » sob lut 17, 2007 2:38 pm
Biker pisze:KleryK pisze:
dziczek pisze:W 4-suwach to im większe światło, tym mniejszy opór wylotu tym lepiej.
No ale może coś się zmieniło
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to

(pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa

) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
Twój nick wskazuje ,że jeżdzisz motorem. To dlaczego w najnowszych ścigaczach nie ma komór rezonansowych? Jest prosta rura ,której długość ma pewnie jakieś znaczenie,ale chyba nie kształt. W wyścigu po konie mechaniczne wydechy motocyklowe są mało modyfikowane ,bo tą drogą nie da się już nic więcej uzyskać. Skupili się bardziej nad tym co się dzieje w silniku i przed nim zanim mieszanka do niego doleci.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
toldi
-

- Posty: 192
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
- Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna
Post
autor: toldi » sob lut 17, 2007 5:32 pm
taa.. a wiekszosc aktualnych 'plastikow' ma zawory w wydechach dla ozdoby?
mysle, ze bys sie mocno zdziwił biorąc do ręki wydech Acrapovic'a w wersji ewolution- kilka stozkow, rurek rezonansowych miedzy kolankami i precyzja wykonania na najwyzszym poziomie... w 600-tce dodaje około 5-7 koni i sporo poprawia moment obrotowy. co prawda nie ma to takiego znaczenia jak w dwusuwie ale gadanie, ze nic nie daje to po prostu bzdura. a czm silnik starszy i mniej dopracowany tym wiekszy efekt, razem z zestrojeniem ssania
mozna powaznie zmodyfikowac charakterystyke silnika

ale do tego potrzeba juz sporej wiedzy i jeszcze wiekszego doswiadczenia...
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » sob lut 17, 2007 6:02 pm
muszę swój rozkręcić i popatrzeć co tam napchali. Ale nie spodziewam się że tam jakieś fiki-miki znajdę

.
A te rurki między kolektorami to od dawna mnie zastanawiały . Jeszcze jak kumpel jeżdził 12 lat temu KZ 750 z "82
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » sob lut 17, 2007 9:16 pm
Biker pisze:
Wydech w 4 suwach jest tak samo ważny jak w 2 suwach. Opowiadanie, że nie ma róznicy to

(pewnie regulamin nie dopuszcza użycia tego słowa

) . Dorobienie wydechu "pod silnik" to chyba też wyższa szkoła jazdy i jak ktos słusznie zauwazył kłania się użycie hamowni.
I użycia komputera o zdolności obliczeniwej przynajmniej zbliżonej do tego w Pentagonie

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » ndz lut 18, 2007 11:55 am
No i pomijajac wszystko jak juz walczymy w uazie o te 2.342654 konia mechanicznego na plusie to jest tyle szybszych skuteczniejszych pewniejszych i latwiejszych rzeczy do zrobienia, czyli da sie, mozna, ale niekoniecznie trzeba

w tym silniku jest duzo mocy ukrytej gdzie indziej...
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » ndz lut 18, 2007 4:49 pm
Kielon pisze:No i pomijajac wszystko jak juz walczymy w uazie o te 2.342654 konia mechanicznego na plusie to jest tyle szybszych skuteczniejszych pewniejszych i latwiejszych rzeczy do zrobienia, czyli da sie, mozna, ale niekoniecznie trzeba

w tym silniku jest duzo mocy ukrytej gdzie indziej...
też tak myślę

Skupcie się nad czymś ważniejszym. Wydech wiele nie pomoże,a tylko koszta większe

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
ether
-

- Posty: 154
- Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: ether » ndz lut 18, 2007 5:48 pm
Myślicie o głowicy wołgi czy jakieś inne pomysły jeszcze?
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » ndz lut 18, 2007 6:44 pm
ether pisze:Myślicie o głowicy wołgi czy jakieś inne pomysły jeszcze?
Niektórzy muszą mysleć a inni to wiedzą

a jeszcze inni sobie przeczytają

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » ndz lut 18, 2007 7:10 pm
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Biker
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Post
autor: Biker » ndz lut 18, 2007 7:44 pm
dziczek pisze: Twój nick wskazuje ,że jeżdzisz motorem. To dlaczego w najnowszych ścigaczach nie ma komór rezonansowych? Jest prosta rura ,której długość ma pewnie jakieś znaczenie,ale chyba nie kształt. W wyścigu po konie mechaniczne wydechy motocyklowe są mało modyfikowane ,bo tą drogą nie da się już nic więcej uzyskać. Skupili się bardziej nad tym co się dzieje w silniku i przed nim zanim mieszanka do niego doleci.
Nie sugeruj się nickiem

. Pusty wydech może dodać kilka KM mocy maksymalnej ale za to spowoduje spadek momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Testowałem to na swoim motocyklu i motocyklach kumpli (dorabialismy wkłady do wydechów i po założeniu ich do pustej rury motocykle dużo lepiej jeździły). Myślę, że w samochodzie będzie tak samo.
`96 LR Disco 300 Tdi
-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » ndz lut 18, 2007 7:51 pm
niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
-
Biker
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Post
autor: Biker » pn lut 19, 2007 8:14 am
dziczek pisze:niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Jak przyklei naklejkę z diabełkiem zyska kolejne 20 KM

. Niech pokaże wykres z hamowni przed i po. Jedyne co mógł osiągnąć pustym wydechem to kilka KM mocy maksymalnej. 20KM to Bandit zyska jak mu wymieni filtr powietrza i wsadzi jakiś jet kit. Wymiana wydechu na akcesoryjny dedykowany danemu modelowi moto może coś dac ale nie bedzie to 20% mocy. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....
P.S. Banditów chyba jeszcze nie było w 1992

`96 LR Disco 300 Tdi
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » pn lut 19, 2007 8:29 am
Trudno, powtorze jeszcze raz: ja nic nie chce przerabiac dla samej przerobki. Bede musial zmienic wydech a oryginalny na dlugo nie starcza przy LPG.
I nie chodzi o komore rezonansowa dylko dlugosc rezonansowa - odleglosc w jakiej powinien znalezc sie pierwszy tlumik od komory spalania - niewazne jaki i od czego on bedzie.
Chodzi o to, ze po co robic zle jak byc moze da sie zrobic dobrze - niezaleznie czy bedzie roznica czy nie.
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn lut 19, 2007 8:52 am
[quote="Biker"]. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

co ty z ta mieszanka? jakos zwiazku nie widze

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn lut 19, 2007 9:14 am
mieszanka spalin

-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn lut 19, 2007 10:10 am
bo sonda lambada sie nie nada

nie no to zarty, nie obrazac sie prosze

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn lut 19, 2007 10:18 am
To jak Grzegorz? orginal chyba bedzie...?

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » pn lut 19, 2007 11:41 am
Kielon pisze:To jak Grzegorz? orginal chyba bedzie...?

Nie to zebym sie jakos przed oryginalem bronil hehe... Zwlaszcza, ze w aucie tylko przednie siedzenia mam niekoszerne - byly jak kupilem i jeszcze nie zdazylem na oryginalne zmienic

Do tego ruski najtanszy chyba bedzie.
-
Kielon

- Posty: 364
- Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
- Lokalizacja: KATOWICE
Post
autor: Kielon » pn lut 19, 2007 2:20 pm
Jak to mawiaja- tanie wina sa dobre, bo sa tanie i dobre, hehe

Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi

Uljan 469b
-
Biker
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Post
autor: Biker » pn lut 19, 2007 3:53 pm
Kielon pisze:Biker pisze:. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....

co ty z ta mieszanka? jakos zwiazku nie widze

Wsadzenie pustego wydechu (nie dającego odpowiedniego odbicia) spowoduje wysysanie mieszanki paliwowo powietrznej z cylindra, wiec nastąpi jej zubożeni i podniesienie temp spalania, a co za tym idzie obciążenie cieplne elementów (co skutkuje wypaleniem zaworów wydechowych). Ciezko mi to wytłumaczyć ale tak to mniej więcej wygląda

.
`96 LR Disco 300 Tdi
-
castrol22
-

- Posty: 247
- Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: castrol22 » pn lut 19, 2007 5:12 pm
klucz13 pisze:gri74 pisze:Grzegorz jak juz tak modzisz, to zakup sobie kolektor od wołgi dwururowy
castrol 22 ma taki
I tak będzie do dupy kolektor należy policzyć i wykonać od początku uwzględniając fazy wydechu i wszystkie inne duderele, założyć i się przekonać że dużej różnicy nie ma

i mieć pełną satysfakcję z porządnie wykonanej nikomu nie potrzebnej pracy

i tu sie z kolega nie zgodze kolektor z wolgi 4-2-1 daje odczuwalna poprawe osiagow!!! na hamowni zadnej nie bylem i raczej nie bede ale auto glownie w terenie lepiej (szybciej) wkreca sie na obroty jest zwawsze i wedlug mnie warto bylo zainwestowac w ten kolektor! a co do liczenia to musial on byc policzony przez jakis specow bo do ogolnej produkcji nie wprowadzili by raczej bubli( kolektory te montowane byly tylko w wolgach produkowanych dla rzadu rosji i instytucji panstwowych ) a u ruskich za spieprzenie czegos dla prezydenta to byla chyba tylko jedna kara

-
dziczek
-

- Posty: 1136
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
- Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca
Post
autor: dziczek » pn lut 19, 2007 6:34 pm
Biker pisze:dziczek pisze:niedawno kumpel wybebeszył wydech Bandita 1200 z '92r. Podane ma 98 kucy,a zrobił się z niego potwór. Twierdzi,że mógł zyskać jakieś 20km. Gdzieś w necie znalazł . Ale właśnie nie do wszystkich silników to pasuje. W tym przypadku można tak podnosić moc. silnik to stary model GSXR,olejak,z 1100 rozwiercony do 1200.
Jak przyklei naklejkę z diabełkiem zyska kolejne 20 KM

. Niech pokaże wykres z hamowni przed i po. Jedyne co mógł osiągnąć pustym wydechem to kilka KM mocy maksymalnej. 20KM to Bandit zyska jak mu wymieni filtr powietrza i wsadzi jakiś jet kit. Wymiana wydechu na akcesoryjny dedykowany danemu modelowi moto może coś dac ale nie bedzie to 20% mocy. Wybebeszenie tłumika na ogół pogarsza osiągi (bo mieszanka robi się uboższa)....
P.S. Banditów chyba jeszcze nie było w 1992

Zonk..ten bandit jest z '96 -browar za spostrzegawczość
Rozmawiałem z nim dziś ,nie wybebeszył go do końca ,we wlocie do wydechu jest gęsta siatka [tak gęsta jak do filtrowania paliwa],może to mini katalizator ,a bardziej prawdopodobne,że jest to typowa dla Niemców metoda ograniczania mocy[są często jeszcze kryzy w gażnikach i wałki o mniejszym skoku krzywki] i tak z japońskich 120 chcieli uzyskać 98 [przepisy

] Mocno rozwiercił tą siatkę i ponawiercał też wylot.
A co do nalepek ,ma taką na czaszy "Stop wariatom drogowym"

..poważnie.

Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości