jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » sob paź 15, 2005 9:34 pm
Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

Legnica
-
wupasek
-

- Posty: 3908
- Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
- Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wupasek » sob paź 15, 2005 9:36 pm
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

zabek w trybie w skrzyni sie wylamal
swego czasu.. jakies 10lat temu moj ojciec chyba z tydzien tak jezdzil bo nei mial czasu zrobic, parking byl taki ze mozna bylo w obie strony wyjechac, na trojce rusza sie nie najgorzej a i predkosc w miare.. no to dawalo rade

-
ub40

- Posty: 580
- Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
- Lokalizacja: Krakow
Post
autor: ub40 » sob paź 15, 2005 9:37 pm
jak lewarek porusza sie w inne polozenia to pewnie wybierak jest pekniety
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » sob paź 15, 2005 9:59 pm
Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć

, bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
pilmar

- Posty: 1917
- Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
- Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą
Post
autor: pilmar » ndz paź 16, 2005 8:38 am
yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3

. Co może być przyczyna

nie mogę wyrzucić trójki

ani włożyć innego biegu

co się zepsuło

jak to naprawić

na co zwrócić uwagę

wstrzymaj się z rozbebeszaniem skrzyni,
pierwsze co zrób, to zdejmij górny dekiel dżwigni(cztery śruby wokół lewarka) i sprawdź czy nie są włożone dwa biegi naraz, w tej chwili nie pamiętam które,ale w pewnej kombinacji mamy tylko trójkę której nie da rady wyłączyć lewarkiem, ale po zdjęciu w/w dekla można biegi wyłączyć śrubokrętem ,następnie złożyć jak należy.
-
Bart03
-

- Posty: 3821
- Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Bart03 » ndz paź 16, 2005 8:43 am
o wlasnie... pilmar dobrze radzi - lepiej sprawdzic niz od razu zrzucac i rozbierac tego klamota

UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » ndz paź 16, 2005 9:12 am
Zapóźno skrzynia z reduktorem już zdjęta

hih na co zwracać uwagę zaraz idę ja rozbebeszyć hihi

Legnica
-
west

- Posty: 371
- Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
- Lokalizacja: swarzędz
Post
autor: west » ndz paź 16, 2005 9:13 am
A często dzieje się tak dlatego że końcówka gajgi od biegów się wyciera trzeba wtedy naspawać sprawdź też wodziki je też można naspawać i sprawa załateiona przynajmniej na jakiś czas.
-
gaaz99

- Posty: 543
- Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
- Lokalizacja: kaszuby
Post
autor: gaaz99 » ndz paź 16, 2005 9:53 am
naspawaj wajche

-
JarekP4x4
-

- Posty: 162
- Rejestracja: pn gru 08, 2003 4:50 pm
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Post
autor: JarekP4x4 » ndz paź 16, 2005 10:02 am
gaaz99 pisze:naspawaj wajche

tez tak mysle, mialem taki przypadek i grzebanie srubokretem dawalo tylko chwilowy wynik.
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » ndz paź 16, 2005 10:08 am
Skrzyni z reduktorem nie trzeba było ściągać, można to spoko zrobić na samochodzie, ale jak już zdjąłeś

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
-
Mazur
-

- Posty: 827
- Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
- Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ
Post
autor: Mazur » ndz paź 16, 2005 10:39 am
Didymos pisze:Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć

, bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
reanimacja dokładnie jak w opisie powyżwej
skąd ja to zam
na zablokowanej 4 dojechałem z Leszna za Oleśnicę, a żeby było jeszcze śmieszniej to pompa paliwowa też wówczas zastrajkował. Ruszanie na reduktorze w trakcie jazdy przerzut i pompowanie ręczne paliwka
to jez dopiero jazda

-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » ndz paź 16, 2005 12:55 pm
Faktycznie skrzyni nie trzeba było ściągać

blokuje się mechanizm wybierania biegów

strasznie wytarty

napawanie cos daje

czy szukać nowe widełki

Legnica
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz paź 16, 2005 12:59 pm
Naspawaj i ładnie obrób-starczy na długo

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » ndz paź 16, 2005 3:47 pm
Dzięki za rady

jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała

jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów

chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie

Legnica
-
szymon milimetr

- Posty: 612
- Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Post
autor: szymon milimetr » wt paź 18, 2005 8:50 pm
yankee pisze:Dzięki za rady

jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała

jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów

chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie

Tak na koncu ok. 1 cm. jest przewezenie .
cale zycie z wariatami
-
yankee

- Posty: 333
- Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am
Post
autor: yankee » śr paź 19, 2005 8:03 am
Dzięki

wszystko wróciło do normy potworek złożony i wszystko chodzi jak należy

Legnica
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości