Co z tą 3 ??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Co z tą 3 ??

Post autor: yankee » sob paź 15, 2005 9:34 pm

Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??
Legnica

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Re: Co z tą 3 ??

Post autor: wupasek » sob paź 15, 2005 9:36 pm

yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??
zabek w trybie w skrzyni sie wylamal :lol:
swego czasu.. jakies 10lat temu moj ojciec chyba z tydzien tak jezdzil bo nei mial czasu zrobic, parking byl taki ze mozna bylo w obie strony wyjechac, na trojce rusza sie nie najgorzej a i predkosc w miare.. no to dawalo rade :)21

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

trojka

Post autor: ub40 » sob paź 15, 2005 9:37 pm

jak lewarek porusza sie w inne polozenia to pewnie wybierak jest pekniety
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob paź 15, 2005 9:59 pm

Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć :oops: , bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Co z tą 3 ??

Post autor: pilmar » ndz paź 16, 2005 8:38 am

yankee pisze:Dzisiaj szalejąc w lekkim terenie zablokowało mi skrzynie biegów na 3 :cry: . Co może być przyczyna ?? nie mogę wyrzucić trójki :evil: ani włożyć innego biegu :evil: co się zepsuło ?? jak to naprawić ?? na co zwrócić uwagę ??
wstrzymaj się z rozbebeszaniem skrzyni,
pierwsze co zrób, to zdejmij górny dekiel dżwigni(cztery śruby wokół lewarka) i sprawdź czy nie są włożone dwa biegi naraz, w tej chwili nie pamiętam które,ale w pewnej kombinacji mamy tylko trójkę której nie da rady wyłączyć lewarkiem, ale po zdjęciu w/w dekla można biegi wyłączyć śrubokrętem ,następnie złożyć jak należy.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz paź 16, 2005 8:43 am

o wlasnie... pilmar dobrze radzi - lepiej sprawdzic niz od razu zrzucac i rozbierac tego klamota :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » ndz paź 16, 2005 9:12 am

Zapóźno skrzynia z reduktorem już zdjęta :D hih na co zwracać uwagę zaraz idę ja rozbebeszyć hihi :wink:
Legnica

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » ndz paź 16, 2005 9:13 am

A często dzieje się tak dlatego że końcówka gajgi od biegów się wyciera trzeba wtedy naspawać sprawdź też wodziki je też można naspawać i sprawa załateiona przynajmniej na jakiś czas.

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz paź 16, 2005 9:53 am

naspawaj wajche :)2

Awatar użytkownika
JarekP4x4
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn gru 08, 2003 4:50 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JarekP4x4 » ndz paź 16, 2005 10:02 am

gaaz99 pisze:naspawaj wajche :)2
tez tak mysle, mialem taki przypadek i grzebanie srubokretem dawalo tylko chwilowy wynik.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz paź 16, 2005 10:08 am

Skrzyni z reduktorem nie trzeba było ściągać, można to spoko zrobić na samochodzie, ale jak już zdjąłeś :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Post autor: Mazur » ndz paź 16, 2005 10:39 am

Didymos pisze:Jeśli wajcha ani drgnie zdejmij boczny dekiel skrzyni i zajrzyj, czy nie wysunął się jeden z piesków synchronizatora, jak nie widać to obracaj wałkiem głównym, aż się znajdzie i wepchnij go na miejsce. Właściwie to nie jestem pewny czy na 3-ce piesek może się wysunąć :oops: , bo na 4-ce to napewno może. Jeśli jednak to piesek to trzeba lekko naspawać widełki, żeby tuleja sprzęgająca nie przesuwała się za daleko i tym samym pieski nie wypadały.
reanimacja dokładnie jak w opisie powyżwej :)2
skąd ja to zam 8)
na zablokowanej 4 dojechałem z Leszna za Oleśnicę, a żeby było jeszcze śmieszniej to pompa paliwowa też wówczas zastrajkował. Ruszanie na reduktorze w trakcie jazdy przerzut i pompowanie ręczne paliwka
to jez dopiero jazda :)2
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » ndz paź 16, 2005 12:55 pm

Faktycznie skrzyni nie trzeba było ściągać :wink: blokuje się mechanizm wybierania biegów :evil: strasznie wytarty :evil: napawanie cos daje ?? czy szukać nowe widełki ??
Legnica

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz paź 16, 2005 12:59 pm

Naspawaj i ładnie obrób-starczy na długo :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » ndz paź 16, 2005 3:47 pm

Dzięki za rady :)2 jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała :wink: jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów ?? chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie ??
Legnica

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » wt paź 18, 2005 8:50 pm

yankee pisze:Dzięki za rady :)2 jutro napawam i składam zobaczymy jak to zadziała :wink: jeszcze mam jedno pytanko jak powinien wyglądać koniec wajch do zmiany biegów ?? chodzi o kształt i czy powinien mieć przewężenie ??
Tak na koncu ok. 1 cm. jest przewezenie .
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
yankee
Posty: 333
Rejestracja: czw sty 29, 2004 10:31 am

Post autor: yankee » śr paź 19, 2005 8:03 am

Dzięki :)2 wszystko wróciło do normy potworek złożony i wszystko chodzi jak należy :lol:
Legnica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości