Podłączenie chłodnicy oleju

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: Jacko » wt maja 30, 2006 7:32 pm

Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.

Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: Olek1605 » wt maja 30, 2006 7:53 pm

Jacko pisze:Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.

Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).

Pozdrawiam
przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: Jacko » wt maja 30, 2006 8:10 pm

Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam
Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.

Pozdrwiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: robertik » wt maja 30, 2006 8:20 pm

Jacko pisze:
Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu :lol:
pozdrawiam
Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.

Pozdrwiam
Mam dokładnie ten sam problem.
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podłączenie chłodnicy oleju

Post autor: Jacko » wt maja 30, 2006 8:24 pm

robertik pisze:Mam dokładnie ten sam problem.
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.
Tak jest i u mnie.
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt maja 30, 2006 9:23 pm

O ile wiem ró¿nie to wygl±da³o w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wyp³ywu oleju do ch³odnicy kole¶ wkrêci³ czujnik ci¶nienia. a w miejsce czujnika ¶rubê ( zaraz obok )

A miejsce gdzie mia³ wp³ywaæ olej jest bardziej z ty³u silnika bardzo blisko ³±czenia z misk± olejow±. Tam równie¿ tkwi ¶rubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn koñcówki ? :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » śr maja 31, 2006 9:58 am

KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » śr maja 31, 2006 10:17 am

Chłodnica oleju jest zbędna :lol: bo schłodzony olej nie smaruje tak dobrze jak ciepły

no chyba że ktoś śmiga po pustyni w temp powyżej 30 st C. albo upala w bardzo trudnym terenie. :)
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » śr maja 31, 2006 12:27 pm

gÓral świętokrzyski pisze:Chłodnica oleju jest zbędna :lol: bo schłodzony olej nie smaruje tak dobrze jak ciepły

no chyba że ktoś śmiga po pustyni w temp powyżej 30 st C. albo upala w bardzo trudnym terenie. :)
Pewnie dla mnie jest zbędna ale mam nową i po prostu chcę ją podłączyć. Zawsze można jeździć z zamkniętym zaworem. A bardzo ciężki teren możę kiedyś się trafić.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 12:33 pm przez Jacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr maja 31, 2006 12:29 pm

jak chcesz to mam na podłodze w warsztacie piec z chłodnicą oleju właśnie, możesz wpaść polukać :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » śr maja 31, 2006 12:34 pm

homikk pisze:jak chcesz to mam na podłodze w warsztacie piec z chłodnicą oleju właśnie, możesz wpaść polukać :D
Bardzo chętnie. Daj namiary na priv.

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr maja 31, 2006 1:55 pm

Na trasie w lato ch³odnica oleju jest nieodzowna !

Na trasie cisnienie potrafi mi z przegrzania oleju spa¶æ o 1-2kg/cm3 i wcale nie musi byæ upa³, wystarczy 25-30 stopni.

A gor±cy olej nie smaruje tak dobrze bo nabiera coraz wiêkszej konsystencji wody. Chyba ¿e kto¶ ma olej 5W-50 to ch³odnicy nie potrzebuje :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » śr maja 31, 2006 2:04 pm

Jacko pisze:
KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.

Pozdrawiam
to czy nie możesz wykręcić tego podłączonego podłączyć chłodnicę a zarazem tamten drugi chyba że nie działa to wymień go.

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr maja 31, 2006 6:36 pm

jest tak: jeżeli masz nowy silnik to powinny być dwie zaślepki: jedna w okolicy kolektora wydechowego, mniej więcej na wysokości łączenia sie miski olejowej z blokiem: to jest powrót

Przy czujnikach powinna być taka sama śróbka, to jest zaślepka ciśnienia.

teraz o samym podłączeniu: najlepiej wykożystać części układu paliwowego tzn ten miedziany kontownik przy filtrze paliwa przy silniku idealnie pasuje do powrotu (z resztą w orginale tam są) a ta przejściówka po drugiej stronie pasuje do wyjścia ciśnienia.

Co do zaworku to miałem, ale sie urwał więc teraz mam wkręconą tą przejściówke, tak więc chłodnice oleju mam nonstop otwartą.

Acha wężyki to może być problem, tzn. powrót musi być bardzo długi, miałem go z orginału, ale wężyk ciśnienia musiałem do robic bo był za krótki, przerobiłem go z jakiegoś wężyka chamulcowego.

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr maja 31, 2006 6:39 pm

KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach

Ja mam nowszy :)
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )

A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka :).

A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ? :)
I bardzo dobrze że ktoś wkręcił śróbke... pełni role zaślepki 8)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr maja 31, 2006 7:06 pm

......znalazłem tylko takie zdjątko....popatrz może ci się przyda :wink:
Obrazek
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » śr maja 31, 2006 7:42 pm

Dziękuję wszystkim za pomoc. Biorę się do roboty.

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » ndz cze 18, 2006 8:51 pm

Panowie podepnę sie pod temat :lol:

Po otwarciu obiegu na chłodnice spada mi lekko cisnienie oleju ( o ok 0.5-1 kg/cm2) ?? ??

Czy to normalne ??

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz cze 18, 2006 9:26 pm

tak
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz cze 18, 2006 10:03 pm

gosc pisze:tak
zgadzam się przecierz wzrasta ilość oleju i opór przepływu

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn cze 19, 2006 9:55 am

Olek1605 pisze:
gosc pisze:tak
zgadzam się przecierz wzrasta ilość oleju i opór przepływu
wzrasta ? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn cze 19, 2006 5:30 pm

zwieksza sie pojemnosc ukladu :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 19, 2006 5:35 pm

gosc pisze:zwieksza sie pojemnosc ukladu :)2
dzięki gosc

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 19, 2006 5:37 pm

wzrasta ilość oleju i opór przepływu
.....jeżeli wzrasta to ........dla czego spada???? :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » pn cze 19, 2006 5:49 pm

faziuaz pisze:
wzrasta ilość oleju i opór przepływu
.....jeżeli wzrasta to ........dla czego spada???? :lol:
opór większy to na wyjściu spada :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość