Podłączenie chłodnicy oleju
Moderator: Student
Podłączenie chłodnicy oleju
Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.
Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).
Pozdrawiam
Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).
Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
Re: Podłączenie chłodnicy oleju
przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłuJacko pisze:Jak podłączyć chłodnicę oleju do oryginalnego silnika? Rysunki w dokumentacji jak i te znalezione na uazbuce nie wszystko mi wyjaśniają. Czy któryś z Kolegów nie poratowałby mnie zdjęciem prawej strony silnika z podłączeniami, bo w moim UAZ-ie ktoś likwidując chłodnicę zamieszał tak, że nie mogę się połapać.
Może ktoś z okolicy Rzeszowa z oryginalnym silnikiem pokazałby mi to w realu (w lodówce mam zawsze zimne piwo).
Pozdrawiam

pozdrawiam
Re: Podłączenie chłodnicy oleju
Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu![]()
pozdrawiam
Pozdrwiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
Re: Podłączenie chłodnicy oleju
Mam dokładnie ten sam problem.Jacko pisze:Strona prawa samochodu, czyli ta strona silnika gdzie jest gaźnik. Problemem u mnie jest to, że nie ma zaworu od chłodnicy - ktoś to przerobił.Olek1605 pisze: przy filtrze oleju powinna wystawać ryrka z zaworem do załączania chłodnicy oleju do niej podłączasz chłodnice. i zależy czy prawa strona jak stoisz i patrzysz na niego od przodu czy od tyłu![]()
pozdrawiam
Pozdrwiam
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.
Re: Podłączenie chłodnicy oleju
Tak jest i u mnie.robertik pisze:Mam dokładnie ten sam problem.
Dokładniej to w miejsce gdzie normalnie jest zawór do chłodnicy oleju mam powkręcane czujniki ciśnienia, natomiast nie ma otworu do odprowadzenia oleju z chłodnicy oleju.
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
O ile wiem ró¿nie to wygl±da³o w starych i nowych silnikach
Ja mam nowszy
U mnie w miejsce wyp³ywu oleju do ch³odnicy kole¶ wkrêci³ czujnik ci¶nienia. a w miejsce czujnika ¶rubê ( zaraz obok )
A miejsce gdzie mia³ wp³ywaæ olej jest bardziej z ty³u silnika bardzo blisko ³±czenia z misk± olejow±. Tam równie¿ tkwi ¶rubka
.
A masz gwinty do przewodów tzn koñcówki ?
Ja mam nowszy

U mnie w miejsce wyp³ywu oleju do ch³odnicy kole¶ wkrêci³ czujnik ci¶nienia. a w miejsce czujnika ¶rubê ( zaraz obok )
A miejsce gdzie mia³ wp³ywaæ olej jest bardziej z ty³u silnika bardzo blisko ³±czenia z misk± olejow±. Tam równie¿ tkwi ¶rubka

A masz gwinty do przewodów tzn koñcówki ?

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach
Ja mam nowszy
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )
A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka.
A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ?
Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Pewnie dla mnie jest zbędna ale mam nową i po prostu chcę ją podłączyć. Zawsze można jeździć z zamkniętym zaworem. A bardzo ciężki teren możę kiedyś się trafić.gÓral świętokrzyski pisze:Chłodnica oleju jest zbędnabo schłodzony olej nie smaruje tak dobrze jak ciepły
no chyba że ktoś śmiga po pustyni w temp powyżej 30 st C. albo upala w bardzo trudnym terenie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr maja 31, 2006 12:33 pm przez Jacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
Na trasie w lato ch³odnica oleju jest nieodzowna !
Na trasie cisnienie potrafi mi z przegrzania oleju spa¶æ o 1-2kg/cm3 i wcale nie musi byæ upa³, wystarczy 25-30 stopni.
A gor±cy olej nie smaruje tak dobrze bo nabiera coraz wiêkszej konsystencji wody. Chyba ¿e kto¶ ma olej 5W-50 to ch³odnicy nie potrzebuje
Na trasie cisnienie potrafi mi z przegrzania oleju spa¶æ o 1-2kg/cm3 i wcale nie musi byæ upa³, wystarczy 25-30 stopni.
A gor±cy olej nie smaruje tak dobrze bo nabiera coraz wiêkszej konsystencji wody. Chyba ¿e kto¶ ma olej 5W-50 to ch³odnicy nie potrzebuje

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

to czy nie możesz wykręcić tego podłączonego podłączyć chłodnicę a zarazem tamten drugi chyba że nie działa to wymień go.Jacko pisze:Nie mam. U mnie chyba w miejscu gdzie na moją wiedzę powinno się podłączyć odpływ z chłodnicy jest wkręcony czujnik ciśnienia do wskażnika (bączek) i on jest podłączony! Drugi jest z przodu obok filtra bez podłączenia. Dlatego zgłupiałem.KleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach
Ja mam nowszy
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )
A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka.
A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ?
Pozdrawiam
jest tak: jeżeli masz nowy silnik to powinny być dwie zaślepki: jedna w okolicy kolektora wydechowego, mniej więcej na wysokości łączenia sie miski olejowej z blokiem: to jest powrót
Przy czujnikach powinna być taka sama śróbka, to jest zaślepka ciśnienia.
teraz o samym podłączeniu: najlepiej wykożystać części układu paliwowego tzn ten miedziany kontownik przy filtrze paliwa przy silniku idealnie pasuje do powrotu (z resztą w orginale tam są) a ta przejściówka po drugiej stronie pasuje do wyjścia ciśnienia.
Co do zaworku to miałem, ale sie urwał więc teraz mam wkręconą tą przejściówke, tak więc chłodnice oleju mam nonstop otwartą.
Acha wężyki to może być problem, tzn. powrót musi być bardzo długi, miałem go z orginału, ale wężyk ciśnienia musiałem do robic bo był za krótki, przerobiłem go z jakiegoś wężyka chamulcowego.
Przy czujnikach powinna być taka sama śróbka, to jest zaślepka ciśnienia.
teraz o samym podłączeniu: najlepiej wykożystać części układu paliwowego tzn ten miedziany kontownik przy filtrze paliwa przy silniku idealnie pasuje do powrotu (z resztą w orginale tam są) a ta przejściówka po drugiej stronie pasuje do wyjścia ciśnienia.
Co do zaworku to miałem, ale sie urwał więc teraz mam wkręconą tą przejściówke, tak więc chłodnice oleju mam nonstop otwartą.
Acha wężyki to może być problem, tzn. powrót musi być bardzo długi, miałem go z orginału, ale wężyk ciśnienia musiałem do robic bo był za krótki, przerobiłem go z jakiegoś wężyka chamulcowego.
I bardzo dobrze że ktoś wkręcił śróbke... pełni role zaślepkiKleryK pisze:O ile wiem różnie to wyglądało w starych i nowych silnikach
Ja mam nowszy
U mnie w miejsce wypływu oleju do chłodnicy koleś wkręcił czujnik ciśnienia. a w miejsce czujnika śrubę ( zaraz obok )
A miejsce gdzie miał wpływać olej jest bardziej z tyłu silnika bardzo blisko łączenia z miską olejową. Tam również tkwi śrubka.
A masz gwinty do przewodów tzn końcówki ?

- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość