afgan czy zwykly ?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

afgan czy zwykly ?

Post autor: Zun » wt cze 10, 2008 11:05 pm

Ktore bardziej wytrzymale ? Afgan czy zwykly most z uaza ? Do ktorego czy dyfer jest taki sam czy nie ? Jesli nie to czy do afgana latwo o blokade ? Jak to wygląda wagowo ? Gdzie mozna dostac i jeden i drugi ?

Moze to glupie , ale jakos ni emoge znalesc jednoznacznej odpwoiedzi na te pytania. Jedni mowia ze mosty dosc wytrzymale , drudzy ze straszna kupa . Podobno afgany sa strasznie ciezkie .... moze ktos zdementuje ? No i miejsce zakupu nie znane :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Post autor: nie_mientki » wt cze 10, 2008 11:20 pm

Zła sława afganów w Polsce bierze się chyba z tego, ze przyjeżdżają do nas zaciuchane mosty ze wschodu. Popatrz na filmiki z Ładogi-wszyscy towarzysze maja w swoich zmotach afgany, i wytrzymują im one 35 calowe i większe wynalazki. Dyfer o ile się nie mylę jet inny. Blokady to chyba najłatwiej ze wschodu...jeśli szukasz oryginalnych. Albo przez jakiegoś pośrednika.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr cze 11, 2008 12:13 am

Afgan jest o wiele mocniejszy niż zwykły, wytrzymuje 33" i silnik do 150 KM,
jest cięższy od zwykłych ,ale nie za wiele.

Te co jeżdżą na Ładodze mają 100% blokady i wzmacniane półosie
całe kity dostępne w Rosji , cena na jeden most ok 3 kzł

http://img405.imageshack.us/my.php?imag ... 057mw3.jpg


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr cze 11, 2008 7:13 am

dyfry masz zupełnie inne, przełożenia ine, ogólnie most jest inny :)21 ale warto :)2 miałem jedne byłem strasznie zadowolony :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr cze 11, 2008 7:59 am

Mag69 pisze:Afgan jest o wiele mocniejszy niż zwykły, wytrzymuje 33" i silnik do 150 KM,
jest cięższy od zwykłych ,ale nie za wiele.

Te co jeżdżą na Ładodze mają 100% blokady i wzmacniane półosie
całe kity dostępne w Rosji , cena na jeden most ok 3 kzł

http://img405.imageshack.us/my.php?imag ... 057mw3.jpg


:)21
Magu wpadl bys kiedys do nas - obraziles sie czy co ? Ponad rok Cie nie widzialem ;)

Wracajac do tematu - a gdzie takiego afgana kupic ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr cze 11, 2008 8:22 am

Zun pisze:
Magu wpadl bys kiedys do nas - obraziles sie czy co ? Ponad rok Cie nie widzialem ;)

Wracajac do tematu - a gdzie takiego afgana kupic ?

jak będzie następna edycja teoretyków, to wpadnę ...

a generalnym importerem afganów na Polskę był Borowy :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 11, 2008 8:52 am

z Francem trza pogadać :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr cze 11, 2008 2:43 pm

A jaka jest normalna rynkowa cena ? Pytam bo nie wiem czy sie oplaca drazyc temat i zamowic bezposrednio ze wschodu czy tez olac sprawe i szukac u nas ? A byla moze wersja afgan na sprezynie ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr cze 11, 2008 4:50 pm

cena rynkowa zalezy od fantazji sprzedajacego i bywa tak ze jest wieksza od mostu nowego, a co do sprezyny - nie spotkalem fabrycznego afgana na sprezynie
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr cze 11, 2008 5:14 pm

w Jaroslawiu na podkarpaciu koles sprzedaje takie mosty ogolnie ma sklep ze szpejemi do ruskich sprzetow moj koles kupowal u niego mosty po regeneracji z kabani za 3 kola komplet ogolnie spoko chodzily do czasu zalozenia 35 cali w simexie :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr cze 11, 2008 10:47 pm

Zun pisze:A jaka jest normalna rynkowa cena ? Pytam bo nie wiem czy sie oplaca drazyc temat i zamowic bezposrednio ze wschodu czy tez olac sprawe i szukac u nas ? A byla moze wersja afgan na sprezynie ??
na Ukrainie, w ichniejszych Wojskowych Zakładach Remontowych, to 500$ za szt., u nas komplet 3000-3500 ( mosty nowe lub po wymianie wszystkich bebechów,cylinderków,bębnów,łożysk,uszczelnień itp.)


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw cze 12, 2008 6:17 am

Występują awgany pod sprężynę, na tarczowych hamulcach z blokadami w UAZie Simbir, ale wątpię żeby można je luzem kupić....
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw cze 12, 2008 8:30 am

absolutnie nie warto
mosty nabyte u "generalnego dystrybutora" ponoć nowe..., gumy - standardowa ruska "kostka", silnik - uazowołga
awaryjność - mniej więcej taka jak zwykłych, (z tym że o części znacznie trudniej, a cena x 5
czytam jak zwykle że te co w Polsce to syf, a prawdziwe to pewnie 40" wytrzymują i 500 KM. A wydaje mi się że konstrukcja trochę zrypana jest - co prawda obciążenie dyfra i półosi jest znacznie zmniejszone poprzez zwolnice, to z niej wychodzi krótka i chyba niedowymiarowana ośka, która sie ukręca. Całość wykonana z legendarnej jakości utwardzonego kociego gówna.
:wink:

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10925
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » czw cze 12, 2008 8:36 am

wieprzowina pisze:]...całość wykonana z legendarnej jakości utwardzonego kociego gówna...
:)21 :)2
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw cze 12, 2008 10:37 am

goralski pisze:
wieprzowina pisze:]...całość wykonana z legendarnej jakości utwardzonego kociego gówna...
:)21 :)2
To było dobre ;) To że chińczycy robią wszystko z gumowego psiego gówna to wiedziałem , ale że ruscy robią z kociego to sie dowiedziałem teraz ;)

Reasumując - cięzkie jak cholera , awaryjne - no niby tanie w utrzymaniu , to by za nimi przemawiało - ale ta waga ...... toż przecież jak laplandery :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw cze 12, 2008 11:01 am

ale ta waga
Zostaw oryginalne są lżejsze. Ja już Ciebie nie rozumie. Coś za coś. Jeśli ma być mocny to i ważyć musi. Widziałem, w tym roku, na Jastrowiu jak Rafał Suzuką na mostach Uaza wymiatał. Silnik 2.0 od Omegi i nie było na niego bata. Zakładaj od Uaza i jeździj. Nie psuje się tylko to czego nie ma :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw cze 12, 2008 12:23 pm

Zun pisze: To było dobre ;) To że chińczycy robią wszystko z gumowego psiego gówna to wiedziałem , ale że ruscy robią z kociego to sie dowiedziałem teraz ;)
Chińczycy robią z tego z czego sobie zażyczysz. Albo zamawiasz np klucz wykonany z konkretnego gatunku stali, o określonych parametrach wytrzymałościowych, wykonany z podaną tolerancją, albo zamawiasz taki klucz z warunkiem dowolności wykonania i ceny 0,01$

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » czw cze 12, 2008 12:35 pm

Byłem ostatnio u castrola i bardzo sobie chwalił afgany(sam nie wiem co już myśleć :o ) , mówił ,że jeździ bodajże 3 sezony i tylko olej wymienia (kapcie coś chyba koło 32 BFG MT) i nowa wołga nominalnie 130 KM jeszcze przez nich wzmocniona (nie mierzyli do ilu) ??

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw cze 12, 2008 2:33 pm

ja mam zapodane 33", silnik z BMW prawie 270Nm i jakos jeszcze zwyklasa z uaza nie zmielilem, znam goscia co ma 35" i jeszcze mocniejszy motor i wymiata tez na oryginalnych mostach, a na ten przyklad w patrolu zakatowelem polos i zmielilem reduktor - i co - jak czlowiek sie postara to wszystko zmieli albo jak sie jeszcze bardziej postara na i na syfie pare lat pojezdzi. To ze ruskie jest badziewne to wiadomo nie od dzisiaj ale zeby to porownywac z chinskim badziewiem to juz jest profanacja. Znowu gadka - szmatka na temat mostów - i widze ze ci co g.... wiedza maja najwiecej w tym temacie do powiedzenia - chosc afgana w zyciu na zywo na oczy nie widzieli :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw cze 12, 2008 2:47 pm

Bart03 pisze:ja mam zapodane 33", silnik z BMW prawie 270Nm i jakos jeszcze zwyklasa z uaza nie zmielilem, znam goscia co ma 35" i jeszcze mocniejszy motor i wymiata tez na oryginalnych mostach, a na ten przyklad w patrolu zakatowelem polos i zmielilem reduktor - i co - jak czlowiek sie postara to wszystko zmieli albo jak sie jeszcze bardziej postara na i na syfie pare lat pojezdzi. To ze ruskie jest badziewne to wiadomo nie od dzisiaj ale zeby to porownywac z chinskim badziewiem to juz jest profanacja. Znowu gadka - szmatka na temat mostów - i widze ze ci co g.... wiedza maja najwiecej w tym temacie do powiedzenia - chosc afgana w zyciu na zywo na oczy nie widzieli :)3
Budowales auto to dobrze wiesz przed jakim dylametem stoje
Patrol , uaz , lj70.
To są trzy brane pod uwage .
LJ70 :
+waga
+sprężyna
+wytrzymałość wystarczająca

-cena w porównaniu z dwoma pozostałymi
-drogie blokady

UAZ :
+cena
+tanie blokady (lae jak z wytrzymałością)
+dobre przełożenie

-waga
-wytrzymałość (aczkolwiek wielu twierdzi , że zależy jak się trafi , ale nie zaprzeczalnie niższa od patrolowskich)

PATROL :
+cena
+waga

-drogie blokady
-średnie przełożenie

Tak to wygląda. W uazie boje się dołożenia conajmniej 150 kg :( I loteria jeśli chodzi o wytrzymałość . Jeśli chodzi o patrola to mówiłem o hiszpanie . Z powodzeniem wytrzymuje 200 konna bmke na 35 calowych bfg. Uaz tyle nie wytrzymie raczej , ale w sumie az tak duzo od niego nie wymagam . To takie rozterki :( Ale pewnie skonczy sie na tym ze jednak je zaloze bo .... cena .

pozdrawiam
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » czw cze 12, 2008 2:56 pm

Bart03 pisze:To ze ruskie jest badziewne to wiadomo nie od dzisiaj ale
ruskie badziewne nie jest. Jest nieprzewidywalne - wszystko zależy od tego jakiej akurat stali dostarczyli do zakładów a to jest i było losowe. Dlatego np. możesz mieć dwa z pozoru identyczne klucze wykonane w tym samym zakładzie tylko np. jeden miesiąc później i jeden się będzie giął a drugi przeżyje Twoje wszystkie syfy i Ciebie.

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » czw cze 12, 2008 4:08 pm

Mosty z uaza sa dosc trudne do zepsucia pod jednym warunkiem; otwierasz, przegladasz, wymieniasz lozyska, dystansujesz, ustawiasz zazebienie. to sie generalnie robi raz na bardzo dlugie lata, potem jest spokoj. jezdzilem na 3.5litrowej bmw w uazie i mosty ani skrzynia nie padaly.. trzeba tylko sie troche przylozyc..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » czw cze 12, 2008 4:22 pm

@Zun
mam afgany w jednym autku i mam patrola wiesz wole targać afgany wcale nie są cięższe :evil:
na - afganów dałbym brak tarczy w standardzie i rzeźba pod sprężyne
+ prześwit :)22
+ cena (w stosunku do pozostałych)

co do patrola są przełożenia w mostach 5.52 (czy jakoś tak) i do reduktora 1;2.8 (czy coś koło tego) blokade do przodu można zaadaptować z tylniej ale i tak przydało by się zmienić sterowanie z podciśnieniowego.
minusem jest wielka grucha co orze wszystko na swojej drodze (co innego że kamienie można nią rozbijać bez wiekszych szkód :)21 )
+ to wytrzymałość

zostaje ci jeszcze Tojka ma mosty HD z blokadami na przód i na tył dobre przełożenie, i merc z przełożeniem nawet 5.8 i 2 blokadami w seri :)2, pyranie tylko do jakiego ciężkiego auta chcesz to dać??
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw cze 12, 2008 4:27 pm

mówisz że w parchu jest wielka grucha(talerz 233mm), ale w niektórych parchach była jeszcze większa(260mm) :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw cze 12, 2008 4:37 pm

lbl78 pisze:@Zun
mam afgany w jednym autku i mam patrola wiesz wole targać afgany wcale nie są cięższe :evil:
na - afganów dałbym brak tarczy w standardzie i rzeźba pod sprężyne
+ prześwit :)22
+ cena (w stosunku do pozostałych)

co do patrola są przełożenia w mostach 5.52 (czy jakoś tak) i do reduktora 1;2.8 (czy coś koło tego) blokade do przodu można zaadaptować z tylniej ale i tak przydało by się zmienić sterowanie z podciśnieniowego.
minusem jest wielka grucha co orze wszystko na swojej drodze (co innego że kamienie można nią rozbijać bez wiekszych szkód :)21 )
+ to wytrzymałość

zostaje ci jeszcze Tojka ma mosty HD z blokadami na przód i na tył dobre przełożenie, i merc z przełożeniem nawet 5.8 i 2 blokadami w seri :)2, pyranie tylko do jakiego ciężkiego auta chcesz to dać??
Co do parchowych blokad - mowie o hiszpanie , tam trzeba blokady kupowac . GRa rzeczywiscie nie wpisalem , bo myslalem ze dalej sa tak cholernie drogie - ale rzseczywiscie stanialy wiec mozna brac pod uwage. Z ta blokada co sie ja przeklada cos slyszalem , ale jakos nigdzie nie moglem znalesc nikogo kto by to mial u siebie ;)
Gelenda odpada od strzalu bo :
1. Trzeba motac z reduktorem od razu (kręci się przód w drugą strone)
2. Wbrew pozorą nie należą ani do lekkich ani do wytrzymalych
3. cena
4. dostepnosc

Co do HD z toyoty. Most cięzkie i wielkie. Byly dwie wersje - w bj'cie bez blokad - dostępność średnia wpadająca w kiepską , a cena - ha jak ktoś za wało ;) czasem dużo czasem mało ;) . Druga wersja - HD z blokadami z hzj i bodajze hdj . Dostepnosc - bliska zeru - cena - jak sie pojawi to potrafi wyrwac z butów.

edit : No i nie napisałem jakie auto - suzuka ;) więc dodatkowe 120 kg to dużo. Silnik ma być co najwyżej 150 koni.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości