Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

Post autor: mudder » pt paź 27, 2006 12:34 pm

mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt paź 27, 2006 1:00 pm

Od jakiegoś amerykańskiego pickupa pasuje ale nie pamiętam od którego :oops:
Zadzwoń do Wiktora, bo to on mi to mówił :)21

suzifan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 23, 2003 10:16 pm
Lokalizacja: skierniewice/dessau
Kontaktowanie:

Post autor: suzifan » pt paź 27, 2006 1:29 pm

od dakoty

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt paź 27, 2006 1:35 pm

suzifan pisze:od dakoty
Jeszcze od jakiegoś innego :-?

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pt paź 27, 2006 3:18 pm

a da się taką skrzynię dostać gdzieś ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » pt paź 27, 2006 7:06 pm

Jak montowałem mojego hemi do wrangla to miałem pomysł żeby to był manual a nie automat. Wynik poszukiwań w całych Stanach - 4 (słownie - cztery) sztuki na rynku wtórnym, cena niemal dwukrotnie wyższa niż automat.
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » pt paź 27, 2006 9:19 pm

Powyżej pewnych mocy silnika stosowanie manualnej skrzyni drastycznie przyczynia się do zmniejszenia przebiegów międzynaprawczych całego układu napędowego. No ale jeśli ktoś się bardzo upiera... ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt paź 27, 2006 9:22 pm

misman pisze:Powyżej pewnych mocy silnika stosowanie manualnej skrzyni drastycznie przyczynia się do zmniejszenia przebiegów międzynaprawczych całego układu napędowego. No ale jeśli ktoś się bardzo upiera... ;)
to prawda....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » sob paź 28, 2006 2:21 pm

Zwłaszcza sprzęgło moze nie lubić ponad 500 Nm...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
4x4free
 
 
Posty: 140
Rejestracja: czw mar 16, 2006 7:44 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

Post autor: 4x4free » sob paź 28, 2006 8:06 pm

mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21

Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko :o

pozdr

Artur

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7

Post autor: mudder » pn paź 30, 2006 4:45 pm

4x4free pisze:
mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować :)21

Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko :o

pozdr

Artur
znaczy się jakie to skrzynie trochę mi zależey bo właśnie kompletuje układ napędowy.

A apropos automatów czy mają one chłodnice oleju a jeżeli nie to czy jest możliwość założenia takowej :)21 sorry za takie pytania ale jeep jest mi kompletnie obcy :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 30, 2006 5:28 pm

mają tylko czasem, tzn. gdy jest tzw. "tow preparation package". Ale można spokojnie założyć jeśli jest potrzebna. :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn paź 30, 2006 6:20 pm

mendelmax pisze:mają tylko czasem, tzn. gdy jest tzw. "tow preparation package". Ale można spokojnie założyć jeśli jest potrzebna. :)2
yhy a są dostępne gotowe kit-y czy trzeba samemy motać 8)
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 30, 2006 6:27 pm

Są dostępne z tego co wiem. Tzn. to był oryginalny sprzęt montowany fabrycznie, więc napewno są te chłodnice jako części zamienne dostępne. Nie wiem tylko czy to jest takie po prostu plug&play, ale chyba tak.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn paź 30, 2006 6:41 pm

mendelmax pisze:Są dostępne z tego co wiem. Tzn. to był oryginalny sprzęt montowany fabrycznie, więc napewno są te chłodnice jako części zamienne dostępne. Nie wiem tylko czy to jest takie po prostu plug&play, ale chyba tak.
ok dzięki chyba sięjednak za automatem rozglądne i jak w trakcie użytkowania wyjdzie konieczność montażu dodatkowej chłodnicy wtedy sięto wykona pozdrawiam i dzięki za info.
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn paź 30, 2006 8:23 pm

Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju. A jezeli nawet by nie mial to w teren takowa musisz zastosowac i to dobrze chlodzona wiatrakiem. Bez tego automat nie wytrzyma dlugo.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn paź 30, 2006 8:30 pm

Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn paź 30, 2006 8:40 pm

Miskiller pisze:
Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...
No to tez racja.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn paź 30, 2006 8:55 pm

Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źle :)2 Wiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się. :)2 Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Post autor: krism » pn paź 30, 2006 9:42 pm

We wranglu mialem chlodnice skrzyni zintegrowana z glowna, co i tak doprowadzilo do jej przypalenia w 1 roku eksploatacji. Teraz mam dodatkowa (kupilem w zabrzu u sudi )i jest lepiej, co nie zmienia faktu ze ta chlodnica caly czas ( w lecie ) jest bardzo goraca i zastanawiam sie czy nie jest za slaba pomimo ze ma wiatrak zalaczany elektrycznie.

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt paź 31, 2006 11:55 am

Miskiller pisze:
Marcin-Kraków pisze:Wiekszosc automatow ma chlodnice do oleju
ale te chlodnice sa malo wydolne w offroadzie...
więc co proponujesz ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt paź 31, 2006 11:57 am

mendelmax pisze:Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źle :)2 Wiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się. :)2 Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)
mi nie chodzi o montaż takiej chłodnicy do zwykłego auta tylko do zmoty więc będzie tak umiejscowiona że nie będzie się zatykać może ktoś to już przerabiał ??
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt paź 31, 2006 12:19 pm

Na twoim miejscu bym gdzieś sobie taką chłodnicę walnął, w dodatku z niezależnym wiatrakiem, to będziesz miał rewelacyjne chłodzenie :)2
Do tego jeśli nie zależy ci za mocno na prześwicie pod skrzynią to możesz sobie przywalić taką miskę o jakiej pisałem. Zawsze można też do orygnalnej dospawać żeberka, to przy okazji się ją wzmocni :)2 Automat się napewno za taką troskę odwdzięczy :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

TTom
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 27, 2003 10:55 am
Lokalizacja: lubuskie - Sulechów

Post autor: TTom » wt paź 31, 2006 5:15 pm

u mnie dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów wygląda tak http://s53.photobucket.com/albums/g71/t ... h=imgAnch6
to to czarne przed normalną chłodnicą :wink:
wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside :-) , jeep liberty 3,7 , honda civic

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość