
Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7
Moderator: Mroczny
Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7
mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować 

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7
mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować
Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko

pozdr
Artur
Re: Skrzynia do silnika 5,7 lub 4,7
znaczy się jakie to skrzynie trochę mi zależey bo właśnie kompletuje układ napędowy.4x4free pisze:mudder pisze:mam pytanie czy w grandach te silniki wychodziły z manualnymi skrzyniami lub czy da się od jakieś innego silnika pojeepowego takową dopasować
Da się dopasowac. Ja wiem o przynajmniej 3 typach manualnych, które możesz sobie założyć. osobiscie mam 2 tego typu skrzynie. Oprócz skrzyni potrzebujesz: jescze kpl sprzegla z pompką i lapa, kola zamachowego, lozyska do walu korbowego i srubek zeby sobie przykrecic to wszystko![]()
pozdr
Artur
A apropos automatów czy mają one chłodnice oleju a jeżeli nie to czy jest możliwość założenia takowej


w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
ok dzięki chyba sięjednak za automatem rozglądne i jak w trakcie użytkowania wyjdzie konieczność montażu dodatkowej chłodnicy wtedy sięto wykona pozdrawiam i dzięki za info.mendelmax pisze:Są dostępne z tego co wiem. Tzn. to był oryginalny sprzęt montowany fabrycznie, więc napewno są te chłodnice jako części zamienne dostępne. Nie wiem tylko czy to jest takie po prostu plug&play, ale chyba tak.
w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źle
Wiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się.
Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)

Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się.

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
We wranglu mialem chlodnice skrzyni zintegrowana z glowna, co i tak doprowadzilo do jej przypalenia w 1 roku eksploatacji. Teraz mam dodatkowa (kupilem w zabrzu u sudi )i jest lepiej, co nie zmienia faktu ze ta chlodnica caly czas ( w lecie ) jest bardzo goraca i zastanawiam sie czy nie jest za slaba pomimo ze ma wiatrak zalaczany elektrycznie.
mi nie chodzi o montaż takiej chłodnicy do zwykłego auta tylko do zmoty więc będzie tak umiejscowiona że nie będzie się zatykać może ktoś to już przerabiałmendelmax pisze:Tzn. wszystkie WJ-ty (nie wiem jak z innymi jeepkami, więc się nie wypowiadam) mają wymiennik ciepła w chłodnicy silnika który a ogół styka i ma tą zaletę, że utrzymuje mniej więcej stałą temperaturę pracy skrzyni. Do tego niektóre WJ-ty miały właśnie zewnętrzną chłodnicę. Ja nie mam chłodnicy dodatkowej i mimo jazdy w górach (do tego w upałach i czasem w korkach) itd. nigdy skrzynia się nie przegrzała, więc nie jest tak źleWiadomo że katowanie auta w terenie to inna bajka i napewno da mu więcej po dupie, ale też bym nie przekreślał szans tego automatu bez chłodnicy.
Kiedyś widziałem na jakiejś stronie w USA specjalną miskę olejową do 545RFE, do której wchodzi dodatkowy litr oleju, i która w dodatku miała na swej powierzchni takie żeberka. Ponoć robi całkiem nieźle (nie tak dobrze jak chłodnica, ale zawsze coś) i co ważne- nie zatyka się.Wadą była cena porównywalna do chłodnicy (acz konkretnie nie pamiętam)

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
Na twoim miejscu bym gdzieś sobie taką chłodnicę walnął, w dodatku z niezależnym wiatrakiem, to będziesz miał rewelacyjne chłodzenie
Do tego jeśli nie zależy ci za mocno na prześwicie pod skrzynią to możesz sobie przywalić taką miskę o jakiej pisałem. Zawsze można też do orygnalnej dospawać żeberka, to przy okazji się ją wzmocni
Automat się napewno za taką troskę odwdzięczy 

Do tego jeśli nie zależy ci za mocno na prześwicie pod skrzynią to możesz sobie przywalić taką miskę o jakiej pisałem. Zawsze można też do orygnalnej dospawać żeberka, to przy okazji się ją wzmocni


Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
u mnie dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów wygląda tak http://s53.photobucket.com/albums/g71/t ... h=imgAnch6
to to czarne przed normalną chłodnicą
to to czarne przed normalną chłodnicą

wrangler TJ OME HD 2" 5,7 HEMI MAGNUM inside
, jeep liberty 3,7 , honda civic

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości