MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
michus
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm
Post
autor: michus » sob sty 27, 2007 11:03 pm
Z jaką można jeździć maksymalną prędkością żeby nie uszkodzić napędu ---> 4H - part-time Wrangler TJ

.
4L - wiadomo ... slooooow.
Co do powierzchni po jakiej można jezdzić to juz sprawa oczywista

..
Ostatnio zmieniony ndz sty 28, 2007 12:28 pm przez
michus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz sty 28, 2007 12:19 am
70km/h daje radę. Więcej nie miałem jakoś odwagi sprawdzać, bo jak jest na tyle ślisko żeby PT na drodze zapinać, to...

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 12:21 am
no teoretycznie do oporu można, ale zgadzam się z mismanem

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
michus
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm
Post
autor: michus » ndz sty 28, 2007 12:55 am
misman pisze:70km/h daje radę. Więcej nie miałem jakoś odwagi sprawdzać, bo jak jest na tyle ślisko żeby PT na drodze zapinać, to...

Dać rade to nawet na 4H po suchym asfalcie da...tylko nie wiadomo jak długo hehe ;] ...
czyli mówicie ze nie ma jakiejś górnej granicy np 60 km/h i nic wiecej bo sie może spitolić ...

-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz sty 28, 2007 1:09 am
a w WJ na lo

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
boris.blank

- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Post
autor: boris.blank » ndz sty 28, 2007 7:44 am
Na prostej do oporu, problem z zakrętami. Powyżej 80 przy zmianie pasa ruchu trochę rzuca tyłem... Ale za to hamowanie..bajka.
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 8:45 am
edox pisze:a w WJ na lo

Producent podaje 40kph. Do 60 można się pokusić jak sądzę. 50 jechałem osobiście i auto żyje i ma się dobrze

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
misman
-

- Posty: 6072
- Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: zawodzi...
Post
autor: misman » ndz sty 28, 2007 11:42 am
Samochód może się spitolić do przydrożnego rowu w sposób czarodziejski i nieoczekiwany.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-
michus
- jestem tu nowy...

- Posty: 6
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm
Post
autor: michus » ndz sty 28, 2007 1:04 pm
a po jakiego grzyba Wy jeździcie na 4L skoro nie ma takiej potrzeby -> 4L jest dla przypadków "ekstremalnych" kiedy 4H nie daje rady albo w podjazdach pod strome wzniesienia... i z tego co wiem to max. 20 km/h przy 4L można
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 2:01 pm
No po takiego grzyba jeździmy na 4lo, że nie mieszkamy na ciepłych równinach

Czasem coś trzeba sforsować. Ponadto w przypadku WJ akurat 4lo ma raczej nieco inne zadanie- tylko na reduktorku jest sztywno spięte 4x4, i tylko tak można się przebić przez głęboki śnieg.
A co do maks na reduktorze to wiesz źle

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » ndz sty 28, 2007 6:48 pm
My śmigamy w taką pogodę na FT na PT raczej nie bo niema takiej potrzeby

Jaki jest reduktor w TJ -u

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 8:38 pm
mendelmax pisze:No po takiego grzyba jeździmy na 4lo, że nie mieszkamy na ciepłych równinach

Czasem coś trzeba sforsować. Ponadto w przypadku WJ akurat 4lo ma raczej nieco inne zadanie- tylko na reduktorku jest sztywno spięte 4x4, i tylko tak można się przebić przez głęboki śnieg.
A co do maks na reduktorze to wiesz źle

Dziś byłem w karpaczu i przebijałem się skrótem do borowic w górach 5km w 70cm mokrym śniegu i żeby nie 4l to nie ma szans nawet ruszyć i tak miałem sporo kłopotu na AT-ekach ,trzeba zakupić MT-ki,tylko nie wiem czy szersze czy węzsze do jeepa XJ 2,5td

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 8:54 pm
Jak do brnięcia w bardzo głębokim śniegu to szersze, żeby się nie zapadał. Do jazdy po śliskim węższe, żeby lepiej dociskał do podłoża. Ale MT to jednak pomysł na zimę taki sobie
Michał_1989, w TJ jest 231 lub w rubiconie- 241. Ale że w Polsce jest raptem pare Rubiconów to można założyć, że każdy napotkany TJ ma 231

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 8:59 pm
mendelmax pisze:Jak do brnięcia w bardzo głębokim śniegu to szersze, żeby się nie zapadał. Do jazdy po śliskim węższe, żeby lepiej dociskał do podłoża. Ale MT to jednak pomysł na zimę taki sobie
Michał_1989, w TJ jest 231 lub w rubiconie- 241. Ale że w Polsce jest raptem pare Rubiconów to można założyć, że każdy napotkany TJ ma 231

właśnie tak było mam AT 215/75/15 i się zapadają w mokrym ,próbowałem przebic się przez pole w 70 cm i 10m sie udało a potem siadł ,może na 255 było by lepiej

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:07 pm
Pewnie tak- idea jest prosta: jak śnieg jest tak głęboki, że nie możesz pozwolić sobie na wgryzanie się do gleby to musisz masę maksymalnie rozłożyć na powierzchnię. To tak jak chodzenie w śniegu normalnie i z nartami na nogach.
Więc w baaardzo głęboki śnieg opona jak najszersza, jak największej średnicy, przy jak najmniejszym ciśnieniu wewnątrz

Na drogę z kolei wąska, bo szeroka opona + lód + nie daj Boże trochę na nim wody= POWAŻNY problem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:14 pm
mendelmax pisze:Pewnie tak- idea jest prosta: jak śnieg jest tak głęboki, że nie możesz pozwolić sobie na wgryzanie się do gleby to musisz masę maksymalnie rozłożyć na powierzchnię. To tak jak chodzenie w śniegu normalnie i z nartami na nogach.
Więc w baaardzo głęboki śnieg opona jak najszersza, jak największej średnicy, przy jak najmniejszym ciśnieniu wewnątrz

Na drogę z kolei wąska, bo szeroka opona + lód + nie daj Boże trochę na nim wody= POWAŻNY problem.
Dzięki za radę

,myślę że następne zakupię 235/70/15 to będzie taki pośrednik

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
Pasza
-

- Posty: 1837
- Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pasza » ndz sty 28, 2007 9:16 pm
hmm... tyle,że szeroka opona nie daje kierowalności w śniegu...
Ja wolałbym raczej średnio szeroką...np 235...
...to je reli...
...były pilot...

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:17 pm
No niestety nie ma rozwiązań idealnych
Można by się ew. pokusić o węższe z przodu, szersze z tyłu, ale to raczej nie jest zbyt szczęśliwy pomysł. Tym bardziej, że to przód jest cięższy.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:20 pm
mendelmax pisze:No niestety nie ma rozwiązań idealnych
Można by się ew. pokusić o węższe z przodu, szersze z tyłu, ale to raczej nie jest zbyt szczęśliwy pomysł. Tym bardziej, że to przód jest cięższy.
no nie musza być jednakowe nie lubię psuć mostów

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:21 pm
Nie no, można dobrać tak, żeby obwody były jednakowe, ale wtedy wystarczy mała różnica ciśnień czy coś i już będzie niewesoło...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
KUCHARZ
-

- Posty: 238
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
- Lokalizacja: JELENIA GÓRA
Post
autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:25 pm
mendelmax pisze:Nie no, można dobrać tak, żeby obwody były jednakowe, ale wtedy wystarczy mała różnica ciśnień czy coś i już będzie niewesoło...
wolę już jednakowe nawet jak by było gorzej z trakcją ,u nie teren to głównie dojazd na ryby ,ale czasami to bezdroża finlandji się chowają,szczególnie jak popada nad odrą

Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"
-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz sty 28, 2007 10:38 pm
mendelmax a ty jakie opony masz na zime w WJ

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 11:04 pm
Wrangler Ultra Grip 225/75 R16. Głównie śmigam po drogach, więc wybrałem węższe z większą ilością lameli, co by się na lodzie trzymało. W kopnym śniegu słabo, ale po śliskim miodzio masełeczko

Czemu pytasz?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » ndz sty 28, 2007 11:07 pm
na kopnym w Wj-cie dobrze robią 235-tki BFG Winter Slalom....

Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
edox
-

- Posty: 150
- Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: edox » ndz sty 28, 2007 11:09 pm
a tak sobie mysle co kupic bo letnie juz mi sie skonczyly a zima nie jest zla ale tez mysle ze na nastepny sezon nowe zapodam wiec pytam bo kto pyta....

WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości