prędkość + part-time

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

michus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm

prędkość + part-time

Post autor: michus » sob sty 27, 2007 11:03 pm

Z jaką można jeździć maksymalną prędkością żeby nie uszkodzić napędu ---> 4H - part-time Wrangler TJ :oops: .
4L - wiadomo ... slooooow.
Co do powierzchni po jakiej można jezdzić to juz sprawa oczywista :-) ..
Ostatnio zmieniony ndz sty 28, 2007 12:28 pm przez michus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz sty 28, 2007 12:19 am

70km/h daje radę. Więcej nie miałem jakoś odwagi sprawdzać, bo jak jest na tyle ślisko żeby PT na drodze zapinać, to... ;)
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 12:21 am

no teoretycznie do oporu można, ale zgadzam się z mismanem :)2 :lol:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

michus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm

Post autor: michus » ndz sty 28, 2007 12:55 am

misman pisze:70km/h daje radę. Więcej nie miałem jakoś odwagi sprawdzać, bo jak jest na tyle ślisko żeby PT na drodze zapinać, to... ;)
Dać rade to nawet na 4H po suchym asfalcie da...tylko nie wiadomo jak długo hehe ;] ...

czyli mówicie ze nie ma jakiejś górnej granicy np 60 km/h i nic wiecej bo sie może spitolić ... :lol: ?? ??

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz sty 28, 2007 1:09 am

a w WJ na lo ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz sty 28, 2007 7:44 am

Na prostej do oporu, problem z zakrętami. Powyżej 80 przy zmianie pasa ruchu trochę rzuca tyłem... Ale za to hamowanie..bajka.

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 8:45 am

edox pisze:a w WJ na lo ??
Producent podaje 40kph. Do 60 można się pokusić jak sądzę. 50 jechałem osobiście i auto żyje i ma się dobrze :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Post autor: misman » ndz sty 28, 2007 11:42 am

michus pisze:

czyli mówicie ze nie ma jakiejś górnej granicy np 60 km/h i nic wiecej bo sie może spitolić ... :lol: ?? ??
Samochód może się spitolić do przydrożnego rowu w sposób czarodziejski i nieoczekiwany.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

michus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pt sty 26, 2007 8:06 pm

Post autor: michus » ndz sty 28, 2007 1:04 pm

a po jakiego grzyba Wy jeździcie na 4L skoro nie ma takiej potrzeby -> 4L jest dla przypadków "ekstremalnych" kiedy 4H nie daje rady albo w podjazdach pod strome wzniesienia... i z tego co wiem to max. 20 km/h przy 4L można

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 2:01 pm

No po takiego grzyba jeździmy na 4lo, że nie mieszkamy na ciepłych równinach ;) Czasem coś trzeba sforsować. Ponadto w przypadku WJ akurat 4lo ma raczej nieco inne zadanie- tylko na reduktorku jest sztywno spięte 4x4, i tylko tak można się przebić przez głęboki śnieg.
A co do maks na reduktorze to wiesz źle :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » ndz sty 28, 2007 6:48 pm

My śmigamy w taką pogodę na FT na PT raczej nie bo niema takiej potrzeby :)21 Jaki jest reduktor w TJ -u ??
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 8:38 pm

mendelmax pisze:No po takiego grzyba jeździmy na 4lo, że nie mieszkamy na ciepłych równinach ;) Czasem coś trzeba sforsować. Ponadto w przypadku WJ akurat 4lo ma raczej nieco inne zadanie- tylko na reduktorku jest sztywno spięte 4x4, i tylko tak można się przebić przez głęboki śnieg.
A co do maks na reduktorze to wiesz źle :wink:
Dziś byłem w karpaczu i przebijałem się skrótem do borowic w górach 5km w 70cm mokrym śniegu i żeby nie 4l to nie ma szans nawet ruszyć i tak miałem sporo kłopotu na AT-ekach ,trzeba zakupić MT-ki,tylko nie wiem czy szersze czy węzsze do jeepa XJ 2,5td ??
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 8:54 pm

Jak do brnięcia w bardzo głębokim śniegu to szersze, żeby się nie zapadał. Do jazdy po śliskim węższe, żeby lepiej dociskał do podłoża. Ale MT to jednak pomysł na zimę taki sobie :wink:

Michał_1989, w TJ jest 231 lub w rubiconie- 241. Ale że w Polsce jest raptem pare Rubiconów to można założyć, że każdy napotkany TJ ma 231 :)2
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 8:59 pm

mendelmax pisze:Jak do brnięcia w bardzo głębokim śniegu to szersze, żeby się nie zapadał. Do jazdy po śliskim węższe, żeby lepiej dociskał do podłoża. Ale MT to jednak pomysł na zimę taki sobie :wink:

Michał_1989, w TJ jest 231 lub w rubiconie- 241. Ale że w Polsce jest raptem pare Rubiconów to można założyć, że każdy napotkany TJ ma 231 :)2
właśnie tak było mam AT 215/75/15 i się zapadają w mokrym ,próbowałem przebic się przez pole w 70 cm i 10m sie udało a potem siadł ,może na 255 było by lepiej ??
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:07 pm

Pewnie tak- idea jest prosta: jak śnieg jest tak głęboki, że nie możesz pozwolić sobie na wgryzanie się do gleby to musisz masę maksymalnie rozłożyć na powierzchnię. To tak jak chodzenie w śniegu normalnie i z nartami na nogach.
Więc w baaardzo głęboki śnieg opona jak najszersza, jak największej średnicy, przy jak najmniejszym ciśnieniu wewnątrz :)2 Na drogę z kolei wąska, bo szeroka opona + lód + nie daj Boże trochę na nim wody= POWAŻNY problem.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:14 pm

mendelmax pisze:Pewnie tak- idea jest prosta: jak śnieg jest tak głęboki, że nie możesz pozwolić sobie na wgryzanie się do gleby to musisz masę maksymalnie rozłożyć na powierzchnię. To tak jak chodzenie w śniegu normalnie i z nartami na nogach.
Więc w baaardzo głęboki śnieg opona jak najszersza, jak największej średnicy, przy jak najmniejszym ciśnieniu wewnątrz :)2 Na drogę z kolei wąska, bo szeroka opona + lód + nie daj Boże trochę na nim wody= POWAŻNY problem.
Dzięki za radę :)2 ,myślę że następne zakupię 235/70/15 to będzie taki pośrednik :)2
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
Pasza
    
    
Posty: 1837
Rejestracja: śr maja 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Pasza » ndz sty 28, 2007 9:16 pm

hmm... tyle,że szeroka opona nie daje kierowalności w śniegu...
Ja wolałbym raczej średnio szeroką...np 235...
...to je reli...
...były pilot... :roll:
:)21

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:17 pm

No niestety nie ma rozwiązań idealnych :(
Można by się ew. pokusić o węższe z przodu, szersze z tyłu, ale to raczej nie jest zbyt szczęśliwy pomysł. Tym bardziej, że to przód jest cięższy.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:20 pm

mendelmax pisze:No niestety nie ma rozwiązań idealnych :(
Można by się ew. pokusić o węższe z przodu, szersze z tyłu, ale to raczej nie jest zbyt szczęśliwy pomysł. Tym bardziej, że to przód jest cięższy.
no nie musza być jednakowe nie lubię psuć mostów :)2
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 9:21 pm

Nie no, można dobrać tak, żeby obwody były jednakowe, ale wtedy wystarczy mała różnica ciśnień czy coś i już będzie niewesoło...
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
KUCHARZ
 
 
Posty: 238
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 9:10 pm
Lokalizacja: JELENIA GÓRA

Post autor: KUCHARZ » ndz sty 28, 2007 9:25 pm

mendelmax pisze:Nie no, można dobrać tak, żeby obwody były jednakowe, ale wtedy wystarczy mała różnica ciśnień czy coś i już będzie niewesoło...
wolę już jednakowe nawet jak by było gorzej z trakcją ,u nie teren to głównie dojazd na ryby ,ale czasami to bezdroża finlandji się chowają,szczególnie jak popada nad odrą :lol: :lol: :lol:
Jeep Cherokee 2,5td 99r
juz jest 2"

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz sty 28, 2007 10:38 pm

mendelmax a ty jakie opony masz na zime w WJ ?? ??
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » ndz sty 28, 2007 11:04 pm

Wrangler Ultra Grip 225/75 R16. Głównie śmigam po drogach, więc wybrałem węższe z większą ilością lameli, co by się na lodzie trzymało. W kopnym śniegu słabo, ale po śliskim miodzio masełeczko ;)
Czemu pytasz?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » ndz sty 28, 2007 11:07 pm

na kopnym w Wj-cie dobrze robią 235-tki BFG Winter Slalom.... :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
edox
 
 
Posty: 150
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 10:01 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: edox » ndz sty 28, 2007 11:09 pm

a tak sobie mysle co kupic bo letnie juz mi sie skonczyly a zima nie jest zla ale tez mysle ze na nastepny sezon nowe zapodam wiec pytam bo kto pyta.... :wink:
WJ 2,7 CRD Yokohama G012 A/T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości