Sportage - wady i zalety

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 8:58 am

Cztery wałki i rozrząd na łańcuchach. Droga może być wymiana rozrządu (mdeja może coś na ten temat powiedzieć), a poza tym ten silnik chyba się nie psuje :D Ja wymieniałem jak na razie tylko uszczelniacz wału, nie było tanio, ale i roboty było sporo... Ogólnie Vitara V6 jest :)2

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » ndz paź 15, 2006 9:42 am

Co do wentylacji to zgadzam się, że bez klimy / z wyłączoną zawsze grzeje :o . Może powodem jest brak izolacji termicznej między komorą silnika a przewodami wentylacji :roll: .
I rzeczywiścia łatwiej jest wyregulować temperaturę latem (z klimą) niż zimą - ma tendencje do przegrzewania - albo dmucha od razu chłodnym :(

Długie i rzeczowe posty powinny, moim skromnym zdaniem, stać się regułą. Jak się czyta niektóre tematy na tym forum i porówna chociażby z forum "foto" albo "tunerów lanosów" to żal d..pę ściska bo bardziej to przypomina chat pryszczatych nastolatków niż forum.
Nasze Kijankowe forum jest bardzo przyzwoite. :)2 oby tak dalej :D
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » ndz paź 15, 2006 9:46 am

Co do Vitary kontra Sportage.
Suza wydaje się być mniej awaryjna pewnie z racji że była kolejnym modelem firmy.
Z tego co oglądałem pod spodem obydwu aut (wersje 5d) to wydaje mi się że do przeróbek do off-roadu bardziej jednak nadaje się Kijanka.
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz paź 15, 2006 10:31 am

Kianka ma lepsze zawieszenie do przeróbek co przyznają nawet niektórzy właściciele Vitarek.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 11:07 am

mlodyy pisze:Kianka ma lepsze zawieszenie do przeróbek co przyznają nawet niektórzy właściciele Vitarek.
rozwiń myśl :D

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz paź 15, 2006 11:52 am

Armon pisze: - niezłe hamulce (nawet po zmianie kół)
leon zet pisze:
Hamulce
Skutecznością nie powalają. W dodatku moje auto (rocznik 1996) wyposażone jest w oszczędnościową wersję ABS działającą (a w zasadzie już nie działającą) tylko na koła tylne! (Niedowiarkom, twierdzącym, że coś takiego nie istnieje podeślę na maila skan ze stosownego papiera.). ABS ów sprawia, że zachowanie auta podczas jego pracy jest zupełnie nieprzewidywalne...
Różnica w ocenie układu hamulcowego wynika z faktu iż w nowszych modelach Sportage (tak zwane Sportage II - po 1998 roku) jest nieco inny układ hamulcowy - inne są klocki z przodu, dołożono też ABS na przód. I może dlatego są lepsze :roll:

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » ndz paź 15, 2006 12:58 pm

Hamulce:
czasami małe conieco robi sporą różnicę :D nie twierdzę że maszyna staje w miejscu, po przesiadce z niektórych osobówek wydaje się też że hamulec jest twardy i "słaby" (bo trzeba konkretnie wcisnąć :D ), daje za to bardzo dobre wyczucie, a dla mnie jest to ważniejsze niż pozornie mocne hamulce, którymi nie da się hamować bez dobrego ABS'u jak np. w wypasionych Citroenach

Jeśli chodzi o zawieszenie to:
- w Sportagu jest bardziej "klasycznie" to znaczy: dwa wachacze poprzeczne (dolny skrzynkowy blaszany, górny kuty) oraz układ kierowniczy śruba/nakrętka z drążkiem środkowym na wąsach prowadzących i bocznymi, a wszystko przyslonięte jest od przodu poprzeczką ramy
- w Vitarze jest z przodu MacPperson z dolnym kutym wachaczem i nisko poprowadzona przekładnia listwowa oraz "twarty" z przodu układ ramy mniej chroniący bebechy (przekładnie, dyfer, miskę)

Reasumując w Sportagu łatwiej liftować zawieszenie i założyć konkretne osłony spodu.
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 2:14 pm

w Vitarze z przodu nie ma McPhersonów - amortyzator i sprężyna są oddzielnie, ale to szczegół..

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Post autor: brum » ndz paź 15, 2006 4:17 pm

No ładnie się rozpisaliście oby tak dalej, ja tutaj czytam i obserwuje. I wyciągam wnioski :D

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz paź 15, 2006 4:19 pm

My takie grafomany niespełnione są...
:)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 4:21 pm

brum pisze:No ładnie się rozpisaliście oby tak dalej, ja tutaj czytam i obserwuje. I wyciągam wnioski :D
jakieś wnioski masz już? :D

Awatar użytkownika
mlodyy
Posty: 529
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
Lokalizacja: W-wa

Post autor: mlodyy » ndz paź 15, 2006 5:46 pm

Sportage łatwiej podnieść na sprężynkach bo po podłożeniu podkładek koła nie schodzą się do siebie a Vitarce jak słyszałem trzeba rozwiercać gniazda amorków na górze.
ONLY TOYOTA
LJ70 - classic
KDJ95 - zmotka :-) - miłe wspomnienie
http://www.tlc.org.pl

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 11:20 pm

eee tam... wywalasz przednie zawieszenie, wstawiasz sztywny most i po sprawie :)21 a poza tym to u mnie opony nierównomiernie zużyte i bez liftu :lol:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » ndz paź 15, 2006 11:31 pm

O ja pieeeeerdole. Wyzszosc swiat wielkiej nocy nad swietami bozego narodzenia :)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 11:38 pm

Misiek Bielsko pisze:O ja pieeeeerdole. Wyzszosc swiat wielkiej nocy nad swietami bozego narodzenia :)21
dokładnie :)2 bo przecież i sportage i vitara to tak naprawdę nie są prawdziwe terenówki :wink:

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » ndz paź 15, 2006 11:45 pm

A niby co?
Ludkowie leśni czy może żabkowie bagienni?
Ramę posiada, co najmniej jeden most z prawdziwego zdarzenia posiada, prawdziwy reduktor posiada... czego nie można powiedzieć o całej kupie innych aut uważanych za "prawdziwe" terenówki

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » ndz paź 15, 2006 11:58 pm

a ja tam z Vitarki zadowolony jestem i nie zamieniłbym na nic innego :D

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » pn paź 16, 2006 7:51 am

Ja nie będę usiłował zmienić Twojego zadowolenia z Vitary, gratulują dobrego wyboru.

... masz jednak tendencję do wpadania w "szczegóły", popatrz na całość zawieszenia anie tylko gdzie jest sprężyna, poczytaj dobrą literaturę techniczną lub iny konkretny miesięcznik motoryzacyjny a dopiero potem wal do klawiatury :lol: to że konstruktoży umieścili sprężynę obok aby zapewnić większy skok zawieszenia niż w klasyczej kolumnie MacPersona z sprężyną zintegrowaną, to nie zmienia ZASADY działania tego ustrojstwa, w którym kolumna z amortyzatorem "robi" za górny waczhacz i zwrotnicę (w skrócie rzecz ujmując 8) )

Nie każda terenówka musi od razu ważyć 2,5t tony i jeżdzić na kołach 35" .... są też małe terenówki :lol:
Moim zdaniem, o "prawdziwości" terenówki decyduje komplet: kierowca+auto :wink:
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn paź 16, 2006 8:19 am

wiem jak to działa, nie mam tendencji do wpadania w szczegóły cokolwiek miałoby to znaczyć :wink: i nie piszę wszystkiego na poważnie :wink: a vitara i sportage to oczywiście prawdziwe terenówki :)2

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » pn paź 16, 2006 8:32 am

w Vitarze z przodu nie ma McPhersonów - amortyzator i sprężyna są oddzielnie, ale to szczegół..
... w kwestii "szczegółów" chodziło mi tylko o o to stwierdzenie, no i żeby zachować rzetelność informacji, a całą reszta nie musi być na poważnie rzecz jasna :D

Wiem, że temat "terenowości terenówkach" to nierostrzygnięty temat rzeka 8) .... nie śmieszy mnie tylko jak jakieś "niedźwiedzie" kasztanią fajnie rozwijający sie temat [/list]
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn paź 16, 2006 8:34 am

no musiałem się do czegoś przyczepić :)21

a niedźwiedzie już takie są chyba :wink:

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » pn paź 16, 2006 8:40 am

aaaa .... o ja głupi .... :)4 już wiem, boją się że prześpią Boże Narodzenie i pop...dolą im się prezenty i z pisankami :D
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7508
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Post autor: leon zet » pn paź 16, 2006 9:05 am

Oglądałem wczoraj "Sezon na misia" :)2
To tak w kwestii niedźwiedzi :wink:

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn paź 16, 2006 11:27 am

Armon pisze:
w Vitarze z przodu nie ma McPhersonów - amortyzator i sprężyna są oddzielnie, ale to szczegół..
... w kwestii "szczegółów" chodziło mi tylko o o to stwierdzenie, no i żeby zachować rzetelność informacji, a całą reszta nie musi być na poważnie rzecz jasna :D

Wiem, że temat "terenowości terenówkach" to nierostrzygnięty temat rzeka 8) .... nie śmieszy mnie tylko jak jakieś "niedźwiedzie" kasztanią fajnie rozwijający sie temat [/list]
Nie kwestionuje "terenowosci" Twojej Wspanialej Kily, tylko smieszy mnie dyskusja czysto akademicka pt. "Ktore zawieszenie jest lepsze - niezalezne, czy niezalezne" :)21
Jezdzic, a nie onanizowac sie....

Awatar użytkownika
Armon
Posty: 497
Rejestracja: ndz sty 09, 2005 12:18 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Armon » pn paź 16, 2006 5:17 pm

Proponuję uważniej czytać :)24 .... kwestią nie była akademicka dysputa "nad wyższością ....." tylko co ŁATWIEJ jest przerobić i DLACZEGO :roll:

Na razie, jak rozumiem kolega 'brum' nie ma czym w teren udeżyć :(
więc skazany jest na autoseks przed komputerem.
pustynna jaszczurka :)21
BFG AT 31", lift 2", bodylift 2"
Suza GV 2.7 po czarnym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości