aro 243d z silnikiem 3.2

243d i inne

Moderator: Misiek Bielsko

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

aro 243d z silnikiem 3.2

Post autor: krzys-cuk » czw sty 18, 2007 9:49 am

WITAM wszystkich
chcialem zapytac co sadzicie o silniku 3.2d w aro 243 bo mam okazje takie auto nabyc ale widze ze wszyscy raczej zmieniaja ten silnik
piszcie co sadzicie o tym silniku jak to sie sprawuje i sa czesci do niego
POZDRAWIAM I DZIEKUJE ZA WASZE OPINIE

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » pt sty 19, 2007 10:01 am

niewiele wiem o tym silniku poza tym, ze byl robiony na spole z firma ktora produkowala traktory :)21 :)21
ogolnie ze specyfikacji wynika, ze nie jest to jakis wypasiony silnik :)21
taka rumunska technologia :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » wt sty 23, 2007 9:03 am

NA WSTEPIE WITAM WSZYSTKICH
CZY TU NIKT NIE POSIADA ARO Z SILNIKIEM 3.2D ORGINAŁ TO ZNCZY
3.1 (3119cm3) jak ktos cos wie na temat tego silnika to niech pisze

DZIEKI I POZDRAWIAM

A własnie kupiłem to aro i teraz szukam czesci słyczałem cos o poznaniu
a moze gdzies jeszcze jest jak cos wiecie to piszcie i jak mozecie
prosze o podanie strony jesli takowo posiadaja lub nr. tel. ??
DZIEKI

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt sty 23, 2007 10:39 pm

nikt ci nie odpowie, bo wszyscy którzy coś wiedzą (a takich jest może kilku na forum) nie chcą przemęczać swoich spracowanych rąk żeby ponaciskać klawisze. A jak wypowie się ktoś, kto coś słyszał, albo się trochę orientuje, to zaraz zostanie przywrócony do porządku niemiłymi docinkami przez na przykład wszechwiedzącego czesława&jarząbka :roll:

Co do tego silnika, to ostatnio korespondowałem mailowo z człowiekiem który używa takiego silnika i twierdzi że jest to bardzo dobry silnik.
Pozwolę sobie zacytować to co On mi napisał:
Silnik D-127 jest troche ciezki ale jego moment obrotowy bije na glowe wszystko, silnik ten jest mocniejszy od c 360, nie mozna go zagrzac
[...]
silnik odporny absolutnie na wszystko a przy tym wszystkim pali bardzo malo, nikt w to nie wierzy ale po asfalcie nie pali wiecej jak 7-8l, bierze sie to z niskich obrotow tego silnika.
[...]
mozesz porownac przebieg krzywych momentow i mocy obu silnikow tam widac dlaczego tak lubie moj silnik:) Negatywne opinie biora sie tylko i wylacznie z nieumiejetnosci regulacji i naprawy tego silnika. Jest on bardzo zadki [...] i np malo kto potrafi ustawic wlasciwie rotacyjna pompe wtryskowa. Moj silnik pali bez zadnych swiec w zimie, wogole nie kopci.
Trochę to dla mnie przesadzone i z kilkoma rzeczami tu się nie zgadzam, ale jest to opinia użytkownika więc ją przytaczam. Ja takiego silnika nie miałem więc nic nie mogę powiedzieć.
Ale kolega ma taki silnik w muscelu i chciał go wywalić ale jak zrobił wywiad to postanowił go zostawić i nawet dał do regeneracji pompę wtryskową więc może coś w tym jest...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » czw sty 25, 2007 2:26 pm

WITAM

Dzieki za zainteresowanie i odp

Poszukuje schematu instalaci elektrycznej aro 243d a najchetniej to bym nabył całą ksiazke obsługi i naprawy tego auta
i moze znacie inne sklepy z czesciami do aro niz ten w poznaniu?
POZDRAWIAM I CZEKAM NA odp.

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » czw sty 25, 2007 2:45 pm

to może z cyklu "przypowieści i legendy":
gadałem z gościem który miał ten silnik w 243. Wspominał go bardzo podobnie jak gość o którym pisze STAS. Dodał też, że pompa wtryskowa pasi z jakiegoś "starego reno" a wymiana ta zapewniła mu długą bezawaryjną eksploatacje.
a na koniec - gość zna sie na offroadzie, zjadł na tym zęby, a do dziś ma warsztat robiący samochody i do przepraw i na RMPSTy 8)
P.S. literatura
http://www.samter.poznet.pl/4x4/literatura.html
cześći: podpowiem: lasy państwowe tym jeżdziły a może mają jakieś sklepy z cześciami?? :)23

Awatar użytkownika
mieczan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn lip 03, 2006 1:17 pm
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: mieczan » czw sty 25, 2007 2:49 pm

mój Aro jeździ z tym silnikiem i też jestem zadowolony.

potwierdzam - na asfalcie wystarcza mu 8l/100km.
potwierdzam - super moment obrotowy (jak zanabyłem to nie umiałem dobrze zmieniać biegów - ruszyłem na światłach z trójki zamiast z jedynki i nawet się zbytnio nie zająknął :)

wolnoobrotowy silnik, jak w ciągnikach rolniczych, więc raczej trudny do ubicia. nie wiem jak z usterkowością, ja mam 2 lata (rocznik 1984) i nie miałem jeszcze problemów (na początku się zapowietrzał jak z 2 tygodnie postał nie ruszany, ale to była wina kiepskich przewodów paliwowych. Po wymianie na porządne problem zniknął. Motor potrzebuje porządnego akumulatora - ja mam 110Ah - bo podobno wtryskiwacze wymagają b.wysokiego ciśnienia żeby dobrze rozpylać, więc pry rozruchu musi dobrze kręcić - ale to cyba wszystkie diesele tak mają.)
moc to chyba koło 70KM, ale to nie ma większego znaczenia (Ursus C360 ma 60KM :-) )
sprawdzone - potrafi na polu pociągnąć 6t przyczepę rolniczą!! (o ile koła, opony nie kopią i sprzęgło nie smaży)

Słyszałem sporo złego na temat tego silnika zanim kupiłem - ale teraz nie zmieniłbym go na żaden inny! (oczywiście w tej kasie :-)
Maciek

Awatar użytkownika
mieczan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn lip 03, 2006 1:17 pm
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: mieczan » czw sty 25, 2007 2:53 pm

aha - części - Trzcianka:

www.las.trz.pl

przepraszam, jeśli nie wolno tu zamieszczać linków??
Maciek

krzys-cuk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 9:13 am
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: krzys-cuk » wt lut 06, 2007 11:21 am

NO TO ZACZYNAMY MŁY REMONCIK


moze ktos wie dzie mozna dostac ( a moze ktos ma ) prawy błotnik do
aro 243 najchetniej z okolic lublina

a moze ktos wie czy jest organizowany jakis zlot aro w okolicach lublina ?

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt lut 06, 2007 11:55 am

krzys-cuk pisze:
a moze ktos wie czy jest organizowany jakis zlot aro w okolicach lublina ?
zlot Aro ?? Fajnie by było jakby ktoś organizował takie zloty !!
motanie...

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » wt lut 06, 2007 12:35 pm

cześc, miąłem kiedyś aro z takim silnikiem(dwugłowicowy) i bardzo mile go wspominam, zwłaszcza ten silnik :)2 Tylko zuzyci ewyższe 11-12 ale noga w podłodze cały czas :wink:
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » wt lut 06, 2007 5:00 pm

szukam rozrusznika do tego silnika moze ktos ma ?? albo wie od czego pasi ??

Awatar użytkownika
Mart
Posty: 306
Rejestracja: czw paź 07, 2004 7:33 pm
Lokalizacja: Kamieniec Wrocławski
Kontaktowanie:

Post autor: Mart » wt lut 06, 2007 6:57 pm

Geronimo pisze:szukam rozrusznika do tego silnika moze ktos ma ?? albo wie od czego pasi ??
widziałem rozrusznik od ciągnika (60-ki bodajże) wpasowany do tego silnika, nie wiem czy on tam pasuje bezproblemowo czy trzeba coś rzeźbić, ale spisywał się bardzo ładnie
motanie...

Awatar użytkownika
Kubrick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Kubrick » czw lut 08, 2007 6:08 pm

Geronimo pisze:szukam rozrusznika do tego silnika moze ktos ma ?? albo wie od czego pasi ??
wymien silnik na andorie :D

Awatar użytkownika
matys
 
 
Posty: 1196
Rejestracja: czw sty 12, 2006 2:32 am
Lokalizacja: Stawiguda/Olsztyn

Post autor: matys » pt lut 09, 2007 4:12 pm

i samochod na uaza :)21
Metal to wojna! Więc pompuj rower dla szatana!
Ponury Niviarz!
Rzecznik Klubu Nocnych Kasztaniarzy

Awatar użytkownika
Kubrick
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 7:23 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Kubrick » pt lut 09, 2007 5:30 pm

matys pisze:i samochod na uaza :)21
Skonczmy na wymianie silnika, aro tez jest fajne :D
A szczegolnie 243d

Arczi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arczi » wt lut 13, 2007 11:36 pm

wszyscy Ci którzy besztaja aro widać że jeżdzili mocno zdezelowanymi rumunami albo nigdy nie mieli z nimi do czynienia, aro dobrze zrobione na nowych częściach a nie jakihś tam regenerowanych albo używanych jeżdzi bezawaryjnie naprawde długo i jazda nim sprawia dużo przyjemności, dotego auto to jest naprawde ekonomiczne i ma bardzo dobre właściwości terenowe, a Ci którzy nie potrafią przy nim robić nie poradzą sobie z żadnym autem a tym bardziej z gównianym patrolem, im prostsze konstrukcyjne auto tym mniejsz prawdopodobieństwo że się coś zjebie, uczyłem sie naprawiać aro metoda prób i błedów bez rzadnych ksiązek i pytań zadawanych na forum aro na którym tylko pare osób lubi te marke a reszta zjebów beszta ten samochód zapewne nigdy nim nie jeżdżąc i i napieprzaja różnymi farmazonami usłyszanymi od jakiegoś kolegi bajkopisarza i w ten sposób tworzy sie mit o tym jakie to aro jest gówniane, więc jeśli sie nie znacie to stulcie pyski posiadacze plastikowych pseudo terenówek.

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr lut 14, 2007 12:28 am

Oj kolega Arczi trochę się zciśnieniował. Proponuję trochę wyluzować... Nie wypada jebać ludzi z tak krótkim stażem na forum. Było to poruszane wiele razy w innych działach.
Pewnie zaraz ktoś ci odpowie w równie pikantnym stylu aby cię otrzeźwić, ale nie przejmuj się- taki już urok tego forum.

Powiem tylko tyle: Według starej zasady "Czego nie ma, to się nie zepsuje".
ARO 24x jest taką wersją pośrednią- auto proste bo siedząc w środku powiewa średniowieczem, ale jednocześnie zbyt skomplikowane mechanicznie. Mi się ten samochód nie podoba (oczywiście z mechanicznego punktu widzenia).
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Arczi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 1:59 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arczi » śr lut 14, 2007 12:09 pm

nie miałem zamiaru wrzucać ludziom z małym starzem tylko tym którzy wchodzą na to forum nie posiadajac aro lub nie wiedząc na jego temat nic a nic a besztają te auta i jeśli dla kolegi stasa aro jest skomplikowane mechanicznie to chyba trzeba zmaienić auto na hulajnoge ten pojazd raczej nie jest skomplikowany mechanicznie, i ni rozumiem stwierdzenia że seria 24x jest przejściowa??

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » śr lut 14, 2007 12:56 pm

jak to kiedys ZAX powiedzial : zaraz sie zacznie :)

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » śr lut 14, 2007 1:18 pm

Stas nie daj sie sprowokować.
Według mnie fajnie jest że nie ma tu bezsensownych pyskówek tak ja na forach innych marek - i niech tak zostanie.
NIE potrzebuje nikomu nic udowadniać swoim samochodem albo też porównywać na zasadzie kto ma dłuższego.
NIE ma sensu kogokolwiek do czegoś przekonywać.
NIE ma sie co ciskać z powodu opini która panuje wsród ludzi.
Ale do pewnych stwierdzeń trzeba dorosnąć. Drzeć gębe i sie ciskać to potrafi każdy.
Koniec tematu z mojej strony.

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » śr lut 14, 2007 1:21 pm

PAX MIEDZY ARONAMI

Awatar użytkownika
Geronimo
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pn gru 04, 2006 10:09 am
Lokalizacja: N 51 13'47'' ; E 20 52'10''

Post autor: Geronimo » śr lut 14, 2007 1:21 pm

ARO-NAMI mialo byc

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr lut 14, 2007 2:13 pm

Arczi pisze:to stulcie pyski posiadacze plastikowych pseudo terenówek.
RAZ !! :evil:

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr lut 14, 2007 2:39 pm

Ja się zprowokować nie dam, bo jestem opanowany człowiek.
Ale swoje zdanie mam i go nie zmienie.
A wersja przejściowa, to w takim znaczeniu że jest wystarczająco skomplikowany zeby mógł być bardziej komfortowy i lepiej robić w terenie. Patrol, Samuraj czy LR wcale nie są bardziej skomplikowane a jakościowo duuuużo lepsze. Nie widziałem jeszcze AROna z dobrze spasowanymi drzwiami na przykład.
Mówisz coś prostszego? Ja takie "coś prostszego" właśnie posiadam. Samochód prosty i z założenia "wóz drabiniasty" tudzież "traktor". Bo takie opinie słyszałem.
Ludzie różnie o Muscelach mówią, ale ja nikomu nie muszę mięsem rzucać zeby się przekonał że jest to samochód pancerny i dobrze robi w terenie. Ja po prostu biorę i jadę. I jak na razie słyszę dookoła same pozytywne opinie.
Więc zamiast szczekać, niech kolega lepiej pokaże co ARO 24x potrafi żeby inni koledzy z forum napisali tu- "istotnie ten samochód wiele potrafi"
Ja, jak na razie nie widziałem AROna który by ładnie jeździł w terenie. Za to widziałem wklejonego Patrola i Misiufisiu w miejscu gdzie przejechał bym na tylnym napędzie... :roll:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aro”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość