Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Moderator: Kosiarz
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
To po chvuju wyprawówka.
Maaaaaanieekkk!!! Skocz po kraza z lebiotką altek szczezł.
Maaaaaanieekkk!!! Skocz po kraza z lebiotką altek szczezł.
tel: 600298546
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Uja sie tam znacie
Po pierwsze:przy wstawianiu silnika,wszystkie agregaty elektryczne musza być sprawdzone i zregenerowane.Taka jest zasada.
Po drugie :sczezniecie altka nie powoduje ze auto natychmiast staje.
Po trzecie:nie mam w tej chwili nic tego typu na warstacie,ale sie temu przyjrzę.
Po czwarte:jak jestescie takie francuskie pieski to poćwiczcie sobie wyciaganie altka z plaskacza z układem poprzecznym.
Po piąte:wyjęcie silnika oznacza poważną naprawę.W takiej sytuacji zdjęcie budy jest najkorzystniejsze z uwagi na dostęp i czystość roboty ,zwłaszcza przy powtórnym montażu.Nie jest to straszna operacja,chyba ze robimy na polu
.
I proszę mnie już nie denerwować

Po pierwsze:przy wstawianiu silnika,wszystkie agregaty elektryczne musza być sprawdzone i zregenerowane.Taka jest zasada.
Po drugie :sczezniecie altka nie powoduje ze auto natychmiast staje.
Po trzecie:nie mam w tej chwili nic tego typu na warstacie,ale sie temu przyjrzę.
Po czwarte:jak jestescie takie francuskie pieski to poćwiczcie sobie wyciaganie altka z plaskacza z układem poprzecznym.
Po piąte:wyjęcie silnika oznacza poważną naprawę.W takiej sytuacji zdjęcie budy jest najkorzystniejsze z uwagi na dostęp i czystość roboty ,zwłaszcza przy powtórnym montażu.Nie jest to straszna operacja,chyba ze robimy na polu

I proszę mnie już nie denerwować

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
No i uj bombki strzelił :/
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
A nie ma możliwości przeniesienia alternatora gdzie indziej, wyżej? .
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Alternator da się wyjąć normalnie, nie trzeba nic wydzierac, nie to co rozrusznik 

się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
A to że wszystko musi być sprawdzone czy zregenerowane to normalne.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Nie mogę,...vandall1 pisze:Uja sie tam znacie![]()
Po pierwsze:przy wstawianiu silnika,wszystkie agregaty elektryczne musza być sprawdzone i zregenerowane.Taka jest zasada.
Po drugie :sczezniecie altka nie powoduje ze auto natychmiast staje.
Po trzecie:nie mam w tej chwili nic tego typu na warstacie,ale sie temu przyjrzę.
Po czwarte:jak jestescie takie francuskie pieski to poćwiczcie sobie wyciaganie altka z plaskacza z układem poprzecznym.
Po piąte:wyjęcie silnika oznacza poważną naprawę.W takiej sytuacji zdjęcie budy jest najkorzystniejsze z uwagi na dostęp i czystość roboty ,zwłaszcza przy powtórnym montażu.Nie jest to straszna operacja,chyba ze robimy na polu.
I proszę mnie już nie denerwować




PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Kuzwa chłopie...czytaj uważnie!.Nie napisałem, że żeby zrobić coś przy silniku to trzeba budę sciągać
Napisałem tylko,że jak musimy wywalać silnik to najczęściej z powodu jego poważnej awarii,której się nie da usunąć na silniku w samochodzie.Nie piszę,że zwalanie budy jest konieczne.Piszę,że czasem jest korzystne i ułatwiajace robotę.I że nie jest to zabieg strasznie trudny i pracochłonny w porównaniu do reszty prac.Pisze też o tym,że ułatwia to pózniejsze składanie.
Natomiast przy wstawianiu nowego/innego/ silnika ściagniecie budy jest najczęściej konieczne.
I tyle.

Napisałem tylko,że jak musimy wywalać silnik to najczęściej z powodu jego poważnej awarii,której się nie da usunąć na silniku w samochodzie.Nie piszę,że zwalanie budy jest konieczne.Piszę,że czasem jest korzystne i ułatwiajace robotę.I że nie jest to zabieg strasznie trudny i pracochłonny w porównaniu do reszty prac.Pisze też o tym,że ułatwia to pózniejsze składanie.
Natomiast przy wstawianiu nowego/innego/ silnika ściagniecie budy jest najczęściej konieczne.
I tyle.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Co do alternatora to siedzi u mnie tak :


Nie będe zaganiał silnika w bok, pociąłem ramę, a co, dokładnie to wyciąłem trochę górę (prawie tak jak zaznaczyłem mazakiem na biało), na to dałem nakładkę z rury grubościennej i mam obspawane półkole, siedzi, nie wadzi, dobre dojście, podczas telepania silnika nic nie wali.
Sprzęgło założone, silnik siedzi na gotowo, układ paliwowy już zrobiony na cacy, doszedł tłumik to w poniedziałek kończę wydech.
Ogólnie ze wszystkich swapów jakie robiłem przy tym jest sporo roboty, naprawdę sporo, niby auto duże ale rama wąska, ciasno ze wszystkim ale zabawa ciekawa.


Nie będe zaganiał silnika w bok, pociąłem ramę, a co, dokładnie to wyciąłem trochę górę (prawie tak jak zaznaczyłem mazakiem na biało), na to dałem nakładkę z rury grubościennej i mam obspawane półkole, siedzi, nie wadzi, dobre dojście, podczas telepania silnika nic nie wali.
Sprzęgło założone, silnik siedzi na gotowo, układ paliwowy już zrobiony na cacy, doszedł tłumik to w poniedziałek kończę wydech.
Ogólnie ze wszystkich swapów jakie robiłem przy tym jest sporo roboty, naprawdę sporo, niby auto duże ale rama wąska, ciasno ze wszystkim ale zabawa ciekawa.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Dalej nie działa mi obrotomierz, wytłumaczy ktoś mi łopatologicznie gdzie go wpiac w wiązka patrola ?
Wyjście z kompa BMW sygnału mam, ale gdzie go dac by to działało ?
Wyjście z kompa BMW sygnału mam, ale gdzie go dac by to działało ?
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
ja elektronik nie jestem ale w gu4 chyba komp musi zostać zebu obrotek robił , jak sie mylę to niech ktoś sprostuje
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
W Y60 RD28T sygnał obrotomierza idzie przez moduł grzania świec który prawdopodobnie wywaliłeś lub jest odłączony, w Y61 pewnie podobnie.
Poszukaj pinologii złącza owego sterownika w manualu i dasz rade.
Jeżeli ilość garów przed i po jest ta sama to obroty będą się pokrywały, ale zdaje się miałeś 3.0 więc niestety może się nie zgrać
zdrówka
Andrzej.
Poszukaj pinologii złącza owego sterownika w manualu i dasz rade.
Jeżeli ilość garów przed i po jest ta sama to obroty będą się pokrywały, ale zdaje się miałeś 3.0 więc niestety może się nie zgrać

zdrówka
Andrzej.
Patrol Y60 V8 long 1990r.
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Obrotomierz podpięty ale przeklamuje,
Silnik jak ma 800 obrotów to na zegarkach 1200, 2500 na silniku na zegara ok 4000
Da się to jakoś ogarnąć ?
Silnik jak ma 800 obrotów to na zegarkach 1200, 2500 na silniku na zegara ok 4000
Da się to jakoś ogarnąć ?
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
silnik był 4 cylindrowy , jest 6 , musisz zastosować dzielnik impulsów
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Zmniejszyć ilość impulsów/obrót
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- rysiek2054
- Posty: 618
- Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
- Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
ja bym dał mnożnik impulsów i zrobiła by się z patrola S2000 
a co do podjazdu pod szkole/przedszkole to racja
u mnie mala miescina a 4 nowe X5, 2x Q7 , dodge ram srt, y60 w longu dobrze zachowany, kilka grand cherooke nie mowiac o masie kabrioletow


a co do podjazdu pod szkole/przedszkole to racja
u mnie mala miescina a 4 nowe X5, 2x Q7 , dodge ram srt, y60 w longu dobrze zachowany, kilka grand cherooke nie mowiac o masie kabrioletow

6,5 v8
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Pierwsze jazdy patrolem za nami, auto daje radę.
Wyszły małe poprawki ale to pikuś, poprawione jutro ogień i więcej zdjęć już finalnych i może uda się filmik jakiś mikrofalówka nagrać.
Wyszły małe poprawki ale to pikuś, poprawione jutro ogień i więcej zdjęć już finalnych i może uda się filmik jakiś mikrofalówka nagrać.
się kręci śrubki się 
kom. 537-971-509

kom. 537-971-509
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
JA z alternatorem poradziłem sobie tak
ta połka na górze i puste rolki to na sprężarkę klimy - jeszcze nie podłączona
reszta zdała egzamin. Uwaga silnik to stare M57 wygrzebane z e46
Wymianę alternatora mam już za sobą - w warunkach garażowych trwała jakieś 30 min
.

pzr
marekw
ta połka na górze i puste rolki to na sprężarkę klimy - jeszcze nie podłączona
reszta zdała egzamin. Uwaga silnik to stare M57 wygrzebane z e46
Wymianę alternatora mam już za sobą - w warunkach garażowych trwała jakieś 30 min


pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
jeździ już ten patrol z sercem bmw?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Ten mój takscuaz pisze:jeździ już ten patrol z sercem bmw?

Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Przejechał Legiony z drugim patrolem na kinetyku bez pierdnięcia .marekw72 pisze:Ten mój takscuaz pisze:jeździ już ten patrol z sercem bmw?
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Ale jako ten podczepiony?Fiba pisze:Przejechał Legiony z drugim patrolem na kinetyku bez pierdnięcia .

Y61 lekko dłubnięty...
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Montujecie intercooler do tego silnika czy bez ?
Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.
Naturlich.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość