Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Ba » pt cze 03, 2016 2:57 pm

To po chvuju wyprawówka.

Maaaaaanieekkk!!! Skocz po kraza z lebiotką altek szczezł.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: vandall1 » pt cze 03, 2016 5:09 pm

Uja sie tam znacie :wink:
Po pierwsze:przy wstawianiu silnika,wszystkie agregaty elektryczne musza być sprawdzone i zregenerowane.Taka jest zasada.
Po drugie :sczezniecie altka nie powoduje ze auto natychmiast staje.
Po trzecie:nie mam w tej chwili nic tego typu na warstacie,ale sie temu przyjrzę.
Po czwarte:jak jestescie takie francuskie pieski to poćwiczcie sobie wyciaganie altka z plaskacza z układem poprzecznym.
Po piąte:wyjęcie silnika oznacza poważną naprawę.W takiej sytuacji zdjęcie budy jest najkorzystniejsze z uwagi na dostęp i czystość roboty ,zwłaszcza przy powtórnym montażu.Nie jest to straszna operacja,chyba ze robimy na polu :wink: .
I proszę mnie już nie denerwować :)23
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Raymund » pt cze 03, 2016 10:40 pm

No i uj bombki strzelił :/

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Marcingalloper » pt cze 03, 2016 10:45 pm

A nie ma możliwości przeniesienia alternatora gdzie indziej, wyżej? .

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » sob cze 04, 2016 7:18 am

Alternator da się wyjąć normalnie, nie trzeba nic wydzierac, nie to co rozrusznik :)
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » sob cze 04, 2016 7:20 am

A to że wszystko musi być sprawdzone czy zregenerowane to normalne.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: kwiatkowawies » sob cze 04, 2016 6:55 pm

vandall1 pisze:Uja sie tam znacie :wink:
Po pierwsze:przy wstawianiu silnika,wszystkie agregaty elektryczne musza być sprawdzone i zregenerowane.Taka jest zasada.
Po drugie :sczezniecie altka nie powoduje ze auto natychmiast staje.
Po trzecie:nie mam w tej chwili nic tego typu na warstacie,ale sie temu przyjrzę.
Po czwarte:jak jestescie takie francuskie pieski to poćwiczcie sobie wyciaganie altka z plaskacza z układem poprzecznym.
Po piąte:wyjęcie silnika oznacza poważną naprawę.W takiej sytuacji zdjęcie budy jest najkorzystniejsze z uwagi na dostęp i czystość roboty ,zwłaszcza przy powtórnym montażu.Nie jest to straszna operacja,chyba ze robimy na polu :wink: .
I proszę mnie już nie denerwować :)23
Nie mogę,... :)21 :)21 :)21 Aby wyjąć silnik to trzeba zwalić budę ,..usmiałem się po pachy. Jak masz z tym problem to ci powiem że 3 godz. na totalnym luziku silnik wyłazi bez problemu. Chcąc nawet coś naprawić przy silniku nie trzeba go wyciągać bo miejsca jest sporo. Ale jak toś lubi to czemu nie :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: vandall1 » sob cze 04, 2016 7:48 pm

Kuzwa chłopie...czytaj uważnie!.Nie napisałem, że żeby zrobić coś przy silniku to trzeba budę sciągać :o
Napisałem tylko,że jak musimy wywalać silnik to najczęściej z powodu jego poważnej awarii,której się nie da usunąć na silniku w samochodzie.Nie piszę,że zwalanie budy jest konieczne.Piszę,że czasem jest korzystne i ułatwiajace robotę.I że nie jest to zabieg strasznie trudny i pracochłonny w porównaniu do reszty prac.Pisze też o tym,że ułatwia to pózniejsze składanie.
Natomiast przy wstawianiu nowego/innego/ silnika ściagniecie budy jest najczęściej konieczne.
I tyle.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » ndz cze 05, 2016 11:01 am

Co do alternatora to siedzi u mnie tak :
Obrazek

Obrazek

Nie będe zaganiał silnika w bok, pociąłem ramę, a co, dokładnie to wyciąłem trochę górę (prawie tak jak zaznaczyłem mazakiem na biało), na to dałem nakładkę z rury grubościennej i mam obspawane półkole, siedzi, nie wadzi, dobre dojście, podczas telepania silnika nic nie wali.

Sprzęgło założone, silnik siedzi na gotowo, układ paliwowy już zrobiony na cacy, doszedł tłumik to w poniedziałek kończę wydech.

Ogólnie ze wszystkich swapów jakie robiłem przy tym jest sporo roboty, naprawdę sporo, niby auto duże ale rama wąska, ciasno ze wszystkim ale zabawa ciekawa.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
s4e
Posty: 494
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:28 pm
Lokalizacja: lubelskie

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: s4e » ndz cze 05, 2016 11:10 am

No, no, nie jest to proste.
sraczyki

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » czw cze 09, 2016 11:27 am

Dalej nie działa mi obrotomierz, wytłumaczy ktoś mi łopatologicznie gdzie go wpiac w wiązka patrola ?
Wyjście z kompa BMW sygnału mam, ale gdzie go dac by to działało ?
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: scuaz » czw cze 09, 2016 9:16 pm

ja elektronik nie jestem ale w gu4 chyba komp musi zostać zebu obrotek robił , jak sie mylę to niech ktoś sprostuje
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Grzywacki » pt cze 10, 2016 12:24 pm

W Y60 RD28T sygnał obrotomierza idzie przez moduł grzania świec który prawdopodobnie wywaliłeś lub jest odłączony, w Y61 pewnie podobnie.
Poszukaj pinologii złącza owego sterownika w manualu i dasz rade.
Jeżeli ilość garów przed i po jest ta sama to obroty będą się pokrywały, ale zdaje się miałeś 3.0 więc niestety może się nie zgrać :)21

zdrówka
Andrzej.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » pt cze 10, 2016 3:31 pm

Obrotomierz podpięty ale przeklamuje,
Silnik jak ma 800 obrotów to na zegarkach 1200, 2500 na silniku na zegara ok 4000
Da się to jakoś ogarnąć ?
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: scuaz » sob cze 11, 2016 5:33 am

silnik był 4 cylindrowy , jest 6 , musisz zastosować dzielnik impulsów
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: vandall1 » sob cze 11, 2016 10:39 am

Zmniejszyć ilość impulsów/obrót
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: rysiek2054 » pn cze 13, 2016 6:13 am

ja bym dał mnożnik impulsów i zrobiła by się z patrola S2000 :)

a co do podjazdu pod szkole/przedszkole to racja
u mnie mala miescina a 4 nowe X5, 2x Q7 , dodge ram srt, y60 w longu dobrze zachowany, kilka grand cherooke nie mowiac o masie kabrioletow
:)
6,5 v8

Perlik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz maja 01, 2016 10:21 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Perlik » wt cze 14, 2016 6:31 pm

Pierwsze jazdy patrolem za nami, auto daje radę.
Wyszły małe poprawki ale to pikuś, poprawione jutro ogień i więcej zdjęć już finalnych i może uda się filmik jakiś mikrofalówka nagrać.
się kręci śrubki się :)
kom. 537-971-509

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: marekw72 » pn sie 29, 2016 9:51 am

JA z alternatorem poradziłem sobie tak
ta połka na górze i puste rolki to na sprężarkę klimy - jeszcze nie podłączona
reszta zdała egzamin. Uwaga silnik to stare M57 wygrzebane z e46
Wymianę alternatora mam już za sobą - w warunkach garażowych trwała jakieś 30 min :-).

Obrazek

pzr
marekw
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: scuaz » wt wrz 06, 2016 8:03 pm

jeździ już ten patrol z sercem bmw?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: marekw72 » pt wrz 09, 2016 8:22 am

scuaz pisze:jeździ już ten patrol z sercem bmw?
Ten mój tak :-)
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: Fiba » pt wrz 09, 2016 1:58 pm

marekw72 pisze:
scuaz pisze:jeździ już ten patrol z sercem bmw?
Ten mój tak :-)
Przejechał Legiony z drugim patrolem na kinetyku bez pierdnięcia .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
seban
 
 
Posty: 1006
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 2:20 am
Lokalizacja: Łódź

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: seban » pt wrz 09, 2016 2:13 pm

Fiba pisze:Przejechał Legiony z drugim patrolem na kinetyku bez pierdnięcia .
Ale jako ten podczepiony?

:)21
Y61 lekko dłubnięty...

dizell
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: wt lip 17, 2012 10:36 am
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: dizell » ndz wrz 18, 2016 7:09 pm

Montujecie intercooler do tego silnika czy bez ?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol swap M57d30 z bmw, opis prac i kilka pytań.

Post autor: vandall1 » ndz wrz 18, 2016 9:25 pm

Naturlich.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość