Y61 swap na bmw - gdzie?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Starck » pn paź 17, 2016 1:54 pm

scuaz pisze:każdy ma swoje dylematy
mi padł 3.0 i kupiłem już td4.2t
ale stoi obok i m57 i bąz tu mądry


aa propo orginalnych nissanoskich benzyniaków : idzie ciut lepiej od td42t ale pali x2
To zależy tylko od twojego FUN-FACTOR.
Trzeba jednak pamiętać, że z 4,2 to auto będzie utrzymywało wartość jeszcze przez lata aż kiedyś silnik będzie więcej wart niż samochód :)21 / natomiast nie znam przypadku, żeby ktoś chciał zapłacić za używane i przez kogoś swapowane auto tyle ile by należało (zakładam uczciwą i rzetelną robotę).
Z tymi benzyniakami to prawda, szczególnie że w większości chodzą z automatami, które są naprawdę do du.py


A!! jest jeszcze jeden temat: wyciągara. Bo to indywidualna sprawa jak kto jeździ i z kim i gdzie itd. Ja osobiście lubię przeciąganie machanikiem i jak wiadomo daje mi to 42 z oryginalną skrzynią... Możesz to też rozważyć.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: vandall1 » pn paź 17, 2016 4:56 pm

Starck pisze:...............
Trzeba jednak pamiętać, że z 4,2 to auto będzie utrzymywało wartość jeszcze przez lata aż kiedyś silnik będzie więcej wart niż samochód :)21 / natomiast nie znam przypadku, żeby ktoś chciał zapłacić za używane i przez kogoś swapowane auto tyle ile by należało (zakładam uczciwą i rzetelną robotę).
........
To prawda,"podatność serwisowa" swapa maleje drastycznie.Na ogół tylko autor/lub niewielu więcej/ ma pojęcie o tym co zrobił i ew owner.
Sprzedaż też może być trudniejsza niż ori.
Ale idąc dalej tą drogą,należałoby w ogóle zrezygnować z ruszania fabryki :roll:
No risk-no fun.
Temu staruszkowie jeżdżą seryjnymi tanimi wozidłami :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Starck » pn paź 17, 2016 7:31 pm

Nie chcę koledze kasztanić wątku bo przecież wyraźnie napisał co go interesuje...

ALE...
Nasz wspólny znajomy (tu z forum) jedzie właśnie teraz z daleka i pod nogą ma oryginalne TB45 z manualną skrzynią :o w GU4
Jutro będzie w Wawie

Podkręcę go żeby nam tu coś niecoś opowiedział o wrażeniach. :wink:
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: scuaz » wt paź 18, 2016 5:10 am

tb42 chodzi zadawalająco nawet z nissanowskim automatem , na 35" radzi sobie bez najmiejszego problemu

aa mechaniczną wyciągarkę można napędzić i m57 (gdzieśtam keszce mam taką skzynie z magicznym dekielkiem)
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: komario » wt paź 18, 2016 1:22 pm

Starck pisze:Nie chcę koledze kasztanić wątku bo przecież wyraźnie napisał co go interesuje...

ALE...
Nasz wspólny znajomy (tu z forum) jedzie właśnie teraz z daleka i pod nogą ma oryginalne TB45 z manualną skrzynią :o w GU4
Jutro będzie w Wawie

Podkręcę go żeby nam tu coś niecoś opowiedział o wrażeniach. :wink:
czuje się wywołany do tablicy :)

Panowie
jechalem ponad 2000 km samochodem GU4 TB45, to nie pomyłka, nie TB48 lecz TB45 - 2006 rocznik.
Samochod skompletowany i zamowiony na rynek Libijski.

Z racji tego ze samochod uzywal 65 letni dyplomata, wiec byl nieco "zamulony"

Teraz szczerze o jezdzie. (bez zadnej reklamy)

Do 2500 obrotów dzieje się niewiele.
Od 2500 w górę czuć że samochód jedzie
Prawdziwe przyspieszenia czuć od 3000 obrotow
No a jak go krecic 3500 i wyżej to samochod zapiernicza.

Rozpędzenie go do 200 km / h to żaden problem. (na standardowym ogumieniu)
Samochod byl dobrze dociazony, mysle ze na pokladzie bylo z 200 kg bagazy + 2 dorosle ciezkie osoby.

stala jazda z prędkością 120-126 km/h (wskazania na nawigacji) obroty 2900-3200
owocowały zużyciem paliwa od 14,8 do 15,9 ltr/100 km w zależności od terenu, tam gdzie góry więcej, po płaskim mniej.

Nigdzie go nie oszczędzałem, jechałem dla mnie komfortowo.
Jazda na biegach 3, 4 i 5 odbywa sie jak samochodem osobowym.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: NUREK MAV » wt paź 18, 2016 5:28 pm

Teraz przedmówca powinien jeszcze uzupełnić wątek o kosztach paliwa jak i zakupu auta ..... , Zgadzam się z wieloma wypowiedziami ,że co orginał to orginał i też jestem za tym ... , ale jak się nie ma co się lubi itd ... jestem posiadaczem swap'u m57 i na obecną chwilę a trwa ona już dwa lata jestem zadowolony. Co więcej chcieć od życia jak nie zadowolenie z jazdy ..... :-) prędkości i spalanie ( opisywałem w podobnym wątku ) w normie bo mam ciężką nogę i nie lubię się wlec, a w terenie jest moc jak dodajesz gazu i wlatujesz na górę, a nie modlisz się aby na nią się wgramolić bo reduktor na jedynce zdycha . Trochę pojeździłem różnymi wynalazkami - swap'ami i nadal bmk'a za mną przemawia. Ale jak ktoś ma możliwość pojeździć różnymi konwersjami patrola to polecam sam sobie wyrobi zdanie co do motoru.
P.S. .... a w odpowiedzi na zadane pytanie to tam gdzie to już robili i mają ogarnięte sprawy mechaniczno-elektryczne - komp . Mam u siebie jedną wadę bo nie mam podłączonych świec żarowych bo w mroźny mroźny dzień/noc jest problem z odpaleniem auta ( ale mam webasto :-) co mi ratuje zadek ) ... muszę to naprawić ...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 18, 2016 6:55 pm

Rafal po swapie musial odkryc ze miedzy, 0 a jeden sa inne polozenia pedalu gazu. Niestety jak patrol byl ciezki, tak dalej jest. Ale moc jest ogromna I w przeciaganiu liny Patrol vs ZJ V8, nie wiem kto wygra.

M57 daje moc, awaryjnosc nie jest wielka, ale nie usuwa podstawowej wady patrola: masy. Ale zdecydowanie ja pudruje. :)21

Jak wlasciciel jest swiadomy co I jak motane, to jest warte grzechu. Jesli wlasciciel jest technicznym abnegatem to przy awarii z dala od pramatki swapu polegnie.

Swap na GM 6.2 V8 jest tez fajny, ale ten silnik sie zdecydowanie za wolno kreci na dalsze trasy. W bloto jest swapem idealnym.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Starck » wt paź 18, 2016 8:46 pm

Cieszę się, że Mario się wypowiedział. Czekam aż ściągnie PATROL_SUPER_PATROL
To może się bujnę do tej wawki - wreszcie będę miał jakiś powód :)12

To niestety smutne, że w EU patroli nie wyposażali w całą gamę dostępnych silników.
W sumie nie dziwię się, że jest ten run na swapy... Mi też mocy brakuje, bez ściemy :)9

Jednak gdyby kombinatorzy z Nissana dostarczali nam tu silniki oryginalne to wątpię, że ktoś by sobie w ogóle du.pę zawracał swapami.
Jest fajny silnik z Tytana - wsadzili go dopiero do ostatniej generacji Patrola - niby czemu. A ja wiem czemu. Może kiedyś opowiem o japońsko - japońskiej wojnie o Amerykę.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 18, 2016 9:03 pm

Japonce to gupi narod nie jest. Na 100000 patroli, tylko 3 klijentow chcialo TB48, wiec ich olali. reszta chciala diesla
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Starck » wt paź 18, 2016 9:05 pm

No ale ten mój diesel pamięta Okinawę.... :)16
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 18, 2016 9:07 pm

Wiesz, na Okinawie Japonce w dupe dostali, to slaba rekomendacja
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Starck » wt paź 18, 2016 9:10 pm

W sumie to może dobrze, że dostali. Gdyby nie dostali to Wujek Sam nie zleciłby im podróbki willisa, że by się dalej naparzać w Korei.
I nie byłoby Nissana Patrola.

Prymityw to mi chyba pasuje - przynajmniej nie wymieniam rozrządu... :)21
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Misiek Cypr » wt paź 18, 2016 9:14 pm

Ja buduje statki w Japonii czasem, wiekszego prymitywu nie widzialem, ale ma to swoje uzasadnienie. Buduja dla idiotow, tego nie idzie zepsuc. Metoda z przed Soldka
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: vandall_jr » wt paź 18, 2016 10:43 pm

Dziś wycięliśmy programowo ABS wraz z kontrola trakcji, poduszki i resztę dupereli, aby została diagnoza i tzw chceck-engine na desce.
CAN brak, fura słabo już wygląda.

Obrazek
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: scuaz » śr paź 19, 2016 8:39 pm

czy ktoś by miał cheć odpalić m57?
mam wiązke na silniku , komputer ,kstke do wiązki kabinowej i wszystko do immobilajzera
błąd zrobiłem ze nie kupiłem w komplecie całęj wiązki kabinowej
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: Raymund » śr paź 19, 2016 9:41 pm

A skąd Ty?
W sensie gdzie auto stoi.

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: scuaz » czw paź 20, 2016 4:23 am

woj. lubelskie , ale przewieść grata wedle potrzeb to nie jakiś tam problem
takie proste rzeczy elektryczne jak rozrusznik , alternator obrotek to pomału sobie bym dał rade
i teraz co lepiej włożyć silnik czy przed wkładaniem musi być ogarnięty komputer z bmw?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: scuaz » pt lis 04, 2016 8:33 pm

zakładając silnik seryjny 218 KM z e60 odrazu sprzego wzmacniać czy seria da rade ?
chip wchodzi w grę wejdzie moc rzendu 270-280KM
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: vandall_jr » sob lis 05, 2016 8:52 pm

Ten to jest dobre sprzęgło

Obrazek

Obrazek

Sprzęgło robić zawsze z zapasem wypada. :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

sicko82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: sicko82 » pn lut 25, 2019 9:06 am

Witam.
A może ktoś po ratuje i podpowie: zabieram się za wymianę rd28t w y60 na bmw m57 (ten starszy-184 konie) i w związku z tym mam pytanie: czy ktoś robi lub wie, że ktoś inny robi i można kupić gotowe wiązki elektryczne do połączenia tego, czy zostaje bawić się samemu? Również łapy silnika by mnie interesowały.
Extrem4x4 ma coś takiego, ale tylko do y61 3.0. Za wszystkie odpowiedzi z góry dzięki.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: vandall1 » pn lut 25, 2019 9:20 pm

Potrzebujesz kilku rzeczy:
-łapy silnika,ale i fundamenty na ramie
-poduchy silnika
-podkładke pod przekładnię kierowniczą
-zestaw swapujący
Kilka lużnych uwag:
-wszystko jedno czy 2.8 czy 3.0, i tak trzeba pruć do zera fundamenty na ramie i budować nowe.
-w związku z w/w nie wyobrażam sobie tego bez zdjęcia budy
-skrzynie od 2.8 nie dzierżą pono M57,standartem jest skrzynia od 3.0/zd30/
-poduchy silnika można zastosować ori bmw,ale tylko w sytuacji gdy wstawiamy M57 z automatem bmw,w innym wypadku wstawiamy customowe
-osłona chłodnicy pasuje od 2.8
-wydech lecimy na nowo
-w ogóle silnik musi być precyzyjnie ustawiony ze względu na kolizję alternatora i gródz nadwozia
-intercooler od 2.8 sie przydaje/z mocowaniem/
-silnik ma pobór powietrza po prawej stronie,natomiast snorkel jest po lewej-budujemy tu spec tunel powietrzny do zasilania
-przy okazji wymieniamy obudowę filtra powietrza na taką z większym "gardłem"
-czasem też wzmacniamy turbo
-instalacja elektryczna:mamy tu specjalnego fachowca,który pruje całą starą instalacje silnikową i wstawia nową
Praca nie jest łatwa ani tania.
Konkretnie możemy pomóc w kilku elementach adaptujących wymienionych wyżej,czyli zawieszenie silnika:łapy,fundamenty ,poduchy:własne opracowania/sprawdzone/,dolot powietrza do silnika,etc
Zestawy swapujące "sie kupuje".Mam własne opracowanie sprzęgła dwutarczowego,ale nie testowane jeszcze.
O elektryce juz pisałem:nasz człowiek nie jest skłonny/mimo namów/do robienia gotowych wiązek/nie chce mu sie :wink: /
Mamy adapter do łączenia automatu bmw/GM/z reduktorem patrola,manuala bmw od X5 z tymże reduktorem.
Zbudowałem tez wałek do łączenia manuala bmw z osobno fundamentowanym red patrola,ale to było na zlecenie,bo sam tego nie stosuję.
Należy tez wziąć pod uwagę,że przy takim stopniu demontażu pojawia sie okazja do naprawy ramy,mostów i zawieszenia/o nadwoziu nie wspominajac/.Mozna wygodnie położyc nowe instalacje/ham np/,naprawić lub wstawić wiekszy zbiornikpaliwa/mamy/.
Ale sie rozpisałem... :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

sicko82
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm

Re: Y61 swap na bmw - gdzie?

Post autor: sicko82 » ndz mar 03, 2019 2:23 pm

Dzięki vandall za informację. Skrzynia będzie od 4.2 więc powinna zdzierżyć. Myślę, że ze złożeniem tego do kupy i zamontowaniem jakoś sobie poradzę. gorzej potem z połączeniem elektryki tak, żeby to działało. Szukam po prostu gotowych rozwiązań, jeśli ktoś takowe posiada, aby przyspieszyć cały proces. Zdaję sobie sprawę, że łatwe to nie będzie, dlatego gdzie tylko się da, chciałbym sobie to uprościć. NIe chcę robić byle jak, dlatego też wiem, że tanio nie będzie. Jeśli jesteś w stanie pomóc, bardzo chętnie np takie łapy customowe bym kupił. Zależy mi też na tym, żeby dostać gdzieś gotową wiązkę, jeśli ktoś takie coś jest w stanie zrobić, ponieważ oszczędzi mi to kuuuupę pracy i znacznie przyspieszy i ułatwi wszystko. Cokolwiek masz w ofercie, co mi się przyda, bierę:)
Pozdrawiam i pozwolę sobie w tygodniu zadzwonić do Ciebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość