Potrzebujesz kilku rzeczy:
-łapy silnika,ale i fundamenty na ramie
-poduchy silnika
-podkładke pod przekładnię kierowniczą
-zestaw swapujący
Kilka lużnych uwag:
-wszystko jedno czy 2.8 czy 3.0, i tak trzeba pruć do zera fundamenty na ramie i budować nowe.
-w związku z w/w nie wyobrażam sobie tego bez zdjęcia budy
-skrzynie od 2.8 nie dzierżą pono M57,standartem jest skrzynia od 3.0/zd30/
-poduchy silnika można zastosować ori bmw,ale tylko w sytuacji gdy wstawiamy M57 z automatem bmw,w innym wypadku wstawiamy customowe
-osłona chłodnicy pasuje od 2.8
-wydech lecimy na nowo
-w ogóle silnik musi być precyzyjnie ustawiony ze względu na kolizję alternatora i gródz nadwozia
-intercooler od 2.8 sie przydaje/z mocowaniem/
-silnik ma pobór powietrza po prawej stronie,natomiast snorkel jest po lewej-budujemy tu spec tunel powietrzny do zasilania
-przy okazji wymieniamy obudowę filtra powietrza na taką z większym "gardłem"
-czasem też wzmacniamy turbo
-instalacja elektryczna:mamy tu specjalnego fachowca,który pruje całą starą instalacje silnikową i wstawia nową
Praca nie jest łatwa ani tania.
Konkretnie możemy pomóc w kilku elementach adaptujących wymienionych wyżej,czyli zawieszenie silnika:łapy,fundamenty ,poduchy:własne opracowania/sprawdzone/,dolot powietrza do silnika,etc
Zestawy swapujące "sie kupuje".Mam własne opracowanie sprzęgła dwutarczowego,ale nie testowane jeszcze.
O elektryce juz pisałem:nasz człowiek nie jest skłonny/mimo namów/do robienia gotowych wiązek/nie chce mu sie

/
Mamy adapter do łączenia automatu bmw/GM/z reduktorem patrola,manuala bmw od X5 z tymże reduktorem.
Zbudowałem tez wałek do łączenia manuala bmw z osobno fundamentowanym red patrola,ale to było na zlecenie,bo sam tego nie stosuję.
Należy tez wziąć pod uwagę,że przy takim stopniu demontażu pojawia sie okazja do naprawy ramy,mostów i zawieszenia/o nadwoziu nie wspominajac/.Mozna wygodnie położyc nowe instalacje/ham np/,naprawić lub wstawić wiekszy zbiornikpaliwa/mamy/.
Ale sie rozpisałem...
