
Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Moderator: Kosiarz
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Założona hybryda ale po hamowni jeszcze zwiększyliśmy odrobinę dawkę paliwa i jest troszkę lepiej tak że wykres z hamowni może się minimalnie zmienić na plus .


Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Wg mojego pomiarowca moc podana u mnie,jest mocą silnika.
Podawalem wcześniej typ hamowni.
wykres postaram się wkleić.
[/URL]
Podawalem wcześniej typ hamowni.
wykres postaram się wkleić.

Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2017 8:35 am przez Piotrek M, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Wg tych pomiarów nie trzyma serii wg katalogów.Moc i moment mniejszy od fabrycznego Rd28t. Krzywa momentu też dziwnie z górką - może być kwestia ustawień pompy wtryskowej lub zużycia elementów wewnątrz. Ciekaw jestem też kondycji samego silnika..
Bardzo dymi do tych 1700-1800 obrotow przy maks bucie ? Wykres wygląda tak jakby tam brakowało troszkę paliwa, lub ta hybryda jest tak zestrojona.
Tu macie fabryczny wykres, tak wyglądało jak było nowe. Mogą być rozbieżności w mocy/momencie zależnie od przyjętej normy.

Bardzo dymi do tych 1700-1800 obrotow przy maks bucie ? Wykres wygląda tak jakby tam brakowało troszkę paliwa, lub ta hybryda jest tak zestrojona.
Tu macie fabryczny wykres, tak wyglądało jak było nowe. Mogą być rozbieżności w mocy/momencie zależnie od przyjętej normy.

Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2017 7:50 am przez purti, łącznie zmieniany 1 raz.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
U ciebie chociaż tyle wiadomoPiotrek M pisze:Wg mojego pomiarowca moc podana u mnie,jest mocą silnika.
Podawalem wcześniej typ hamowni.
wykres postaram się wkleić.

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Silnik ma przejechane 270 tyś a pompa wtryskowa (oryginalna się zatarła ) założona na szybko używka stan nieznany .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Tak właśnie jest w starych grzmotach. Nie wiadomo, czy wszystko w pompie działa jak powinno, aż ktoś jej poprawnie nie zregeneruje. To są koszty. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy jest sens to jeszcze poprawiać skoro jeździ się przyjemnie.Fiba pisze:Silnik ma przejechane 270 tyś a pompa wtryskowa (oryginalna się zatarła ) założona na szybko używka stan nieznany .
Temat dla mnie ciekawy, więc dzięki za wykresy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
purti pisze:Coś te pomiary mi nie leżą.Muszę kumpla namówić na shamowanie jego big turbo 4.2... moc jest z nami.
Piotrek M. i Fiba możecie pokazać wykres ?
Mój fabryczny TD42T
dal 149 Koni i 360 Nm w IC
na doładowaniu 0,6 Bar.
zmierzone na kołach 35 cali.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
jak miałem kiedyś fantazje pomierzyc mojego (daawno temu z 11 lat chyba
) to zwykły 4.2d bez turba miał 120kucy i 298Nm jeno mi sie licznik już wtedy obrócił na 2500 kilometrów
(oryginalnie w/g papieru silnik miał 127KM i 310Nm wojskowych)


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
W takim razie pomiary chłopaków coś nie teges...
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Przestałem przejmować się tym wykresem z hamowani auto lepiej się zbiera pali od strzała jeździ lepiej niż przedtem a oto właśnie chodziło . Kropka .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Mam tak samo.
Do 2.8 dołożyłem boxa i wszyscy pytają ile ma teraz mocy.
Nie wiem ważne, że zapitala jak trzeba.

Do 2.8 dołożyłem boxa i wszyscy pytają ile ma teraz mocy.
Nie wiem ważne, że zapitala jak trzeba.

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
a to do mojego czy do poprzednich?purti pisze:W takim razie pomiary chłopaków coś nie teges...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
W sensie, że Twoj ok. Nic to, spróbujemy podjechać parchem do zaufanego tunera na pomiar. Dzięki waszym wykresom będę miał lepszy punkt odniesienia.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
W takich sprzętach, to najlepiej sprawdzi się dobra hamowania obciążeniowa.
Po wykresie widać, że moc jest osiągana nisko, na pompie od wolnossącego td42 powinna rosnąć do około 4 tyś(przy tych obrotach dawka jest ograniczana). Może wystarczy wyregulować linkę gazu.


Po wykresie widać, że moc jest osiągana nisko, na pompie od wolnossącego td42 powinna rosnąć do około 4 tyś(przy tych obrotach dawka jest ograniczana). Może wystarczy wyregulować linkę gazu.

- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Czyli hamownia hamowni nierówna . Kicha z takich pomiarów .Najlepsza hamownia jak się okazuje jest w terenie .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
N2O dobrze prawi. Inercyjne hamownie ( a zakładam, że taka była w przypadku Fiby - cena) są czułe na bezwładność układu napędowego, więc pomiary na dużych kołach wprowadzają zamieszanie. Nie wiadomo jak i kiedy tuner ostatnio hamownię kalibrował i jaką korekcję ustalił...u fiby to nawet mocy strat nie ma na wykresie
Po świętach będę sprawdzał uturbione Td42 na obciążeniowej w Krakowie. Zobaczymy co wyszło z modów.

Po świętach będę sprawdzał uturbione Td42 na obciążeniowej w Krakowie. Zobaczymy co wyszło z modów.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Kumpel kiedyś zabierał się za uturbienie jednej ze swoich BMW M5 E34 i przed tym pojechał sprawdzić czym silnik dysponuje względem danych fabrycznych... Nie był zadowolony bo z czterech różnych hamownii skrajne wyniki różniły się bodaj o ok 60 KM...
Najlepszym sprawdzeniem zawsze będzie hamownia silnikowa, ona prawdę powie, niestety jest to rozwiązanie najbardziej czasochłonne, pracochłonne i kosztowne
Najlepszym sprawdzeniem zawsze będzie hamownia silnikowa, ona prawdę powie, niestety jest to rozwiązanie najbardziej czasochłonne, pracochłonne i kosztowne

Mix K260/K160 z SD33T
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Dużo by o tym gadać, ale taka prawda. Najlepiej wytargać silnik i zapiąć na porządnym test benchu. Jednakże dobrze ustawiona obciążeniowa potrafi "przytrzymać" silnik żeby narosło właściwe doładowanie i wynik powinien być ok.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
no chyba że ktoś się ogranicznikiem obrotów pobawił 

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
może i przez to ssakeim źle mi sie jeździo jak generował 90Km to i tir=dylemat czy dam rade wyprzedzić
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Poprawnie uturbione 4.2 z pompa zrobioną pod turbo zawstydza osobówki.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
wolnossące to się rozpędza 20 s do setki niezależnie czy samo czy z 3,5 lawetą za sobą
więc ja bym się nie upatrywał winy w 90 konikach tylko po prostu w wolnym rozkręcaniu silnika 


Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
Coś w tym jest. Jeździłem dwoma wolnossakami w y61 i cóż..hmm... o ile moment był, więc można było coś " pociągnąć" ,tak przyspieszenie mierzyło się kalendarzem.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata
cóż, jesteście młodzi to Wam się śpieszy
a 4.2 jest silnikiem do spokojnego statecznego przemieszczania się... prawie tak statecznego jak wolnossące 2.4 w gelendzie

a 4.2 jest silnikiem do spokojnego statecznego przemieszczania się... prawie tak statecznego jak wolnossące 2.4 w gelendzie

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Już Łukasz nie rób z siebie takiego geriatryka

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość