Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Fiba » śr kwie 05, 2017 7:09 am

Założona hybryda ale po hamowni jeszcze zwiększyliśmy odrobinę dawkę paliwa i jest troszkę lepiej tak że wykres z hamowni może się minimalnie zmienić na plus .
Obrazek
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Piotrek M » śr kwie 05, 2017 7:31 am

Wg mojego pomiarowca moc podana u mnie,jest mocą silnika.
Podawalem wcześniej typ hamowni.

wykres postaram się wkleić.Obrazek[/URL]
Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2017 8:35 am przez Piotrek M, łącznie zmieniany 1 raz.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » śr kwie 05, 2017 7:33 am

Wg tych pomiarów nie trzyma serii wg katalogów.Moc i moment mniejszy od fabrycznego Rd28t. Krzywa momentu też dziwnie z górką - może być kwestia ustawień pompy wtryskowej lub zużycia elementów wewnątrz. Ciekaw jestem też kondycji samego silnika..
Bardzo dymi do tych 1700-1800 obrotow przy maks bucie ? Wykres wygląda tak jakby tam brakowało troszkę paliwa, lub ta hybryda jest tak zestrojona.
Tu macie fabryczny wykres, tak wyglądało jak było nowe. Mogą być rozbieżności w mocy/momencie zależnie od przyjętej normy.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2017 7:50 am przez purti, łącznie zmieniany 1 raz.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » śr kwie 05, 2017 7:33 am

Piotrek M pisze:Wg mojego pomiarowca moc podana u mnie,jest mocą silnika.
Podawalem wcześniej typ hamowni.

wykres postaram się wkleić.
U ciebie chociaż tyle wiadomo :)2
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Fiba » śr kwie 05, 2017 7:48 am

Silnik ma przejechane 270 tyś a pompa wtryskowa (oryginalna się zatarła ) założona na szybko używka stan nieznany .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » śr kwie 05, 2017 7:53 am

Fiba pisze:Silnik ma przejechane 270 tyś a pompa wtryskowa (oryginalna się zatarła ) założona na szybko używka stan nieznany .
Tak właśnie jest w starych grzmotach. Nie wiadomo, czy wszystko w pompie działa jak powinno, aż ktoś jej poprawnie nie zregeneruje. To są koszty. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czy jest sens to jeszcze poprawiać skoro jeździ się przyjemnie.
Temat dla mnie ciekawy, więc dzięki za wykresy.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: komario » śr kwie 05, 2017 10:46 am

purti pisze:Coś te pomiary mi nie leżą.Muszę kumpla namówić na shamowanie jego big turbo 4.2... moc jest z nami :)2 .

Piotrek M. i Fiba możecie pokazać wykres ?

Mój fabryczny TD42T

dal 149 Koni i 360 Nm w IC
na doładowaniu 0,6 Bar.

zmierzone na kołach 35 cali.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: lbl78 » śr kwie 05, 2017 10:58 am

jak miałem kiedyś fantazje pomierzyc mojego (daawno temu z 11 lat chyba :)21 ) to zwykły 4.2d bez turba miał 120kucy i 298Nm jeno mi sie licznik już wtedy obrócił na 2500 kilometrów :)21 (oryginalnie w/g papieru silnik miał 127KM i 310Nm wojskowych)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » śr kwie 05, 2017 11:00 am

W takim razie pomiary chłopaków coś nie teges...
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Fiba » śr kwie 05, 2017 11:27 am

Przestałem przejmować się tym wykresem z hamowani auto lepiej się zbiera pali od strzała jeździ lepiej niż przedtem a oto właśnie chodziło . Kropka .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: miastek » śr kwie 05, 2017 11:50 am

Mam tak samo.
Do 2.8 dołożyłem boxa i wszyscy pytają ile ma teraz mocy.
Nie wiem ważne, że zapitala jak trzeba.
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: lbl78 » śr kwie 05, 2017 11:57 am

purti pisze:W takim razie pomiary chłopaków coś nie teges...
a to do mojego czy do poprzednich? ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » śr kwie 05, 2017 12:05 pm

W sensie, że Twoj ok. Nic to, spróbujemy podjechać parchem do zaufanego tunera na pomiar. Dzięki waszym wykresom będę miał lepszy punkt odniesienia.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: N2O » czw kwie 06, 2017 6:20 pm

W takich sprzętach, to najlepiej sprawdzi się dobra hamowania obciążeniowa.
:)21

Po wykresie widać, że moc jest osiągana nisko, na pompie od wolnossącego td42 powinna rosnąć do około 4 tyś(przy tych obrotach dawka jest ograniczana). Może wystarczy wyregulować linkę gazu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: Fiba » czw kwie 06, 2017 7:22 pm

Czyli hamownia hamowni nierówna . Kicha z takich pomiarów .Najlepsza hamownia jak się okazuje jest w terenie .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » czw kwie 06, 2017 7:47 pm

N2O dobrze prawi. Inercyjne hamownie ( a zakładam, że taka była w przypadku Fiby - cena) są czułe na bezwładność układu napędowego, więc pomiary na dużych kołach wprowadzają zamieszanie. Nie wiadomo jak i kiedy tuner ostatnio hamownię kalibrował i jaką korekcję ustalił...u fiby to nawet mocy strat nie ma na wykresie :)3
Po świętach będę sprawdzał uturbione Td42 na obciążeniowej w Krakowie. Zobaczymy co wyszło z modów.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: jaasiu » pt kwie 07, 2017 6:45 am

Kumpel kiedyś zabierał się za uturbienie jednej ze swoich BMW M5 E34 i przed tym pojechał sprawdzić czym silnik dysponuje względem danych fabrycznych... Nie był zadowolony bo z czterech różnych hamownii skrajne wyniki różniły się bodaj o ok 60 KM...
Najlepszym sprawdzeniem zawsze będzie hamownia silnikowa, ona prawdę powie, niestety jest to rozwiązanie najbardziej czasochłonne, pracochłonne i kosztowne :-?
Mix K260/K160 z SD33T

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » pt kwie 07, 2017 6:48 am

Dużo by o tym gadać, ale taka prawda. Najlepiej wytargać silnik i zapiąć na porządnym test benchu. Jednakże dobrze ustawiona obciążeniowa potrafi "przytrzymać" silnik żeby narosło właściwe doładowanie i wynik powinien być ok.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: lbl78 » pt kwie 07, 2017 7:02 am

no chyba że ktoś się ogranicznikiem obrotów pobawił :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: scuaz » pt kwie 07, 2017 7:50 am

może i przez to ssakeim źle mi sie jeździo jak generował 90Km to i tir=dylemat czy dam rade wyprzedzić
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » pt kwie 07, 2017 7:54 am

Poprawnie uturbione 4.2 z pompa zrobioną pod turbo zawstydza osobówki.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: lbl78 » pt kwie 07, 2017 8:00 am

wolnossące to się rozpędza 20 s do setki niezależnie czy samo czy z 3,5 lawetą za sobą :)21 więc ja bym się nie upatrywał winy w 90 konikach tylko po prostu w wolnym rozkręcaniu silnika :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » pt kwie 07, 2017 8:05 am

Coś w tym jest. Jeździłem dwoma wolnossakami w y61 i cóż..hmm... o ile moment był, więc można było coś " pociągnąć" ,tak przyspieszenie mierzyło się kalendarzem.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: lbl78 » pt kwie 07, 2017 8:16 am

cóż, jesteście młodzi to Wam się śpieszy :)21
a 4.2 jest silnikiem do spokojnego statecznego przemieszczania się... prawie tak statecznego jak wolnossące 2.4 w gelendzie :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Post autor: purti » pt kwie 07, 2017 8:20 am

:o Akurat Gela z 2.4 ma problem utrzymać 70 km/h jak sie zaczyna pojawiać lekka górka. To jest niebezpieczne auto. Żuk przy niej to wariat.
Już Łukasz nie rób z siebie takiego geriatryka :)
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości