mam instrukcje po niemiecku , z mojego słabego tłumaczenia wynika że :
do silnika TB42E z filtrem 8,2l bez 7,7 API SF lub SG
RD28T z filtrem 6,4 bez 5,7 CCMC PD1 lub PD2
zimny klimat SAE 5W-30
gorący klimat SAE 20W-40
umiarkowany klimat SAE 5W-X i 10W-X
ręczna skrzynia biegów,przekładnia kierownicza API GL-4
mosty bez LSD API GL-5
mosty z LSD jechać do salonu Nissana wskażą odpowiedni olej

temperatura od : -30 do +10 SAE 75W
-30 do +30 SAE 80W
-30 do +40 SAE 75W90 ; SAE 80W-90
0 do 40 SAE 90
+10 do powyżej 40 SAE 140
w temperaturze poniżej 40 stopni w pierwszej kolejności należy stosować 80W-90
automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy,reduktor DEXRON
hamulce , wspomaganie sprzęgła DOT4
Domyślam się że w oryginale instrukcji był czeski błąd i reduktor (Verteilergetribe) jest zamieniony z przekładnią kierowniczą (Lenkgetribe) bo nie chce mi się wierzyć żeby lać do przekładni 80W90 a do reduktora DEXRON

czyli reasumując
jeśli w instrukcji jest błąd to do RD28T w naszych warunkach klimatycznych wychodzi:
silnik 10W40
skrzynia reduktor 80W90 GL4
mosty 80W90 GL5
mam nadzieje że to wyjaśni temat raz na zawsze



