...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Post autor: KamiL200 » pn mar 17, 2008 12:34 pm

Witajcie Koledzy.
Czy próbował ktoś zastąpić uszkodzony silnik YD25 w pickupie d22 jednostką napędowa z Terrano TD27.Czy skrzynia biegów z d22 przypasuje do silnika z Terrano ??
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 9:34 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn mar 17, 2008 1:51 pm

Łokciu
sam szukalem ,ale o nowych raczej mozna zapomniec aczkolwiek na ebayu gdzies kiedys widzialem a w polsce to tylko na szrocie

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn mar 17, 2008 2:25 pm

KamiL200 pisze:Witajcie Koledzy.
Czy próbował ktoś zastąpić uszkodzony silnik YD25 w pickupie d22 jednostką napędowa z Terrano sd27td lub tdi.Czy skrzynia biegów z d22 przypasuje do silnika z Terrano ??
A co sie stało?
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Post autor: KamiL200 » pn mar 17, 2008 3:07 pm

Często pojawiają się oferty D22 z uszkodzonym silnikiem.
Poszperałem trochę i znalazłem ,że w terrano z silnikien 2,7TDi montowana była skrzynia FS5R30A i taka sama bywała w D22 dla silnika YD25DDTi .Jeśli by to pasowało to :)2
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 12:26 pm przez KamiL200, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
Łokciu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: pn lut 04, 2008 9:50 pm
Lokalizacja: Koszałkowo

Post autor: Łokciu » pn mar 17, 2008 7:04 pm

tomek 79

Posmigalem dzis po sklepach i lipa panie.
w nissanie ponad 200pln sztuka:D :o

Moze od terrano I beda pasowaly tylko tam nie ma pozycji :(

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn mar 17, 2008 7:07 pm

możesz zrobić małe usprawnienie.

Reflektory od k260 lub zamienniki(tanie) z pozycją w środku, a na dole w miejsce oryginalnego pozycjo-kierunku jakiś kierunek. :D
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

RomanK
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 7:23 pm
Lokalizacja: warszawa-krasnystaw

Post autor: RomanK » pn mar 17, 2008 9:50 pm

To ja z innej "beczki"
jak jest z jakością produktów firmy MILLE MARKER
noszę się z zamiarem zakupu sprzęgiełek manualnych tej firmy
ciekawi mnie na co moge liczyć
Roman
Terrano 2,7TD

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » wt mar 18, 2008 6:43 pm

witam koledzy chciałem podpytać o pewien problem, posiadam obecnie drugiego już patrola 2,8 tak poprzedni jak i obecny cierpją na pewną przypadłość, po porannym uruchomieniu kontrolka oleju gaśnie dopiero po 7-8 sekundach. Poza tym silniki nie wykazują żadnych innych obiawów świadczących o nadmiernym zużyciu( wiem co mówię ). Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym albo wie gdzie szukać usterki będę wdzięczny za dobre słowo, mi już się skończyły pomysły.pozdrawiam Krzysiek :(

kandiru
Posty: 305
Rejestracja: sob maja 07, 2005 6:27 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: kandiru » wt mar 18, 2008 6:49 pm

N20 takie reflektory widzialem na allegro. Cena cos ponad 30zl wiec chyba taniej juz sie nie da.
Jeep Liberty 3.7 kiedyś: Suzuki Jimny 1.3, Suzuki SJ413, Patrol K-260 i Trooper 2.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt mar 18, 2008 10:34 pm

to samo w polcar'ze jest jeszcze tańsze niż lampy do malucha :lol:
jest to uniwersalna lampa bodajże 200mm do samochodów amerykańskich i japońskich :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr mar 19, 2008 2:30 pm

krzysztof4x4 pisze:witam koledzy chciałem podpytać o pewien problem, posiadam obecnie drugiego już patrola 2,8 tak poprzedni jak i obecny cierpją na pewną przypadłość, po porannym uruchomieniu kontrolka oleju gaśnie dopiero po 7-8 sekundach. Poza tym silniki nie wykazują żadnych innych obiawów świadczących o nadmiernym zużyciu( wiem co mówię ). Jeśli ktoś spotkał się z czymś podobnym albo wie gdzie szukać usterki będę wdzięczny za dobre słowo, mi już się skończyły pomysły.pozdrawiam Krzysiek :(
Bywa tak w wielu autach.
Pomijajac czujnik i jego poprawna prace, sprawdz jakie faktycznie cisnienie oleju jest w ukladzie. Zewnetrznym manometrem. Nie ufaj temu z tablicy przyrzadow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr mar 19, 2008 9:55 pm

nie wiem czy to aby jest usterka, moze wynikac z konstrukcji ukladu
we wszystkich patrolach tak bylo (ktore widzialem), kilka sec. uplynie zanim wytworzone zostanie odpowiednie cisnienie i poprawnie odczytane...
czas reakcji zalezal od temp. silnika (oleju) glownie,

7-8 sec, na zimnym to nie jest jakis wielki dramat :)

sprawdz czy przy zwiekszeniu obrotow 'szybciej' zgasnie
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » śr mar 19, 2008 10:04 pm

To ja też mam dylemat :)

Wczoraj idąc do swojego pięknego, zobaczyłem że coś mokro pod kołem, myślę, pewnie zapchlony kundel osiurał, ale nie, z kuli cieknie, pewnie uszczelniacz,
teraz pytanko, czy ktoś mi powie czy tam jest jeden główny uszczelniacz który mógł puścić po dłuższym czasie eksploatowania?
Jak szybko to trzeba naprawić? :)21 w sensie co się stanie, jeżeli np przez parę dni będę tak jeździł?
Trudno to rozebrać i złożyć? No i jak z zamiennikami? :)23
CHARIOT Rally Team 4x4

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr mar 19, 2008 10:09 pm

poszukaj tu,
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=53546

o kulach w GR i nie tylko wkleilem kilka tematow, sa calkiem przyzwoite
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » śr mar 19, 2008 10:10 pm

reeb pisze:poszukaj tu,
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=53546

o kulach w GR i nie tylko wkleilem kilka tematow, sa calkiem przyzwoite

Dzięki, przepatrzę

:)2 :)2 :)2
CHARIOT Rally Team 4x4

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » śr mar 19, 2008 10:58 pm

Wyciek z kuli to małe piwo najczęstrzym powodem są rozsypane łożyska zwrotnic zabezpiecz sobie mały uszczelniacz najlepiej zamów w serwisie następnie rozepnij zwrotnice ale nie rozbieraj piasty, trzeba rozkręcić duży uszczelniacz na kuli a następnie odkręcić dwa kwadratowe dekielki jeden na dole drugi na górze, są przykręcane czterema śrubami każdy.Te dedielki to czopy zwrotnic jak je uniesiesz to uwolnisz całą zwrotnicę i wyswniesz wszystko z mostu w ręku będziesz miał pułoś, piastę razem z tarczą i sprzęgiełkami.Zobaczysz w pochwie mostu mały uszczelniacz to on przepuszczaolej z mostu,trzeba gowyrwać i wbić nowy. Następnie wymontuj łożyska są to typowe łatwo dostępne łożyska stożkowe mogą być nawet ruskie bardzo dobrze się w tym miejscu sprawdzają. Potem zmontujesz tak jak rozkładałeś, nie pomyl dekielków na nich powinny być założone podkładki regulacyjne jak skręcisz dekielki ponownie zwrotnica powinna obracać się lekko ale nie mieć luzu. koszt uszczelniacza w serwisie to ok. 80zł a łożyska po 18-25 za szt. Jeśli rozbierzesz a kula jest pordzewiała to ją dokładnie oczyść i wyszpachluj zwykłą szpachlą chemo do lakieru a następnie ładnie wyszlifój.Miłej pracy :D

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » śr mar 19, 2008 11:13 pm

wracając do mojego ciśnienia też myślałem że jest to typowe dla tego ukladu ale jak zaczołem podpytywać innych to wszyscy twierdzili że u nich gaśnie natychmiast tsochę zaczełem się niepokoić zwłaszcza że cały silnik wydaje się być idealny i nie chciał bym go zabić. Poradźcie olać czy walczyć z tematem. Pozdrawiam Krzysiek :-?

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » śr mar 19, 2008 11:21 pm

krzysztof4x4 pisze:...
uzpelniajac

taka rada... jak juz robierasz... to rozbierz wszystko,
sprzegielka, piaste i reszte, wywal na wierzch przegub...
wymyj wszystko zwlaszcza jezeli miales wode...

po zlozeniu napelnij ustrojami wg. specyfikacji...

tu masz spec dot. czesci
http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=17&p=1

simmering polosi to 33x44x10 (trudno dostac),
mozna zastosowac 33x44x8 (ok 9pln) lub przeszlifowac połoś
i wstawic 32x44x10 (ok 8pln)...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

krzysztof4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pn mar 17, 2008 9:59 pm

Post autor: krzysztof4x4 » śr mar 19, 2008 11:34 pm

Wiem że jeśli robić to powinno się twoją metodą ale nasz kolega boi się rozbierania piast poniekąd słusznie bo jeśli nigdy tego nie robił to może mieć problemy np. z ustawieniem naciągu łożysk piasty( na starych łożyskach trzeba mieć trochę doświadczenia)

Awatar użytkownika
aduko
 
 
Posty: 882
Rejestracja: czw maja 11, 2006 5:21 pm
Lokalizacja: Warszawa/Nowy Sącz

Post autor: aduko » czw mar 20, 2008 2:22 am

Dużo roboty aby dostać się do tego uszczelniacza? Idą święta, to można coś pomajstrować przy samochodzie :)
CHARIOT Rally Team 4x4

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw mar 20, 2008 10:58 am

to przeciez juz ci napisali jak sie dostac :o

zreszta poszukaj troszke a znajdziesz jeszcze pare takich opisow
wraz z potrzebnymi kluczami i ilosciami smaru ...oleju ..itp

chyba ze chodzi ci o czas ........mi to zajmuje ok 1 do 2 na strone
.........koledze zajelo caly dzien ... :)21
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw mar 20, 2008 11:12 am

Obrazek

to jest ten uszczelniacz .........40533-01J00
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » czw mar 20, 2008 11:20 am

a dokladniej, ktore to ??:)21
bo strzaleczki nie ma 8)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
+ AND +
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 3:28 pm
Lokalizacja: Garwolin\Józefów Mazowieckie

Post autor: + AND + » czw mar 20, 2008 11:44 am

:)21 fakt ...... :)23 :)23
Nissan GR - era motania
Sportage - dupowoz
cos nadchodzi ...wiekszego
gps 21.3... -51.5...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw mar 20, 2008 6:47 pm

a w 160-tce trochę więcej roboty jest - bo aby dostać się do uszczelniaczy półosi to trzeba dyfer wyjąć :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość