REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Moderator: Kosiarz
REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Jak w temacie. Czy ktoś posiada dane do regulacji pompy wtryskowej do PATROLA Y60 RD28T??
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
o co konkretnie ci chodzi?
O dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku i poczatek wtrysku?
O dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku i poczatek wtrysku?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Pompa jest po regeneracji wiec dawka powinna być wyregulowana
Chodzi o kąt wyprzedzenia i początek wtrysku.

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
odkrec przewody wtryskowe z pompy z tyłu masz srubkę na samym środku pomiedzy wyjściami na wtryski. Wstaw tam czujnik zegarowy i ustaw pompe na początek tłoczenia, Rozrząd ustaw na poczatek wtrysku - masz znak., później luzujesz pompę i ustawiasz na znaki wg znaków rozrzadu i masz po herbacie.. Ustawione.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Wielkie DZIĘKI za informacje. 

Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Wszystko fajnie tylko jest mały problem.
Według katalogu kat wtrysku ustawia sie na 0.86 mm +- 0.05 mm i tak ja chce ustawic ale nie wiem według którego znaku
bo gdy krece wedlug znaków do ustawianie faz rozrzadu to ni huhu sie nie da.
Jesli ktos wie na który znak sie to ustawia to bede bardzo wdzieczny.
Jest po lewej stronie kola rozrzadu wału korbowego taki podłuzny nadlew z kreska moze to na niego ustawiac znak koła rozrzadu?
Sory ze tak mecze ale dopiero zaczynam zabawe z patrolem i sie ucze.
Według katalogu kat wtrysku ustawia sie na 0.86 mm +- 0.05 mm i tak ja chce ustawic ale nie wiem według którego znaku

Jesli ktos wie na który znak sie to ustawia to bede bardzo wdzieczny.
Jest po lewej stronie kola rozrzadu wału korbowego taki podłuzny nadlew z kreska moze to na niego ustawiac znak koła rozrzadu?
Sory ze tak mecze ale dopiero zaczynam zabawe z patrolem i sie ucze.
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
To jest dokładnie ten znak. Prawie po przeciwnej stronie do znaku faz rozrzadu. To jest znak poczatku wtrysku.Jest po lewej stronie kola rozrzadu wału korbowego taki podłuzny nadlew z kreska
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
ten czujnik zegarowy to jest taki narządź http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-do-u ... 36075.html , czy o coś innego chodzi? Ten czujnik jakoś się wkręca?
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
GMP to "górny martwy punkt". Nie wiedziałem, że do tego jest też czujnik zegarowy. To raczej nie o taki chodziło, choć i ten może być pomocny... Taki do pomp wkręca się najczęściej zamiast śruby znajdującej się w pompie roto na jej głowicy, pomiędzy wyjściami z poszczególnych sekcji na wtryski. Przy czym specjalistą od pomp nie jestem, więc moje info może nie być pełne i w 100% poprawne.
EDIT: Tu masz foto jak to się wkręca... http://img515.imageshack.us/img515/9558/czujnikrk3.jpg
Być może ten Twój linku ma jakieś adaptery itp i może go stosować. Jak pisałem - nie jestem specjalistą. (Co nie przeszkodziło nam kilka dni temu na autostradzie A4 złożyć z dwóch zepsutych pomp jednej, następnie zamontować, ustawić i wrócić 400km do domu...
Więc nie jest to jakoś bardzo skomplikowane
)
EDIT: Tu masz foto jak to się wkręca... http://img515.imageshack.us/img515/9558/czujnikrk3.jpg
Być może ten Twój linku ma jakieś adaptery itp i może go stosować. Jak pisałem - nie jestem specjalistą. (Co nie przeszkodziło nam kilka dni temu na autostradzie A4 złożyć z dwóch zepsutych pomp jednej, następnie zamontować, ustawić i wrócić 400km do domu...


XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
powinno to wyglądać tak
ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon
edit
aby ten czujnik z alledrogo się nadał to potrzebna jeszcze przelotka co by ją w pompę wkręcić i było jak zamocować czujnik
edit 2
na oko to chłop w szpitalu podobno zszedł ale pompę wtryskową też można tak próbować ustawić więcej zabawy ale się da
ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon

edit
aby ten czujnik z alledrogo się nadał to potrzebna jeszcze przelotka co by ją w pompę wkręcić i było jak zamocować czujnik
edit 2
na oko to chłop w szpitalu podobno zszedł ale pompę wtryskową też można tak próbować ustawić więcej zabawy ale się da
Nissan Patrol K160 SD33T
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Nieśmiało sądzę, iż mógłbyś się czasem zdziwić jak można ustawić na "oko" takie tematy... 
Niemniej również jestem zdania, iż po to są przyrządy i narzędzia, by ich używać, zwłaszcza w takim przypadku jak pompa.

Niemniej również jestem zdania, iż po to są przyrządy i narzędzia, by ich używać, zwłaszcza w takim przypadku jak pompa.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
oczywiście że się da na oko też dlatego dopisałem to 
wiecej trochę zabawy jest i najlepiej jak było by trochę zimniej jak teraz, na słuch oko już trochę pomp ustawiłem i działają do tej pory - takie małe OT

wiecej trochę zabawy jest i najlepiej jak było by trochę zimniej jak teraz, na słuch oko już trochę pomp ustawiłem i działają do tej pory - takie małe OT
Nissan Patrol K160 SD33T
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
No za taką instrukcję to Ci się chłopie medal należy. Powagatrochim pisze:powinno to wyglądać tak
ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon
edit
aby ten czujnik z alledrogo się nadał to potrzebna jeszcze przelotka co by ją w pompę wkręcić i było jak zamocować czujnik
Że się da to słyszałem i zacząłem kręcić. Najpierw do oporu w prawo, potem co dzień kawałeczek w lewo. Efekt taki, że cały czas kopci, szczypie w oczy i ogólnie obciach na drodze. Dlatego chce nasampierw ustawić "zapłon', a jak to będzie bankowe, to zacząć majstrować dawką.trochim pisze:edit 2
na oko to chłop w szpitalu podobno zszedł ale pompę wtryskową też można tak próbować ustawić więcej zabawy ale się da
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
trochim pisze:powinno to wyglądać tak
ustawiamy rozrząd na znaki
wkręcamy czujnik zegarowy w pompę wtryskową - tak aby było wstępne naprężenie wskaźnik niech pokaże jakiś wynik powyżej 1.5 mm
cofamy silnikiem wstecz za pomocą klucza do momentu aż wskazówka na wskaźniku przestanie się obracać
"zerujemy" wskazanie czujnika zegarowego tarcza powinna dać się przekręcić ręką jak w busoli
ustawiamy teraz silnik ponownie na znaki
teraz przekręcając obudową pompy wtryskowej ustawiamy żądaną wartość na czujniku zegarowym
dokręcamy pompę i już mamy ustawiony zapłon![]()
Co za bzdury!!!
Człowieku nigdy nie ustawiałeś zapłonu w RD28T skoro takie głupoty wypisujesz.
Po pierwsze w tym silniku są osobne oznaczenia do ustawiania rozrządu i osobne do zapłonu.
Po drugie nie cofa się silnika.
Po trzecie po samym ustawieniu pompy tak aby zegar pokazał to co chcemy nie oznacza że jest ok bo ponownym przekręceniu silnikiem może się okazać że trzeba skorygować ustawienie.
Instrukcja wygląda następująco:
1. Wkręcamy czujnik zegarowy w pompę.
2. Ustawiamy silnik na znaki rozrządu.
3. Kręcimy silnikiem obserwując czujnik zegarowy do momentu aż wskazówka się zatrzyma.
4. Zerujemy czujnik zegarowy.
5. Dalej kręcimy silnikiem obserwując znak na kole pasowym aż pokryje się ze znakiem na obudowie pompy oleju (tym od zapłonu).
6. Jak znaki się pokryją sprawdzamy wskazanie czujnika zegarowego.
7. Jeśli trzeba korygujemy ustawienie pompy przestawiając ją w lewo lub prawo.
8. Powtarzamy całą procedurę od pkt. 2 w celu sprawdzenia ustawienia. Jeśli nie jest idealnie powtarzamy jeszcze raz aż do skutku.
Zazwyczaj trzeba obrócić kilka razy zanim uda się ustawić idealnie.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
zgadza się nie ustawiałem zapłonu w tym silniku jednak zasada ustawiania zapłonu na tego typu pompie wtryskowej jest taka sama do wszystkich silników
do mojego opisu zmieniamy znaki rozrządu na znaki zapłonu (nie wiedziałem że tu są takie i takie) i procedura z cofaniem silnika też zda egzamin
sorki za wprowadzenie w błąd
do mojego opisu zmieniamy znaki rozrządu na znaki zapłonu (nie wiedziałem że tu są takie i takie) i procedura z cofaniem silnika też zda egzamin
sorki za wprowadzenie w błąd
Nissan Patrol K160 SD33T
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Koledzy czy według tej instrukcji ustawię pompę w Y61 po zmianie jej na mechaniczną z Y60. Właśnie jestem po wymianie pompy i chciałbym ją ustawić coby lepiej było niż na elektronicznej. Niestety ale w mojej okolicy nie ma ludzi słynących z dobrych opini przy tego typu zabiegach. Z góry dziękuję za pomoc.miastek pisze: Instrukcja wygląda następująco:
1. Wkręcamy czujnik zegarowy w pompę.
2. Ustawiamy silnik na znaki rozrządu.
3. Kręcimy silnikiem obserwując czujnik zegarowy do momentu aż wskazówka się zatrzyma.
4. Zerujemy czujnik zegarowy.
5. Dalej kręcimy silnikiem obserwując znak na kole pasowym aż pokryje się ze znakiem na obudowie pompy oleju (tym od zapłonu).
6. Jak znaki się pokryją sprawdzamy wskazanie czujnika zegarowego.
7. Jeśli trzeba korygujemy ustawienie pompy przestawiając ją w lewo lub prawo.
8. Powtarzamy całą procedurę od pkt. 2 w celu sprawdzenia ustawienia. Jeśli nie jest idealnie powtarzamy jeszcze raz aż do skutku.
Zazwyczaj trzeba obrócić kilka razy zanim uda się ustawić idealnie.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Myślę że tak ale w Y61 chyba nie ma tego znaku do zapłonu. Ale można na 3-cim cylindrze zamiast świecy żarowej wkręcić drugi czujnik zegarowy i patrzeć kiedy będzie górny martwy punkt. To chyba jedno i to samo co znak zapłonu.
Mogę się mylić bo jeszcze tego nie ćwiczyłem.
Mogę się mylić bo jeszcze tego nie ćwiczyłem.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Dzieki za odpowiedz.
Dziś próbowałem metodą kręcąc to trochę w lewo totrochę w prawo coś tam ustawić. Niestety ale auto nie jedzie. Słabo się zbiera i po wrzuceniu 4 biegu dochodzi do 2200 obr i tyle. Chyba muszę zakupić czujniki zegarowe i się "doktoryzować"
Dziś próbowałem metodą kręcąc to trochę w lewo totrochę w prawo coś tam ustawić. Niestety ale auto nie jedzie. Słabo się zbiera i po wrzuceniu 4 biegu dochodzi do 2200 obr i tyle. Chyba muszę zakupić czujniki zegarowe i się "doktoryzować"

Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Masz instrukcję ustawiania do Y61 czy podesłać na jakiś mail?


-
- jestem tu nowy...
- Posty: 91
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
- Lokalizacja: Konin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Poszło na pw
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
A mnie chodzi o zwiekszenie dawki, to gdzie w pompie podkrecic mozna?mayer pisze:o co konkretnie ci chodzi?
O dawkę czy kąt wyprzedzenia wtrysku i poczatek wtrysku?
Macie jakies zdjecie pogladowe?
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Kolego jak rozwiązałeś problem , mam chyba podobmyOKU pisze:Dzieki za odpowiedz.
Dziś próbowałem metodą kręcąc to trochę w lewo totrochę w prawo coś tam ustawić. Niestety ale auto nie jedzie. Słabo się zbiera i po wrzuceniu 4 biegu dochodzi do 2200 obr i tyle. Chyba muszę zakupić czujniki zegarowe i się "doktoryzować"
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
poczytałem i mam do was pytanie - czy po odkręceniu tych trzech nakrętek trzymających pompę, pompa obraca się bez problemu?? bo moja stoi jak przyspawana i na tych fasolkach nie idzie ani w lewo ani w prawo 

bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
Z tyłu jest jeszcze jedna śrubka przykręcona do uchwytu. Mniej więcej w okolicy sekcji/wyjścia przewodów na wtryskiwacze.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ Y60 RD28T
z tyłu od spodu pompy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość